Spotkalem sie ze zwrotem "mechanika kart CDG", co to jest i czy to jest fajne? Nie pogardzilbym przykladami gier ktore to wykorzystuja.
Jezeli ktos to uzywal w swoich grach, albo ma inne przemyslenia, to tez chetnie przeczytam.
Mechanika CDG, co to za zwierz?
Re: Mechanika CDG, co to za zwierz?
Zakładam, że chodzi po prostu o Card Drafting Games. Takich gier jest milion, zobacz na BGG w dziale mechaniki, zaraz wygrzebię link:
http://www.boardgamegeek.com/boardgamemechanic/2041
http://www.boardgamegeek.com/boardgamemechanic/2041
Re: Mechanika CDG, co to za zwierz?
Card Driven Games - mechanika najczęściej stosowana w wojennych grach historycznych (ale nie tylko - vide Twilight Struggle). Podstawą tej mechaniki są karty, które mogą być wykorzystane na wiele sposobów - do aktywacji wojsk, zagrania wydarzenia, zebrania posiłków, itp.
Re: Mechanika CDG, co to za zwierz?
a rzeczywiście, może być też Card Driven. To już znacznie ciekawsze niż Cart Drafting Np. w Hannibalu (i polskim, i RvC), wspomnianym TS, 1960. Ja osobiście bardzo lubię ten mechanizm, tylko rzeczywiście wybór musi być interesujący (np. między punktami akcji a wydarzeniem).
Re: Mechanika CDG, co to za zwierz?
Fajne, może nie do końca typowe, cdg to Combat Commander - sposób w jaki autor wykorzystał karty to masakra.
Re: Mechanika CDG, co to za zwierz?
Chodziło o Card Driven Games
Jak rozumiem działa to tak: jest karta jednostki bojowej powiedzmy i mozna ja wystawic, dodatkowo karta ma w rogu cyferke 3, zamiast wystawiac karty jako jednostke odrzucamy karte i dodajemy sobie 3 zetony produkcji, oprocz tego w drugim rogu jest symbol, jezeli jest to kwadracik to mozemy ta karte uzyc jako specjalna zdolnosc "podwoj sile bojowa dowolnej jednostki na jedna ture".
W jakiej grze (albo 2-3) najlepiej to zrobili? Chcialbym sobie zobaczyc.
W jakiej grze zrobili to najgorzej i dlaczego tam to nie dziala (czego unikac przy projektowaniu z ta mechanika).
Jak rozumiem działa to tak: jest karta jednostki bojowej powiedzmy i mozna ja wystawic, dodatkowo karta ma w rogu cyferke 3, zamiast wystawiac karty jako jednostke odrzucamy karte i dodajemy sobie 3 zetony produkcji, oprocz tego w drugim rogu jest symbol, jezeli jest to kwadracik to mozemy ta karte uzyc jako specjalna zdolnosc "podwoj sile bojowa dowolnej jednostki na jedna ture".
W jakiej grze (albo 2-3) najlepiej to zrobili? Chcialbym sobie zobaczyc.
W jakiej grze zrobili to najgorzej i dlaczego tam to nie dziala (czego unikac przy projektowaniu z ta mechanika).
Re: Mechanika CDG, co to za zwierz?
Wymieniliśmy wyżej. Najgorzej? Nie wiem. Wszystkie gry z tą mechaniką, w jakie grałem, były niezłe.