Pret-a-Porter (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Pret-a-Porter
Jak banknoty się kończą to braki mogą być dotkliwe, podobnie przy rozmienianiu - jeśli jest jakaś konkretna ilość to wydawca mógłby się zdecydować ile ona wynosi...
Inna sprawa to wszczynanie awantury o brak 2,3 banknotów, której zasadność jest dyskusyjna, ale IMO ten scenariusz nie maił tutaj miejsca.
Inna sprawa to wszczynanie awantury o brak 2,3 banknotów, której zasadność jest dyskusyjna, ale IMO ten scenariusz nie maił tutaj miejsca.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Pret-a-Porter
dokladnie tak. Pytanie ile jeszcze jest bardziej istotnych rozbieznosci w instrukcji PaP wyglada na solidna pozycje, ale ja tradycyjne czkam na poprawiony dodruk
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Re: Pret-a-Porter
Patrząc na pochodzenie, to gry pytanie zadane przez loreciaka wydaje się jak najbardziej zasadne, a liczenie wszystkiego, łącznie z liczbą stron w instrukcji nie powinno budzić niczyjego zdziwienia
Re: Pret-a-Porter
Liczba banknotów podana w instrukcji jest właściwa, jest to:
- 36 banknotów o nominale 1
- 12 banknotów o nominale 5
- 36 banknotów o nominale 10
- 24 banknoty o nominale 50
W przypadku wątpliwości, czy problemów, zawsze można zgłosić się do Wydawnictwa i zyskać pomoc. W przypadku braku komponentów wynikających z błędów podczas kompletacji gry prosimy o kontakt:
- listowny:
Wydawnictwo Portal
ul. Św. Urbana 15
44-100 Gliwice
-telefoniczny
(032) 334 85 38
- lub mailowy
portal@wydawnictwoportal.pl
Przepraszam za ew. błędy.
- 36 banknotów o nominale 1
- 12 banknotów o nominale 5
- 36 banknotów o nominale 10
- 24 banknoty o nominale 50
W przypadku wątpliwości, czy problemów, zawsze można zgłosić się do Wydawnictwa i zyskać pomoc. W przypadku braku komponentów wynikających z błędów podczas kompletacji gry prosimy o kontakt:
- listowny:
Wydawnictwo Portal
ul. Św. Urbana 15
44-100 Gliwice
-telefoniczny
(032) 334 85 38
- lub mailowy
portal@wydawnictwoportal.pl
Przepraszam za ew. błędy.
Re: Pret-a-Porter
Mam pytanie, dotyczące Rzecznika Prasowego ("w jednym przypadku w miesiącu wystawowym wygrywasz cechę, jeśli był remis") i Parku Maszynowego ("w przypadku remisu w liczbie punktów Jakości z innymi kolekcjami, twoja kolekcja wygrywa"). Co się dzieje jeśli dwie osoby mają tyle samo znaczników Jakości? Nadal jest remis, obie osoby "wygrywają", czy któraś z kart jest nadrzędna?
Re: Pret-a-Porter
Park maszynowy sprawia, że nie ma remisu, tylko gracz wygrywa Jakość - jego rzeczy są minimalnie lepsze dzięki nowoczesnym maszynom.
Rzecznik prasowy pozwala wygrać zremisowaną sprawę - tu akurat nie zdoła graczowi pomóc.
Rzecznik prasowy pozwala wygrać zremisowaną sprawę - tu akurat nie zdoła graczowi pomóc.
Re: Pret-a-Porter
Recenzja gry na Spielluście: http://spiellust.net/2011/01/pret-porter-modna-gra.html
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Pret-a-Porter
Witam,
Zainteresowałem się grą i mam pytanie do graczy. Jeżeli mam porównać grę do innych funkjonujących na rynku to przypomina mi trochę Vinhos (zagrywanie akcji oraz pokazy) , oczywiście to nie jest zarzut. Chodzi mi o to że Vinhos już posiadam i nie wiem czy warto posiadać obie gry w swojej kolekcji, nie lubię duplikować gier w swojej kolekcji.
Ponownie mam też pytanie co do cieżaru gry. Czy grajacy mogliby porównać grę do innych znanych tytułów
Z góry dzięki za pomoc.
Zainteresowałem się grą i mam pytanie do graczy. Jeżeli mam porównać grę do innych funkjonujących na rynku to przypomina mi trochę Vinhos (zagrywanie akcji oraz pokazy) , oczywiście to nie jest zarzut. Chodzi mi o to że Vinhos już posiadam i nie wiem czy warto posiadać obie gry w swojej kolekcji, nie lubię duplikować gier w swojej kolekcji.
Ponownie mam też pytanie co do cieżaru gry. Czy grajacy mogliby porównać grę do innych znanych tytułów
Z góry dzięki za pomoc.
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Re: Pret-a-Porter
Brzmi to całkiem naturalnie dla mnie. Niestety, nie mogę znaleźć potwierdzenia tego w instrukcji. To co znalazłem jest interpretowane przez mojego współgracza odwrotnie (że trzeba mieć projekt).mst pisze:2. Surowce można kupowac na zapas (nie trzeba miec projektów, do których pasują).
