Boże Igrzysko / God's Playground (Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1540
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 204 times

Re: God's Playground

Post autor: Furan »

jax pisze:Z pewnością klimatyczne, estetyczne, nastrojowe i w ogóle, ale [...]
Ja tak właśnie patrzę na pierwszy wrzucony szkic planszy i ten ostatni. Zdecydowanie bardziej podoba mi się ten pierwszy - jest taki... ręcznie rysowany. :|
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Die Burgen von Burgund
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: God's Playground

Post autor: Comandante »

bo to szkic - szkice są najczęściej ręcznie rysowane ;)

plansza zachowuje charakter narysowanej ręcznie - tak zostały przygotowane wszystkie elementy - najlepiej to widać w skali 1:1 (w takiej skali był ten pierwszy rysunek ale nie jest w niej ten ostatni)
Grzech
Posty: 594
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: God's Playground

Post autor: Grzech »

Zdecydowanie bardziej podobała mi się pierwsza wersja planszy. Zrezygnowaliście z zaznaczenia miejsc większych i mniejszych potyczek armii koronnych?
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: God's Playground

Post autor: Comandante »

zrezygnowalismy

a rowniez z bitew armii litewskich

powod jest prozaiczny - na planszy dzieje sie tyle, ze te znaczki bitew niemozliwie ją pstrzyły
sprobujemy jeszcze jednego podejscia ale jesli nie bedziemy zadowoleni, to bedzie plansza bez znaczkow bitew

priorytetem jest dla nas przygotowac ladną plansze i wydac gre maksymalnie szybko
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: God's Playground

Post autor: adalbert »

ładną i czytelną, panowie. tak myślałem, że bitew nie da się zmieścić.
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: God's Playground

Post autor: Comandante »

będzie za to krótki rys historyczny na bokach pudełka
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

A co z tą podwójną punktacją dla trybu trzy- i czteroosobowego? Na opublikowanym fragmencie mapy jej nie dostrzegam.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: God's Playground

Post autor: Comandante »

Podwójna punktacja jest w polu najeźdzców
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Aaaaa, myślałem że chodzi o wartość posiadłości.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

Recenzjo-omówienio zasad-raport z rozgrywki:

http://www.boardgamegeek.com/thread/459932
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Richtie
Posty: 52
Rejestracja: 17 lip 2008, 12:06
Lokalizacja: Provinz Posen

Re: God's Playground

Post autor: Richtie »

Kiedy gra będzie do kupienia w Polsce ? I za ile ?
Nikt nie da nam zbawienia.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

ozy pisze:Recenzjo-omówienio zasad-raport z rozgrywki:

http://www.boardgamegeek.com/thread/459932
I jaka piękna awanturka się zrobiła! :twisted:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

Richtie pisze:Kiedy gra będzie do kupienia w Polsce ? I za ile ?
Mamy nadzieję, że uda się dotrzymać terminu przełomu listopada i grudnia. Cena typowa dla gier tej wielkości, bez wielkich skoków w dół czy w górę.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

Przygotowując się do jutrzejszej rozgrywki przestudiowałem kilkukrotnie uważnie instrukcję i powiem krótko - chłam. Wallace znów się skompromitował nie wyjaśniając kilku podstawowych spraw (kurczę - wystarczy przed drukiem dać ją do lektury średnio rozgarniętemu graczowi i już mamy wyłapaną całą serię luk!). Szczególnie kwestie habsburskie nie są do końca wyjaśnione, idę studiować bgg :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

EDIT: poprawiam się, zgadzając się w 100% ze zdaniem Kanadyjczyka: "Can you please fully explain the whole Ottoman/Habsburg thing, separately from the rulebook, since the rulebook is virtually useless in trying to decipher the intent. "
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

