od Bri - Solówka piłkarska
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: od Bri - Solówka piłkarska
A co z Twoim starym blogiem?
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Re: od Bri - Solówka piłkarska
To dalej ten sam blog Matio - wybrałem jednak opcję "dynamicznego widoku" w zmienionym bloggerze. Jeśli czegoś brakuje daj znać
Re: od Bri - Solówka piłkarska
Prawdopodobnie dziś pod wieczór sobie zagram i pozwolę sobie skomentować:)
Re: od Bri - Solówka piłkarska
W międzyczasie pod adresem
https://docs.google.com/open?id=0BwrW3t ... M3ODgxNzJk
można zapoznać się z wersją 0.2 zasad. Nasza gra ma wpływ na wynik bramkowy drużyny, plus kilka literówek. Kolorem niebieskim dodane lub zmienione zasady, przekreślone są zasady i zwroty usunięte.
https://docs.google.com/open?id=0BwrW3t ... M3ODgxNzJk
można zapoznać się z wersją 0.2 zasad. Nasza gra ma wpływ na wynik bramkowy drużyny, plus kilka literówek. Kolorem niebieskim dodane lub zmienione zasady, przekreślone są zasady i zwroty usunięte.
- poooq
- Posty: 1245
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 145 times
- Been thanked: 67 times
Re: od Bri - Solówka piłkarska
Dobre podejście do zmieniającej się instrukcji: łatwo można sprawdzić zmiany zachodzące w trakcie powstawania gry. Projekt robi się coraz ciekawszy.
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Re: od Bri - Solówka piłkarska
Wydaje sie ze to całkiem fajna gra, zresztą w moim temacie, bo tworze gry sportowe;) Jeszcze nie mialem okazji wyprobowac, ale obiecuje ze to zrobie i zdam raport.
Mam jednak male obiekcje co do ustalania wynikow i tabeli ligowej. Za duzo czasu bedzie to zajmowac. Nie lepiej stworzyc tabele "odgornie" - i modyfikowac ja dodajac/odejmujac punkty przeciwnikom po meczach z nasza druzyną?
Mam jednak male obiekcje co do ustalania wynikow i tabeli ligowej. Za duzo czasu bedzie to zajmowac. Nie lepiej stworzyc tabele "odgornie" - i modyfikowac ja dodajac/odejmujac punkty przeciwnikom po meczach z nasza druzyną?
Re: od Bri - Solówka piłkarska
nazwę karty
"ODEBRANIE" zmieniłbym na "ODBIÓR"
"ODEBRANIE" zmieniłbym na "ODBIÓR"
Nie chodzi o to, żeby zmieniać świnie przy korycie.
Trzeba zabrać świniom koryto.
Trzeba zabrać świniom koryto.
Re: od Bri - Solówka piłkarska
dlaczego jest D,M,F a nie może być O,P,N (polska gra z angielskimi skrótami?). dlaczego w tabelce nie ma wyniku O:O a goście mogą wygrać wyżej (O:6) od gospodarzy (5:O)?
mnie również interesują sportowe gry i pewnie niedługo sobie w tę grę zagram
mnie również interesują sportowe gry i pewnie niedługo sobie w tę grę zagram
Re: od Bri - Solówka piłkarska
> Kolderek> Co do literek - tak sobie przyjąłem Może zlokalizuje może nie. Wyszedłem z założenia że po angielsku zawsze jest D, M i F (Defense, Midfield, Forward) a po polsku akurat napastnik nie gra "w napadzie" a w ataku. Zapis skrótowy "D0" prostszy niż "O0" (dwa 'ło').
Właśnie sobie uzmysłowiłem że napastnik to striker.. niekoniecznie forwarder..
>Beti> Modyfikacje kart nieco później. Myślałem nad kartami skalującymi się do bohatera ale wtedy to byłby czysty dice-fest, ewentualnie nad statystykami 0-100 i kością k100 (ale dostałem przy innej okazji młotkiem do wybijania głupich pomysłów). Możliwe że będzie więcej pod-kategorii a udane zagrania niektórych kart dadzą jakieś premie (morale, kapitan tsubasa), na razie nie chcę was przymuszać do drukowania kolejnych kartek.
>maci0> Tabele "gotowce" będą (v0.3) podobnie myślimy.
BTW Popatrz na mój "Real Football" taka taktyczno-abstrakcyjna piłka z czasów mistrzostw 2010. Linki na blogu oraz gdzieś tu na forum.
>poooq>
Właśnie sobie uzmysłowiłem że napastnik to striker.. niekoniecznie forwarder..
>Beti> Modyfikacje kart nieco później. Myślałem nad kartami skalującymi się do bohatera ale wtedy to byłby czysty dice-fest, ewentualnie nad statystykami 0-100 i kością k100 (ale dostałem przy innej okazji młotkiem do wybijania głupich pomysłów). Możliwe że będzie więcej pod-kategorii a udane zagrania niektórych kart dadzą jakieś premie (morale, kapitan tsubasa), na razie nie chcę was przymuszać do drukowania kolejnych kartek.
>maci0> Tabele "gotowce" będą (v0.3) podobnie myślimy.
BTW Popatrz na mój "Real Football" taka taktyczno-abstrakcyjna piłka z czasów mistrzostw 2010. Linki na blogu oraz gdzieś tu na forum.
>poooq>
Re: od Bri - Solówka piłkarska
Real Football calkiem przyjemny:) BTW Napisales w tamtym wątku, ze zapanowanie nad 11 graczami wydaje Ci sie nieporozumieniem - a ja uwazam ze da sie to calkiem mądrze zrobic;)
Co do Futbal Ledrzend ( ) - co sadzisz o meczach pucharowych, gdzie gra sie systemem przegrywajacy odpada, a gdzie moznaby bylo zdobyc podwojne doswiadczenie, badz stracic doswiadczenie przy zlym zagraniu?
Co do Futbal Ledrzend ( ) - co sadzisz o meczach pucharowych, gdzie gra sie systemem przegrywajacy odpada, a gdzie moznaby bylo zdobyc podwojne doswiadczenie, badz stracic doswiadczenie przy zlym zagraniu?
Re: od Bri - Solówka piłkarska
tak sobie dziś o tej grze myślałem w robocie i oto kilka moich przemyśleń
nuda! wyobrażam to sobie tak: siedzę sam przy stole, na stole zeszyt, karty i kostki, w ręce długopis. ciągnę kartę, rzucam kostkami, sprawdzam, liczę, zapisuję - i tak w kółko kilkadziesiąt minut - zieeew. jaki jest cel w ogóle tej gry i kiedy się kończy gra? czy gramy bez celu i do usranej śmierci?
co mi się nie podoba:
1. nieparzysta ilość drużyn w lidze, zawsze jakaś drużyna pauzuje - po co?
- proponuję 8 zespołowe ligi.
2. terminarz a właściwie jego brak. mam sam ustalać kto z kim gra i kiedy i to ręcznie? po za tym moja drużyna pierwszą rundę gra u siebie a drugą rundę na wyjeździe - nie powinno tak być.
- proponuję aby przed sezonem gracz nadał cyferki wszystkim zespołom w lidze np. w kolejności z poprzedniego sezonu, albo alfabetycznie lub jeszcze inaczej.
a powinien być dostępny gotowy terminarz:
KOLEJKA I: 1-8, 2-7, 3-6, 4-5
KOLEJKA II: 8-5, 6-4, 7-3, 1-2 itp. itd.
a obok miejsce na wpisywanie wyników.
3. zaczynamy w najsłabszej drużynie i nie mamy możliwości przeniesienia się do innego klubu. więc nigdy nasza drużyna nie zdobędzie mistrzostwa ekstraklasy.
najsilniejsza drużyna 26 i najsłabsza 13 - nawet jak rzuty będą na odwrót niż podane w przykładzie to 27-19=8 czyli wynik 2:1.
4. proponuję od razu zsumować parametry wszystkich drużyn i podać je na karcie drużyny - dlaczego za każdym razem mam to robić?
5. nie wszystkie wyniki są dostępne - nie można np wygrać 3:1, 3:2, 4:O, 4:1 nie można zremisować O:O, nie można przegrać 1:3, 2:3, O:4, O:5 - czy to są jakieś gorsze wyniki, że ich nie udostępniłeś?
6. nie mamy do podjęcia żadnych decyzji (oprócz tej do którego atrybutu dodamy zdobyty punkt.
w epoce komputerów samotne siedzenie przy kartce papieru i liczenie wszystkiego ręcznie chyba mija się z celem. kiedyś owszem, z kuzynem rozgrywaliśmy ligę w zeszycie, gdy kompy nie były tak dostępne i tanie jak teraz. ale teraz? kompletna strata czasu, na komputerze byłoby to ładniej, wygodniej i szybciej.
może gdyby to nie była solówka, może gdybyśmy mogli decydować o czyś więcej, niż tylko co mamy rozwinąć, może...
nuda! wyobrażam to sobie tak: siedzę sam przy stole, na stole zeszyt, karty i kostki, w ręce długopis. ciągnę kartę, rzucam kostkami, sprawdzam, liczę, zapisuję - i tak w kółko kilkadziesiąt minut - zieeew. jaki jest cel w ogóle tej gry i kiedy się kończy gra? czy gramy bez celu i do usranej śmierci?
co mi się nie podoba:
1. nieparzysta ilość drużyn w lidze, zawsze jakaś drużyna pauzuje - po co?
- proponuję 8 zespołowe ligi.
2. terminarz a właściwie jego brak. mam sam ustalać kto z kim gra i kiedy i to ręcznie? po za tym moja drużyna pierwszą rundę gra u siebie a drugą rundę na wyjeździe - nie powinno tak być.
- proponuję aby przed sezonem gracz nadał cyferki wszystkim zespołom w lidze np. w kolejności z poprzedniego sezonu, albo alfabetycznie lub jeszcze inaczej.
a powinien być dostępny gotowy terminarz:
KOLEJKA I: 1-8, 2-7, 3-6, 4-5
KOLEJKA II: 8-5, 6-4, 7-3, 1-2 itp. itd.
a obok miejsce na wpisywanie wyników.
3. zaczynamy w najsłabszej drużynie i nie mamy możliwości przeniesienia się do innego klubu. więc nigdy nasza drużyna nie zdobędzie mistrzostwa ekstraklasy.
najsilniejsza drużyna 26 i najsłabsza 13 - nawet jak rzuty będą na odwrót niż podane w przykładzie to 27-19=8 czyli wynik 2:1.
4. proponuję od razu zsumować parametry wszystkich drużyn i podać je na karcie drużyny - dlaczego za każdym razem mam to robić?
5. nie wszystkie wyniki są dostępne - nie można np wygrać 3:1, 3:2, 4:O, 4:1 nie można zremisować O:O, nie można przegrać 1:3, 2:3, O:4, O:5 - czy to są jakieś gorsze wyniki, że ich nie udostępniłeś?
6. nie mamy do podjęcia żadnych decyzji (oprócz tej do którego atrybutu dodamy zdobyty punkt.
w epoce komputerów samotne siedzenie przy kartce papieru i liczenie wszystkiego ręcznie chyba mija się z celem. kiedyś owszem, z kuzynem rozgrywaliśmy ligę w zeszycie, gdy kompy nie były tak dostępne i tanie jak teraz. ale teraz? kompletna strata czasu, na komputerze byłoby to ładniej, wygodniej i szybciej.
może gdyby to nie była solówka, może gdybyśmy mogli decydować o czyś więcej, niż tylko co mamy rozwinąć, może...
Re: od Bri - Solówka piłkarska
Kurczę Kolderku przedstawiłeś FL jako najnudniejszą grę na świecie, smutno mi i chciałbym żeby tak nie było ale racja jest po twojej stronie.
1. Ilość drużyn zależała tylko od tego że 18 kart wchodzi na kartkę A4, bierzemy twoja propozycję ekstraklasa i pierwsza liga po 8 drużyn, dwie najsłabsze drużyny (ostatnie na arkuszu) będą jeszcze niżej i po sezonie będą awansować do pierwszej ligi zastępując dwóch najsłabszych - minimalna roszada zrobi tej grze dobrze.
2. Terminarza nie będzie - pracuje nad sprytnym gotowcem wynikowym do którego wprowadzi się tylko wyniki meczy swojego teamu. Więc odpada całe symulowanie, parowanie itp.
3. Póki co gdy jesteśmy w najsłabszej drużynie nasz zawodnik to cienki bolek i tak się nim nikt nie zainteresuje, zmiana klubu na razie ostro zamieszała by w zasadach ale jeszcze do tego dojdziemy, zresztą ważny jest własny rozwój - w pewnym momencie będziemy zdobywać bramki które będą faktycznie brane w rezultacie spotkania, a nasze udane zagrania również będą premiować wynik drużyny w małych punktach. Gracz mający maksymalne statystyki może potencjalnie rozgrywać 9 kart meczu co daje 4 małe punkty i aż trzy bramki (sytuacja skrajnie optymistyczna - sadzę że około 3 sezonu może mieć miejsce). Takie wyniki zdecydowanie zmieniają obraz najsłabszej drużyny.
4. No to jest po to by określić modyfikatory meczowe.
5. Pula wyników została dobrana "z czuba", po protu, ot tak. Zdobywając bramki można wyniki zmienić, remis 0:0 oznaczałby szalenie nudny mecz. Gospodarze mogą wygrać większą różnica bramek bo są u siebie.
6. No w sumie nie mamy, ale będziemy mieć i już wiem jak to zrobić, mecze nabiorą rumieńców.
Coś mi się wydaje że mnie prowokujesz
Maci0> Puchary of kors że muszą być daj mi trochę czasu. Co do sterowania 11 zawodnikami to jak najbardziej jest możliwe w systemie planszowym (nie zręcznościowym jak pstrykanie czy piłkarzyki na sprężynkach) ale nie lubuję się w tak rozwlekanych grach - tak jakbyś w jakiegoś "tactica" (punkty ruchu, akcje itp) grał albo "bitewniaka" (raz ja raz ty, mierzymy cale, inicjatywa...), trwa to hohohooo czasu - można tak rozegrać oczywiście mecz lub dwa za całe popołudnie, a ja bym wolał sytuacje gdy mecz zajmuje góra 5 minut a po godzinie mamy cały sezon z głowy.
A póki co:
Zasady 0.3
https://docs.google.com/open?id=0BwrW3t ... IwOGMxNGFk
Tabela wyników z zasadami opracowania tychże wyników
https://docs.google.com/open?id=0BwrW3t ... Q4NzJlZTA3
1. Ilość drużyn zależała tylko od tego że 18 kart wchodzi na kartkę A4, bierzemy twoja propozycję ekstraklasa i pierwsza liga po 8 drużyn, dwie najsłabsze drużyny (ostatnie na arkuszu) będą jeszcze niżej i po sezonie będą awansować do pierwszej ligi zastępując dwóch najsłabszych - minimalna roszada zrobi tej grze dobrze.
2. Terminarza nie będzie - pracuje nad sprytnym gotowcem wynikowym do którego wprowadzi się tylko wyniki meczy swojego teamu. Więc odpada całe symulowanie, parowanie itp.
3. Póki co gdy jesteśmy w najsłabszej drużynie nasz zawodnik to cienki bolek i tak się nim nikt nie zainteresuje, zmiana klubu na razie ostro zamieszała by w zasadach ale jeszcze do tego dojdziemy, zresztą ważny jest własny rozwój - w pewnym momencie będziemy zdobywać bramki które będą faktycznie brane w rezultacie spotkania, a nasze udane zagrania również będą premiować wynik drużyny w małych punktach. Gracz mający maksymalne statystyki może potencjalnie rozgrywać 9 kart meczu co daje 4 małe punkty i aż trzy bramki (sytuacja skrajnie optymistyczna - sadzę że około 3 sezonu może mieć miejsce). Takie wyniki zdecydowanie zmieniają obraz najsłabszej drużyny.
4. No to jest po to by określić modyfikatory meczowe.
5. Pula wyników została dobrana "z czuba", po protu, ot tak. Zdobywając bramki można wyniki zmienić, remis 0:0 oznaczałby szalenie nudny mecz. Gospodarze mogą wygrać większą różnica bramek bo są u siebie.
6. No w sumie nie mamy, ale będziemy mieć i już wiem jak to zrobić, mecze nabiorą rumieńców.
Coś mi się wydaje że mnie prowokujesz
Maci0> Puchary of kors że muszą być daj mi trochę czasu. Co do sterowania 11 zawodnikami to jak najbardziej jest możliwe w systemie planszowym (nie zręcznościowym jak pstrykanie czy piłkarzyki na sprężynkach) ale nie lubuję się w tak rozwlekanych grach - tak jakbyś w jakiegoś "tactica" (punkty ruchu, akcje itp) grał albo "bitewniaka" (raz ja raz ty, mierzymy cale, inicjatywa...), trwa to hohohooo czasu - można tak rozegrać oczywiście mecz lub dwa za całe popołudnie, a ja bym wolał sytuacje gdy mecz zajmuje góra 5 minut a po godzinie mamy cały sezon z głowy.
A póki co:
Zasady 0.3
https://docs.google.com/open?id=0BwrW3t ... IwOGMxNGFk
Tabela wyników z zasadami opracowania tychże wyników
https://docs.google.com/open?id=0BwrW3t ... Q4NzJlZTA3
Re: od Bri - Solówka piłkarska
tam zaraz najnudniejszą - są nudniejsze mnie akurat takie coś interesuje - ale nie bardzo uśmiech mi się to wszystko ręcznie liczyć - wolałbym, żeby to było w jakiejś aplikacji, gdzie tylko sobie klikam i wszystko samo się robi.
3. no i właśnie jak już rozwiniemy się na maksa to nadal musimy grać w najsłabszej drużynie. a jeden zawodnik nawet najlepszy nie robi z całej drużyny od razu mistrza ligi europejskiej (wiem, że to nie ma być aż tak realistyczne)
4. dobrze - ale dodatkowo musimy obliczyć sumę wszystkich atrybutów - mogłoby to już być wyliczone na karcie (czy już teraz nie musimy tego obliczać?)
