https://boardgamegeek.com/filepage/2330 ... irst-editi
Są dwie wersje kolorystyczne - szare i lekko wpadające w niebieski kolor morze. Druga wersja jeszcze w trakcie procesu akceptacji bgg.
viewtopic.php?f=61&t=55515&p=1407216#p1398657
Nieźle. Akurat wczoraj dostałem info z drukarni że już plansza jest w drodzeobo_bb pisze: ↑29 gru 2021, 08:22 Wrzuciłem na bgg zmodyfikowaną mapę pnp (edycja Luke'a Weisman'a, ale z ikonami i kolorami towarów z pierwszej edycji) jakby ktoś był zainteresowany:
https://boardgamegeek.com/filepage/2330 ... irst-editi
Są dwie wersje kolorystyczne - szare i lekko wpadające w niebieski kolor morze. Druga wersja jeszcze w trakcie procesu akceptacji bgg.Krótki wątek opisujący więcej szczegółów procesu produkcji tutaj:Spoiler:
viewtopic.php?f=61&t=55515&p=1407216#p1398657
Planszę zawsze można wymienić.. zakładam, że drukowałeś tę klasyczną mapę pnp 1.7 albo 1.8. Też ładna, kwestia gustu, choć jest trochę surowa imho.
Wiem. Grałem 5 razy i jest to moja ulubiona gra ekonomiczna. Teraz sam sobie wydrukowałem i właśnie żałuję, bo wolę te jasne znaczniki zamiast tych mdłych szarych.obo_bb pisze: ↑29 gru 2021, 17:15Planszę zawsze można wymienić.. zakładam, że drukowałeś tę klasyczną mapę pnp 1.7 albo 1.8. Też ładna, kwestia gustu, choć jest trochę surowa imho.
Ważne żeby skończyć wszystko i zacząć grać, bo gra jest naprawdę rewelacyjna. Zasady są naprawdę bardzo spójne i proste, chyba jedne z najprostszych jakie znam w stosunku do głębi i satysfakcji z rozgrywki (nie liczymy abstraktów typu szachy czy go). Jedynie liczenie transportów może niektórych przyblokować, bo w późniejszej fazie gry zaczyna być tego trochę. U nas nie ma problemu, bo ja z synem umysły ścisłe i dobrze to widzimy, ale np żona by sama nie policzyła tego. Trzeba do tego dobrze podejść i liczyć kluczowe/najbardziej obłożone trasy w odpowiedniej kolejności, wtedy idzie sprawnie..
No tak, z powodu koloru znaczników towarów wziąłem się właśnie za te drobną przeróbkę oryginalnej wersji Luke'a Weisman'a, która to sama w sobie jest naprawdę ładna i elegancka. Jest w każdym razie teraz wybór.
Super robota! nie planujesz przypadkiem pnp np. takiego The Great Zimbabwe?obo_bb pisze: ↑29 gru 2021, 08:22 Wrzuciłem na bgg zmodyfikowaną mapę pnp (edycja Luke'a Weisman'a, ale z ikonami i kolorami towarów z pierwszej edycji) jakby ktoś był zainteresowany:
https://boardgamegeek.com/filepage/2330 ... irst-editi
Są dwie wersje kolorystyczne - szare i lekko wpadające w niebieski kolor morze. Druga wersja jeszcze w trakcie procesu akceptacji bgg.Krótki wątek opisujący więcej szczegółów procesu produkcji tutaj:Spoiler:
viewtopic.php?f=61&t=55515&p=1407216#p1398657
Great Zimbabwe już mi się udało zakupić (wciąż jest dostępna w Planszostrefie i na 3Trollach) i jej strona wizualna w sumie też mi się bardzo podoba.
Wywal drewienka do śmietnika, odwiedź mepla i cube4me i voila:Ardel12 pisze: ↑12 sty 2023, 15:42 Dorwałem w końcu drugą edycją Indonesii i jest to nówka. Nikt tam nic nie zaproponował względem insertu lub sorterów na śróbki. Możecie polecić jak to wszystko poukładać i w czym by pudełko się domykało? Mam do tego dokupione od razu mniejsze drewienka by nie pałować się z tymi wielkimi, ale chciałbym je w pudle zostawić. Co zrobić ?
Przeczytałem cały wątek, widzę, że tytuł stoi obok 18XX i TGZ, więc idealnie. Oczekiwania wysokie by mi zrobił papkę z mózgu opcjami i nie znudził jak wiele euro po paru partiach
Możesz mi potwierdzić czy chodzi dokłądnie o te dwa:kmd2000 pisze: ↑12 sty 2023, 16:04 Wywal drewienka do śmietnika, odwiedź mepla i cube4me i voila:
https://boardgamegeek.com/image/6192052/indonesia
Super. Nic tylko czekać na pierwsze zdjęcia odświeżonej planszy i znaczników.
Patrząc na kolejne edycje ich gier, to mogą to być minimalne do zera zmiany. W dodatku czasem jedno naprawią by inne zepsuć xD Ja się nie nastawiam wielce(tym bardziej, że w sumie zrobiłem sporo by ostatnia edycja była grywalna). Może zakupię jak faktycznie zrobią ekstra wersję, ale kogo ja oszukać chcę xD
Gra była dostępna co najmniej w Planszostrefie, 3trollach i Rebelu, więc obstawiam minimum to i więcej.Qardasowsky pisze: ↑10 wrz 2023, 12:55 Jak wygląda sprawa z dostępem tych mniej popularnych Splotterów w polskich sklepach? Planszostrefa + Planszomania będą sprowadzać tak jak w przypadku Horseless Carriage czy lepiej zamówić preorder bezpośrednio u wydawcy? Bo nie ukrywam, że Indonesia ląduje na topce zakupów na następny rok o ile wyjdzie w 2k24 bo potem wiadomo jak z dostępnością
HC wciąż wisi. Indonesia może mieć większe zasysanie, bo już jest znana i ceniona, ale czy jest aż tyle osób by się print wyprzedał? Popularności ta gra nie ma jak FCM.
Meh. Liczyłem na zmiany w zasadach i gameplayuApos pisze: ↑09 maja 2024, 21:22 Splotter obudził się ze snu zimowego.
Najpierw BUS, a teraz trzecia edycja Indonesii.
Zapowiedzieli zmiany.
https://www.splottershop.com/products/indonesia
Hej,
Może jakieś małe tweaki torów R&D i mniej miast na poludniu.
Ja już czekałem na jakiś porządny pojazd mechaniki, a w Twoich ustach to prawie jak pochwała
Ostatecznie dałem temu 7/10 nie tyle ze względu na jakość mechanik (bo gra jest fascynująca), co za umęczenie całą tą walką z komponentami. Jak nie poprawią łatwości obsługi/czytelności, to odpuszczam.The game was just unplayable out of the box - the components were way oversized and the board was totally illegible. I find it unnaceptable, especially for the price. Fortunately my friend managed to print out a custom map from BGG resources and buy some additional wooden components that would fit the map. And I'm really glad he did, because the gameplay of Indonesia is just great. I find the merger mechanism to be truly fascinating, it's unlike anything else I've ever seen in a board game. I love games in which players build a shared economy, it always creates a very interesting dynamic.
There's one major downside to this game though - it gets really fiddly and forces you to constantly calculate your money and re-evaluate the state of the board (which gets very busy, especially at the end of the game). Keeping track of your shipping capacity late game is a chore. This makes Indonesia seem much heavier than it should be - I was mentally exhausted after we finished our game mainly because of the fiddliness of the operations phase. Still, I think that the experience was worth it. It's a very intriguing design.