Jest jakieś inne wyjaśnienie tej kwestii w instrukcji?Instrukcja, strona 6 pisze: Zakupione Surowce gracz kładzie od razu w odpowiednich miejscach na kartach wykonywanych Projektów - jednak aż do momentu wystawienia wykonanej Kolekcji może w dowolny sposób przemieszczać je pomiędzy swoimi Projektami.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Pret-a-Porter
Co do porównania... Ja posiadam PaP a jeszcze nie Vinhos (w ten tylko grałem). Oczywiście planuję zakup bo to jednak dwie inne gry. Vinhos jest cięższe i to zdecydowanie. Tłumaczenie zasad to ok. 1h, w PaP to ok. 30min - takie spokojne tłumaczenie żeby wszyscy załapali. Klimat gier jest zdecydowanie inny - wina czy moda to jednak inne światy W PaP mamy możliwość blokowania poszczególnych akcji (dla 2 graczy są zawsze 2 miejsca, dla większej ilości zawsze 1 za mało), w Vinhos tego nie ma - każdy ma prawo wykonać akcję uprzednio uiszczając opłatę. W zasadzie ciężko mi opisać różnice bo widzę same. Owszem tu rozbudowujemy winnicę, tutaj firmę ale to "zarzut" który można postawić większości gier Pokazy...? No niby wspólny element ale jednak podliczanie, korzyści z niego płynąc są zdecydowanie różne.veljarek pisze:Witam,
Zainteresowałem się grą i mam pytanie do graczy. Jeżeli mam porównać grę do innych funkjonujących na rynku to przypomina mi trochę Vinhos (zagrywanie akcji oraz pokazy) , oczywiście to nie jest zarzut. Chodzi mi o to że Vinhos już posiadam i nie wiem czy warto posiadać obie gry w swojej kolekcji, nie lubię duplikować gier w swojej kolekcji.
Ponownie mam też pytanie co do cieżaru gry. Czy grajacy mogliby porównać grę do innych znanych tytułów
W moim odczuciu to 2 zupełnie inne gry które zawsze i każdemu (z wyjątkiem początkujących - uwaga odnośnie Vinhos) będę polecał
Nie wiem czy to jest ujęte w instrukcji (nie przypominam sobie żeby było) ale na 100% można kupować na zapasandrzejk pisze: Brzmi to całkiem naturalnie dla mnie. Niestety, nie mogę znaleźć potwierdzenia tego w instrukcji. To co znalazłem jest interpretowane przez mojego współgracza odwrotnie (że trzeba mieć projekt).
Re: Pret-a-Porter
Potwierdzam, można kupować na zapas. Zwracam uwagę, ze znaczniki jakości po pokazie przepadają, tak więc towar kupiony na zapas przeleży kwartał w magazynach i straci na Jakości.
Re: Pret-a-Porter
A czy można taktycznie (lub mimowolnie) wykupić zapas danego materiału tak, że stanie się on niedostępny dla innych graczy? (brak kostek)
Re: Pret-a-Porter
Nie, ilość surowców w grze jest nieograniczona. Jedyny sposób na taktyczne przyblokowanie przeciwnika to zająć miejsce w kolejce do producenta/hurtowni/importu, tak by dla niego już brakło miejsc. Taki wyblok pojawia się w grze dość często.
Re: Pret-a-Porter
Kupowac na zapas czyli zgodnie z instrukcja (jak to bylo przytoczone kilka postow wyzej) trzeba miec projekty na ktorych trzeba polozyc te towary czy mozna kupic towary nie posiadajac wolnego miejsca na kartach projektow (lub w ogole nie majac zadnych projektow)?trzewik pisze:Potwierdzam, można kupować na zapas. Zwracam uwagę, ze znaczniki jakości po pokazie przepadają, tak więc towar kupiony na zapas przeleży kwartał w magazynach i straci na Jakości.
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Pret-a-Porter
Dlaczego 7/10 to niska ocena? Ja tak samo oceniłem na BGG i dostałem opinię, że zgnoiłem grę Wg mnie 7/10 to bardzo wysoka ocena i gier, które dostałyby ode mnie taką ocenę znam może kilkadziesiąt.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Pret-a-Porter
To mi zaczyna już wyglądać na jakąś paranoję i psychozę i naciski żeby wywindować 'jedynie słuszną' grę, bo slyszałem o jeszcze o jednym takim przypadku. Ludzie, zrozumcie, że kazdy ma prawo do własnej opinii..Nataniel pisze:Dlaczego 7/10 to niska ocena? Ja tak samo oceniłem na BGG i dostałem opinię, że zgnoiłem grę
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Pret-a-Porter
Pół biedy naciski, bo można ich po prostu nie słuchać, ale widzę że ludzie mają problem z ogarnięciem skali większej niż 2 stopniowej.
Przypomina mi się obrazek na ten temat, z zakresu gier komputerowych, ale widzę że tu też ma zastosowanie. Nieco humorystyczny, ale pasuje jak ulał.
Przypomina mi się obrazek na ten temat, z zakresu gier komputerowych, ale widzę że tu też ma zastosowanie. Nieco humorystyczny, ale pasuje jak ulał.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Pret-a-Porter
Dokładnie, 7/10 to dobra ocena i Pret-a-Porter na tyle zasługuje.Wookie pisze:Na mojej skali 7/10 to bardzo dobra gra.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry