Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 69 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Będzie to zależało od sprzedaży jeśli nakład będzie sprzedawał się szybko to cena prawdopodobnie będzie rosła.
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Zagrałem w biały zamek w 4 osoby.
Dobry to tytuł, chociaż na filmikach w ogóle mi się nie podobał. Punktowo 2gi na 4 graczy z wynikami 58-48-47-34.
Biały Zamek mimo tego, że na początku pokazuje, że punkty ma praktycznie wszędzie to nie daje się ich tak łatwo zdobyć. Każda akcja najlepiej jakby wynikała z innej albo była zrobiona tak aby odpalała kolejne kombinacje, bo na rozgrywkę masz jedynie 9 akcji. Ważne jest zarządzanie zasobami co nie zawsze jest łatwe. Gra ma dość krótką kołderkę, zmyślne zarządzanie kośćmi, jest w sumie podatna na paraliż decyzyjny, daje mega satysfakcję z kombinacji oraz warto być wysoko na torze inicjatywy, bo jak jesteś ostatni to mogą ci zejść najlepsze kości albo zostać zablokowane pola akcji, na które chcesz umieścić kość. Jest trochę losowości w kartach, ale akcje nie są przesadnie od siebie różne. Oczywiście jest też losowość przy rozłożeniu, ale to raczej wpływa pozytywnie na regrywalność.
Dobry to tytuł, chociaż na filmikach w ogóle mi się nie podobał. Punktowo 2gi na 4 graczy z wynikami 58-48-47-34.
Biały Zamek mimo tego, że na początku pokazuje, że punkty ma praktycznie wszędzie to nie daje się ich tak łatwo zdobyć. Każda akcja najlepiej jakby wynikała z innej albo była zrobiona tak aby odpalała kolejne kombinacje, bo na rozgrywkę masz jedynie 9 akcji. Ważne jest zarządzanie zasobami co nie zawsze jest łatwe. Gra ma dość krótką kołderkę, zmyślne zarządzanie kośćmi, jest w sumie podatna na paraliż decyzyjny, daje mega satysfakcję z kombinacji oraz warto być wysoko na torze inicjatywy, bo jak jesteś ostatni to mogą ci zejść najlepsze kości albo zostać zablokowane pola akcji, na które chcesz umieścić kość. Jest trochę losowości w kartach, ale akcje nie są przesadnie od siebie różne. Oczywiście jest też losowość przy rozłożeniu, ale to raczej wpływa pozytywnie na regrywalność.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- BOLLO
- Posty: 5279
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1082 times
- Been thanked: 1704 times
- Kontakt:
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam na unboxing gry.
- kuleczka91
- Posty: 412
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 606 times
- Been thanked: 402 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Przecież nadal można dorwać poniżej stówki, te 5-7 zł więcej to jeszcze nie jest tragedia :p
- maciejos91
- Posty: 62
- Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Brać i grać bo to jest naprawdę dobre.
5 partii solo z rzędu i nadal mało.
5 partii solo z rzędu i nadal mało.
Always Whyduck
-
- Posty: 2228
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Zagrałem we wszystkich możliwych składach i na każdą ilość graczy jest b.dobrze.
Niczego nie oczekiwałem, podszedłem z rezerwą, "just another euro" , no ale niestety... gierka jest b.przyjemna, level kombinowania jaki bardzo lubię, tak więc złamałem się i zamówiłem
Pierwsze wrażenie nie było wcale dobre, przynajmniej wizualnie.
Plansza (w pierwszym odczuciu) za pstrokata, uważam zresztą że można by wyodrębnić czytelniej tak naprawdę trzy ważne pola akcji (ogród, zamek i koszary) i byłoby idealnie.
Ogólnie żaden problem, po pierwszej rozgrywce wszystko jest już czytelne, zarówno plansza, ikonografia, jak i zasady.
Za tę kasę taka giera w zgrabnym kompaktowym opakowaniu, nic tylko brać... i grać
Niczego nie oczekiwałem, podszedłem z rezerwą, "just another euro" , no ale niestety... gierka jest b.przyjemna, level kombinowania jaki bardzo lubię, tak więc złamałem się i zamówiłem
Pierwsze wrażenie nie było wcale dobre, przynajmniej wizualnie.
Plansza (w pierwszym odczuciu) za pstrokata, uważam zresztą że można by wyodrębnić czytelniej tak naprawdę trzy ważne pola akcji (ogród, zamek i koszary) i byłoby idealnie.
Ogólnie żaden problem, po pierwszej rozgrywce wszystko jest już czytelne, zarówno plansza, ikonografia, jak i zasady.
Za tę kasę taka giera w zgrabnym kompaktowym opakowaniu, nic tylko brać... i grać
Always look on the bright side of life
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
-
- Posty: 2228
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Po ilu partiach opinia ?XLR8 pisze: ↑06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Always look on the bright side of life
- siepu
- Posty: 1194
- Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
- Lokalizacja: Olecko / Warszawa
- Has thanked: 259 times
- Been thanked: 295 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Wystarczy po jednej. Zależy kto czego oczekuje, obie wasze opinie moim zdaniem są poprawne. Dobrze zaprojektowany, ciasny układ równań tworzący ciekawą i angażującą łamigłówkę. Zero nowatorstwa i minimalna interakcja między graczami powoduje kompletny brak ekscytacji no i w sumie po co gramy w to razem. Co kto lubiwajwa pisze: ↑06 kwie 2024, 17:31Po ilu partiach opinia ?XLR8 pisze: ↑06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2024, 11:42 przez siepu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
feeling jest zupełnie inny nic revive - chyba tylko tory surowców na planszetkach sa takie same nic więcej te gry nic nie łaczyXLR8 pisze: ↑06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
W zamku nie chcemy robić tej czy innej akcji tu chcemy robic ciagi akcji - łańcuchy wynikowych działań i tu cały elekatyzujacy feeling gry leży - to musimy sobie wymyśłać i potem z zasysfakcja patrzeć jak to działa..
tu jest bardzo klarowny i czysty, piekny projekt gry - bez milona mikrozasad dziesiątków mechanik kilograma figurek itp
ja przy tej grze odpoczywam i oddycham pełna piersią...
easy to learning hard to master...
przy okazji gra szynko sie kończy wiec nie czuje zmecznia rozgrywka i ciagle mam potrzeb jeszcze jedna partię...
- maciejos91
- Posty: 62
- Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
18 partii solo 3 wygrane Nie ma lekko. Gra świetna ! Nie ma mikro zasad i można przy niej się doskonale zrelaksować !
Czas wypróbować wariant z automą z BGG.
Czas wypróbować wariant z automą z BGG.
Always Whyduck
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
dodam że to była chyba , najbardziej efektywnie wydana 100ka na pluszówki przeze mnie w tym roku...
a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka
a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka
- maciejos91
- Posty: 62
- Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Dobry insert rozwiązuje problem i setup trwa 1-2 minuty
Always Whyduck
-
- Posty: 2228
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
A co razem graliście ?siepu pisze: ↑06 kwie 2024, 21:40Wystarczy po jednej. Zależy kto czego oczekuje, obie wasze opinie moim zdaniem są poprawne. Dobrze zaprojektowany, ciasny układ równań tworzący ciekawą i angażującą łamigłówkę. Zero nowatorskości i minimalna interakcja między graczami powoduje kompletny brak ekscytacji no i w sumie po co gramy w to razem. Co kto lubiwajwa pisze: ↑06 kwie 2024, 17:31Po ilu partiach opinia ?XLR8 pisze: ↑06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Może i tak, może wystarczy po jednej.
Ale spytałem dlatego, że Kolega opisał w podobny sposób po jednej partii Nucleum, po czym pisał peany pochwalne po dwóch kolejnych...
Tak więc, by Jego czytelnicy nie czuli się zagubieni, po prostu pytam
Always look on the bright side of life
- Elo
- Posty: 205
- Rejestracja: 24 sty 2018, 18:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 91 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
A jak się ma ten tytuł do innych, wydaje mi się podobnych gier? Marco Polo, GAH, Lorenzo i chyba Wiedźma Skała (pod względem wykręcania kombosów)? Jest na tyle inna, że warto brać pod uwagę?
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Jest inna i ma swoją tożsamość ale jak mnie jest gorsza od każdej z wymienionych
- _Berenice_
- Posty: 764
- Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 479 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Za to najlepsza jeśli chodzi o tych autorów xD Zdecydowanie lepsza od Czerwonej Katedry, mniej losowa od Shinkansenu
W telegraficznym skrócie:
- fajna ciasnota
- po pewnym czasie może już kręcić te kombosy, a nawet iść dalej na torze czapli
- szybka, nie ma czekania na swoją turę, można pyknąć kilka razy z rzędu
- niektóre rzeczy działają lepiej, inne gorzej.
Pogaduszki na ten temat od 3:15 do 18:11
Moja kolekcja
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
- BOLLO
- Posty: 5279
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1082 times
- Been thanked: 1704 times
- Kontakt:
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Mam od reDrewno....jeszcze nie poskładany ale widziałem jak wygląda bo w rękach miałem i powinien zdać egzamin. Pamiętaj że jest ogólnie ciasno w samym pudle
- kuleczka91
- Posty: 412
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 606 times
- Been thanked: 402 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
To chyba tetris nie jest Twoją najmnocniejszą stroną Ja mam wszystkie karty w koszulkach premium i wszystko normalnie się domyka w oryginalnym pudełku bez insertu
Spoiler:
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
U mnie również wszystko się pięknie domyka.
Insert od redrewno to dla mnie porazka, abstrahując od ceny to nie widzę sensu kupowania ustrojstwa, gdzie bez niego domyka mi się gra, a z ustrojstwem wieczko wystaje na 0,5cm. Porażka na poziomie projektowania.
Insert od redrewno to dla mnie porazka, abstrahując od ceny to nie widzę sensu kupowania ustrojstwa, gdzie bez niego domyka mi się gra, a z ustrojstwem wieczko wystaje na 0,5cm. Porażka na poziomie projektowania.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- kuleczka91
- Posty: 412
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 606 times
- Been thanked: 402 times
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
Oprócz odstawania wieka (to już u mnie skreśliło ten insert) nie podoba mi się jeszcze to, że jest jeden wspólny pojemnik na komponenty graczy. Zdecydowanie wolę jak każdy ma swój pojemnik.
- BOLLO
- Posty: 5279
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1082 times
- Been thanked: 1704 times
- Kontakt:
Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)
powiedzcie mi co Wy macie z tym wystawaniem wieka w grach z insertami. W czym to komu przeszkadza że coś się nie domyka (jaki ma to wpływ)? Ważne ze się nie wysypuje i wszystko trzymane w ryzach.
Potwierdzam ale rozmawiałem o tym z właścicielem reDrewno i nie dało rady zrobić osobnych. Każda ścianka dodała by te kilka mm i nie mieściło by się to wówczas w pudle. Coś za coś. Za to karty w koszulkach wchodzą i są ładnie posegregowane jak i reszta rzeczy. Jedynie te pionki wspólne które trzeba wysypać a nie wyciągać.kuleczka91 pisze: ↑08 kwie 2024, 10:32 Oprócz odstawania wieka (to już u mnie skreśliło ten insert) nie podoba mi się jeszcze to, że jest jeden wspólny pojemnik na komponenty graczy. Zdecydowanie wolę jak każdy ma swój pojemnik.