D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Jestem właśnie po pierwszej rozgrywce w DEI - gra na 3 osoby.
Rozgrywka wzbudziła wiele emocji ... głównie przez niejasność i nieintuicyjność zasad.
Ogólnie grało się ciekawie, gra ma coś w sobie.
Ocenę obniża niestety duża ilość niedomówień i błędów w instrukcji/pomagające.
Zobaczymy co będzie dalej.
Rozgrywka wzbudziła wiele emocji ... głównie przez niejasność i nieintuicyjność zasad.
Ogólnie grało się ciekawie, gra ma coś w sobie.
Ocenę obniża niestety duża ilość niedomówień i błędów w instrukcji/pomagające.
Zobaczymy co będzie dalej.
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2656 times
- Been thanked: 2564 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Co? Zasady są bardzo proste, jak na grę tego typu, a instrukcja jest bardzo dobrze napisana i w zasadzie nie ma niedopowiedzeń. Serio, to jeden z najlepiej napisanych manuali z jakim miałem do czynienia, a już na tle innych gier area control, wypada super dobrze. Może tłumaczący zasady nie ogarnął ich wystarczająco dobrze? Trzeba dobrze poznać trzon gry, a dopiero później zaglądać do sekcji "wariantów". Bo jeżeli zaczyna się czytać wszystko na raz, to rzeczywiście komuś coś może się pomieszać. W grze jest też dostępna rewelacyjna ściąga, która tak na prawdę już od pierwszej gry pozwala na draft featsów. Tak w zasadzie, to już sama pomoc dla graczy jest tak dobrze napisana, że można grać posiłkując się tylko na niej. Owszem, może informacje w instrukcji nie są najlepiej uporządkowane, ale są bardzo klarowne.
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
No widzisz a my mieliśmy inne wrażenie.
Przykładem jest np to czy można budować windę do wyższego poziomu dachu. Przykłady w instrukcji pokazują tylko budowę do niższego poziomu a opis działania windy mówi, że łączy ziemię z dachem. Jeśli tak, to po co jest wyższy poziom dachu i dlaczego są kafelki niższego poziomu oddzielone od siebie?
Jest taki feat, który daje +2 do majority jeśli ma się refugee. Ale nie jest powiedziane czy trzeba mieć tam jakieś jednostki aby to +2 działało czy nie.
Inny feat, który łączy windy gracza i neutralne. Nie jest sprecyzowane czy moje z moimi a neutralne z neutralnymi. Przykład jest tylko, że moja z moją. Nie wiadomo czy łączy też moją z neutralną.
Inna kwestia instrukcja nie zgadza się z pomagajką.
Symbologia też ssie, za dużo podobnych do siebie ikon.
Jest powiedziane, że lider jest sreaperem. Okazuje się, że to nieprawda.
Itd...
Przykładem jest np to czy można budować windę do wyższego poziomu dachu. Przykłady w instrukcji pokazują tylko budowę do niższego poziomu a opis działania windy mówi, że łączy ziemię z dachem. Jeśli tak, to po co jest wyższy poziom dachu i dlaczego są kafelki niższego poziomu oddzielone od siebie?
Jest taki feat, który daje +2 do majority jeśli ma się refugee. Ale nie jest powiedziane czy trzeba mieć tam jakieś jednostki aby to +2 działało czy nie.
Inny feat, który łączy windy gracza i neutralne. Nie jest sprecyzowane czy moje z moimi a neutralne z neutralnymi. Przykład jest tylko, że moja z moją. Nie wiadomo czy łączy też moją z neutralną.
Inna kwestia instrukcja nie zgadza się z pomagajką.
Symbologia też ssie, za dużo podobnych do siebie ikon.
Jest powiedziane, że lider jest sreaperem. Okazuje się, że to nieprawda.
Itd...
