Jak nikogo nie znajdę do swojej, to założę sukienkę i się dosiądęstalker pisze:Przecież miałeś pograć w gry dla eurodziewczynek
(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
- Mały brzydki pędrak
- Posty: 984
- Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 11 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
To znaczy, że nikogo nie znalazłeś do swojej a za 2 tyg. nawet ja się mogę skusić
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Witold Janik
- Posty: 445
- Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
- Lokalizacja: spod Warszawy
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Z tłumaczeniem zasad czy bez?Mały brzydki pędrak pisze:Poszukuję chętnego do testu reaktywowanego przeze mnie "Wyścigu do Berlina" 1945.
(czas gry do 3h)
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- Mały brzydki pędrak
- Posty: 984
- Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 11 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Z tłumaczeniem ma się rozumieć. Gadaniny jest na 5-10 minut.Witold Janik pisze:Z tłumaczeniem zasad czy bez?
Uprościłem zasady do minimum.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Jeśli się wyrobię z projektowaniem, to w środę przyniosę prototyp gry o polityce. Jeśli się nie wyrobię, to odkurzam stare projekty.
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
chory. odpadam
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Witold Janik
- Posty: 445
- Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
- Lokalizacja: spod Warszawy
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę ale jeszcze nie wiem czy coś przyniosę czy tylko "na sępa"
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę. Może przyniosę coś, w zależności czy zdołam dziś sklecić prototyp.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja się pojawię, ale nie wiem jeszcze, czy coś przyniosę.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Bardzo dziękuję wszystkim za testy...
Ukrycie - coraz większe zaczynam mam mieć wyobrażenie jak ją doszlifować. Zostanę przy pojedyńczych symbolach. Mam teraz już niezłe wyczucie, które są łatwe, a które trudne. Sprawdzę system głosowania Filipa za pomocą żetonów oraz za sugestią Draco zmniejszę format plansz, gdyż wydaje się to być uzasadnione. Zmniejsze też czasy jak to było sugerowane. Zobaczymy jak wtedy będzie śmigać.
Rybki - jakoś gracze nie czują o co w tym ma chodzić, tak więc całość do porządnego przemyślenia . Wiem co chcę osiągnąć, wydaje mi się, że można to osiągnąć bardzo prostymi zasadami i że gra ma potencjał lekkiej, miłej, przyjemnej i świeżej . Będziemy myśleć. Bardzo spodobał mi się pomysł automatycznego rozmnażania.
Prohibicja - jak Janek tłumaczył wydawał się pomysł bardzo przyjemny, rozgrywka bardzo szybka i decyzje ciekawe. Niestety jak dostałem raz i drugi odrzut swojego stosu to mi się już odechciało dalej próbować. Komisarz jakoś nie działał, a co za tym idzie kapelusiki. Jest zbyt dużo kart specjalnych. Numery na bombach wydają się zbędne. Spróbowałbym to co było na testach wspomniane: karty specjalne bardziej subtelne (kilka rodzajów) i większej ilości. Może element blefu o którym wspominałem? Tak jak w przypadku Herosa czuć potencjał, ale dalej coś zgrzyta w tym mechanizmie.
Heros - to jeszcze nie to . Wszystko chyba było wspomniane na testach. Gra rozstrzyga się w 2 ostatnich kolejkach i nie jest możliwe przewidzenie w którą stronę się potoczy. Nie czuję też w jaki sposób można odpuścić daną rundę i przygotować się na następną. Jak dołożę karty do 1/2 stosu to i tak spadną, a rzadko kiedy heros do 3 stosu dochodzi. Warunek śmierci na danej karcie jest ostry jak brzytwa . Jeżeli ktoś jest pewien, że go nie spełni to odpuszcza grę. Takie mam wrażenie. Jeżeli warunek zwycięstwa będziesz chciał Janke rozmydlić (a nie chcesz ) to gra pójdzie w Area Control.
Bardzo dobra frekwencja, bardzo fajne testy, jestem bardzo zadowolony .
Ukrycie - coraz większe zaczynam mam mieć wyobrażenie jak ją doszlifować. Zostanę przy pojedyńczych symbolach. Mam teraz już niezłe wyczucie, które są łatwe, a które trudne. Sprawdzę system głosowania Filipa za pomocą żetonów oraz za sugestią Draco zmniejszę format plansz, gdyż wydaje się to być uzasadnione. Zmniejsze też czasy jak to było sugerowane. Zobaczymy jak wtedy będzie śmigać.
