Master of Economy

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

jeśli chodzi o strukturę produkcji to wygląda ona tak jak na obrazku. ma 2 podłączenia do struktury handlu będącej podobnie zbudowaną, aczkolwiek większą i w pewnym stopniu interaktywną siatką. razem stanowią ok. 40% gry. kolejne 40% to nakładające się mechanizmy drugiego stopnia. do tego narzędzia regulujące przepływy oraz stabilizatory.
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

poniżej jedna z plansz korporacji w całości oraz fragment planszy punktów i zegara. a jeszcze niżej komplecik.

hmm... wyszło nie niżej, tylko wyżej
Awatar użytkownika
Arhtu
Posty: 518
Rejestracja: 06 paź 2004, 18:07
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Master of Economy

Post autor: Arhtu »

Haha, waffel trafił w dziesiątkę z Beatlesami. ;)

Niezbyt to ładne, ale często im gra brzydsza, tym lepsza. :P
-
Awatar użytkownika
asiok
Posty: 1423
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 331 times
Been thanked: 76 times

Re: Master of Economy

Post autor: asiok »

Będziecie pokazywać na MiędzyPionku?
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

asiok pisze:Będziecie pokazywać na MiędzyPionku?

Ja odpadam. Właśnie wróciłem ze Śląska. Takie częste wycieczki po 600 km są jednak fizycznie męczące i rozbijają prace koncepcyjne. Poza tym logistyka targów jeszcze nie dograna i z tym będzie trochę zajęć.
Arhtu pisze:Haha, waffel trafił w dziesiątkę z Beatlesami. ;)

Niezbyt to ładne, ale często im gra brzydsza, tym lepsza. :P
zawsze pokazuję takie uwagi grafikowi. dzięki temu kolejne prace mam taniej ;)))))

zdjęcie idiotkamerą pstrykane. to nie jest do reklamy
Awatar użytkownika
wilczelyko
Posty: 174
Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 39 times

Re: Master of Economy

Post autor: wilczelyko »

Jeżeli instrukcja jest napisana równie klarownie, jak Ty się wyrażasz na tym forum antypirx, to ja współczuję graczom. Oprócz tego, że gra jest ekonomiczna, to naprawdę niewiele o niej wiem, mimo dwóch stron postów. A już zabił mnie post:
antypirx pisze:jeśli chodzi o strukturę produkcji to wygląda ona tak jak na obrazku. ma 2 podłączenia do struktury handlu będącej podobnie zbudowaną, aczkolwiek większą i w pewnym stopniu interaktywną siatką. razem stanowią ok. 40% gry. kolejne 40% to nakładające się mechanizmy drugiego stopnia. do tego narzędzia regulujące przepływy oraz stabilizatory.
I co ma wynikać z tej tabelki? Choć bardzo chętnie bym kupił jakąś naprawdę skomplikowaną i długą grę ekonomiczną, to póki co Twoja propozycja wydaje mi się albo bardzo amatorska (przetestowana tylko z gronem znajomych księgowych, zwykły człowiek nie zrozumie, co autor miał na myśli), albo bardzo słabo reprezentowana.
Daj proszę jakieś konkretne informacje nt. podstawowych mechanizmów gry (opisane językiem przeciętnego zjadacza chleba- bez "stabilizatorów", "drugich stopniów"- chyba że sprzedaż chcesz ograniczyć do znajomych, którym sam wytłumaczysz zasady).
Grafika pierońsko komputerowa, szarobura, ale Wysokie Napięcie też piękne nie jest. Nawiasem: Gliwice to miejscami bardzo ładne miasto :D
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

opis z bgg:
(sorki, ale nie dysponuję wolnym czasem na tłumaczenie)

Financial simulator.
Players start the game by managing their corporations (1 of 4) and using them as a tool for increasing the value of private property (like countries in "Imperial"). By effective speculation on the stock market, a player may take control of more than one corporation. Proper corporation management is preferable but not the most essential.
The rules attempt to simulate real conditions of business competition and relationships between shareholders.

THERE IS NO RANDOM FACTOR.
Internal balance discourages to play in a relation of 2(3) players versus 1.

The game will be introduced to foreign players during the fair in Essen in 2010.

Most of the rules are quite easy and intuitive. It is the most difficult to use the rules effectively by good planning and predicting opponents’ plans.
Players manage their corporations by investing in new factories and trading produced goods to earn money (like in many other games). The point is what the players do with earned money. They can re-invest it to make their corporations earn more during next phase or try to make pressure on another player by buying shares of his/her corporation. The player who has the biggest number of shares can be elected by voting as a new leader of the corporation for the next stage. Even if you don`t have enough shares to take control over another player`s firm, the investment can be quite beneficiary because it can give you some profit (if that firm is managed well) or enforce your opponent to use the corporation money for defending, which makes his final result worse than could be achieved without your pressure.

