(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
- ja_n
- Recenzent
- Posty: 2303
- Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Mam nadzieję i duże szanse być jutro. Przyniosę kolejny pączkujący pomysł pod krypto-nazwą Biskupin.
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja mogę się spóźnić, ale mam nadzieję, że zdążę jeszcze coś popsuć
Wezmę swój prototyp, może kogoś coś oświeci, bo na razie jest edukacyjnie i nudno.
Wezmę swój prototyp, może kogoś coś oświeci, bo na razie jest edukacyjnie i nudno.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Zapowiada się super prototypowe spotkanie .
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
To ja też dokładam się do zapowiedzi z Janosikiem i chyba to wszystko bo widzę, że w końcu
będzie tłoczno.
Mogę być o 17 a nawet nieco wcześniej jak nie będę sam
będzie tłoczno.
Mogę być o 17 a nawet nieco wcześniej jak nie będę sam
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Tak - kooperacyjna, nie - nic z K-2Witold Janik pisze:Taka nakładka na K-2?
Brzmi ciekawie. Kooperacyjna?
Tym razem Michale przesiadamy się na helikopteryMichalStajszczak pisze:Czy w grze będą używane balony ratownicze?
SAR to służba ratownictwa (Search And Rescue), głównie morskiego i górskiego. Miałem wzloty i upadki przy tworzeniu tego prototypu, a obecnie jestem na etapie umiarkowanego zadowolenia. Zobaczycie - ocenicie.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja mogę przyjść o 16:45.sipio pisze:Mogę być o 17 a nawet nieco wcześniej jak nie będę sam
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja także... nawet by mi bardziej pasowało przyjść wcześniej i wyjść przed 20...Jan Madejski pisze:Ja mogę przyjść o 16:45.sipio pisze:Mogę być o 17 a nawet nieco wcześniej jak nie będę sam
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
I'll be there for you...
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Hej, wybieram się do was jutro Powinnam być przed 17tą, postaram się pomóc w testowaniu
- ja_n
- Recenzent
- Posty: 2303
- Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Jest pewne ryzyko, że przed 17 nikogo nie zastaniesz. Wprawdzie niektórzy się zapowiadają tak wcześnie, może nawet mi też się uda dotrzeć wcześniej, ale bezpieczna godzina to zazwyczaj 17.30.Keleno pisze:Hej, wybieram się do was jutro Powinnam być przed 17tą, postaram się pomóc w testowaniu
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja potwierdzam, że będę wcześniej więc spokojnie Keleno możesz wpadać
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Też będę o 16:45, ale raczej nie na długo, bo mam teściów w domu.sipio pisze:Ja potwierdzam, że będę wcześniej więc spokojnie Keleno możesz wpadać
- MichalStajszczak
- Posty: 9473
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 508 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
To mógłby równie dobrze być powód, żeby być maksymalnie długodraco pisze:raczej nie na długo, bo mam teściów w domu.
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Wielkie dzięki za testy. Było sporo ludzi i prototypów.
Zagraliśmy w Jaki znak Twój? i testy potwierdziły, że w większej grupie gra jest za mało edukacjna. Wracając doszedłem do wniosku, że wariant szkolno-lekcyjny będzie multi-dwuosobówką. Uczniowie grając w parach więcej się nauczą, a że jeden zestaw kart wystarczy do równoczesnego rozegrania nawet 32 partii, nie będzie zamętu z przestawianiem ławek. Do gry ma być dołączony scenariusz lekcji o symbolach w którym gra z tłumaczeniem zasad ma zajmować około 15 minut.
Odbyły sie dwie rozgrywki w Letnisko w warunkach brzegowych. Maksymalnie złej i maksymalnie dobrej pogody. Na obu zadziałało. Padł jeszcze pomysł na żeton "Prezes Towarzystwa Przyjaciół Letnich Mieszkań" przyznawany graczowi, który ma najwięcej budynków (w przypadku remisu liczy się wartość nieruchomości), który mozna odebrać budując więcej (albo lepszych) domów od Prezesa. Prezes zabiera nadwyżki letników do siebie. Kto pod koniec gry jest Prezesem dostaje bonus. Sprawa jest jeszcze do przetestowania.
Na koniec zagraliśmy w SAR bardzo klimatyczną przygodówkę @gibona. Jest tam sporo fajnych pomysłów mechanicznych dobrze oddających temat. Długo by pisać, trzeba zagrać
Przy innych stolikach widziałem jeszcze Biskupin, Ukrycie, Piramidy i Wyścig od Berlina
czyli klęska urodzaju
Zagraliśmy w Jaki znak Twój? i testy potwierdziły, że w większej grupie gra jest za mało edukacjna. Wracając doszedłem do wniosku, że wariant szkolno-lekcyjny będzie multi-dwuosobówką. Uczniowie grając w parach więcej się nauczą, a że jeden zestaw kart wystarczy do równoczesnego rozegrania nawet 32 partii, nie będzie zamętu z przestawianiem ławek. Do gry ma być dołączony scenariusz lekcji o symbolach w którym gra z tłumaczeniem zasad ma zajmować około 15 minut.
Odbyły sie dwie rozgrywki w Letnisko w warunkach brzegowych. Maksymalnie złej i maksymalnie dobrej pogody. Na obu zadziałało. Padł jeszcze pomysł na żeton "Prezes Towarzystwa Przyjaciół Letnich Mieszkań" przyznawany graczowi, który ma najwięcej budynków (w przypadku remisu liczy się wartość nieruchomości), który mozna odebrać budując więcej (albo lepszych) domów od Prezesa. Prezes zabiera nadwyżki letników do siebie. Kto pod koniec gry jest Prezesem dostaje bonus. Sprawa jest jeszcze do przetestowania.
Na koniec zagraliśmy w SAR bardzo klimatyczną przygodówkę @gibona. Jest tam sporo fajnych pomysłów mechanicznych dobrze oddających temat. Długo by pisać, trzeba zagrać
Przy innych stolikach widziałem jeszcze Biskupin, Ukrycie, Piramidy i Wyścig od Berlina
czyli klęska urodzaju
- MichalStajszczak
- Posty: 9473
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 508 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Było ich (zarówno ludzi jak i prototypów) tak dużo, że nie zauważyłeś grasującego za Twoimi plecami Janosika.Karol Madaj pisze:Było sporo ludzi i prototypów.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Spóźniłem się i udało mi się zagrać tylko w Letnisko. Wszystko działa, choć w drugiej rozgrywce zaskoczył mnie Jasiek wysuwając się niespodziewanie na prowadzenie. Gra nie jest już lekka - wymaga sporo kombinowania, zwłaszcza przy kalkulowaniu kiedy będzie moja kolej bycia pierwszym i co wtedy mogę zrobić. Bardzo dobrze działa "liść" czyli dodatkowa akcja dla ostatniego gracza, idąc jednak tym tropem należałoby zastonowić się, czy gracz przed-ostatni i przed-przed-ostatni też nie powinien dostać jakiegoś bonusu.
Dzięki za testy SAR, 40 minut gry daje więcej niż 3 dni rozmyślań. Mam już kilka pomysłów na poprawienie dynamiki i uproszczenie obliczeń, nie wyspałem się przez to.
Dzięki za testy SAR, 40 minut gry daje więcej niż 3 dni rozmyślań. Mam już kilka pomysłów na poprawienie dynamiki i uproszczenie obliczeń, nie wyspałem się przez to.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
A o co właściwie w tym chodzi?Karol Madaj pisze:Zagraliśmy w Jaki znak Twój?
Ajaj ominął mnie ciekawy prototyp i kolejna iteracja Letniska. Darn!Karol Madaj pisze:Odbyły sie dwie rozgrywki w Letnisko (...) Na koniec zagraliśmy w SAR
W przyszłym tygodniu stawiam się niezawodnie. Pozdrowienia z Krakowa!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Hej wszystkim, jak z ogrzewaniem w sali 17? Byłem tam kilka razy w piątki ze 2 lata temu i było tam bardzo zimno. Zmieniło się coś?
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Bardzo dziękuję wszystkim za testy. Ta środa była jakaś taka patriotyczno-historyczna .
Biskupin, Janosik, Jaki znak Twój, Berlin, Letnisko, Ukrycie, SAR, Piramidy. - 8 prototypów i 14 uczestników spotkania!
W co grałem...
Jaki znak Twój - mam jakieś takie zboczenie, że jak pierwszy raz zobaczę grę to chcę ją zmieniać na swoją modłę . Nie inaczej było ze Znakiem. Nie pasowała mi mechanika Dobble. Po ochłonięciu wydaje mi się w porządku. Przez te krótkie posiedzenie nauczyłem się kilku rzeczy, tak więc gra spełnia zadanie edukacyjne. Co bym naprawił to dynamikę, gdyż zabieranie kostek i układanie ich na swoich kartach, a następnie rozpatrywanie ich zajmuje zbyt dużo czasu. Rozwiązanie Mustafy może tutaj się sprawdzić. Nie wiem jak będzie z żywotnością gry, gdyż nauczenie się wszystkiego może zająć niektórym 2-3 posiedzenia .
Piramidy - gra miała być lekka, miła i przyjemna. Na razie jest lekka . Trzeba wprowadzić nieco więcej napięcia i decyzji. Stock`owanie (yeah!) się kart wprowadzi napięcie. Ale będzie się to działo co 2-3 kolejki. Podtrzymuje zdanie, że będzie efekt gdzie 2 się bije tam 3 korzysta. Trudno będzie przewidzieć kto skorzysta. Zastąpiłbym też karty kostkami i zredukował liczbę statków. Brakuje mi też jeszcze szczypty klimatu . Jak na pierwszy prototyp perspektywy obiecujące.
Ukrycie - przetestowaliśmy wariant "kto pierwszy skończy bierze klepsydrę". Wariant został rozwalony przez krzyczącego Yosza. Chcieliśmy wrócić do stałego czasu. Znów się okazało, że nikomu się go nie chce kontrolować. W drodze powrotnej Mustafa wpadł na pomysł, żeby klepsydrę brał, ale gracz który skończył drugi, a nie pierwszy. Wyeliminowałoby to krzyczącego Yosza . Będę chciał to sprawdzić (niech to będzie wariant Silent Yosz ), a jak się nie sprawdzi to w ruch będą musiały chyba pójść jakieś timery do jajek . Jedna sprawa, że nikomu się nie chce kontrolować czasu, a druga sprawa, że nikomu się nie chce liczyć punktów. Tutaj w drodze powrotnej wpadłem na pomysł, który ułatwi liczenie punktów, a dodatkowo wprowadzi różne warianty rozgrywki, co też będę chciał przetestować. Standardowo niektóre symbole okazały się yeah!, a nie które beee! Padł jeden pomysł bardzo ciekawy (kontury), który też trzeba będzie przetestować. Podsumowując: testy, testy, testy... .
Do zobaczenia za tydzień!
Biskupin, Janosik, Jaki znak Twój, Berlin, Letnisko, Ukrycie, SAR, Piramidy. - 8 prototypów i 14 uczestników spotkania!
W co grałem...
Jaki znak Twój - mam jakieś takie zboczenie, że jak pierwszy raz zobaczę grę to chcę ją zmieniać na swoją modłę . Nie inaczej było ze Znakiem. Nie pasowała mi mechanika Dobble. Po ochłonięciu wydaje mi się w porządku. Przez te krótkie posiedzenie nauczyłem się kilku rzeczy, tak więc gra spełnia zadanie edukacyjne. Co bym naprawił to dynamikę, gdyż zabieranie kostek i układanie ich na swoich kartach, a następnie rozpatrywanie ich zajmuje zbyt dużo czasu. Rozwiązanie Mustafy może tutaj się sprawdzić. Nie wiem jak będzie z żywotnością gry, gdyż nauczenie się wszystkiego może zająć niektórym 2-3 posiedzenia .
Piramidy - gra miała być lekka, miła i przyjemna. Na razie jest lekka . Trzeba wprowadzić nieco więcej napięcia i decyzji. Stock`owanie (yeah!) się kart wprowadzi napięcie. Ale będzie się to działo co 2-3 kolejki. Podtrzymuje zdanie, że będzie efekt gdzie 2 się bije tam 3 korzysta. Trudno będzie przewidzieć kto skorzysta. Zastąpiłbym też karty kostkami i zredukował liczbę statków. Brakuje mi też jeszcze szczypty klimatu . Jak na pierwszy prototyp perspektywy obiecujące.
