Witam
Postanowiłem zakupić jakiś dodatek do gry Talisman: Magia i Miecz
Tutaj pojawia się pytanie - który?
Piszcie swoje propozycje wraz z wyjaśnieniem
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Magia i Miecz - który dodatek?
Re: Magia i Miecz - który dodatek?
Na pewno warto wszystkie małe karciane "Żniwiarza","Panią Jeziora"i "Królową Lodu". Powód prosty, masa dodatkowych kart przygód kolejno 90, 72, 84 sztuki. Oczywiście nowe zaklęcia 26, 16, 20, poszukiwacze w każdym zestawie 4. Karty w tych dodatkach są bardziej wymagające niż te z podstawki, gdy sie z nimi gra od razu widać różnicę. Z tych trzech dodatków najlepszy jest "Żniwiarz". Postać śmierci krążąca po krainach i zagrażająca poszukiwaczom dodaje grze napięcia. Oprócz tego ten dodatek wprowadza opcjonalne karty "zadań czarownika", bardzo udana opcja.
Co do do dużych dodatków z planszami, "Góry" i "Podziemia" to tez warto je mieć, zwłaszcza w sytuacji jeśli gramy z wieloma graczami. Dodatkowa przestrzeń rozładowuje tłok na planszy. Do obu plansz jest bardzo duża ilość kart przygód "Góry" 142, "Podziemia" 128. "Góry" to dodatek, lajtowy dobrze zbalansowany z reszta gry, ot dodatkowa kraina gdzie chodzi się po cenne kamienie i walczy z przeciętnymi przeciwnikami. "Podziemia" to prawdziwa droga przez piekło, cała fura wrogów i to silnych. Wejście tam na początku gry to pewna śmierć. Ale później jest na kim natrzaskać siły i mocy. Kto co lubi. W "Górach" dostajemy 6 nowych poszukiwaczy a w "Podziemiach" 5.
P.S.
W styczniu powinny być już w sklepach "Smoki"
Co do do dużych dodatków z planszami, "Góry" i "Podziemia" to tez warto je mieć, zwłaszcza w sytuacji jeśli gramy z wieloma graczami. Dodatkowa przestrzeń rozładowuje tłok na planszy. Do obu plansz jest bardzo duża ilość kart przygód "Góry" 142, "Podziemia" 128. "Góry" to dodatek, lajtowy dobrze zbalansowany z reszta gry, ot dodatkowa kraina gdzie chodzi się po cenne kamienie i walczy z przeciętnymi przeciwnikami. "Podziemia" to prawdziwa droga przez piekło, cała fura wrogów i to silnych. Wejście tam na początku gry to pewna śmierć. Ale później jest na kim natrzaskać siły i mocy. Kto co lubi. W "Górach" dostajemy 6 nowych poszukiwaczy a w "Podziemiach" 5.
P.S.
W styczniu powinny być już w sklepach "Smoki"
"Wszystko przemija nawet najdłuższa żmija"
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Magia i Miecz - który dodatek?
Karty zadań czarownika zastępują tabelkę rzutów. Osobiście nie przepadam.
Co do dodatków, to ktoś robi graczy w balona i zupełnie mi się to nie podoba. Albo w pudełku jest coś oprócz kart, albo mamy dobre figurki, nigdy jedno i drugie naraz. Figurki postaci z Podziemi i Gór wyglądają żałośnie.
Polecam Żniwiarza, wchodzi parę faktycznie ciekawych postaci i Śmierć-przeszkadzajka, co cokolwiek uatrakcyjnia grę. Potem Podziemia (Góry są zbyt proste i dają tylko więcej tego samego).
Tak w ogóle to w którym dodatku wchodzi ten słynny "zły los", którym ponoć można przeszkadzać innym graczom? Słyszałem, że w Sacred Pool, ale w instrukcji nic takiego nie widziałem. Coś pominąłem?
Co do dodatków, to ktoś robi graczy w balona i zupełnie mi się to nie podoba. Albo w pudełku jest coś oprócz kart, albo mamy dobre figurki, nigdy jedno i drugie naraz. Figurki postaci z Podziemi i Gór wyglądają żałośnie.
Polecam Żniwiarza, wchodzi parę faktycznie ciekawych postaci i Śmierć-przeszkadzajka, co cokolwiek uatrakcyjnia grę. Potem Podziemia (Góry są zbyt proste i dają tylko więcej tego samego).
Tak w ogóle to w którym dodatku wchodzi ten słynny "zły los", którym ponoć można przeszkadzać innym graczom? Słyszałem, że w Sacred Pool, ale w instrukcji nic takiego nie widziałem. Coś pominąłem?
Re: Magia i Miecz - który dodatek?
Tak żeby nie spamować kolejnymi tematami, jakie dodatki kupić do gry Carcassonne?
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times