Władca Pierścieni: Gra Karciana LCG (Nate French)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 644 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pan_satyros »

Gra jest jak najbardziej grywalna w wariancie solo. Jedyne do czego mogę się przyczepić to fakt, że przejść solo np. scenariusz nr. 3 (trudność:7) z podstawki (nawet przy zasobie kart x3) jest diablo trudno. Jednakże te z poziomem trudności 1-5 gra się bardzo przyjemnie (co nie znaczy, ze łatwo).
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 437
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: skoti »

Zgadzam się.
Generalnie jestem raczej zdania, że gry planszowe i karciane, to gry społecznościowe i wole jak jest więcej osób.
Ale gra solo też ma swój urok. A LotR solo w pełni oddaje to co jest w niej takiego fajnego i na 2 osoby. Klimat i cała mechanika są zachowane.

Jeśli chodzi o trudność, to można spróbować zagrać 4 postaciami i zwiększyć poziom zagrożenia do 60-65. jeszcze nie próbowałem, ale mam zamiar.
.
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: zephyr »

Złożyłem właśnie talię która poszła na wyprawę za 53.
23 zakarty z ręki (opiekun Lorien)
18 za postaci (12 postaci, w tym 2 z zerem)
12 za zdolność Faramira

zabawne, ale talia jest niestety do kitu, za długo się rozpędza i mam problemy w pierwszym scenariuszu...

Tu np jest różnica, bo jakbym grał w dwie osoby z jakąś talią z mocnym początkiem mogłaby być całkiem fajna, jest jakaś scena graczy w LotRa LCG w Warszawie?
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Cogito
Posty: 140
Rejestracja: 10 lip 2006, 17:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Cogito »

Chyba nie ma - gra kompletnie nie nadaje się do rywalizacji.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: schizofretka »

Jest jakiś odpowiednik deckbox.org dla LotRa?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
valdgir
Posty: 18
Rejestracja: 01 gru 2006, 19:39
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: valdgir »

schizofretka pisze:Jest jakiś odpowiednik deckbox.org dla LotRa?
Tak na szybko:
http://lotrlcg.com/
http://www.cardgamedb.com/index.php/lot ... eckbuilder

I w formie osobnego programu: http://eric.minet.free.fr/lotrbuilder/index_en.htm
kacek
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:47

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kacek »

To ja jeszcze nawiążę do swojego pytania o grę solo. Już wiem, że jest dobrze, ale scenariusze powyżej poziomu 5 są praktycznie nie do przejścia. Sugestią było zwiększenie liczby bohaterów do 4 i liczby punktów zagrożenia. A czy da się grać, tak jakby udawało się dwóch graczy, to znaczy na dwie talie, dwa zestawy bohaterów, dwa threat tracki itd. Czy jest to wtedy mało fajne albo nie do ogarnięcia?
Pytam, dlatego że nie chciałbym mieć gry, której 1/3 nie mogę nawet spróbować (scenariusz 3 to jakaś masakra jest, jak wynika z opisów?)
I jeszcze mam pytanie: jaki jest poziom scenariuszy w dotychczasowych dodatkach. Bo też nie chciałbym inwestować w coś, z czego nie będę miał pożytku. Rozumiem, że frajdą jest składanie decków i kolejne podchodzenie do scenariuszy po porażkach, ale fajnie też jest czasami wygrać :D
Awatar użytkownika
Protoplasm
Posty: 289
Rejestracja: 17 cze 2010, 23:13
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Protoplasm »

To ktoś w to jeszcze gra ? :P
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1344
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 558 times
Been thanked: 283 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Atamán »

kacek: scenariusz 3 z podstawki jest moim zdaniem niegrywalny solo - twierdzę, że kartami z podstawki nie da się go przejść nawet grając w uproszczoną wersję gry (bez kart cienia)

mi nie udało się go przejść nawet we 2 osoby, choć tutaj już nie powiedziałbym, że jest to niemożliwe - myślę, że się da, ale kwestia wprawy, jakoś za mało prób, ale nie ciągnie mnie do tego scenariusza, bo gdy porażka jest zbyt duża, to nie czuję się nakręcony, by to pokonać, ale raczej zniechęcony do dalszych prób

