Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: autopaga »

Krótka odpowiedź tak o ile to spisek.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Jeszcze jak.

Nawet karta intrygi wzięta jako nagroda w konflikcie może być od razu zagrana o ile ma tekst "Jeśli wygrasz konflikt"
Piotrek85
Posty: 35
Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Piotrek85 »

Tak, moze być zagrana od razu po dobraniu - kończysz kolejkę dopiero jak chcesz, a nie jak wykonałes akcje z pola.
Svensky95
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2021, 01:46
Has thanked: 8 times
Been thanked: 9 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Svensky95 »

Jak działa sygnet Bestii? Dokładam jednego albo dwa oddziały do garnizonu czy na obszar konfliktu? I dlaczego mam opcje wyboru jednego lub dwóch? Za każdym razem warto pobierać dwóch. Jestem pewien że czegoś tu nie zrozumiałem... :p


Obrazek
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Svensky95 pisze: 12 paź 2023, 17:46 Jak działa sygnet Bestii? Dokładam jednego albo dwa oddziały do garnizonu czy na obszar konfliktu? I dlaczego mam opcje wyboru jednego lub dwóch? Za każdym razem warto pobierać dwóch. Jestem pewien że czegoś tu nie zrozumiałem... :p


Obrazek
Rekrutujesz oddział LUB Jeśli masz sojusz z frakcją rekrutujesz dwa oddziały.

Czyli dokładnie tak jak masz napisane.

A rekrutujesz do garnizonu/do strefy konfliktu wg normalnych zasad rekrutacji. Gdzie wysłałeś agenta w turze kiedy zagrałeś sygnet?
Fojtu
Posty: 3383
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 558 times
Been thanked: 1263 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Fojtu »

Svensky95 pisze: 12 paź 2023, 17:46 Jak działa sygnet Bestii? Dokładam jednego albo dwa oddziały do garnizonu czy na obszar konfliktu? I dlaczego mam opcje wyboru jednego lub dwóch? Za każdym razem warto pobierać dwóch. Jestem pewien że czegoś tu nie zrozumiałem... :p


Obrazek
Dajesz tak jak z każdego innego źródła - do garnizonu. Chyba że jesteś na polu z mieczami, wredy możesz do konfliktu.

Jak nie masz sojuszu dostajesz 1 wojaka, jak masz sojusz to dostajesz 2. To ciężko nazwać wyborem, po prostu w późniejszym etapie gry jak zdobędziesz sojusz to sygnet robi się silniejszy.
Awatar użytkownika
Robin Wood
Posty: 78
Rejestracja: 06 lis 2021, 17:10
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Robin Wood »

Czy można zebrać zasoby z ramki Agenta przed wysłaniem go na dane pole i np. opłacić to pole otrzymanymi zasobami z ramki agenta? Nie wydaje mi się to możliwe, ponieważ powinno się mieć zasoby do opłacenia pola przed zagraniem tej karty.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Robin Wood pisze: 21 paź 2023, 11:42 Czy można zebrać zasoby z ramki Agenta przed wysłaniem go na dane pole i np. opłacić to pole otrzymanymi zasobami z ramki agenta? Nie wydaje mi się to możliwe, ponieważ powinno się mieć zasoby do opłacenia pola przed zagraniem tej karty.
Nie

Kolejność jest taka:
- zagrywasz kartę
- wysyłasz agenta na legalne pole
- opłacasz koszt pola
- w dowolnej kolejności wykonujesz instrukcje z pola planszy i ramki agenta

Tu taka mała wzmianka, że wszystkie efekty są wymuszone z wyjątkiem efektów ze strzałką i czarnego symbolu zniszczenia karty - napis "zniszcz tę kartę" też jest wymuszony. Ale jak już pisałem "w dowolnej kolejności": jeśli idziesz na pole selektywna hodowla kartą np poszukiwanie sojuszy, zakrzywienie czasoprzestrzeni, rozwiązanie siłowe itp (która w ramce agenta ma "zniszcz tę kartę") to możesz zniszczyć kartę którą wysłałeś agenta na pole selektywna hodowla, żeby dobrać 2 karty (bo rozpatrujesz to w dowolnej kolejności). Przy czym możesz wykonać wszystkie efekty z karty zanim ją zniszczysz (np dobranie karty z zakrzywienia czasoprzestrzennego)
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 474
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 842 times
Been thanked: 200 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: JollyRoger90 »

Mam kilka pytań, być może przeoczyłem to w instrukcji - chodzi o dodatek nieśmiertelność:

1. karta tajemne spotkanie, nie ma ikon dla agenta. Jak jej użyć zatem, żeby zagrać i skorzystać z ramki agenta? Z wszczepem?