Of course, the more players (max 4), the more fun there is during voting phase when all the shareholders, who are going to manage the corporation in the next stage, vote.

The game tries to extract maximum advantage of double circulation of money you can find in the "Imperial". Players have money and corporations have money. So, what is new then? Besides the players, also the corporations can be shareholders and they all (corporations and players) vote for new leaders. It means that if you want to keep control over a corporation you had started with, you can, for instance, first take control over some weaker corporation which has some shares of yours. The best defense is attack, isn`t it? ;) The only weapon in this war is money.

There are some tools of defense, so taking control over experienced opponent`s corporation is rather difficult, though possible. When an experienced player plays versus a beginner, he/she shouldn`t have a problem with it. Moreover, keeping control of the corporation is useful, because it is a way of generating money for the leader, although speculating by buying and selling shares is a bit more efficient. It is the best to go both ways at the same time, choosing and changing your engagement alternately.

Well, it is also possible to play without any corporation and increase the value of private property only by playing as a stock market manipulator, but this way is recommended only for very experienced players.

The game is absolutely unfriendly (is it good or not? :D ). You can temporary have a partner for 1 or 2 voting actions but only for some time. Anyway, there is a fixed variant of playing 2 vs. 2.



z tabelki struktury produkcji którą załączyłem, jest bezpośrednie przełożenie na planszę zarządzania korporacją. z ostatniej grupy zdjęć to ta w środku. (mam na myśli, że na obu, tj. planszy i tabelce jest dokładnie to samo :D ) wszystko widać

komputerowa to dobrze, czy źle ;)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Master of Economy

Post autor: zephyr »

O, to mogłoby się pojawić w pierwszym poście i temat miałby jakiś sens :P

Wygląda ciekawie, lubię imperiala

Skomplikowane gry zwykle mnie nie przerażają, ale
eśli chodzi o strukturę produkcji to wygląda ona tak jak na obrazku. ma 2 podłączenia do struktury handlu będącej podobnie zbudowaną, aczkolwiek większą i w pewnym stopniu interaktywną siatką. razem stanowią ok. 40% gry. kolejne 40% to nakładające się mechanizmy drugiego stopnia. do tego narzędzia regulujące przepływy oraz stabilizatory.
wygląda strasznie...
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

zakładałem, że wszyscy bgg czytają. nie sprawdzam, ale wydaje mi się , że link w tym wątku wklejałem. najwięcej informacji będzie zawsze tam.
lokalnie odbieram raczej gf jako miejsce ewentualnych oficjalnych zapowiedzi. wymaga to jednak niestety napisania jakiegos wstępniaka.
forum to forum. ma służyć wielokierunkowej wymianie informacji, w tym oczywiście zwrotnej. to co podałem wystarcza do odtworzenia sporej części mechaniki gry, na tyle dużej, żeby dać obraz przebiegu całej rozgrywki i każdemu pozwolić ocenić: interesuje mnie takie rpg dla księgowych , czy nie?
filozofii tu żadnej szczególnej nie ma, jest za to dużo innej absorbującej pracy
eśli chodzi o strukturę produkcji to wygląda ona tak jak na obrazku. ma 2 podłączenia do struktury handlu będącej podobnie zbudowaną, aczkolwiek większą i w pewnym stopniu interaktywną siatką. razem stanowią ok. 40% gry. kolejne 40% to nakładające się mechanizmy drugiego stopnia. do tego narzędzia regulujące przepływy oraz stabilizatory.
wygląda strasznie...[/quote]

no tu trochę pojechałem :) podłączenia to oczywiście wlot i wylot kasy z i do giełdy towarowej. reszta gry to zabawa z nadwyżką wygenerowanego cyklem produkcji i handlu pieniądza
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

wilczelyko pisze: Grafika pierońsko komputerowa, szarobura...
jakby co to jest też np. taka ilustracja:
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Master of Economy

Post autor: jax »

antypirx pisze:jakby co to jest też np. taka ilustracja:
to chyba jakiś zagorzały wróg MoE i/lub wydawcy zrobił :lol:
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

jax pisze:
antypirx pisze:jakby co to jest też np. taka ilustracja:
to chyba jakiś zagorzały wróg MoE i/lub wydawcy zrobił :lol:
ależ skąd?! Bazik nie umie rysować :mrgreen:

"i/lub" to jak rozumiem kalka angielskiego and/or? w j. polskim jest wyraźne rozróżnienie zakresów znaczeniowych słów "lub" (funktora alternatywy nierozłącznej) oraz "albo" (funktor alternatywy rozłącznej)

"lub" oznacza:
jedno oraz drugie
i
jedno, bądź drugie

"albo" oznacza:
jedno, bądź drugie

proszę swobodnie korzystać

hehe
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

i taki:
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Master of Economy

Post autor: waffel »

Skoro się wymądrzamy to masz błąd w nazwisku Nietzschego w podpisie :)
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

:)) już poprawione :D
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

Na okoliczność wprowadzenia elementu rozrywkowego i odjęcia wagi grze mamy przygotowane krótkie opisy liderów korporacji. Bardzo proszę o złośliwe komentarze, które pozwolą na podjęcie ostatecznej decyzji co do umieszczenia ich (tych opisów, nie komentarzy :twisted: ) w finalnej wersji instrukcji.