Scenariusze mają opisane przez wydawcę poziomy trudności, które są moim zdaniem bardzo adekwatne:
1. Pierwszy scenariusz z podstawki - poziom trudności: 1 - dobre jako rozgrzewka, do nauki gry, testowania nietypowych pomysłów na talię itp.
2. Drugi scenariusz z podstawki - poziom trudności: 4 - początkowo wydawał się niemożliwy do pokonania solo, w grze dwuosobowej zdarzało się wygrywać, ale też było ciężko i trzeba było liczyć na farta, po większym opanowaniu gry i skleceniu sobie dwukolorowej talii jestem w stanie z niewielkimi trudnościami przejść go zarówno solo jak i w parze
3. Trzeci scenariusz z podstawki - poziom trudności: 7 - jak dla mnie mogłoby go nie być w pudełku, zrobiłem dwie próby: jedną solo jedną w parze i nie czuję chęci grania w ten scenariusz, może poczekam z nim na karty z kilku dodatków i wtedy do niego wrócę?
4. W pierwszym małym dodatku (Zestaw Przygodowy) jest jeden scenariusz - poziom trudności: 4 - bardzo ciekawy, zupełnie inny od scenariusza drugiego z podstawki, ale poziom trudności faktycznie porównywalny. Jeszcze sobie z nim nie poradziłem, ale próby zmierzania się z nim dają satysfakcję. To jest jedyny, który próbowałem jak dotąd tylko w grze solo. Mam ochotę zmierzyć się też z nim w grze dwu- lub więcej osobowej.
5. i 6. W 2 kolejnych Zestawach dodane są scenariusze o poziomach trudności 7 oraz 6, co trochę mnie zniechęca do zakupu ich. Na kartach do talii jakoś mi specjalnie nie zależy, zaczekam i zobaczę co będzie w czwartym dodatku.

Nie testowałem i nie czuję potrzeby testowania gry samemu za dwie osoby ani innych tego typu modyfikacji, więc w tej sprawie się nie wypowiem.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: zephyr »

O, może się jakoś umówić na wspólne próby. Ja kupiłem 3 paczki, ale mam podobne obawy - nie idzie mi za dobrze a ile można grać w pierwszy scenariusz. Scenariusze z następnych dodatków wyglądają ciekawie, w 2 jest masa toli które trzeba ubić, ale jest w talii sojusznik który bardzo pomoże. W trzecim opiekuje się rannym orłem, trzeba go leczyć żeby nie padł, a wydarzenia starają się go dobić. Widzę spory postęp w porównaniu do "masz tu na starcie takiego trolla" i "no to zabierzmy jednego z bochaterów". IMO w podstawce powinien być scenariusz 1, coś lekko trudniejszego niż 2 i coś pomiędzy, bo ilość osób zniechęconych poziomem trudności jest za duża. Dodatkowo mogłyby mieć wersję trudniejszą gdzie kilka mocniejszych kart zaczyna od razu na stole i wersję lżejszą gdzie groźniejsze karty kładzie się w końcówkę decku.

I brakuje mi ciągle kart gracza żeby się pobawić w robienie talii, czekam na Barad Dur.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: konev »

Protoplasm pisze:To ktoś w to jeszcze gra ? :P
Masz jakieś argumenty za tym, żeby JUŻ w tę grę nie grać? Pytam się bo mam sobie zamiar w tym tygodniu kupić.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Protoplasm
Posty: 289
Rejestracja: 17 cze 2010, 23:13
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Protoplasm »

Miałem grę 2 razy i 2 razy sprzedałem. Dla mnie przekombinowana i strasznie droga( 40 zł za dodatki które b.mało wnoszą) Mi się nie podobała, ale może dlatego, że długo czekałem i miałem duże oczekiwania.

Wole za 2-3 battlepacki co mało co wnoszą kupić sobie nowe duże pudło :) Ale rozumiem, że może się gra podobać, scenariusze wg mnie są b.fajnie przemyślane.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: konev »

Protoplasm pisze:Miałem grę 2 razy i 2 razy sprzedałem. Dla mnie przekombinowana i strasznie droga( 40 zł za dodatki które b.mało wnoszą) Mi się nie podobała, ale może dlatego, że długo czekałem i miałem duże oczekiwania.

Wole za 2-3 battlepacki co mało co wnoszą kupić sobie nowe duże pudło :) Ale rozumiem, że może się gra podobać, scenariusze wg mnie są b.fajnie przemyślane.
No wiadomo. Niektórym się może nie podobać. Ja kupuję do grania z żoną, która trylogię Tolkiena zna chyba na pamieć, do grania kooperacyjnego lub bawienia się samemu. Dodatkowo to moje pierwsze LCG/CCG (nie liczę Doomtroopera ;) ), tak więc tutaj też liczę na powiew świeżości i to że się będę nieźle bawił. Zobaczymy :).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: SeeM »

konev pisze:Ja kupuję do grania z żoną
Jeśli masz z kim grać, to bierz w ciemno. Karcianki na tym polegają, że trzeba mieć z kim często grać, żeby doszlifować talię i strategię. Ja gram mniej więcej co dwa tygodnie, co sprawia, że zagrywam karty w ciemno na zasadzie "a może ta się przyda". O rezultatach takiej strategii lepiej zamilczeć. :)
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Protoplasm
Posty: 289
Rejestracja: 17 cze 2010, 23:13
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Protoplasm »

Kup. Zawsze można sprzedać :D
kacek
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:47

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kacek »

Ja mam jeszcze pytanie dot. dodatków, a mianowicie, czy trzeba je kupować i rozgrywać w takiej kolejności w jakiej się pojawiają, czy dowolnie? Pytam, bo jako, że mam zamiar grać tylko solo wszystkie te scenaiusze powyżej trudności 5 powinienem sobie chyba podarować. Poza tym wynika z tego, że dla samotnego gracza kupowanie dodatków przestaje mieć sens ze względu na trudność scenariuszy.
I jeszcze pytanie, czy wiadomo czy Galakta ma zamiar wydać po polsku ten duży pudełkowy dodatek? Jestem dopiero przed ew. zakupem Lotra, więc mogę jeszcze wybrac wersję angielską.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Vincent »

Dodatki z trudniejszymi scenariuszami możesz kupować i tak, chociażby po to by mieć dostęp do większej ilości kart. Jeśli będziesz grać nawet solo, ale stosunkowo często, to czym większy wybór kart tym lepiej - możesz stworzyć lepsze talie. Ale kupować w kolejności dodatków oczywiście nie trzeba.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: zephyr »

Na razie to czego by się nie robiło będzie za mało kart, ale taki chyba urok startu LCG, bo widziałem ostatnio podstawkę Inwazji i też dużo tego nie ma (a nie musiała się dzielić z talią przeciwności). W LotR jest o tyle gorzej że paczki dodatkowe też są pół na pół z przeciwnościami. Liczę na Barad-dur że będzie sporo ciekawych rzeczy. Można kupować tylko wybrane dodatki, ale karty są powiązane, np pieśni w różnych kolorach i minstrel; orły i Radagast, rohimowie itp i porozrzucane po różnych dodatkach

na
http://www.cardgamedb.com/index.php/lot ... rd-spoiler
możesz przejrzeć co jest w dodatku i podjąć decyzję

Co do przygód to one różnie się skalują, są np karty "dorzuć tyle kart co graczy", dostajesz sojusznika, itd więc niektóre scenariusze nawet trudniejsze mogą być do przejścia solo. (3 z podstawki solo to jakiś dowcip z wywaleniem 1 z 3 bohaterów na stole) Ja na razie gram strasznie słabo i męczę pierwszy, pograłbym z kimś i zobaczył co robię źle.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
grondo-lamer
Posty: 99
Rejestracja: 02 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: K-K

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: grondo-lamer »

kacek pisze:To ja jeszcze nawiążę do swojego pytania o grę solo. Już wiem, że jest dobrze, ale scenariusze powyżej poziomu 5 są praktycznie nie do przejścia. Sugestią było zwiększenie liczby bohaterów do 4 i liczby punktów zagrożenia. A czy da się grać, tak jakby udawało się dwóch graczy, to znaczy na dwie talie, dwa zestawy bohaterów, dwa threat tracki itd. Czy jest to wtedy mało fajne albo nie do ogarnięcia?
Pytam, dlatego że nie chciałbym mieć gry, której 1/3 nie mogę nawet spróbować (scenariusz 3 to jakaś masakra jest, jak wynika z opisów?)
I jeszcze mam pytanie: jaki jest poziom scenariuszy w dotychczasowych dodatkach. Bo też nie chciałbym inwestować w coś, z czego nie będę miał pożytku. Rozumiem, że frajdą jest składanie decków i kolejne podchodzenie do scenariuszy po porażkach, ale fajnie też jest czasami wygrać :D
Ja trzeci scenariusz przeszedłem grając za dwóch graczy, i przyznam, niezbyt fajnie się gra takim sposobem.
Planuję go przejść normalnie solo, może się uda dzięki kartom z dodatków, nieźle pomagają w grze [choć nie wszystkie, bo są i takie które mają ograniczone możliwości w grze solo, albo w ogóle są bezużyteczne, na szczęście nie stanowią dużego procentu, choć wiem, że i za nie zapłaciłem (ja w 95-99% gram solo)]
Dojonka (dodatki) mają taką trudność:
pierwsze - 4
drugie - 7
trzecie - 6
dalej nie wiem, czwarte jeszcze nie wyszło
I wszystkie są grywalne solo, pomimo np. niezbalansowania w pewnym etapie misji z drugiego dojonka. Zaletą jest to, że są różnorodne (w jednej szuka się tropów golluma, w innej klepie z trollami), więc wystarczy po prostu odpowiednio dobrać bohaterów do misji i złożyć dobrą talię (dla przykładu krasnoludy bez problemu klepią silnych wrogów, więc se poradzą z potężnymi trollami, ale mogą się nie nadawać aby przejść jakąś misję głównie polegającą na questowaniu i badaniu obszarów), ja mam takie magiczne wyczucie że jeszcze jak w ogóle nie grałem w daną misję, dobiorę do niej już idealną partię bohaterów i niezłą talię - tak, właśnie, po to według mnie jest składanie talii, aby móc przejść daną misję solo (mało którą da się deckami podstawowymi).
Ogólnie jak najbardziej polecam kupowanie dojonek, bez których gra szybko się zużyje, nie ma wśród nich, nawet wśród tych z wysokim poziomem trudności, takiego czegoś jak w trzeciej misji z podstawki (a może i ją mi się uda przejść solo). FFG wie jak zarabiać :mrgreen:
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: SeeM »

kacek pisze:Poza tym wynika z tego, że dla samotnego gracza kupowanie dodatków przestaje mieć sens ze względu na trudność scenariuszy.
I jeszcze pytanie, czy wiadomo czy Galakta ma zamiar wydać po polsku ten duży pudełkowy dodatek? Jestem dopiero przed ew. zakupem Lotra, więc mogę jeszcze wybrac wersję angielską.
Właśnie ma tym większy sens, bo potrzebujesz mieć super mocną talię, a przynajmniej możliwość recklingu Gandalfa: http://lotrlcg.com/cardFocus.php?Title=Born%20Aloft . Da się samemu przechodzić scenariusze (może oprócz Ucieczki z podstawki, bo początkowo masz 2 bohaterów, chociaż jak się będzie szybko dreptać i nie będą początkowo wpadać lokacje i wrogowie, to kto wie.

Galakta daje wszystko jak leci, równocześnie z angielskim wydaniem.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1344
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 558 times
Been thanked: 283 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Atamán »

zephyr pisze:O, może się jakoś umówić na wspólne próby.
Chętnie, ale kiedy? Przynieść karty do Chwili w poniedziałek? A może jakoś w weekend (np. Rzuć Kostką albo ostatnia inicjatywa Trafficowa)
kacek pisze:I jeszcze pytanie, czy wiadomo czy Galakta ma zamiar wydać po polsku ten duży pudełkowy dodatek? Jestem dopiero przed ew. zakupem Lotra, więc mogę jeszcze wybrac wersję angielską.
Niby oficjalnej zapowiedzi jeszcze nie ma, ale bardzo bym się zdziwił, gdyby go nie wydali.
Skoro do Warhammera: Inwazji LCG wydają regularnie wszystko, to i do Władcy Pierścieni też powinni (szczególnie, że duże dodatki sprzedają się zazwyczaj lepiej niż te małe).
Awatar użytkownika
grondo-lamer
Posty: 99
Rejestracja: 02 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: K-K