5. z tego co mi wiadomo to gospodarze są wymieniani na pierwszym miejscu. GOSPODARZE - GOŚCIE. więc wyniki 5:O i O:6 nie dają przewagi gospodarzom.
czekam na dalsze ulepszenie gry
3. no i właśnie jak już rozwiniemy się na maksa to nadal musimy grać w najsłabszej drużynie. a jeden zawodnik nawet najlepszy nie robi z całej drużyny od razu mistrza ligi europejskiej (wiem, że to nie ma być aż tak realistyczne)
4. dobrze - ale dodatkowo musimy obliczyć sumę wszystkich atrybutów - mogłoby to już być wyliczone na karcie (czy już teraz nie musimy tego obliczać?)
5. z tego co mi wiadomo to gospodarze są wymieniani na pierwszym miejscu. GOSPODARZE - GOŚCIE. więc wyniki 5:O i O:6 nie dają przewagi gospodarzom.
czekam na dalsze ulepszenie gry
Re: od Bri - Solówka piłkarska
A no chyba ze W takim razie musimy tez rozgraniczyc dwie sprawy, bo ja mowie o typowej symulacji meczu pilkarskiego, a Ty bardziej bazujesz na symulacji "zycia pilkarskiego" - podejmowania decyzji, kalkulowania ryzyka itp - osadzonego w swiecie pilkarskim (Real Football tez oparles na podobnej mechanice). Tym komentarzem oczywiscie niczego nie ujmuje Twoim pilkarskim grom, bo sam lubie dynamiczne rozgrywki;)Bri pisze:Co do sterowania 11 zawodnikami to jak najbardziej jest możliwe w systemie planszowym (nie zręcznościowym jak pstrykanie czy piłkarzyki na sprężynkach) ale nie lubuję się w tak rozwlekanych grach - tak jakbyś w jakiegoś "tactica" (punkty ruchu, akcje itp) grał albo "bitewniaka" (raz ja raz ty, mierzymy cale, inicjatywa...), trwa to hohohooo czasu - można tak rozegrać oczywiście mecz lub dwa za całe popołudnie, a ja bym wolał sytuacje gdy mecz zajmuje góra 5 minut a po godzinie mamy cały sezon z głowy.
Re: od Bri - Solówka piłkarska
Racja Maci0 - wolę takie abstrakcyjne podejście do czasu, nawet jeśli chodzi o gry na czas, czy takie w których ten czas jest najważniejszym "parametrem". Symulowanie "czasu rzeczywistego" mi nie leży. Co do "RealFootball" chciałbym go jakoś usprawnić, poprawić taktyczność, pewnie zwiększyć ilość/różnorodnosć kart, nie mam na to jeszcze pomysłu.
Korzystając z wolnej chwili prezentuję wersję 0.4 FL'a, zmienione karty meczu i kilka drobiazgów.
https://docs.google.com/open?id=0BwrW3t ... EzOTQ3YWRm
Tak Kolderku - już nie musimy symulować meczy pomiędzy drużynami niezależnymi (coś jak NPC - bohater niezależny) - od tego są tabele wyników. Jeśli coś w zasadach jeszcze stanowi inaczej to pomińcie, pewnie nie ustrzegłem się bug'ow.
Korzystając z wolnej chwili prezentuję wersję 0.4 FL'a, zmienione karty meczu i kilka drobiazgów.
https://docs.google.com/open?id=0BwrW3t ... EzOTQ3YWRm
Tak Kolderku - już nie musimy symulować meczy pomiędzy drużynami niezależnymi (coś jak NPC - bohater niezależny) - od tego są tabele wyników. Jeśli coś w zasadach jeszcze stanowi inaczej to pomińcie, pewnie nie ustrzegłem się bug'ow.
Re: od Bri - Solówka piłkarska
Zapraszam do zapoznania się z modyfikacjami "Futbal Ledrzenda" - pdf'y w wersji 0.5 dostępne tutaj.
Dodano ocenianie formy zawodnika, zmieniono kartę zawodnika i konieczne zasady.
W planach zmiany drużyn, transfery do innego klubu, finanse i być może zmiana sposobu rozgrywania kart meczu.
Jak widzielibyście tryb "wielu graczy"?
Dodano ocenianie formy zawodnika, zmieniono kartę zawodnika i konieczne zasady.
W planach zmiany drużyn, transfery do innego klubu, finanse i być może zmiana sposobu rozgrywania kart meczu.
Jak widzielibyście tryb "wielu graczy"?