-
- Posty: 2298
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1606 times
- Been thanked: 936 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Są tylko 2 poziomy - ziemia i dach. Zróżnicowanie na dachach jest tylko po to, żeby oddzielić pola. To jest gdzieś opisane, ale nie przypominam sobie, gdzie dokładnie.wuher44 pisze: ↑31 mar 2023, 00:28 Przykładem jest np to czy można budować windę do wyższego poziomu dachu. Przykłady w instrukcji pokazują tylko budowę do niższego poziomu a opis działania windy mówi, że łączy ziemię z dachem. Jeśli tak, to po co jest wyższy poziom dachu i dlaczego są kafelki niższego poziomu oddzielone od siebie?
Ja chyba jestem gdzieś pomiędzy - też musiałem szukać różnych rzeczy w instrukcji i w końcu je znajdowałem, ale nie jest ona dla mnie tak sensownie poukładana, jak twierdzi Gizmoo.
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Tak jest, ale nie jest to intuicyjne i nie jest napisane wprost.. Przykład nie obejmuje tego przypadku a już w przypadku mostów przykład pokazuje połączenie dwóch róznych wysokości.
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2656 times
- Been thanked: 2564 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Są tylko dwa poziomy. Nie ma różnych poziomów "dachów". Jest to bardzo jasno określone w instrukcji.
Jest zaznaczone w instrukcji, że żeby mieć kontrolę nad obszarem, musisz mieć w nim przynajmniej jedną jednostkę. Refugee camp daje jedynie bonus +1 do kontroli, ale bez obecności scrappera/lub lidera, nie kontrolujesz terenu.
What? Feat, o którym piszesz nie "łączy" wind. Underground Shortcut powoduje jedynie to, że tereny, które posiadają windy neutralne, oraz tereny które posiadają twoje windy, uważa się jako połączone. Jednym słowem - używając swojej windy (czyli za akcję ruchu), możesz się "przeteleportować" do terenu z windą neutralną i na odwrót. Na pomocy gracza jest to dokładnie opisane, razem z przykładem. Tutaj się kłania jedynie znajomość języka i czytanie ze zrozumieniem, bo jest tam wszystko dokładnie opisane.
Ale gdzie? W którym miejscu?
Mogłaby być lepsza, ale nie zgadzam się, że "ssie". Zamiarem była unifikacja ikon, żeby było wiadomo do jakiego elementu gry się odnoszą. Ale tak, zgadza się, ze różnice wydają się niewielkie. Natomiast już podczas drugiej rozgrywki nie powinno być pomyłek.
Nie jest scraperem i nie można go np. usunąć z planszy, tak jak scrappera. Ale dla liczenia kontroli nad obszarem jest uważany jako "unit". Również jest to dokładnie opisane w instrukcji. Unit to nie to samo co scrapper. Każdy scrapper jest jednostką, natomiast nie każda jednostka jest scrapperem.
Przecież napisałem, że informacje są rozłożone słabo. Ale jest w nich wszystko, co potrzeba i są jasno napisane. Układ mógłby być lepszy, bo rzeczywiście, czytanie instrukcji nie jest wygodne.feniks_ciapek pisze: ↑31 mar 2023, 00:44 nie jest ona dla mnie tak sensownie poukładana, jak twierdzi Gizmoo.
Zasady budowania mosty są dość jasno opisane. W przykładzie jest tylko to, że most nie może przebiegać przez dwa obszary. Tam nie ma nic o wysokościach, bo most budujesz wyłącznie na poziomie drugim. A są tylko DWA poziomy. "Trzeci" poziom, to tylko wizualny gimmick, żeby gracz miał świadomość gdzie przebiega granica pomiędzy obszarami na kafelku terenu.
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Gizmo po tym co piszesz mam wrażenie, że to jednak Ty nie do końca zaznajomiłeś się z instrukcją, ewentualnie rozmawiamy o dwóch różnych wersjach gry.
Oto przykłady odnoście umieszczania wind i mostów:
Nigdzie nie ma przykładu umieszczania windy do "trzeciego" poziomu. Natomiast umieszczenie mostu na "trzeci" poziom już jest - przkład C. Przykład A pokazuje połączenie mostem poziomu drugiego. Tak samo mogli pokazać z windą, wtedy nie byłoby wątpliwości.