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: grondo-lamer »

I duży dodatek stanowi podstawę cyklu dojonek - ma encounter decki potrzebne do dojonek z tego cyklu, tak jak core set dla pierwszej serii dojonek.
kacek
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:47

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kacek »

To ja mam jeszcze jedno pytanie dotyczące składania decków i ilości podstawek.
Przeglądałem sobie tutaj http://www.cardgamedb.com/forums/index. ... lcg-decks/ propozycje poskładanych przez graczy decków i zauważyłem, że większość z nich używa większej ilości poszczególnych kart niż się znajduje w podstawce. Z tego wynika, że potrzeba do tego kilku egzemplarzy podstawki. Czy rzeczywiście posiadanie więcej niż jednej sztuki wynagrodzi poniesiony koszt? Czy gra staje się przez to fajniejsza/bardziej grywalna?
Byłbym wdzięczny za opinie, bo pomysł zestawu startowego, który wymaga dokupienia kolejnego zestawu startowego jest dla mnie lekko aberracyjny (to taka karcianka kolekcjonerska do kwadratu)
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: SeeM »

kacek pisze:Czy rzeczywiście posiadanie więcej niż jednej sztuki wynagrodzi poniesiony koszt? Czy gra staje się przez to fajniejsza/bardziej grywalna?
Zależy jak bardzo ci zależy na trzaskaniu punktów. Grę spokojnie wygrasz i z jedną podstawką, ale na pojedynczych kartach rekordu na FFG nie pobijesz. Jak ci bardzo potrzeba jakiś kart, to zaopatrz się w nieprzezroczyste koszulki i dodrukuj. I tak nie ma turniejów, więc nic ci nie szkodzi.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: zephyr »

Teoretyczny max kart danego wzoru w talii to 3, w podstawce są karty w 3 (mało), 2 (większość), 1 (mało) sztukach, czyli żeby móc zrobić każdy dozwolony deck potrzebne są 3 kopie podstawki.

Natomiast w żadnym wypadku nie są to zabiegi do grania niezbędne, zwłaszcza że Adventure packi mają po 3 kopie kart każda.

Za większą ilością podstawek przemawia np fakt że w ogóle kart jest mało i w samej podstawce deckbuilding to "weź dwa kolory i wyrzuć 10 najbardziej badziewnych kart". Dodatkowo niektóre karty których jest mało są mocne, więc jak ktoś chce mieć najlepszy deck pewnie będzie ich potrzebował.

Na minus fakt że jest to dość absurdalne, zwłaszcza biorąc pod uwagę ilość zbędnej makulatury którą się kupuje, a z każdym kolejnym Adventure packiem argument z zabawą w konstruowanie talii traci sens,

Ja mam jedną podstawkę, zastanawiam się nad drugą, a nawet drugą na pół z kimś, żeby dobić 2 do 3 i jakoś podzielić pojedyncze [co będzie problematyczne]. Wtedy nie będę miał tylko niektórych pojedynczych, ale można sobie dorobić karty zastępcze. Myślałem o dorobieniu samych zastępczych ale 2 jest jednak dużo a nie mam doświdczenia/czasu/chęci/sprzętu żeby robić tyle kart. Fajnie by było jakby FFG wydało "uzupełnienie do 3" bo ilość niepotrzebnej w większej ilości kopii niż 1 makulatury jest dla mnie za duża.

Do normalnego niewyczynowego grania jest to zabieg raczej zbędny, ale sama podstawka IMO jest taka sobie, na razie mam 3 AP i gra robi się sporo ciekawsza bo wreszcie są jakieś decyzje co do decku wrzucić. Myślę że z każdym AP będzie ciekawiej. Więcej podstawek może ten proces przyspieszyć, ale brzmi skrajnie nieekonomicznie.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
ODPOWIEDZ