Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Kristoff
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2006, 16:29
Lokalizacja: Babidół

Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Kristoff »

Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do odwiedzin strony internetowej poświęconej projektowi planszówki w realiach gry komputerowej Stalker.

http://www.stalkerboardgame.cba.pl/zona/.

Gra czerpie pełnymi garściami z mechaniki innej, znakomitej planszówki jaką jest bezsprzecznie Arkham Horror. Jest to właściwie coś na kształt "moda" przenoszącego znaną z AH rozgrywkę w realia skażonej promieniowaniem ZONY. Wszyscy zaznajomieni z AH powinni natychmiast poczuć się jak w domu. Kilka zasad należy oczywiście zmienić, inne dodać, aby odwzorować specyfikę Stalkera i tym się na danym etapie obecnie zajmuję. Głowna koncepcja jest przemyślana, natomiast kilka szczegółowych kwestii, ma jeszcze wiele różnych alternatywnych rozwiązań, z których trzeba wybrać jedno.

Strona internetowa (w formie bloga) jest obecnie w budowie, wciąż zamieszczam nowe artykuły lub uaktualniam te już opublikowane w miarę postępu prac i wdrażania nowych pomysłów. Wszystkich zainteresowanych tym projektem oraz mających rozeznanie w świecie Stalkera zapraszam do wyrażania swoich opinii zarówno w tym temacie na forum jak i w komentarzach na samym blogu. Wśród kwestii wymagających przemyślenia znajdują się na przykład sposób pojawiania się przeciwników i anomalii, sposób losowania odpowiednich wydarzeń w lokacjach czy oddziaływanie pola psiocznego na stalkerów.

Pozdrawiam, Kristoff
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 569
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Bartoszeg02 »

Witaj :)
Osobiście uwielbiam stalkera dlatego zaraz wejdę na stronkę. Jednak chce zadać Ci jedno pytanie ... co jest takiego super w arkham horror ?? Osobiście uważam tą grę za beznadziejną ( a bardzo lubie przygodowe gierki ).
Co jest w tej grze co czyni ją taką super ??
Masa stosów kart ??
Gigantyczna powierzchnia jaką zajmuje ??
Rozgrywka wlekąca się w nieskończoność ??
Czy może fakt że w zasadzie przedwieczny zawsze przybywa ?? bo ciężko jest zamknąć wszystkie bramy na raz na mapie gdyż w zasadzie co turę pojawia się nowa ??
Powiedz mi proszę bo jestem cholernie ciekaw co jest takiego super w tej grze ..... Mi się podoba jedynie karta postaci ( parametry ) oraz na początku poczucie że można iść wszędzie ... tyle w temacie
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 569
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Bartoszeg02 »

oki przejrzałem stronke i jestem naprawdę pod baardzo dużym wrażeniem ... Powiem Ci nawet że pod względem klimatu prezentuje się to dużo lepiej niż AH :)) Osobiście byłem cholernie podniecony klimatem STALKERA poczucie osamotnienia było tam niezwykłe :D ... Widoki poprostu niesamowite - ulica w ciemnym lesie ulewny deszcz i na środku wrak autobusu :). Jak dla mnie masz 5 :) tylko mam zastrzeżenie co do zepsucia broni ... przyznam że pomysł mi się podoba ale jeżeli każda broń będzie mogła przyjąć do 5 obrażeń ... to w moim mniemaniu będzie masa zbędnych znaczników ... chyba bym był za tym aby zmniejszyć limit np. do 3 (ew.2) ale w czasie walki anulowało by się pierwszą jedynkę czy cos takiego ... kurde naprawde poprawiłeś mi nastroj :) jak gra będzie skończona myślę ze nawet pokuszę się o kolorowy wydruk
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Matio.K »

Stronka dodana do ulubionych, więc siłą rzeczy nie masz prawa już zawieść.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2839
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times
Kontakt:

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Ink »

Bartoszeg02 pisze:co jest takiego super w arkham horror ??
(...)
Czy może fakt że w zasadzie przedwieczny zawsze przybywa ?? bo ciężko jest zamknąć wszystkie bramy na raz na mapie gdyż w zasadzie co turę pojawia się nowa ??
U nas przedwieczny prawie nigdy nie przybywa, więc może po prostu popełniacie jakiś błąd? Na przykład na siłę próbujecie wygrać przez zamknięcie wszystkich, a nie przez zapieczętowanie sześciu?