Przez ten opis pojawia się problem z Feat'em Outnumber, którego symbol nie zgadza się z jego opisem.
Także misja Scrappers in Play jest przez to niejasna, bo według tego opisu Leader też się wlicza (a chyba tak nie jest).
Także Gizmo, radzę jeszcze raz dobrze przeczytać instrukcję, to może wtedy też zauważysz te nieścisłosci, których jest oczywiście więcej.
Jeszcze jedna uwaga, skoro instrukcja jest tak wspaniale napisana to skąd się wzięło FAQ oraz apele o uwzględnienie poprawek w nowej edycji gry?
Jeśli byłyby to drobnostki nikt by o nie nie zabiegał.
W swoim pierwszym poście pisałem o nieintuicyjnych zasadach i to jest właśnie pierwszy z przykładów. Widzisz 3 poziomy a z instrukcji dowiadujesz się, że są dwa. Moim zdaniem instrukcja powinna być napisana tak, żeby nie pozostawiała wątpliwości, zwłaszcza, że wg Ciebie tak właśnie jest.Są tylko dwa poziomy. Nie ma różnych poziomów "dachów". Jest to bardzo jasno określone w instrukcji.
Oto przykłady odnoście umieszczania wind i mostów:
Nigdzie nie ma przykładu umieszczania windy do "trzeciego" poziomu. Natomiast umieszczenie mostu na "trzeci" poziom już jest - przkład C. Przykład A pokazuje połączenie mostem poziomu drugiego. Tak samo mogli pokazać z windą, wtedy nie byłoby wątpliwości.
No i znowu się mylisz:Jest zaznaczone w instrukcji, że żeby mieć kontrolę nad obszarem, musisz mieć w nim przynajmniej jedną jednostkę. Refugee camp daje jedynie bonus +1 do kontroli, ale bez obecności scrappera/lub lidera, nie kontrolujesz terenu.
Proszę bardzo (są inne symbole):Ale gdzie? W którym miejscu?Inna kwestia instrukcja nie zgadza się z pomagajką.
Znowu jesteś w błędzie. Instrukcja mówi, że od scrappera różni się tylko 2 rzeczami :Nie jest scraperem i nie można go np. usunąć z planszy, tak jak scrappera. Ale dla liczenia kontroli nad obszarem jest uważany jako "unit". Również jest to dokładnie opisane w instrukcji. Unit to nie to samo co scrapper. Każdy scrapper jest jednostką, natomiast nie każda jednostka jest scrapperem.
Przez ten opis pojawia się problem z Feat'em Outnumber, którego symbol nie zgadza się z jego opisem.
Także misja Scrappers in Play jest przez to niejasna, bo według tego opisu Leader też się wlicza (a chyba tak nie jest).
Także Gizmo, radzę jeszcze raz dobrze przeczytać instrukcję, to może wtedy też zauważysz te nieścisłosci, których jest oczywiście więcej.
Jeszcze jedna uwaga, skoro instrukcja jest tak wspaniale napisana to skąd się wzięło FAQ oraz apele o uwzględnienie poprawek w nowej edycji gry?
Jeśli byłyby to drobnostki nikt by o nie nie zabiegał.
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2656 times
- Been thanked: 2564 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Jednostka stanowi podstawę liczenia majority, reszta to są bonusy do liczenia. Bez tej podstawy nic się nie liczy. Jeżeli masz jakieś inne źródło, które to majority ci stwarza, to możesz mieć kontrolę nad obszarem, ale wyłącznie jak odblokowałeś danego featsa/skilla. Żadna twoja konstrukcja nie daje samoistnie kontroli nad obszarem.
O trzech poziomach nie będę dyskutował, bo wszędzie zaznaczone jest, że są dwa "Ground i Roof". I nie wiem po co ta cała dyskusja o "trzecim" poziomie.