2. na końcu toru wpływu Bene Tleilax jest punkt zwycięstwa. Czy dostajemy coś jeszcze, jeśli jesteśmy już na końcu tego toru i byśmy mieli zdobyć kolejny punkt wpływu? kolejny punkt zwycięstwa?
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

1. Albo wszczep albo karta intrygi dająca dostęp

2. Nic się nie dzieje. Tak jak wysyłasz agenta na pole frakcji, które masz już wymaksowane nie zwiększasz wpływu powyżej maksimum.
noguss
Posty: 12
Rejestracja: 10 lut 2020, 19:43
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: noguss »

Dwa pytania, gra z dodatkiem Potega IX, zaznaczam że starałem się maksymalnie zapoznać z instrukcją i zasadami solo przed rozgrywką:

1. Jeśli karta z symbolem rozładunku zostanie w ręku na ture odkrywania (wcześniej nie była zagrana celem wysłania agenta, nie była też odrzucona ani zniszczona) to normalnie nalicza się korzyści z ramki odkrywania pomimo symbolu rozładunku? Tak wywnioskowałem ponieważ w instrukcji jest mowa o dwóch nowych sposobach zdobycia korzyści odkrywania, a nie o jej warunkach. Jeśli tak to wychodziłoby więc na to że rozładunek daje korzyści związane ze: Zdobyciem korzyści z ramki odkrywania w sytuacji odrzucenia tej karty (normalnie odrzucając kartę nic sie nie otrzymuje) lub Zniszczeniem takiej karty. Czy tak?

2. Gra solo z rywalami. Konflikt poziom II. Rywal ma 7 przyprawy (nie wymienia jej na razie na punkt zwycięstwa), jedyna dostępna z symbolem rodu hagalow technologia kosztuje 8 przyprawy. Co sie dzieje w przypadku dobrania dla rywala karty z polem technologii? Gram tak że pomimo posiadania 7 przyprawy nie może on kupić tej z toru dobierania (w tej sytuacji nie ma ani jednej kostki na polu zniżki przy technologiach), nie można też odrzucać kart technologii ponieważ w grze jest jedna z symbolem rodu.

Finalnie rywal wysyła jedynie kostkę na pole ze zniżką. W nowej rundzie wchodzi konflikt poziomu III tak więc na początku swojej rundy rywal natychmiastowo wymienia 7 przypraw na punkt zwycięstwa. W ten sposób rynek technologii mi sie niejako dla rywali zabetonowal bo ja też tej technologii nie zdobyłem do konca gry
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

noguss pisze: 17 gru 2023, 11:25 Dwa pytania, gra z dodatkiem Potega IX, zaznaczam że starałem się maksymalnie zapoznać z instrukcją i zasadami solo przed rozgrywką:

1. Jeśli karta z symbolem rozładunku zostanie w ręku na ture odkrywania (wcześniej nie była zagrana celem wysłania agenta, nie była też odrzucona ani zniszczona) to normalnie nalicza się korzyści z ramki odkrywania pomimo symbolu rozładunku? Tak wywnioskowałem ponieważ w instrukcji jest mowa o dwóch nowych sposobach zdobycia korzyści odkrywania, a nie o jej warunkach. Jeśli tak to wychodziłoby więc na to że rozładunek daje korzyści związane ze: Zdobyciem korzyści z ramki odkrywania w sytuacji odrzucenia tej karty (normalnie odrzucając kartę nic sie nie otrzymuje) lub Zniszczeniem takiej karty. Czy tak?
Tak. Symbol rozładunku daje po prostu dodatkowe możliwości skorzystania z ramki odkrywania. Np Masz na ręku Kartę Esmar Tuek (rozładunek: 2 przyprawy i 2 solarisy) w turze agenta zagrywasz kartę Administrator Gildii (w ramce agenta ma "odrzuć kartę-> zniszcz kartę") możesz w tej sytuacji odrzucić kartę Esmara Tueka aby pozyskać zasoby z jego ramki odkrywania następnie zniszczyć Esmara Tueka aby ponownie zyskać zasoby z ramki odkrywania.
2. Gra solo z rywalami. Konflikt poziom II. Rywal ma 7 przyprawy (nie wymienia jej na razie na punkt zwycięstwa), jedyna dostępna z symbolem rodu hagalow technologia kosztuje 8 przyprawy. Co sie dzieje w przypadku dobrania dla rywala karty z polem technologii? Gram tak że pomimo posiadania 7 przyprawy nie może on kupić tej z toru dobierania (w tej sytuacji nie ma ani jednej kostki na polu zniżki przy technologiach), nie można też odrzucać kart technologii ponieważ w grze jest jedna z symbolem rodu.

