Pokolenia / Village (Inka Brand, Markus Brand)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
konradstpn
Posty: 864
Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
Has thanked: 202 times
Been thanked: 305 times

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: konradstpn »

Dr. Nikczemniuk pisze: 15 cze 2022, 12:03 Ale ta gra to dziadziuś już jest, trąca myszką, gra abstrakcyjna z nieintuicyjnymi zasadami. Teraz takie gry już raczej do lamusa, ktoś kupi ale z sentymentu. Te kilka stówek można dziś spożytkować dużo, dużo lepiej.
Widać, że dla Ciebie gry są jak banany z krótkim terminem przydatności. Stara więc słaba to żelazny argument. Szczerze współczuję, że musisz non stop odświeżać swoją kolekcję bo co chwilę coś się starzeje, psuje i wydziela nieprzyjemną woń. Nie ma to jak nowe. Nowe to dobre, bo przecież nowe...
Gram, więc jestem.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Są gry które pomimo wielu lat są nadal top, ale są takie, po które w dzisiejszych realiach i propozycjach wydawniczych po prostu nie warto sięgać. Natomiast argument "wydaj kilka stówek bo to fajna gra" jest absurdalny. To właśnie dzięki takiemu myśleniu nadal królują gry typu chińczyk, grzybobranie itd.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: BartP »

Myślę, że te gry królują z innego powodu.
Po drugie, może argument "gra jest fajna" mało mówi i jest oczywiście mocno subiektywny. Ale gdybym miał sobie przesłać wiadomość z przyszłości, to tak bym to właśnie ujął: kup teraz, póki taniej lub póki dostępna, bo gra jest fajna, daje frajdę. W końcu to chyba najważniejsze, co nie?
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 636 times
Been thanked: 550 times

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: eveni »

Zapowiedziany big box przez Rebel. Mi graficznie bardziej podoba się stare wydanie (mam z dwoma dodatkami), ale jak big box będzie miał przyjemną cenę to pewnie kupię, żeby przestestować i porównać :D
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1906
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: tomuch »

tomuch pisze: 15 cze 2022, 18:48 Z tego, co ogłoszone, interesuje mnie jedynie wariant solo - mam nadzieję, że będzie się go jakoś dało zaadaptować dla starszej wersji.
I okazuje się, że wariant solo (automa symulująca ruchy gracza) ma niestety dodatkowe elementy - planszetka, trzy piony i sześć kafelków.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
adrianopel
Posty: 82
Rejestracja: 20 cze 2018, 18:11
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: adrianopel »

Cześć,

Czy ktoś mógłby poratować polską nstrukcją w pdf do podstawki? Nigdzie jej znaleźć nie można. Z góry dziękuję

EDIT: Już mam instrukcję dzięki pomocy kolegi vinnichi. Serdecznie dziękuję :)
Ostatnio zmieniony 21 paź 2023, 20:37 przez adrianopel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 636 times
Been thanked: 550 times

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: eveni »

Nie wiem, czy coś pomoże. Na bgg jest angielska
https://boardgamegeek.com/filepage/7147 ... es-village
MaciekK5454
Posty: 358
Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
Has thanked: 170 times
Been thanked: 193 times

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: MaciekK5454 »

Cześć

Big Box jest już chwilę na rynku. Czy z racji tego, że naszym rodzimi eksperci z jakiegoś powodu nie zrobili jeszcze recenzji nowej wersji, czy mógłby ktoś napisać jak ta nowa wersja, broni się mechanicznie i gamepleyowo na tle innych (jakich?), podobnych lecz nowszych tytułów? Czy warto ją kupić do grania rodzinnego? Instrukcję czytałem, ale jestem ciekaw samych odczuć płynących z rozgrywki i czy się one jakoś zmieniły w stosunku do starej wersji.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 969
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 668 times

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: Bart Henry »

Dla mnie to był zakup w ciemno po wielu pozytywnych opiniach, jakie słyszałem. Byłem ciekaw tego umierania pracowników, które miało być nie tylko nie takie straszne, jak to brzmi, ale nawet pożądane. Grałem cztery razy, ale wszystkie rozgrywki dwuosobowe.

Przyznam, że ten wyścig do miejsc w kronice jest bardzo ciekawy, ale bywa też mocno irytujący, gdy ktoś cię wyprzedzi. To taki element, który da się wykorzystać typowo gamersko, by przechytrzyć przeciwnika. Trzeba dosyć dobrze kontrolować w tym celu tor czasu na swojej planszetce. Czasem opłaca się wykonać coś czasochłonnego, by specjalnie uśmiercić swojego meeple'a i zająć ostatnie miejsce danego typu w kronice. Poza tym podstawowa operacja ściągania kostki z planszy jest w tej grze kluczowa i żeby dobrze zagrać trzeba sobie przemyśleć kilka ruchów do przodu, aby kostki się "spięły". Początkowo powodowało to u nas duży paraliż decyzyjny, z każdą kolejną grą było coraz lepiej.

Poza tymi dwoma elementami gra jest raczej prosta. Mam wrażenie, że oprawa graficzna zrobiła tej grze problem, bo będzie odbierana jako gra rodzinna, a to nie jest takie lekkie, rodzinne pykadełko. To gra z dosyć dużymi decyzjami, w której dobrze byłoby obserwować sytuację przeciwnika, by wiedzieć czy nie pokrzyżuje ci zaraz planów. Można też bardzo łatwo pozbyć się wszystkich "narodzonych" meepli i mozolnie ciułać przez kilka następnych akcji kostki, aby dorobić się kolejnego.

Dodatki w mojej opinii nie podbijają oceny gry, nie naprawiają niczego (bo w sumie nie ma czego), tylko dają nowe możliwości i urozmaicają rozgrywkę rozszerzając wachlarz możliwości taktycznych.

Czy rodzina będzie się przy tym dobrze bawić? Zależy jaka. ;) Ja tu widzę duży potencjał na wredne rozgrywki w gronie gamerów, bez przesadnego natłoku zasad.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1028 times
Been thanked: 1946 times

Re: Pokolenia / Village (Inka Brand, Markus Brand)

Post autor: warlock »

Na fotkach nowa edycja wyglądała naprawdę nieciekawie w porównaniu z oryginałem i byłem pierwszym, który narzekał na grafiki, ale w praktyce ten big box prezentuje się świetnie, szczególnie jeśli chodzi o jakość komponentów ;). Oczywiście nie jest to idealne wydanie: pudło jest za duże, niektóre ikonki są ciut za małe, ale całościowo jest naprawdę bardzo dobrze.

Jeśli nie macie Pokoleń z kompletem dodatków to moim zdaniem nie warto pchać się w używaną starą wersję za duże pieniądze - można śmiało sięgnąć po big boxa ;).

Bez Gospody do Pokoleń nawet nie siadam, goła podstawka to takie maks. 7/10 , ale Gospoda podbija ocenę o oczko w górę. A docelowo warto grać IMO i z Gospodą i z Portem (przy czym z dodatkami trochę się tę grę już tłumaczy).

Tak czy siak polecam nowe wydanie ;). Ale posiadacze starej wersji z rozszerzeniami absolutnie nie muszą się przesiadać (choć ostatecznie wypowiem się jak zagram jeszcze z dodatkiem Małżeństwo).
Obrazek
ODPOWIEDZ