Lider jest jednostką, scrapper też jest jednostką. Moja pomyłka wynikała z tego, że odpisując Ci nie miałem pod ręką instrukcji. Pamiętałem jedynie, że lidera nie można usunąć z planszy tak, jak innych scrapperów.
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Nasz dyskusja zaczęła się od tego, że ja uznałem, że instrukcja jest niejasna i nieintuicyjna co doprowadziło do niepotrzebnych emocji nad planszą. Ty odpisaleś
Jak widać na podanych przykładach, to z instrukcją jest problem.
Ogólnie widać, że dużo zasad/szczegółów Ci umknęło, aby w takim tonie pisać o tym jak świetnie napisana jest ta instrukcja.
i zasugerowałeś, że może tłumaczący nie ogarnął zasad.instrukcja jest bardzo dobrze napisana i w zasadzie nie ma niedopowiedzeń
Jak widać na podanych przykładach, to z instrukcją jest problem.
Dokładnie, o tym wcześniej pisałem a Ty to zanegowałes, teraz widzę, że zmieniłeś zdanie .Jednostka stanowi podstawę liczenia majority, reszta to są bonusy do liczenia. Bez tej podstawy nic się nie liczy. Jeżeli masz jakieś inne źródło, które to majority ci stwarza, to możesz mieć kontrolę nad obszarem, ale wyłącznie jak odblokowałeś danego featsa/skilla. Żadna twoja konstrukcja nie daje samoistnie kontroli nad obszarem.
Ogólnie widać, że dużo zasad/szczegółów Ci umknęło, aby w takim tonie pisać o tym jak świetnie napisana jest ta instrukcja.
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2656 times
- Been thanked: 2564 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Nie grałem dobre półtora miesiąca, a odpisując Tobie nie miałem instrukcji pod ręką. Natomiast grając kilkukrotnie w DEI nigdy nie miałem problemów z interpretacją zasad. Dziś sięgnąłem po instrukcję po Twoim poście i nadal uważam, że zasady są spisane bardzo klarownie. Błędu na pomocy dla graczy wcześniej nie zauważyłem.
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Pierwszy raz czytając instrukcję też nie miałem wątpliwości. Wątpliwości zaczęły się pojawiać podczas rozgrywki, gdy współgracze zaczęli dopytywać o szczegóły, na które nie było jednoznacznej odpowiedzi.
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2656 times
- Been thanked: 2564 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Trochę się pochwalę, bo nasz wspaniały forumowy artysta lunatykuku, ukończył moje drony do DEI. No i są przepiękne!
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2656 times
- Been thanked: 2564 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Skali nie podam, bo nie znam. Rozmiar tradycyjnych jednostek i liderów to 20mm. Drony są większe, ale nie przesadnie duże. W tym "mechu" a'la powerloader z Aliens, siedzi typek wykonany w rozmiarze tradycyjnych jednostek, czyli 20 mm, więc masz mniej więcej porównanie rozmiarów.
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2656 times
- Been thanked: 2564 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Wsparłem podstawkę z tokenami u Czachy po lekturze Twoich postów.Gizmoo pisze: ↑27 mar 2023, 13:36 Tym lepiej. Będzie więcej dla innych. Weź pod uwagę fakt, że jestem Twoim "planszówkowym przeciwieństwem", więc bankowo gra Ci nie podejdzie.
Kończąc żarty - ja tam zawsze się cieszę, jak jakaś gra jest poza moim spektrum zainteresowań, bo przynajmniej nie muszę kombinować jak znaleźć dla niej miejsce. No i w kieszeni zostaje więcej. Obecnie jedyną zagadką dla mnie jest cena dodatków do D.E.I., których jeszcze nie posiadam. Bo choć bardzo chciałbym mieć je wszystkie, to jednak cena odgrywa tu kluczową rolę. 300 stówy za Cash & Rad, gdzie w zasadzie są tylko dwie nowe frakcje i jeden nowy market kart, to trochę za dużo. Liczę, że w kampanii Czachy ceny będą jednak trochę niższe.