Blue Eyes Enterprise

The company was established by Anna Bruthansova from Slovakia. At the beginning it was one of many agencies for models and hostesses to service small events and promotions at supermarkets. Wide range of international contacts gained by Anna during her sports career allowed her to establish branches in several European countries. Anna began to see a sudden increase of company profits when she decided to take on stock market speculations on larger scale. After a few well-planned and successively closed investments in securities of Blue Eyes Enterprise, she moved her headquarters to Monaco. It was close to numerous casinos in Monte Carlo where a lot of businessmen and senior managers recover from stress by spending major parts of their annual bonuses in the company of models. They also happen to be careless enough to reveal some information about their companies, which the girls scrupulously hand over to a group of stock market analysts. Obviously, both the models and the analysts work for Anna, however, neither the stock market supervision authorities nor the police succeeded in proving such a relationship.

Yellow Submarines Co.

A desperate step of a Korean engineer. When he was young, Wonhyuk Choi was a hotly tipped designer of computer control systems. After a love letdown, he left Korea for a few years. He lived in Australia, Europe and America and worked for industrial companies of various branches. On returning home, he organized Korean branches of those companies. Thanks to well negotiated contracts, he quickly became a millionaire. He bought a small yet technologically advanced shipyard manufacturing small and highly specialized vessels. At first, it seemed unclear to his friends. All he could actually do is barbecuing and playing tennis, instead of running a company in a highly competitive branch. It quickly turned out, however, that the case had a false bottom. Wonhyuk Choi is the only guy in the discos of Pusan to seduce girls by quite a serious proposal of a bathyscaphe ride.

Green Grass J.V.

Before a descendant of German settlers from Jamaica - Anthony Peer Schneider - developed a business in the branch of building materials on the old continent, he successfully dealt with farming on his native island. A small area of crops was just enough to satisfy the demand of regular, amicable clients. Unfortunately, an idea of purchasing more and more land for crops, which seemed good, nearly turned into a disaster. Higher production forced a search for new outlets. He attempted to create a sale network in the USA for that purpose, however, it was not appreciated by the American authorities which maintained a highly restrictive policy of admitting to use only few imported vegetable products. Tony was disappointed with the failure and he made for the country of his ancestors where he revealed a talent for managing of a company in a branch more immune to restrictions. He managed agricultural production, which he dealt with at the beginning of his career, only as a hobby.

Red Socks Ltd.

Gregory Fabien de Camille, residing in Switzerland, was interested in every kind of business as far as he could get a credit line at bank to run it. He thought it was enough only for one tenth of them to be profitable. He speculated with real properties, company shares and futures contracts. He used to buy Polish coal mines and concessions for operation of Swedish iron ore deposits. At the same time, and few knew about it, he produced adult movies. Once he even bought an American sports club, which he sold with a mere loss of 10 mln$. He had a constant access to sources of funding for his various enterprises thanks to his aristocratic origin and connections. He didn’t care about bankruptcies. He got away with them thanks to high professionalism of his fellow lawyers.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Master of Economy

Post autor: jax »

proszę bardzo - nudne :P
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

jak to "za trudne"?

:p
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Master of Economy

Post autor: jax »

'za trudne' żeby przeczytać 'nudne'? :P
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9478
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Master of Economy

Post autor: MichalStajszczak »

Proponuję napisać jeszcze książkę i będzie konkurencja dla Cashflow
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

??? przecież tam się kula kostkami
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9478
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Master of Economy

Post autor: MichalStajszczak »

antypirx pisze: przecież tam się kula kostkami
Nie miałem na myśli konkurowania mechaniką, tylko raczej fabułą
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

nie znam się. nie oglądam telewizora
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

MichalStajszczak pisze:
antypirx pisze: przecież tam się kula kostkami
Nie miałem na myśli konkurowania mechaniką, tylko raczej fabułą
Zdaje sie, że CF nie ma mechaniki, która mogłaby w ogóle konkurować z czymś innym niż grzybobranie.


Polska instrukcja MOE poszła na BGG. Jak admin przeczyta to się ukaże. Angielska i niemiecka na dniach.
antypirx

Re: Master of Economy

Post autor: antypirx »

na bgg świeżutkie zdjęcia pudełeczka i zawartości

http://www.boardgamegeek.com/images/thi ... of-economy
ODPOWIEDZ