A na temat: bardzo podoba mi się pomysł, żeby zrobić to właśnie w formie moda do AH, a nie "nowa, zupełnie oryginalna, tylko kropka w kropkę podoba do Magii i Miecza". Zdecydowanie większe szanse na sukces.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 569
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Bartoszeg02 »

Powiedz mi Inku jak można było wygrać bez rozwalenia samego przedwiecznego ?? bo wymieniłeś 2 chyba jedyne sposoby ... Pomysł na gre świetny jak widze wykonanie też stoi na bardzo wysokim poziomie ale ja zawsze jestem zdania że lepiej wymyśleć coś własnego niż ściągać inne projekty :P no ale cóż takąmam nature i nic na to nie poradze :)
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2839
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times
Kontakt:

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Ink »

Bartoszeg02 pisze:Powiedz mi Inku jak można było wygrać bez rozwalenia samego przedwiecznego ?? bo wymieniłeś 2 chyba jedyne sposoby ... Pomysł na gre świetny jak widze wykonanie też stoi na bardzo wysokim poziomie ale ja zawsze jestem zdania że lepiej wymyśleć coś własnego niż ściągać inne projekty :P no ale cóż takąmam nature i nic na to nie poradze :)
No pieczętując 6 bram. Tak wygrywamy większość naszych gier. Po co więcej sposobów, skoro ten działa?

A co do ściągania/własnych projektów - widziałem tu już naprawdę wiele projektów, z których bardzo znikoma liczba doszła choćby do etapu pierwszego prototypu. Dlatego bardziej cenię ukończoną modyfikację, niż oryginalny zarys pomysłu który nigdy nie wychodzi poza stadium zarysu pomysłu. Uważam, że nie należy rzucać się z motyką na słońce - najpierw udany mod, potem może jakiś dodatek, potem, jeżeli tamte się powiodą - można brać się za całkowicie własną grę.

No chyba że ktoś jest urodzonym twórcą - ale nie każdy jest tak obdarzony.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 569
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Bartoszeg02 »

A czy nie trzeba było ustawić 6 tych niebieskich pieczęci ?? bo w takim razie ta gra staje się banalna ...
Może i faktycznie projekty z tego forum najczęściej legną na starcie ale ... :) ja posiadam 2 gry które testowałem wiele razy i w zasadzie są już na etapie równoważenia i nie są to jakieś tam głupawe projekciki wymyślane w 1 dzień tylko siedze nad nimi już koło 2 lat :) a czemu ich nie umieszczam ?? ( i mysle ze wiele innych osób też z tego powodu tego nie robi ) bo może to śmieszne ale mam nadzieje na wydanie chociaż jednego z nich a posiadam manie prześladowczą która nie pozwala mi na umieszczenie tutaj swojego tytułu :) może mnie to zgubi i jest to nawet wysoce prawdopodobne że gra jest testowana w grupie tylko 6 osób a dla przykladu trzewiki i inne buciki mają 1) renome 2) dużo chętnych ludzi do gry ... ale zobaczymy :)
Awatar użytkownika
Kristoff
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2006, 16:29
Lokalizacja: Babidół

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Kristoff »

Co do "fajności" Arkham Horror to miałem akurat na myśli "encountery" czyli karty wydarzeń, które spotykają nas w Lokacjach i Innych Światach. Mogłoby się wydawać, że po kilku partiach zaczną się powtarzać i nudzić, ale w jakiś tajemniczy niemal okultystyczny sposób... tak wcale nie jest :P . Uznałem, że w tych losowych wydarzeniach tkwi potencjał do wykorzystania, że można za ich pomocą oddać klimat Strefy. Tyle jeżeli chodzi o samo odniesienie do prezentowanego przeze mnie moda, AH kocham w sumie głównie za kupę śmiechu jaka towarzyszy rozgrywce, gdy ktoś po raz kolejny gubi się w czasie i przestrzeni właśnie wtedy, gdy miał już zapieczętować ostatnią bramę albo gdy ktoś wybucha od podłożonego przez samego siebie Time Bomba (jest taki przedmiot w dodatku King in Yellow).