Rybki - jakoś gracze nie czują o co w tym ma chodzić, tak więc całość do porządnego przemyślenia . Wiem co chcę osiągnąć, wydaje mi się, że można to osiągnąć bardzo prostymi zasadami i że gra ma potencjał lekkiej, miłej, przyjemnej i świeżej . Będziemy myśleć. Bardzo spodobał mi się pomysł automatycznego rozmnażania.
Prohibicja - jak Janek tłumaczył wydawał się pomysł bardzo przyjemny, rozgrywka bardzo szybka i decyzje ciekawe. Niestety jak dostałem raz i drugi odrzut swojego stosu to mi się już odechciało dalej próbować. Komisarz jakoś nie działał, a co za tym idzie kapelusiki. Jest zbyt dużo kart specjalnych. Numery na bombach wydają się zbędne. Spróbowałbym to co było na testach wspomniane: karty specjalne bardziej subtelne (kilka rodzajów) i większej ilości. Może element blefu o którym wspominałem? Tak jak w przypadku Herosa czuć potencjał, ale dalej coś zgrzyta w tym mechanizmie.
Heros - to jeszcze nie to . Wszystko chyba było wspomniane na testach. Gra rozstrzyga się w 2 ostatnich kolejkach i nie jest możliwe przewidzenie w którą stronę się potoczy. Nie czuję też w jaki sposób można odpuścić daną rundę i przygotować się na następną. Jak dołożę karty do 1/2 stosu to i tak spadną, a rzadko kiedy heros do 3 stosu dochodzi. Warunek śmierci na danej karcie jest ostry jak brzytwa . Jeżeli ktoś jest pewien, że go nie spełni to odpuszcza grę. Takie mam wrażenie. Jeżeli warunek zwycięstwa będziesz chciał Janke rozmydlić (a nie chcesz ) to gra pójdzie w Area Control.
Bardzo dobra frekwencja, bardzo fajne testy, jestem bardzo zadowolony .
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
A gdyby tak zrobić, że tylko pewne karty wyznaczają straty sił herosa liczbowo, a inne wyznaczają kostkę, którą trzeba rzucić na straty? (można by ew. układać sam kostki na jego drodze, ale ich liczba byłaby zabijająca . Wtedy byłaby to trochę statystyka, trochę niepewność ale już nie byłoby jak nożem uciąłkonev pisze:Heros - to jeszcze nie to . Wszystko chyba było wspomniane na testach. Gra rozstrzyga się w 2 ostatnich kolejkach i nie jest możliwe przewidzenie w którą stronę się potoczy. Nie czuję też w jaki sposób można odpuścić daną rundę i przygotować się na następną. Jak dołożę karty do 1/2 stosu to i tak spadną, a rzadko kiedy heros do 3 stosu dochodzi. Warunek śmierci na danej karcie jest ostry jak brzytwa . Jeżeli ktoś jest pewien, że go nie spełni to odpuszcza grę. Takie mam wrażenie. Jeżeli warunek zwycięstwa będziesz chciał Janke rozmydlić (a nie chcesz ) to gra pójdzie w Area Control.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dzięki za testy! Pojawiło się dużo celnych uwag do obydwu moich prototypów. Skupię się na razie na Herosie, żeby przynajmniej jedna gra zaczęła działać Po wszystkich komentarzach i ostatniej grze rozumiem już w czym tkwiły mankamenty - mam już kilka łatek, ale nie obiecuję, że do następnego spotkania doprowadzę coś do wersji grywalnej.
Trzymałem się mocno tego "drastycznego" sposobu punktowania, bo wydawał mi się najlepiej wpasowany w temat gry i oczywisty do przyswojenia. Jeśli miałbym go zmieniać, to bardzo przypadł mi do gustu pomysł Jacka sprzed dwóch spotkań - wtedy nie zaskoczył specjalnie, bo talie nie były do niego dostosowane, ale ma naprawdę duży potencjał. Popróbuję też z trochę innym działaniem "godzinek", żeby końcowe karty rozdania nie były takie decydujące.
Co do rybek: faktycznie, ciężko mi było zrozumieć przesłanie tej gry, a co za tym i przyswoić zasady. Pamiętam, że osią grywalności miało być wyczuwanie innych graczy, ale na początek skupiłbym się na dopracowaniu klarownego systemu "rozwijania akwenu w warunkach sterylnych", żeby gracz wiedział jaki ma cel (liczebność) i jak do niego dojść (mnożąc), a następnie uzbrajał go o elementy interakcji. A tak w ogóle mechanika i kosteczki na razie kojarzyły mi się bardziej z rozwojem pleśni, grzybów lub kultur bakterii (pro tip: te organizmy nie potrzebują parki do mnożenia )
Trzymałem się mocno tego "drastycznego" sposobu punktowania, bo wydawał mi się najlepiej wpasowany w temat gry i oczywisty do przyswojenia. Jeśli miałbym go zmieniać, to bardzo przypadł mi do gustu pomysł Jacka sprzed dwóch spotkań - wtedy nie zaskoczył specjalnie, bo talie nie były do niego dostosowane, ale ma naprawdę duży potencjał. Popróbuję też z trochę innym działaniem "godzinek", żeby końcowe karty rozdania nie były takie decydujące.
Co do rybek: faktycznie, ciężko mi było zrozumieć przesłanie tej gry, a co za tym i przyswoić zasady. Pamiętam, że osią grywalności miało być wyczuwanie innych graczy, ale na początek skupiłbym się na dopracowaniu klarownego systemu "rozwijania akwenu w warunkach sterylnych", żeby gracz wiedział jaki ma cel (liczebność) i jak do niego dojść (mnożąc), a następnie uzbrajał go o elementy interakcji. A tak w ogóle mechanika i kosteczki na razie kojarzyły mi się bardziej z rozwojem pleśni, grzybów lub kultur bakterii (pro tip: te organizmy nie potrzebują parki do mnożenia )
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
A możesz go przybliżyć w dwóch zdaniach?Jan Madejski pisze:bardzo przypadł mi do gustu pomysł Jacka sprzed dwóch spotkań
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
[Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Zastanów sie na pewno w jaki sposób gracze mogą przygotować sie na następna rundę.Jan Madejski pisze:Po wszystkich komentarzach i ostatniej grze rozumiem już w czym tkwiły mankamenty - mam już kilka łatek, ale nie obiecuję, że do następnego spotkania doprowadzę coś do wersji grywalnej.
. Jak jechałem na testy to mi sie przewinęło w głowie, ze grę mogę opisywać jako grzyby/ryby wszystko jedno . Mogą być nawet karaluchy, bo nie jestem przywiązany do tematu .Jan Madejski pisze: A tak w ogóle mechanika i kosteczki na razie kojarzyły mi się bardziej z rozwojem pleśni, grzybów lub kultur bakterii (pro tip: te organizmy nie potrzebują parki do mnożenia )
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
[Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Jak Herosów zginie to wszyscy gracze na których kartach tracił kostki dostają tyle kostek ile na ich kartach tracił. Pozostałe kostki dostaje dodatkowo gracz na którego karcie zginął. Dwa zdania .stalker pisze:A możesz go przybliżyć w dwóch zdaniach?Jan Madejski pisze:bardzo przypadł mi do gustu pomysł Jacka sprzed dwóch spotkań
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Fajnie jakby gracz, który najlepiej dokładał, ale akurat nie ubił herosa był w stanie wygrać.konev pisze:Jak Heros zginie to wszyscy gracze na których kartach tracił kostki dostają tyle kostek ile na ich kartach tracił. Pozostałe kostki dostaje dodatkowo gracz na którego karcie zginął.
A może na każdej karcie zrobić dwie ścieżki i bóg do końca nie wie którą ścieżką pójdzie heros i w jaką pułapkę ostatecznie wpadnie. Nie wiem kto miałby decydować za herosa, żeby było fajne ryzyko a nie tylko czysta losowość.
Chętnie zagram w środę w Herosa
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Nikt nie pyta, tak więc odpowiem, że ja będę i z czymś
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Jeśli zostaje element głosowania, to także może być odpowiedź, kto decyduje…konev pisze:A może na każdej karcie zrobić dwie ścieżki i bóg do końca nie wie którą ścieżką pójdzie heros i w jaką pułapkę ostatecznie wpadnie. Nie wiem kto miałby decydować za herosa, żeby było fajne ryzyko a nie tylko czysta losowość.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę z kolejną iteracją Ukrycia...
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Powalon suchotami na łożu boleści spocząłem
Jeśli antybiotyk postawi mnie na nogi może się uda, ale raczej odpadam w tym tygodniu niestety kamraci.
Jeśli antybiotyk postawi mnie na nogi może się uda, ale raczej odpadam w tym tygodniu niestety kamraci.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Zdrowiej… i trzymaj się od nas z daleka, siewco zarazy (chociaż jak dostałeś antybiotyk, to nie grypa, nie zarażałbyś aż tak bardzo )
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!