Finalnie rywal wysyła jedynie kostkę na pole ze zniżką. W nowej rundzie wchodzi konflikt poziomu III tak więc na początku swojej rundy rywal natychmiastowo wymienia 7 przypraw na punkt zwycięstwa. W ten sposób rynek technologii mi sie niejako dla rywali zabetonowal bo ja też tej technologii nie zdobyłem do konca gry
Nie odpowiem, bo solo grałem 2 razy w życiu i zwyczajnie nie wiem
noguss
Posty: 12
Rejestracja: 10 lut 2020, 19:43
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: noguss »

Dzięki, może ktoś w przyszłości zajrzy i napisze kilka słów o grze solo i pozyskiwaniu kart technologii przez autome :)
bestea
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2020, 08:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: bestea »

pytanie do Nieśmiertelności. Czy jak mam wymaksowane eksperymenty i wykonuje eksperyment to dostaję 6 kartę do dociągu do następnej rundy jesli ma to miejsce podczas tury odkrywania czy kolejną kartę do aktualnej tury odkrywania?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: tomp »

dociągasz karty do tej tury w której wywołałeś dociąg. nie ma możliwości przeniesienia efektów kart na kolejną turę.

PS. interesujący pomysł na nową mechanikę.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Piotrek85
Posty: 35
Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Piotrek85 »

Na pewno miałem podobną sytuacje, ale nie jestem pewien czy chodziło o fazę odkrywania czy jakieś zamieszanie wynikłe w wyniku rozstrzygnięcia konfliktu i chyba wtedy zaordynowaliśmy, że karta dociągnięta w fazie odkrywania jest natychmiast odkrywana, natomiast w konflikcie zostaje w ręce i zgodnie z instrukcją na początku następnej tury dobieramy 5 kart, więc mamy ich 6 (było by inaczej gdyby w instrukcji było napisane, że dobieramy do 5 kart - ale tak nie jest).

Proszę o potwierdzenie moich wątpliwości albo dyskusje :)
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Nie ma opcji dociągnięcia karty w konflikcie, w grze nie ma takiego sposobu. Kiedy masz wymaksowany research i masz zrobić kolejny natychmiast dociągasz kartę, jeśli to tura odkrywania to po prostu ją odkrywasz.

PS Właśnie dlatego Tleilaxu Master ma opinię przegiętej karty i często gracze przedwcześnie się odkrywają byle tylko zgarnąć Tleilaxu Mastera bo nie dość, że 2 darmowe research'e w odkrywaniu, to jeszcze jak wymaksujesz i dobierasz dodatkowe karty to TM może zapewnić z 5 perswazji. Już karty z 3 perswazji to mega giga chad, Firm Grip powoduje mad rush po sojusz z Imperatorem (karta daje 4Perswazji jeśli masz tamże sojusz) a TM daje losowo z dwu kart+1 (średnio 5)!? A miałem kiedyś grę gdzie mój przeciwnik miał 2 Tleilaxu Mastery i dociągając karty za research dociągnął kolejnego TM.
Piotrek85
Posty: 35
Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Piotrek85 »

Przejrzałem karty konfliktu, jako nagroda występuje tam ruch na torze dostaw, z góry toru dostaw możemy kupić o dwie przyprawy taniej kartę technologii. Technologia Port Kosmiczny przy zakupie powoduje dociągnięcie dwóch kart. W mojej opinii po takim zagraniu w następnej turze ten gracz dobiera jeszcze 5 kart i zaczyna z 7 w ręce.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Rzeczywiście taka sytuacja jest możliwa. Jednak zważywszy, że cleanup nic nie mówi o odrzucaniu kart zakładam, że karty po prostu zostają na ręce natomiast na poczatku kolejnej rundy dobieramy zgodnie z instrukcją 5 kart- czyli następną rundę zaczniemy z 7 kartami na ręce.

Zapytałem na discord Hidden Assets i dostałem potwierdzenie, że ta interpretacja jest prawidłowa.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 119
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: zuroslawski »

W ostatniej rozgywce wylonil sie konflikt w ktorym mozna bylo otrzymac mentata.
Obrazek

Czy tego mentata dostaje sie na nastepny etap gry ? czy mozna go po bitwie uzyc ? poniewaz w instrukcji jest napisane ze mentanci wracaja na pole. Czy jesli otrzymujemy go na nastepny etap gry, wowczas nie bedzie mozna pozyskac mentata przez innych graczy ?