OK, przeczytałem, bgg jest zabagnione w temacie pytań do God's Playground - tzn. mnóstwo pytań i odpowiedzi ale wielu odpowiedzi jest brak albo są niepełne/niejasne.
Coś się dowiedziałem, ale nadal nie wiem:
1.) co się dzieje ze znacznikami wpływów habsburskich umieszczonymi w POLSCE, gdy Ottomani zdobędą Wiedeń?
2.) co się dzieje ze znacznikami wpływów habsburskich umieszczonymi w POLSCE, gdy Ottomani nie zdobędą Wiednia? (chodzi o 3 i 4 turę gry)
3.) co się dzieje w przypadku ekspansji wpływów habsburskich, gdy w miejscu na które robią ekspansję są kostki obcych sił? (nie da się tego wyczytać z bgg -
* czy znaczniki habsburskie pozostają tam gdzie są nie mogąc wejść (i NIE są tracone)
* wchodzą ale od razu po wejściu SĄ tracone w wyniku kontaktu z kostkami obcych sił (niepolskich)
* wchodzą, niszczą kostki polskiej szlachty a ew. nadwyżka wpływów habsburskich od razu JEST tracona w wyniku
kontaktu z kostkami obcych sił (niepolskich))
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: God's Playground

Post autor: adalbert »

ozy pisze:
Richtie pisze:Kiedy gra będzie do kupienia w Polsce ? I za ile ?
Mamy nadzieję, że uda się dotrzymać terminu przełomu listopada i grudnia. Cena typowa dla gier tej wielkości, bez wielkich skoków w dół czy w górę.
to znaczy uspokajasz nas, czy straszysz, Ozy (mówię o tych, którzy nie mogą sobie na wszystko, zawsze pozwolić) :? mam nieodparte wrażenie, że typowa cena gier planszowych mocno ostatnio wzrosła i powoli dobija do granic rozsądku :(

utrzymajcie termin (kurczę, właściwie to już zaraz 8) )
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

@ Jax

Odpowiadam z pamięci.

1. Nic, stoją sobie jak stały, póki ich nie ściągnie wstawienie tam kostki wroga (wystarczy 1) albo wstawienie tam polskiej kostki (1 za 1).
2. J.w.
3. Dokonują ekspansji, ale są niszczone od razu w momencie zetknięcia z jakąkolwiek kostką wroga. Nawet tylko jedną. Nie ściągają wtedy kostek szlachty. Czyli druga '*'.

@ Adalbert

Staramy się znaczy nie jestem jeszcze w stanie podać wiążących liczb. Wiesz jak jest z drukarniami. Walczymy i o termin i o cenę. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Lord Voldemort »

Ad.1 i 2 - To, co napisal Ozy wywnioskowalismy to z faktu, ze w End of Turn nic nie pisze o redukcji Habsburg pieces tylko o enemy strength.
Choc wlasnie sie zaczalem zastanawiac, czy jednak Habsburgow tez sie nie powinno sciagac pod koniec tury (kolejne z serii 100 pytan do Martina) - wtedy nie byliby az tacy mocni.

Czekamy na kolejne trudne pytania, Jax ;-) Tak, zebysmy zdazyli umiescic odpowiedzi na nie przed wydrukowaniem instrukcji PL :)
Marvin
Posty: 113
Rejestracja: 11 gru 2008, 08:37
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: God's Playground

Post autor: Marvin »

ozy pisze:3. Dokonują ekspansji, ale są niszczone od razu w momencie zetknięcia z jakąkolwiek kostką wroga. Nawet tylko jedną. Nie ściągają wtedy kostek szlachty. Czyli druga '*'.
Czy tak samo będzie w fazie Enemies attack czy raczej jaxowa trzecia '*' ? W instrukcji stoi, że najpierw likwidujemy z habsburskiego enemy box tyle żetonów wpływów ile jest kostek szlachty w Wielkopolsce, a dopiero później pozostałe żetony wpływu lądują w Wielkopolsce. Czyli dopiero po anihilacji polskiej szlachty habsburskie żetony wpływu miałyby możliwość trafić na kostki wroga i zniknąć. Ale mogę sie mylić - mam wrażenie, ze instrukcję 'urozmaicono' pewną ilością fałszywych tropów wiodących gracza na manowce :-)
Marvin
Posty: 113
Rejestracja: 11 gru 2008, 08:37
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: God's Playground

Post autor: Marvin »