Ukrycie - przetestowaliśmy wariant "kto pierwszy skończy bierze klepsydrę". Wariant został rozwalony przez krzyczącego Yosza. Chcieliśmy wrócić do stałego czasu. Znów się okazało, że nikomu się go nie chce kontrolować. W drodze powrotnej Mustafa wpadł na pomysł, żeby klepsydrę brał, ale gracz który skończył drugi, a nie pierwszy. Wyeliminowałoby to krzyczącego Yosza . Będę chciał to sprawdzić (niech to będzie wariant Silent Yosz ), a jak się nie sprawdzi to w ruch będą musiały chyba pójść jakieś timery do jajek . Jedna sprawa, że nikomu się nie chce kontrolować czasu, a druga sprawa, że nikomu się nie chce liczyć punktów. Tutaj w drodze powrotnej wpadłem na pomysł, który ułatwi liczenie punktów, a dodatkowo wprowadzi różne warianty rozgrywki, co też będę chciał przetestować. Standardowo niektóre symbole okazały się yeah!, a nie które beee! Padł jeden pomysł bardzo ciekawy (kontury), który też trzeba będzie przetestować. Podsumowując: testy, testy, testy... .
Do zobaczenia za tydzień!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- MichalStajszczak
- Posty: 9473
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 508 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Myślę, że nie powinieneś być tym zdziwiony. Wszak to ma być gra imprezowa. W tego typu grach "działania biurokratyczne" graczy powinny być ograniczone do minimum.konev pisze:Jedna sprawa, że nikomu się nie chce kontrolować czasu, a druga sprawa, że nikomu się nie chce liczyć punktów.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dlatego też będziemy ograniczać jak taka wola ludu . Jednakowoż zrobić coś z tym trzeba jeżeli to ma być gra imprezowa, a nie zabawa imprezowa .MichalStajszczak pisze:Myślę, że nie powinieneś być tym zdziwiony. Wszak to ma być gra imprezowa. W tego typu grach "działania biurokratyczne" graczy powinny być ograniczone do minimum.konev pisze:Jedna sprawa, że nikomu się nie chce kontrolować czasu, a druga sprawa, że nikomu się nie chce liczyć punktów.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- MichalStajszczak
- Posty: 9473
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 508 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Raczej powinieneś napisać, że "nikt nie ma czasu, by kontrolować czas"konev pisze:nikomu się nie chce kontrolować czasu
Klepsydra dobrze spełnia swoja rolę wtedy, gdy nie wszyscy gracze są zajęci czynnościami, związanymi z przebiegiem gry i są tacy, co mogą patrzeć na klepsydrę (jest to wręcz zaleta - nie nudzą się, bo patrzą na klepsydrę). Działa dobrze też wtedy, gdy gracze mają do zrobienia coś, co ma określone zakończenie i jak ktoś skończy swoje działanie, może patrzeć, czy czas już upłynął. Tak to jest pomyślane np. w Ubongo 3D, chociaż często się zdarza w tej grze, że nikt nie zdąży zrobić zadania przed upływem czasu. W grze Ukrycie taką sytuację mamy w drugiej fazie - ktoś rozpoznał wszystkie obrazki i może patrzeć na klepsydrę. Ale w fazie rysowania takiego ograniczenia nie ma.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Taką szybką inspiracją do takiego rozwiązania, a nie innego był oczywiście Galaxy Trucker, gdzie lepiej lub gorzej się ono sprawdza. Różnica drobna jest taka, że w Galaxy Truckerze gracz przenosi uwagę to ze swojego statku to na stół i ma wolne ręce. Łatwiej mu jest zerknąć i pyknąć klepsydrę. W Ukryciu jest skupiony tylko na swojej planszy.
To jest jedna z ważniejszych lekcji jakie można wynieść z Monsoona. Jak kurduplowate zmiany mają ogromny wpływ na rozgrywkę .
To jest jedna z ważniejszych lekcji jakie można wynieść z Monsoona. Jak kurduplowate zmiany mają ogromny wpływ na rozgrywkę .
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja póki jeszcze jest stary tydzień to dziękuje za testy Janosika.
Co do Jaki znak twój to ja także nieco się nauczyłem, bo wciaż pamiętam jak wygląda pomnik katyński w Londynie.
Rozwiązanie dwójkowe wydaje mi się bardzo fajne.
Letnisko - co do limitu kart, to w sumie mogły by być też dwustronne karty w przypadku działki i kolejnych domków. Przy zamianie działki na domek, po prostu obracało by się kartę.
Co do Jaki znak twój to ja także nieco się nauczyłem, bo wciaż pamiętam jak wygląda pomnik katyński w Londynie.
Rozwiązanie dwójkowe wydaje mi się bardzo fajne.
Letnisko - co do limitu kart, to w sumie mogły by być też dwustronne karty w przypadku działki i kolejnych domków. Przy zamianie działki na domek, po prostu obracało by się kartę.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Planuję być w tę środę w roli testera, z nową wersją SAR raczej nie zdążę.