Small World (Philippe Keyaerts)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Small World
Dzięki za informację... zamówione ...
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Small World
Witam!
Na stronie Rebela pojawiło się tłumaczenie dodatków. Generalnie to bardzo fajnie tylko, że tłumaczenie jest takie trochę niedorobione np.
BIAŁE DAMY (Jorg Krismann-Niemcy)
Gdy są w In Decline Twoje Białe Damy stają się odporne na specjalne moce Twoich przeciwników.
Pomyłka, błąd czy niedoróbka ?
Pozdrawiam
Na stronie Rebela pojawiło się tłumaczenie dodatków. Generalnie to bardzo fajnie tylko, że tłumaczenie jest takie trochę niedorobione np.
BIAŁE DAMY (Jorg Krismann-Niemcy)
Gdy są w In Decline Twoje Białe Damy stają się odporne na specjalne moce Twoich przeciwników.
Pomyłka, błąd czy niedoróbka ?
Pozdrawiam
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Small World
Dlaczego pomyłka, błąd czy niedoróbka? że nie przetłumaczono wyrażenia, tak? i tak każdy wie o co cho...
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Small World
Witam!
No pewnie, że wiadomo co znaczy to jedno wyrażenie, ale i tak uważam, że tłumaczenie jest takie średnie. Raz jest Moneta Zwycięstwa innym razem żeton Zwycięstwa, albo np. mógłby ktoś wyjasnić o co tu chodzi:
CYGANIE (Clay Blankenship - USA)
Umieść 1 bonusową Monetę Zwycięstwa (weź ze stosu Zwycięstwa) w każdym
Regionie, który ominąłeś. Nie możesz już konkurować w tych Regionach podczas tej
rundy, ale otrzymujesz te monety jako bonus na zakończenie rundy.
Pozdrawiam
No pewnie, że wiadomo co znaczy to jedno wyrażenie, ale i tak uważam, że tłumaczenie jest takie średnie. Raz jest Moneta Zwycięstwa innym razem żeton Zwycięstwa, albo np. mógłby ktoś wyjasnić o co tu chodzi:
CYGANIE (Clay Blankenship - USA)
Umieść 1 bonusową Monetę Zwycięstwa (weź ze stosu Zwycięstwa) w każdym
Regionie, który ominąłeś. Nie możesz już konkurować w tych Regionach podczas tej
rundy, ale otrzymujesz te monety jako bonus na zakończenie rundy.
Pozdrawiam
Re: Small World
Witam,
jestem posiadaczem dodatków i muszę powiedzieć, że nowe rasy i cechy są bardzo akuratne. Dzięki temu, że są wynikiem konkursu nie są jakieś bezsensowne, stworzone na siłę, tylko idealnie wpasowują się w grę. Polecam z czystym sumieniem.
Natomiast co do tłumaczenia (wcześniej go nie widziałem, chyba musiało się pojawić dopiero dziś) to jest wyjątkowo nieszczęśliwe, dodatkowo niezbyt wierne bo pomijające część tekstu. Wygląda na surowe przekopiowanie z translatora.
Sam oryginał pozostawia niestety dowolność interpretacyjną, dlatego w paru słowach postaram się spisać wynik moich dociekań, tam gdzie wątpliwości się pojawiają.
Kobolds - Koboldzi to stworzenia małe i bojaźliwe, stąd muszą przebywać conajmniej w parach. Oznacza to, że w każdym momencie na planszy w okupowanych regionach musi być conanjmniej dwóch Koboldów, a i atakować nie mogą w pojedynkę. Czyli na początku ruchu zbierając Koboldów musimy zostawić ich po dwóch na region, a nie po jednym. Wykonując ostatni atak nie możemy zrobić tego jednym osobnikiem i rzucać kostką bo atakujemy conajmniej dwoma.