Lord Voldemort pisze:Ad.1 i 2 - To, co napisal Ozy wywnioskowalismy to z faktu, ze w End of Turn nic nie pisze o redukcji Habsburg pieces tylko o enemy strength.
Choc wlasnie sie zaczalem zastanawiac, czy jednak Habsburgow tez sie nie powinno sciagac pod koniec tury (kolejne z serii 100 pytan do Martina) - wtedy nie byliby az tacy mocni.
Czy to nie oznaczaloby kompletnej likwidacji wyplywow Habsburgow? Jesli w jakims rejonie zostaly ich zetony, to nie moze tam byc kostek szlachty. Czyli trzeba by ich zawsze redukowac do zera. Czy nie byliby wtedy dla odmiany zbyt slabi? Z drugiej strony byc moze wplywy polityczne powinny byc mniej trwale niz brutalne zajecie jakiegos obszaru?
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

ozy pisze:1. Nic, stoją sobie jak stały, póki ich nie ściągnie wstawienie tam kostki wroga (wystarczy 1) albo wstawienie tam polskiej kostki (1 za 1).
2. J.w.
Tak sobie to tłumaczyłem. Poza tym - wstawianie polskiej kostki powoduje usunięcie 1 kostki wpływów - bardzo logiczne, szkoda, że nie ma o tym słowa w instrukcji, ale tak chyba trzeba grać. :roll:

Aha - kolejne podstawowe pytanie - czy w OBU przypadkach te wpływy co przetrwały dokonują ekspansji w kolejnej turze??
ozy pisze: 3. Dokonują ekspansji, ale są niszczone od razu w momencie zetknięcia z jakąkolwiek kostką wroga. Nawet tylko jedną. Nie ściągają wtedy kostek szlachty. Czyli druga '*'.
Wydaje mi się sensowne - tak będę głosił (do czasu innej interpretacji Martina :roll: ).

Lordzie Voldemorcie - na pewno trzeba w PL instrukcji zawrzeć informacje, że redukcja kostek Ottomanów w boksie habsburskim na koniec tury następuje do 2 kostek (fundamentalna rzecz której oczywiście brakuje w instrukcji), no i parę jeszcze rzeczy wyjasnionych jak dotąd na bgg. Teraz po raz n-ty łapię się za instrukcję. To plus jutrzejsza rozgrywka z pewnością zapweni mi kolejną porcję wątpliwości.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Lord Voldemort »

jax pisze: Lordzie Voldemorcie - na pewno trzeba w PL instrukcji zawrzeć informacje, że redukcja kostek Ottomanów w boksie habsburskim na koniec tury następuje do 2 kostek (fundamentalna rzecz której oczywiście brakuje w instrukcji), no i parę jeszcze rzeczy wyjasnionych jak dotąd na bgg. Teraz po raz n-ty łapię się za instrukcję. To plus jutrzejsza rozgrywka z pewnością zapweni mi kolejną porcję wątpliwości.
Jax, to co wyjasniono na BGG plus wyjasnienia Martina ktore dostalem bezposrednio sa juz uwzglednione w PL instrukcji. Sek w tym, ze co chwile pojawiaja sie nowe watpliwosci. Ja i Ozy wiemy jak gralismy i jak sobie pewne rzeczy wytlumaczylismy, a teraz zaczynam dostrzegac inne mozliwosci interpretacji zasad, w zaleznosci od sposobu zadania pytania i podania argumentow na ta, czy na inna strone.

Stad tez z niecierpliwoscia czekam na kolejna porcje Twoich pytan :)
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Lord Voldemort »

Marvin pisze:
Lord Voldemort pisze:Ad.1 i 2 - To, co napisal Ozy wywnioskowalismy to z faktu, ze w End of Turn nic nie pisze o redukcji Habsburg pieces tylko o enemy strength.
Choc wlasnie sie zaczalem zastanawiac, czy jednak Habsburgow tez sie nie powinno sciagac pod koniec tury (kolejne z serii 100 pytan do Martina) - wtedy nie byliby az tacy mocni.
Czy to nie oznaczaloby kompletnej likwidacji wyplywow Habsburgow? Jesli w jakims rejonie zostaly ich zetony, to nie moze tam byc kostek szlachty. Czyli trzeba by ich zawsze redukowac do zera. Czy nie byliby wtedy dla odmiany zbyt slabi? Z drugiej strony byc moze wplywy polityczne powinny byc mniej trwale niz brutalne zajecie jakiegos obszaru?
Zauwaz, ze kostki wrogow nie eliminuja kostek szlachty. A i tak sa redukowane na koniec tury do ilosci rownej kostkom szlachty w danej prowincji.
Gdyby sciagnac Habsburgow pod koniec tury opierajac sie na tej samej zasadzie ogolnej, tzn. skoro juz nie ma w prowincji kostek szlachty, to sciaga sie wszystkie znaczniki wplywow/kostki wroga, to dajemy "nowe otwarcie" dla graczy na poczatku nowej tury.