Mam pytanie odnosnie zagrania karty "Jezdzcy piasku" gdzie w fazie odkrywania w przypadku 2 pkt sojuszu dostaje sie 4 mieczyki, jesli mamy z nimi sojusz tylko 2. My gralismy ze jak mialo sie sojusz to tylko 2 mieczyki, ale nie jestem pewny czy to bylo dobre zagranie. Z fabularnego podejscia, mialoby to mniejszy sens, skoro mam sojusz z fremenami to dlaczego w walce wspieraja mnie mniej niz posiadajac 2 pkt na torze, czyli jakbym dopiero probowal wkupiac sie w ich laski.

I jeszcze pytanie odnosnie fremenskiej wiezi? wiem ze jest ona wytlumaczona w instrukcji ale chcialbym zapytac jak powinno sie rozrgywac ta akcje prawidlowo, poniewaz instrukcja nie do konca jasno to tlumaczy.
Fojtu
Posty: 3383
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 558 times
Been thanked: 1263 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Fojtu »

zuroslawski pisze: 29 sty 2024, 09:59 W ostatniej rozgywce wylonil sie konflikt w ktorym mozna bylo otrzymac mentata.
Obrazek

Czy tego mentata dostaje sie na nastepny etap gry ? czy mozna go po bitwie uzyc ? poniewaz w instrukcji jest napisane ze mentanci wracaja na pole. Czy jesli otrzymujemy go na nastepny etap gry, wowczas nie bedzie mozna pozyskac mentata przez innych graczy ?
Dostajesz na następną turę, jest niedostępny dla innych.
zuroslawski pisze: 29 sty 2024, 09:59 Mam pytanie odnosnie zagrania karty "Jezdzcy piasku" gdzie w fazie odkrywania w przypadku 2 pkt sojuszu dostaje sie 4 mieczyki, jesli mamy z nimi sojusz tylko 2. My gralismy ze jak mialo sie sojusz to tylko 2 mieczyki, ale nie jestem pewny czy to bylo dobre zagranie. Z fabularnego podejscia, mialoby to mniejszy sens, skoro mam sojusz z fremenami to dlaczego w walce wspieraja mnie mniej niz posiadajac 2 pkt na torze, czyli jakbym dopiero probowal wkupiac sie w ich laski.
Jak masz sojusz, dostajesz oba, więc 6.
zuroslawski pisze: 29 sty 2024, 09:59 I jeszcze pytanie odnosnie fremenskiej wiezi? wiem ze jest ona wytlumaczona w instrukcji ale chcialbym zapytac jak powinno sie rozrgywac ta akcje prawidlowo, poniewaz instrukcja nie do konca jasno to tlumaczy.
Jak masz zagraną wcześniej kartę lub w ręce podczas reveal, to wtedy te umiejętności działają. Czyli masz kartę A z Fremeńska więź: XYZ to o XYZ dostajesz jak masz zagraną wcześniej lub
ujawnianej ręce kartę B z tagiem Fremen.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 119
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: zuroslawski »

Czyli fremenska wiez dobrze rozumialem, ale jezdzcow piasku gralismy w takim razie zle. Dzieki za odpowiedz.
foobar1988
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2020, 12:30
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: foobar1988 »

Mam dwa pytanka.
1. Jeśli któryś z graczy w turze agenta zagra kartę Próbę Człowieczeństwa to na mnie już po turze odkrywania ta karta działa?
2. Jeżeli gracz postawi agenta na polu walki i zagra kartę która wzmocni wpływ u Imperatora i tam odbierze dwóch żołnierzy (z toru wpływu) to tych żołnierzy z tego toru może od razu włączyć do walki czy powinny trafić do garnizonu?
sasquach
Posty: 1831
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: sasquach »

foobar1988 pisze: 14 kwie 2024, 01:02 1. Jeśli któryś z graczy w turze agenta zagra kartę Próbę Człowieczeństwa to na mnie już po turze odkrywania ta karta działa?
Działa. Bo czemu miała by nie działać?
foobar1988 pisze: 14 kwie 2024, 01:02 2. Jeżeli gracz postawi agenta na polu walki i zagra kartę która wzmocni wpływ u Imperatora i tam odbierze dwóch żołnierzy (z toru wpływu) to tych żołnierzy z tego toru może od razu włączyć do walki czy powinny trafić do garnizonu?
Tak. Wszystkie jednostki której zrekrutowaliśmy w ramach tury agenta na której postawiliśmy go na polu walku można wysłać od razu na obszar konfliktu. Nie ma znaczenia jak je zdobyłeś.
ODPOWIEDZ