Co do bycia planszówkowym przeciwieństwem to wychodzę z założenia, że jest dużo większa szansa znaleźć wartościowe informacje z źródeł, które są z poza naszej bańki informacyjnej. Zdecydowanie lepiej i zdrowiej jest próbować podważać swoje przekonania
Legends of Void na papierze nie miało prawa mi się podobać, ale na razie jest liderem w wyścigu o tytuł gry roku.
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2656 times
- Been thanked: 2564 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Na pewno nie będziesz żałował! To bardzo oryginalna, dostarczająca ciekawych decyzji, gra.
Chętnie zagrałbym nawet w tej chwili, kiedy piszę te słowa, ale aktualnie nie mam takiej możliwości, bo czekam aż Konrad mi pięknie pomaluje figurki. A kolejka zamówień u niego jest dłuuuuga. (więc następna partia pewnie dopiero w maju)
Przy okazji - nie wiem, czy wiecie, ale Ludus Magnus udostępnił pliki do wydruku 3D, tak aby niemal wszystkie kartonowe elementy wymienić sobie na plastik!
Są więc piękne obozy, windy, oraz mosty. Chętnie bym to sobie wydrukował, bo wygląda to super, ale nie wiem, czy finansowo to udźwignę, nie wspominając, że to wszystko zajmie od groma miejsca w pudełku! (a trzymam całość DEI w dwóch pudłach). Trochę szkoda, że w obecnej kampanii nie zaoferowali jakiegoś sprytnego Big Boxa.
Jak pobrać pliki STL? Trzeba wejść w apkę Ludus Magnus Studio (na telefonie niczego nie trzeba instalować, odpala się automatycznie), wybrać grę (D.E.I.), a na samym dole listy, poniżej instrukcji do pobrania znajduje się przycisk do plików. Są grafiki jak to finalnie będzie wyglądało po wydrukowaniu i obrobieniu, więc można samemu zdecydować, czy to chcemy czy nie. Moim zdaniem wygląda to super, ale pewnie karton jest bardziej funkcjonalny.
U mnie było na odwrót. Kocham Terraformację i jak tylko zobaczyłem prezentację gry na KS i przeczytałem pierwszą wersję instrukcji, to od razu zacząłem namówiać Przemka na grupowe zamówienie.
Mogę sobie tutaj pogratulować, bo to dzięki mojej presji na Przemka, długiemu "męczeniu buły" i jego słabej silnej woli, sporo egzemplarzy trafiło do Polski. No oczywiście gdyby nie on, to te kilkanaście sztuk nie znalazło by się u nas i nie mielibyśmy na czym grać.
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Może ktoś mi przybliżyć kampanię czachy?
Jest wersja podstawowa z
1 dodatkiem za 380 slodkie wzmocnie
2 dodatkami za 590 biała śmierć+ słodkie wzmocnienie
Jak rozumiem z opisu kampanii słodkie wzmocnienie to gratis za przedsprzedaż, ale w opisie jest że każdy produkt podstawowy jest z dodatkiem biała śmierć
Zrobili mimo opisu tańsza opcje?
I jeszcze pytanie, po co są pakiety z figurkami do dokupienia osobno, jeśli w kampanii gra podstawowa jest z figurkami, a nie meeplami?
Ukłon dla tych co wzięli kiedyś na KS wersję z meeplami?
Gizmoo przybliżysz co jest must have, a co można olać jak np surowce plastikowe?
Jest wersja podstawowa z
1 dodatkiem za 380 slodkie wzmocnie
2 dodatkami za 590 biała śmierć+ słodkie wzmocnienie
Jak rozumiem z opisu kampanii słodkie wzmocnienie to gratis za przedsprzedaż, ale w opisie jest że każdy produkt podstawowy jest z dodatkiem biała śmierć
Zrobili mimo opisu tańsza opcje?
I jeszcze pytanie, po co są pakiety z figurkami do dokupienia osobno, jeśli w kampanii gra podstawowa jest z figurkami, a nie meeplami?
Ukłon dla tych co wzięli kiedyś na KS wersję z meeplami?
Gizmoo przybliżysz co jest must have, a co można olać jak np surowce plastikowe?
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2656 times
- Been thanked: 2564 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
To chyba jakiś błąd w opisie, ale nie jestem pewny.
Bo jak ktoś kupił wersję z meeplami i chce wymienić meeple na figurki, to ma teraz taką możliwość.
Nie wiem, czy jestem dobrym źródłem informacji, bo po pierwsze - chciałbym mieć do DEI wszystko, a po drugie - ja nadal ogrywam jeszcze podstawkę (to znaczy obecnie czekam, aż wrócą do mnie z malowania figurki).
W każdej grze uwielbiam asymetryczne frakcje. Nie wszedłem w Roota właśnie z tego powodu, że chciałbym pewnie posiadać wszystko, a tam dojonko jest w tej materii spore. I właśnie w DEI pewnie w pierwszej kolejności postawiłbym na jak największą ilość ciekawych frakcji do grania. Różnice we frakcjach z podstawki są minimalnie, za to w dodatkach trochę poszaleli z działaniem i trzeba się ich nauczyć (sporo zasad do ogarnięcia). Więc w największym skrócie:
White Death - Strecze z KS dodające mnóstwo kontentu. Jeżeli nie chcesz mieć wszystkiego, to moim zdaniem ten pakiet wystarczy do szczęścia. Sporo ciekawych, prawdziwie asymetrycznych frakcji i modułów.
Old London - Lubisz grać w kampanie? No to bierz Stary Londyn. Są tutaj rozbudowane scenariusze połączone w ciąg fabularny. Do tego super ciekawa frakcja "Czystej krwi" (nazwę tłumaczę po swojemu, bo nie mam pojęcia, jak to będzie nazywało się w polskiej edycji )
Cytadela - Krótka kampania i scenariusze skupione dookoła nowego modułu, czyli tytułowej cytadeli. Nie zagłębiałem się w ten dodatek, bo nie ma w nim dodatkowych frakcji, za to są nowi liderzy do frakcji z podstawki. Jak będzie kiedyś w dobrej cenie, to na pewno kupię.
Cash&Rad, Faith&Anarchy - dodatkowe, asymetryczne frakcje. W tym pierwszym dodatku są nowe ryneczki kart, w tym jeden połączony z dronem. Faith&Anarchy już wsparłem w przedsprzedaży Czachy. Cash&Rad kupię jak będzie dużo niższa cena, bo obecna to dla mnie osobiście lekka przesada.
Penny Boom, Mad&Max - Nowi najemnicy. Nie grałem jeszcze z modułem najemników, ale wydaje się być bardzo ciekawy (za zrealizowanie ich misji dostajemy jednostkę turbo wymiatacza). Dwóch najemników masz od razu w dodatku With Death. Raczej dla różnorodności, ale na pewno to jest coś, co można sobie odpuścić.
-
- Posty: 2298
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1606 times
- Been thanked: 936 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Ja tylko dodam, że dodatki są tak skonstruowane, że szkielet podstawki musi zostać zachowany - jeśli chcemy dołączyć np. żółty market, to wymieniamy jeden z pozostałych kolorów na żółty. Czyni to setup trochę bardziej uciążliwym, chociaż może przez to bardziej różnorodnym.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 cze 2020, 08:52
- Has thanked: 1 time
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Które dodatki wprowadzają więcej walki jednostek pomiędzy graczami??
-
- Posty: 2298
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1606 times
- Been thanked: 936 times
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Walki? Żadne. To nie jest grą polegająca na walce, tylko na kontroli. A jeśli pytasz o czaszeczki, to są w małych dodatkach z najemnikami. Nie licz jednak na to, że ich jakoś często użyjesz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 cze 2020, 08:52
- Has thanked: 1 time
Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)
Które dodatki są waszym zdaniem must have? albo warte najbardziej polecenia i dają najwięcej grze (albo ją jeszcze polepszają)??