Wracając do ZONY, dzisiaj zamieściłem planszę do wglądu. http://www.stalkerboardgame.cba.pl/zona/?p=109 Może będziecie mieli jakieś sugestie. Na pewno nie jest to ostateczna wersja, nawet nie dlatego, że później dojdą nowe lokacje, ale nie wiem jeszcze jak powiązać potwory i anomalie z konkretnymi lokacjami. Utworzyłem kilka grup potworów i anomalii, każdej przyporządkowując jakiś znaczek, między innymi kółko, krzyżyk itp. NA przykład mutantom występujacym na otwartej przestrzeni w dalszych okolicach zony przyporzadkowałem kółko, a wrednym mutantom z podziemi - gwiazdkę. Problem w tym, że obszary ich występowania nie pokrywają się z kolorami lokacji. Ponadto, znaczków potworów i anomalii użyłem też do oznaczania wydarzeń w Tajnych Lokacjach. Grubie się w tym, nie wiem czy nie dałoby się tego jakoś prościej rozwiązać (na przykąłd dzielac wrogów/anomalie na kolory zamiast na za znaczki), zwłaszcza w świetle tego, że na koniec kolejki ma się pojawiać jakiś potwór w jednej z lokacji. Sęk w tym, żeby te potwory/anomalie pojawiały się z sensem, tak jak to było w grze. Głupio by było, gdyby nagle Nibyolbrzym zaczął grasować po Wysypisku albo Kordonie :roll:

Co do robinia moda zamiast czegoś "śfieżego", jest jeszcze jeden argument na jego korzyść, nie trzeba się martwić ze zbalansowaniem rozgrywki. W sensie, zawsze istnieje ryzyko że zupełnie nowa idea będzie dobrze wyglądać tylko na papierze i zupełnie nie sprawdzi się w praktyce. Lubię robić konwersje, przyznaje. Jeśli chcecie zobaczyć mój poprzedni projekt, zapraszam na http://www.etimunchkin.blog.pl. Stronka naszego uczelnianego munchkina, niestety raczej niezrozumiała dla nie-studentów :D

PS. Cieszę się, że zwróciliście uwagę na stylistykę, wkładam dużo pracy, by gra wyglądała klimatycznie i estetycznie, bo dla mnie samego jest to jeden z najważniejszych czynników w planszówce. Komu się chce grać nawet w rewelacyjną grę jeśli zamiast ilustracji ma cliparty z powerpointa? :D
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 569
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Bartoszeg02 »

Możesz wierzyć albo i nie ale sprawdzam ten temat co 30 min :D Więc ... ogólnie mapa świetna, klimat super (prypeć mokradło czy wysypisko ^^ ) jednak czy nie dało by się zamienić ilustracji agropromu i elektrowni ?? oraz te obrazki z widocznymi łapami ... osobiście niestety dosyć psują smak ( aaaa i jeszcze gigantyczny + za te krzywe pole na czerwono :D i mapkę w tle ) Nie podobają mi się te białe strzałki ... no stary ... tyle się namęczyłeś przy super mapce i na koniec leci takie białe G ?? ... trza to zmienić oraz proponował bym abyś poszukał/stworzył jakieś inne symbole niż trujkącik czy plusik ... owszem są bardzo dobrze widoczne .. ale myślę że klimat przedewszystkim :) a jak tak sobie patrze na tą plansze to wiem że umiejętności Ci spokojnie starczy aby to zrobić klimatycznie i estetycznie

Powiedz mi tylko jak robisz tą grafę ... bo te krzywe pole wydaje się że jest screenem ale ostro podrasowanym :) w jakim programie składasz karty ?? oraz jak zrobiłeś te ramki od nich ?? to wszystko wygląda naprawde bardzo profesjonalnie i jest owiele klimatyczniejsze od wielu znanych mi tytułów :) I ta mapka w tle to jest z momentu wczytywania czy jak ?? :P musiałeś ją rozciągać ?? czy idealnie pasowała ?? :)

Czekam na odpowiedz i sorki jeżeli ta wypowiedź jest chaotyczna czy są powtórzenia ale ciężko kuć do sprawdzianów i ładnie pisać w jednej chwili :P
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2839
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times
Kontakt:

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Ink »

Bartoszeg02 pisze:A czy nie trzeba było ustawić 6 tych niebieskich pieczęci ?? bo w takim razie ta gra staje się banalna ...
Jak sama nazwa wskazuje, pięczętowanie to ustawianie pieczęci (znaków Starszych Bogów) właśnie.