Zaniedbanie Habsburgow i tak mialoby dla graczy gorsze skutki niz nieobronienie sie przed 'zwyklym' najazdem wrogow: utrata zamoznosci prowincji i latyfundiow, a oprocz tego jeszcze kostek szlachty. W przypadku 'zwyklego' najazdu i ekspansji tracisz "tylko" zamoznosc i latyfundia.


Musze raz jeszcze doczytac, czy jest gdzies w instrukcji wyraznie zapisana zasada, ze do Habsburgow stosuje sie zasady odnoszace sie do kostek wroga, chyba ze instrukcja wyraznie mowi inaczej - wtedy interpretacja bylaby duzo prostsza.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

Lord Voldemort pisze:Stad tez z niecierpliwoscia czekam na kolejna porcje Twoich pytan :)
To na dobry początek odpowiedz na to co przed chwilą pytałem ;) : czy wpływy Habsburgów, które przetrwały na planszy (zarówno w wariancie zdobycia jak i nie zdobycia Wiednia) w 3 i 4 turze dokonują ekspansji?
W najprostszym przypadku (Wiedeń nie zdobyty i trwa tura 3) rozumiem, że dokonują ekspanasji. Co z pozostałymi trzema waraintami?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Lord Voldemort »

jax pisze:To na dobry początek odpowiedz na to co przed chwilą pytałem ;) : czy wpływy Habsburgów, które przetrwały na planszy (zarówno w wariancie zdobycia jak i nie zdobycia Wiednia) w 3 i 4 turze dokonują ekspansji?
W najprostszym przypadku (Wiedeń nie zdobyty i trwa tura 3) rozumiem, że dokonują ekspanasji. Co z pozostałymi trzema waraintami?
Jakimi pozostalymi trzema wariantami? Przypomnij, o ktore Ci chodzi, bo miales 3 pytania, z czego trzecie z trzema podwariantami. Jeszcze troche, a Twoje pytania stana sie bardziej zakrecone niz sama instrukcja :twisted:

Najlepiej jest rozmawiac na konkretach. Habsburgowe z Wielkopolski moga ekspandowac do Prus i do Malopolski. W sumie, to mam coraz wieksze watpliwosci, jak nalezy czytac to zdanie: "When Habsburg influence pieces expand they will result in the loss of Polish cubes, in the same manner as described previously". Chyba raczej ekspansja Habsburgow polega na usuwaniu kostek graczy, a nie dostawianiu nowych znacznikow wplywow - w zaleznosci od tego, czy "previously" odnosi sie do atakow wroga w wykonaniu Habsburgow, czy do standardowej ekspansji kostkami wroga.

Zakladajac, ze w ogole cos Habsburgom zostanie w Wielkopolsce, i ze nie sa sciagani na koniec tury, to moga dokonac ekspansji na Prusy/Malopolske.
"An enemy cannot expand into a region that it already has strength points in". Ciekawe, czy to tez sie odnosi odpowiednio do znacznikow wplywow Habsburgow - moim zdaniem tak, ale ja sie nie nazywam Wallace :P Jesli wiec Habsburgom zostaloby cos np. w Wielkopolsce i Prusach, to do prus nie mogloby byc juz powtornej ekspansji.


W praktyce wazna jest wspolpraca graczy i wystawianie tyle kostek szlachty w Wielkopolsce w pierwszych 2 turach, zeby Habsburgowie sie nie rozlezli. W trzeciej turze, nie mozna za mocno bic Osmana (ostroznie z udzialem armii koronnej w kampaniach), zeby jednak wieden byl oblezony. A w czwartej turze wchodza kostki wroga Habsburgow i jest luz ;-)
ODPOWIEDZ