Gypsies - może tu jakichś wielkich wątpliwości nie ma, ale na podstawie tłumaczenia Rebela nie domyśliłbym się o co chodzi. Cyganki na początku tury mogą opuścić region wcześniej zajmowany. Dla oznaczenia które regiony zostały opuszczone kładziemy na nich po jednym punkcie. Tych regionów nie mogą w tej turze już zaatakowć. Na koniec rundy w trakcie zbierania dochodu, Cyganki zabierają te punkty, które zostały położone na planszy na początku.
Peace-Loving - tutaj sprawa niby jest jasna. Dostajemy dodatkowe 3 punkty za to, że nie atakowaliśmy rasy aktywnej. No tak, ale po co jest drugie zdanie o Upadłych Ghulach? I tu trzeba wyjść z założenia, że twórcy podkreślają, że Upadłe Ghule mimo, że posiadają cechy rasy aktywnej są jednak Upadłe.
Hordes of - tu opis nie pozostawia jakby wątpliwości, zastanawiałem się jednak, czy można kłaść pojedynczy żeton Hordy na planszy jako żeton rasy i doszedłem do wniosku, że w sumie nie ma żadnych przeciwwskazań.
Goblins - Gobliny atakują Rasy upadłe jednym żetonem mniej, przy czym nie dotyczy to Lost Tribe (zaginionych plemion) bowiem to nie jest Rasa upadła.
I to chyba tyle. Pozdrawiam
jestem posiadaczem dodatków i muszę powiedzieć, że nowe rasy i cechy są bardzo akuratne. Dzięki temu, że są wynikiem konkursu nie są jakieś bezsensowne, stworzone na siłę, tylko idealnie wpasowują się w grę. Polecam z czystym sumieniem.
Natomiast co do tłumaczenia (wcześniej go nie widziałem, chyba musiało się pojawić dopiero dziś) to jest wyjątkowo nieszczęśliwe, dodatkowo niezbyt wierne bo pomijające część tekstu. Wygląda na surowe przekopiowanie z translatora.
Sam oryginał pozostawia niestety dowolność interpretacyjną, dlatego w paru słowach postaram się spisać wynik moich dociekań, tam gdzie wątpliwości się pojawiają.
Kobolds - Koboldzi to stworzenia małe i bojaźliwe, stąd muszą przebywać conajmniej w parach. Oznacza to, że w każdym momencie na planszy w okupowanych regionach musi być conanjmniej dwóch Koboldów, a i atakować nie mogą w pojedynkę. Czyli na początku ruchu zbierając Koboldów musimy zostawić ich po dwóch na region, a nie po jednym. Wykonując ostatni atak nie możemy zrobić tego jednym osobnikiem i rzucać kostką bo atakujemy conajmniej dwoma.
Gypsies - może tu jakichś wielkich wątpliwości nie ma, ale na podstawie tłumaczenia Rebela nie domyśliłbym się o co chodzi. Cyganki na początku tury mogą opuścić region wcześniej zajmowany. Dla oznaczenia które regiony zostały opuszczone kładziemy na nich po jednym punkcie. Tych regionów nie mogą w tej turze już zaatakowć. Na koniec rundy w trakcie zbierania dochodu, Cyganki zabierają te punkty, które zostały położone na planszy na początku.
Peace-Loving - tutaj sprawa niby jest jasna. Dostajemy dodatkowe 3 punkty za to, że nie atakowaliśmy rasy aktywnej. No tak, ale po co jest drugie zdanie o Upadłych Ghulach? I tu trzeba wyjść z założenia, że twórcy podkreślają, że Upadłe Ghule mimo, że posiadają cechy rasy aktywnej są jednak Upadłe.
Hordes of - tu opis nie pozostawia jakby wątpliwości, zastanawiałem się jednak, czy można kłaść pojedynczy żeton Hordy na planszy jako żeton rasy i doszedłem do wniosku, że w sumie nie ma żadnych przeciwwskazań.
Goblins - Gobliny atakują Rasy upadłe jednym żetonem mniej, przy czym nie dotyczy to Lost Tribe (zaginionych plemion) bowiem to nie jest Rasa upadła.
I to chyba tyle. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 23:11 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Small World
rzucać kostką możemy jak najbardziej - jeśli zaatakujemy tymi dwoma pokurczami na przykład trolla w norze...Wojtek pisze:Witam,
Kobolds - Koboldzi to stworzenia małe i bojaźliwe, stąd muszą przebywać conajmniej w parach. Oznacza to, że w każdym momencie na planszy w okupowanych regionach musi być conanjmniej dwóch Koboldów, a i atakować nie mogą w pojedynkę. Czyli na początku ruchu zbierając Koboldów musimy zostawić ich po dwóch na region, a nie po jednym. Wykonując ostatni atak nie możemy zrobić tego jednym osobnikiem i rzucać kostką bo atakujemy conajmniej dwoma.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Small World
Po grach w dwie osoby uważam, że specjalna moc Diplomat w tym wariancie się nie sprawdza i powinno się ją odkładać przed losowaniem ras/mocy. Odbieranie możliwość podboju to skandal
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Small World
w pełni się zgadzam. Grając w 2 osoby zdolność dyplomacji jest zbyt silna (w trzy osoby jest już ok )Tycjan pisze:Po grach w dwie osoby uważam, że specjalna moc Diplomat w tym wariancie się nie sprawdza i powinno się ją odkładać przed losowaniem ras/mocy. Odbieranie możliwość podboju to skandal
Re: Small World
Faktycznie, zdolność ta albo kompletnie się nie przydaje w grze dwuosobowej, albo niszczy interakcję. Bo mogą powstawać absurdalne sytuacje, że na planszy nie ma miejsca a nikt nikogo nie atakuje.
Ale nie jest ona wcale za silna, bo zabrania przeciwnikowi atakować nas, pod warunkiem że my go nie atakowaliśmy w tej turze – jeśli rasa ze zdolnością DIPLOMAT zaatakuje aktywne żetony przeciwnika, to ten też może w swojej turze go zaatakować.
Więc w rzeczywistości, zdolność ta osłabia daną rasę, bo w zasadzie się z niej nie korzysta –nie ma to sensu, lepiej przeć do przodu i zdobywać , niż stać w miejscu (po prostu mamy jeden nie używany atrybut).
Ale nie jest ona wcale za silna, bo zabrania przeciwnikowi atakować nas, pod warunkiem że my go nie atakowaliśmy w tej turze – jeśli rasa ze zdolnością DIPLOMAT zaatakuje aktywne żetony przeciwnika, to ten też może w swojej turze go zaatakować.
Więc w rzeczywistości, zdolność ta osłabia daną rasę, bo w zasadzie się z niej nie korzysta –nie ma to sensu, lepiej przeć do przodu i zdobywać , niż stać w miejscu (po prostu mamy jeden nie używany atrybut).
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Small World
Sens dla rasy dyplomatów jest bo warto z tego skorzystać na początku gry, a potem po 1/2 turach na wymarcieskoti pisze:...Więc w rzeczywistości, zdolność ta osłabia daną rasę, bo w zasadzie się z niej nie korzysta –nie ma to sensu, lepiej przeć do przodu i zdobywać , niż stać w miejscu (po prostu mamy jeden nie używany atrybut).
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Small World
Mnie doświadczenie nauczyło, że raczej się z tej zdolności zbytnio nie korzysta, nawet na początku, bo jest jeszcze dość dużo miejsca na mapie i spokojnie można podbijać puste terytoria. a w późniejszych turach, kiedy gra staje się agresywna, zdolność ta staje się całkowicie bezużyteczna – w odniesieniu do gry dwuosobowej, oczywiście .
Bo przy grze na trzech i więcej graczy, rasa ze zdolnością diplomate staje się naprawdę silna i dość wkurzająca dla przeciwników – można nią w bardzo ciekawy i łatwy sposób blokować innych graczy .