@Kristoff: ETIMunchkin jest przepiękny.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Kristoff
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2006, 16:29
Lokalizacja: Babidół

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Kristoff »

Oł, rzeczywiście masz dużo pytań Bartoszeg02, postaram się zapanować na tym chaosem i odpowiedzieć przynajmniej na większość z nich :wink:

Co do obrazków agropromu i elektrowni to jestem z nich raczej dumny i uważam ze ładnie pasują do mapki, aczkolwiek może agroprom jest trochę zbyt "słoneczny", pewnie o to ci chodziło, postaram się go w następnej wersji nieco poszarzyć. A te obrazki z widocznymi łapami, jak się wyraziłeś, są oczywiście do wymiany, ale póki nie znajdę lepszych muszą tam zostać. Gdybyś zrobił jakieś fajne screeny, napisz na priva, albo zamieść je tutaj, chętnie je wkleję do gry. Już raz dzięki takiej forumowej współpracy zdobyłem fajny obrazek Magazynów Wojskowych (to było na stalker.pl). Dzięki również za uświadomienie pokraczności tych białych strzałek, je też będę musiał czymś zastąpić. Co do znaczków w Tajnych Lokacjach to jednak muszą zostać, czytelność jest bardzo ważna. :)

Do pracy używam pakietu Corel. Screeny i artworki obrabiam kolorystycznie w Photopaincie a następnie eksportuje do Corel Draw'a gdzie składam wszystko do kupy. Wszelka obróbka na bitmapach to właśnie działka Photopainta a wektorówka - Draw'a. W obu tych programach można też nadawać przezroczystości, to jedna z głównych technik jakich używam. Aha - ramki wokół lokacji są wzięte z ekranów wczytywania. :)

Zapraszam też na stronkę, zamieściłem karty Sprzymierzeńców.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 569
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Bartoszeg02 »

Jeśli chodzi o znaczki to się nie zrozumieliśmy :) niech zostaną te plusy minusy trojkąty okręgi i inne pierdoły ale np. niech będą pokryte rdzą albo mchem ... czymkolwiek żeby to nie był poprostu głupi krzyzyk. NIestety obecnie gry nie posiadam więc nie jestem w stanie nic zorganizować ale i tak daleko nie zaszedłem ... bo ze mną jest taki problem że boje się byle gówna ... i jak spotkałem jakiegoś mutanta z obleśną mordą co na mnie w kanale wrzeszczał to pozbyłem sie tego :D niestety jestem zbyt mało odporny ... niestety o grze w feara nie ma mowy ;/ i co do AH ustawienie 6 pieczęci wydaje mi się praktycznie nie osiągalne .... przecież tam było dosłownie kilka kart pieczęci na cały stos rzadkich przedmiotów ....
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2839
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times
Kontakt:

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Ink »

Bartoszeg02 pisze:i co do AH ustawienie 6 pieczęci wydaje mi się praktycznie nie osiągalne .... przecież tam było dosłownie kilka kart pieczęci na cały stos rzadkich przedmiotów ....
Kontynuując offtop: ale masz świadomość, że pieczęć można wystawić zamykając bramę i zużywając 5 wskazówek? Bez żadnych dodatkowych kart. Zaręczam Cię, że jest to bardzo osiągalne.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 12:28 przez Ink, łącznie zmieniany 1 raz.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Bri »

[]
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009, 13:23 przez Bri, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1245
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 145 times
Been thanked: 67 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: poooq »

Ciekawa sprawa.
Co do kart spotkań, to proponuję zerknąć do genialnej książki "Piknik na skraju drogi" braci Strugackich, gdzie Strefy i Stalkerzy zostali opisani po raz pierwszy. Bardzo ciekawy jest też film "Stalker" Andrieja Tarkowskiego z 1979 roku, scenografia autorstwa Aleksandra Bojmfoty do tej pory wymieniana jest jako klasyka dystopii, a zdjęcia z filmu były by chyba bardziej klimatyczne niż screeny z gry komputerowej [kilka przykładów] (na reprodukcjach w kompie tego nie widać, wylezie za to po wydrukowaniu vide karciany Wiedźmin) oraz niedawno wydany komiks Suka Jelena Woronowicza i Andrija Tkalenko. Zerknij sobie na te pozycje, na pewno coś ci podpowiedzą... A tutaj jeszcze jeden adresik który może ci się przydać: strefa zamknięta.

Jeszcze jedno szybkie pytanko: nie znalazłem tego na stronie Zony, ale jaki jest główny cel graczy?

A link do Zony umieszczam na Manufakturze.
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Matio.K »

Wyrobisz się z całością elementów do środy? Planuję wydruk i sprawdzenie jak wygląda w praktyce.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Kristoff
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2006, 16:29
Lokalizacja: Babidół

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Kristoff »

Matio.K pisze:Wyrobisz się z całością elementów do środy? Planuję wydruk i sprawdzenie jak wygląda w praktyce.
Nie sądzę żebym zdążył, ponieważ brakuje mi jeszcze wielu kart wydarzeń, ale być może niewiele później pojawi się już jakaś wersja alfa. Chciałbym jak najwięcej zrobić jeszcze we wrześniu, póki rok akademicki się nie zaczął, bo wtedy to już będzie krucho z czasem :wink: Chciałbyś drukować w kolorze? Kiedyś pomyślałem, że warto byłoby też zrobić wersję oszczędna do druku bez niektórych ilustracji, ale najpierw powstanie prototyp w pełnej skali barw (ostatecznie jeśli ktoś nie chce za dużo drukować, to może odpuścić sobie rewersy :) )
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 569
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Bartoszeg02 »

Ja osobiście wiem że ostateczną wersje tej gry wydrukuje ^^ ale żałuje że nie jest to pomysł oryginalny bo z taką mapą mogło by to być naprawde wielkim hitem xD
Awatar użytkownika
Kristoff
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2006, 16:29
Lokalizacja: Babidół

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Kristoff »

Bartoszeg02 pisze:Ja osobiście wiem że ostateczną wersje tej gry wydrukuje ^^ ale żałuje że nie jest to pomysł oryginalny bo z taką mapą mogło by to być naprawdę wielkim hitem xD
Taa, zawsze jest tylko jeszcze problem z grafiką, decydując się na użycie screenów i samej licencji Stalkera mogę zapomnieć o komercyjnym produkcie :P Ale od czegoś trzeba zacząć ;)
Awatar użytkownika
Kristoff
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2006, 16:29
Lokalizacja: Babidół

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Kristoff »

Czy ktoś ma pomysł na specjalne zdolności takich mutantów jak Burer, Chimera, Kontroler i Połamaniec?
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1245
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 145 times
Been thanked: 67 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: poooq »

Burer: zdolność telekinezy, zamiast normalnego ataku może cisnąć w Stalkera losowym przedmiotem, jeśli nie uda się test szybkości, otrzymuje obrażenia zależne od welkości przedmiotu (jego ceny), jeśli się uda, Stalker zyskuje przedmiot i może wykonać normalny atak.

Chimera: atakuje zawsze jako pierwsza, dwa ataki (dwie głowy), po pierwszym udanym teście walki, trzeba zdać drugi (druga głowa).

Kontroler: nie może atakować przebywając na tym samym polu co Stalker, atakuje tylko z sąsiedniej lokacji, zamiast Wytrzymałości zabiera Poczytalność.

Połamaniec: zamiast trofeum Stalker otrzymuje żetony Zony.

Posługuje się nazwami z polskiej edycji Arkhama, ale wiadomo o co chodzi...
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Awatar użytkownika
Kristoff
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2006, 16:29
Lokalizacja: Babidół

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: Kristoff »

Zostało uruchomione forum, na którym można dopisywać własne pomysły.
http://www.fantazm.pl/zona/forum/index.php
Awatar użytkownika
finallyh
Posty: 165
Rejestracja: 11 gru 2005, 18:23
Has thanked: 69 times
Been thanked: 40 times

Re: Zona: Gra planszowa w realiach Stalkera

Post autor: finallyh »

Kristoffie, gra wygląda WIELCE obiecująco. Rozumiem, że działa (gra) na silniku AH, swoją drogą wspaniałym. Jeśli pokusisz się kiedyś do porównania rozgrywki do Arkham, myślę, że będzie to dużym uproszczeniem-zrozumieniem zasad. Może potrzebuję zagłębić się w Przebieg tury i Zasady bardziej, jakkolwiek analogie do AH, jeśli takowe się pojawiają mile widziane :)

W AH mamy do pokonania GOO lub pozamykanie/pieczętowanie bram (kooperacyjne). Jak wygląda to w Zonie? W którym momencie schemat zasad się "rozjeżdża"? Kiedy powraca? :)

Pozdrawiam, kawał fajoskiej roboty. Zresztą zainteresowanie poooq`a wzmogło tylko moją ciekawość (wiemy co zrobił i robi dla AH).
ODPOWIEDZ