Bo przy grze na trzech i więcej graczy, rasa ze zdolnością diplomate staje się naprawdę silna i dość wkurzająca dla przeciwników – można nią w bardzo ciekawy i łatwy sposób blokować innych graczy .
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Small World
Pozwoliłem sobie na zrobienie, mam nadzieje, że lepszych instrukcji do dodatków.
Może się komuś przyda:
Może się komuś przyda:
- Grand Dames of Small World: http://www.boardgamegeek.com/filepage/50979
- Cursed!: http://www.boardgamegeek.com/filepage/50980
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Small World
Witam !Tycjan pisze:Pozwoliłem sobie na zrobienie, mam nadzieje, że lepszych instrukcji do dodatków.
Może się komuś przyda:
- Grand Dames of Small World: http://www.boardgamegeek.com/filepage/50979
- Cursed!: http://www.boardgamegeek.com/filepage/50980
Zdecydowanie lepsze. Ogromne dzięki.
Pozdrawiam
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Small World - dodatek fanowski
Witam !
Na BGG pojawił się pierwszy dodatek fanowski (nowe rasy i zdolności) http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... mpendium-i
Pozdrawiam
Na BGG pojawił się pierwszy dodatek fanowski (nowe rasy i zdolności) http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... mpendium-i
Pozdrawiam
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Small World - dodatek fanowski
Dzięki za info Nowe rasy są rewelacja (mroczne ) i tylko szkoda, że ciężko będzie to sobie tak ładnie "wydać" :/ Czyli SW powraca na stółBanan2 pisze:Na BGG pojawił się pierwszy dodatek fanowski (nowe rasy i zdolności)
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Small World
Będzie możliwość dostania go w jakimkolwiek sklepie, czy raczej mało prawdopodobne?
A co do tego „wydawania”, to DoW przecież do podstawki i do dodatków dorzucało puste kartoniki, pod karty ras i zdolności -wystarczy wydrukować i nakleić.
A co do tego „wydawania”, to DoW przecież do podstawki i do dodatków dorzucało puste kartoniki, pod karty ras i zdolności -wystarczy wydrukować i nakleić.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Small World
To będzie z tego co czytałem (FREE print-and-play) tylko do samodzielnego wydruku. A z tymi pustymi kartonikami faktycznie masz racje, w końcu się przydadząskoti pisze:Będzie możliwość dostania go w jakimkolwiek sklepie, czy raczej mało prawdopodobne? A co do tego „wydawania”, to DoW przecież do podstawki i do dodatków dorzucało puste kartoniki, pod karty ras i zdolności -wystarczy wydrukować i nakleić.
Przy okazji trafiłem też na takie coś "Randomly Generated Map Variant": http://www.boardgamegeek.com/filepage/4 ... ap-variant
Ciekawa sprawa. To już w ogóle ma szanse na przedłużenie grywalności SW.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 252 times
Re: Small World
a tu jeszcze więcej pomysłów na nowe rasy i zdolności:
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/4 ... tem1174683
Niech to wszystko DoW ogarnie i wyda jako super-dodatek (łącznie z tą kafelkową mapą)
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/4 ... tem1174683
Niech to wszystko DoW ogarnie i wyda jako super-dodatek (łącznie z tą kafelkową mapą)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Small World
Teraz to już ilość mnie przerasta! Miejmy nadzieję, że DoW nie zabije tej złotej kurki i coś jednak bo teraz to już na pewno zabraknie pustych żetonówjax pisze:a tu jeszcze więcej pomysłów na nowe rasy i zdolności:
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/4 ... tem1174683
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Small World
Witam. To moze tak troche odswieze temat;
2 sprawy czrnoksięznicy raz i na zawsze [bo sam mialem z tym problem] :
-http://www.daysofwonder.com/smallworld/en/ i kliknijcie w Small World - Races and Special Powers jest tam przedstwiona akcja z czarnoksieznikami dla gry w 5 osob.
Wariant rozgrywki dla 2 osob [mozna dac wiecej] - podnoszacy poziom gry do HARD:
-liczcie punkty na koncu tury [1-9/10] a nie pod koniec kazdej rundy gracza. Gralem tak pierwszych kilka gier bo cos zle przeczytalem. Ale ostatecznie stwierdzam ze podnosi to poziom kombinowania w grze i znaczaco ja urozmaica.
NP:
1 tura
1 gracz cos robi -> 2 gracz wykonuje dzialanie -> liczymy punkty
2 tura
2 gracz cos robi -> 1 gracz cos robi -> liczymy punkty.
Widac tu zaleznosc ze w pewnym momencie pojawia sie sytuacja w ktorej gracz ma 2 rundy pod rzad rozdzielone punktowaniem mozna to wykorzystac na bezbolesna zmiane rasy albo na zmasowany atak na przeciwnika . Koniecznie sprubujcie:
Co o tym sadzicie?
Pozdrawiam.
2 sprawy czrnoksięznicy raz i na zawsze [bo sam mialem z tym problem] :
-http://www.daysofwonder.com/smallworld/en/ i kliknijcie w Small World - Races and Special Powers jest tam przedstwiona akcja z czarnoksieznikami dla gry w 5 osob.
Wariant rozgrywki dla 2 osob [mozna dac wiecej] - podnoszacy poziom gry do HARD:
-liczcie punkty na koncu tury [1-9/10] a nie pod koniec kazdej rundy gracza. Gralem tak pierwszych kilka gier bo cos zle przeczytalem. Ale ostatecznie stwierdzam ze podnosi to poziom kombinowania w grze i znaczaco ja urozmaica.
NP:
1 tura
1 gracz cos robi -> 2 gracz wykonuje dzialanie -> liczymy punkty
2 tura
2 gracz cos robi -> 1 gracz cos robi -> liczymy punkty.
Widac tu zaleznosc ze w pewnym momencie pojawia sie sytuacja w ktorej gracz ma 2 rundy pod rzad rozdzielone punktowaniem mozna to wykorzystac na bezbolesna zmiane rasy albo na zmasowany atak na przeciwnika . Koniecznie sprubujcie:
Co o tym sadzicie?
Pozdrawiam.
- pan_satyros
- Posty: 6128
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Small World
Dodatek "Tales & Legends" przetłumaczony bardzo proszę o pomoc w korekcie.
Więcej informacji tutaj:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... &start=100
Więcej informacji tutaj:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... &start=100
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Small World
Pytanko.
Czy coś (oprócz ścisku na planszy i ew. wydłużającego się czekania na swoja kolej) ogranicza rozgrywkę do 5 osób maks?
Grał ktoś kiedyś w 6?
Czy coś (oprócz ścisku na planszy i ew. wydłużającego się czekania na swoja kolej) ogranicza rozgrywkę do 5 osób maks?
Grał ktoś kiedyś w 6?
Re: Small World
Sam nie grałem w 6 osób ale jestem bardzo ciekawy odnosnie takiej mozliwości dlatego dołączam sie do pytania. 6 osob = 3 pary wiec to dosc naturalne ograniczenie dla gry planszowej. W sumie to dziwi mnie to ze najwiecej gier jest dla 5 graczy?
Re: Small World
Ilość ras, na 5 trochę brakuje (tak z jednej czy 2 jak już wszyscy mają aktywną i starą), hipotetycznie na 6 wypadają jeszcze 2 i nie będzie z czego wybierać po upadłości (może jakieś dodatki wprowadzają nowe rasy)
i nie wiadomo ile tur miałaby trwać gra, ale to nie jest największy problem
trochę zmian w balansie, np czarodzieje jeszcze bardziej przegięci niż w 5... ale to też nie jest jakaś mega istotna cecha SW
i nie wiadomo ile tur miałaby trwać gra, ale to nie jest największy problem
trochę zmian w balansie, np czarodzieje jeszcze bardziej przegięci niż w 5... ale to też nie jest jakaś mega istotna cecha SW
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman