ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Pomimo tego, iż prototyp gry Zakon Krańca Świata jest już testowany przez betatesterów postanawiam założyć ten wątek w dziale „Pomysły i idee” dla zainteresowanych projektem gry.
Gra planszowa „Zakon Krańca Świata (ang. Enclave) powstaje na podstawie powieści Mai Lidii Kossakowskiej o tym samym tytule. Nie oznacza to bynajmniej konieczności przeczytania powieści przed zagraniem aby dobrze bawić się podczas rozgrywki.
Gra przeznaczona jest dla 2 do 4 graczy. A przeciętny czas rozgrywki jaki wychodzi obecnie w testach dla 4 graczy to 90-120min.
Na początku instrukcji dla każdego gracza znajdzie się krótki wstęp opisujący świat w jakim będzie przebiegała rozgrywa.
Krótki i tożsamy z umieszczonym na BGG opis świata:
Dwunastu przywódców religijnych zwanych Mistrzami Blasku zyskało wielkie wpływy oraz mnóstwo wyznawców, aby w noc przesilenia niespodziewanie wywołać koniec świata dokładnie według przepowiedzianych przez siebie reguł.
Właściwie stało się wszystko, co tylko ludzie zdołali sobie wyobrazić. A podczas tego dramatycznego spektaklu Mistrzowie Blasku odsiewali ziarno od plew. Zabierali wybranych, żeby zbudować im nowe, miłe piekiełko w wyższym wymiarze. Gdzieś w takim przedsionku do zaświatów. Nie wiadomo, jak zdołali się tam dostać ani jakim sposobem potrafili wpływać na rzeczywistość. W każdym razie odpowiednią moc mogli uzyskać wyłącznie dzięki ścisłej współpracy.
Koniec świata panów mądrali nie był tak perfekcyjny, jak można by się spodziewać. Wkrótce okazało się, że niektórzy z ludzi pozostawionych własnemu losowi na zgliszczach minionego świata potrafią przenikać do rzeczywistości Mistrzów Blasku. Może moc, którą Mistrzowie Blasku tchnęli w świat, żeby go rozwalić, zostawiła jakiś trwały ślad? A może przejście po prostu nie jest takie trudne? Pierwszym człowiekiem, który odkrył u siebie te niezwykłe zdolności, był Jonas Arvani. Niedługo potem przekonał się, że nie jest jedyny i założył gildię.
Umiejętność dokonywania abordaży, to znaczy skoków w wyższy wymiar, w którym Mistrzowie Blasku zbudowali swoją kaleką utopię, stała się wkrótce wielkim biznesem. Gildia miała twarde zasady, którym nie każdy mógł podołać. Zaczęły powstawać konkurencyjne ugrupowania, mniej sprawne i mniej uczciwe.
Zadaniem pozyskiwaczy czy też szkolonych w gildii grabieżców jest wykradanie z enklawy Mistrzów Blasku wynalazków i urządzeń, które w zrujnowanym świecie zyskiwały rangę artefaktów. Najcenniejszymi pryzami, jakie można wynieść z abordażu, są schematy budowy urządzeń pozwalające odtworzyć daną rzecz, tak, aby znów mogła służyć ludziom.
I tak w grze planszowej każdy z graczy otrzymuje kartę pozyskiwacza wraz z maszyną wspomagającą abordaże.
Podczas rozgrywki, która będzie trwała 6 tur, gracze mają możliwość:
- ulepszać swojego pozyskiwacza (psychika i kondycja fizyczna)
- ulepszać wyposażenie maszyny do skoków (sarkofagu i sezamu)
- zakupić przedmioty umożliwiające ominięcie pułapek będących śmiertelnym zagrożeniem w enklawie Mistrzów Blasku
- zakupić niezbędne medykamenty, aby chronić swoje zdrowie psychiczne oraz fizyczne
- wykonać abordaż do enklawy Mistrzów Blasku dla cennego pryzu jak i zdobycia wiedzy
- wykonać zlecenie dla „Pasterza” bez ponoszenia ryzyka, lecz z mniejszymi korzyściami
- udać się do wyroczni celem podejrzenia swojej przyszłości, jak i przejęcia inicjatywy w kolejnej turze
- skorzystać z karty osoby lub lokacji na ścieżce „Ku Drzewu” będącej główną osia prowadzącą do zwycięstwa, jakim jest zostanie „wybrańcem mistycznego Drzewa”
Niektórzy z forumowiczów mieli już możliwość przetestować prototyp na czerwcowym Pionku jak i na Nowej Gralicji czy też podczas otwartych testów w Opolu i Toruniu. Zachęcam was do dyskusji nad prototypem a w szczególności mechaniką i obecnymi grafikami jakie po ostatecznych szlifach znajdą się w grze.
Wkrótce umieścimy także instrukcję jaka została wysłana zespołom testowym abyście mogli bliżej poznać przebieg rozgrywki.
Bieżące informacje o wydarzeniach związanych z projektem gry postaramy się umieszczać na bieżąco w naszym profilu facebooka jak i na tym forum.
Strona profilu na FB: http://www.facebook.com/wydawnictwoRedImp
Strona prototypu na BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/126274/enclave
Gra planszowa „Zakon Krańca Świata (ang. Enclave) powstaje na podstawie powieści Mai Lidii Kossakowskiej o tym samym tytule. Nie oznacza to bynajmniej konieczności przeczytania powieści przed zagraniem aby dobrze bawić się podczas rozgrywki.
Gra przeznaczona jest dla 2 do 4 graczy. A przeciętny czas rozgrywki jaki wychodzi obecnie w testach dla 4 graczy to 90-120min.
Na początku instrukcji dla każdego gracza znajdzie się krótki wstęp opisujący świat w jakim będzie przebiegała rozgrywa.
Krótki i tożsamy z umieszczonym na BGG opis świata:
Dwunastu przywódców religijnych zwanych Mistrzami Blasku zyskało wielkie wpływy oraz mnóstwo wyznawców, aby w noc przesilenia niespodziewanie wywołać koniec świata dokładnie według przepowiedzianych przez siebie reguł.
Właściwie stało się wszystko, co tylko ludzie zdołali sobie wyobrazić. A podczas tego dramatycznego spektaklu Mistrzowie Blasku odsiewali ziarno od plew. Zabierali wybranych, żeby zbudować im nowe, miłe piekiełko w wyższym wymiarze. Gdzieś w takim przedsionku do zaświatów. Nie wiadomo, jak zdołali się tam dostać ani jakim sposobem potrafili wpływać na rzeczywistość. W każdym razie odpowiednią moc mogli uzyskać wyłącznie dzięki ścisłej współpracy.
Koniec świata panów mądrali nie był tak perfekcyjny, jak można by się spodziewać. Wkrótce okazało się, że niektórzy z ludzi pozostawionych własnemu losowi na zgliszczach minionego świata potrafią przenikać do rzeczywistości Mistrzów Blasku. Może moc, którą Mistrzowie Blasku tchnęli w świat, żeby go rozwalić, zostawiła jakiś trwały ślad? A może przejście po prostu nie jest takie trudne? Pierwszym człowiekiem, który odkrył u siebie te niezwykłe zdolności, był Jonas Arvani. Niedługo potem przekonał się, że nie jest jedyny i założył gildię.
Umiejętność dokonywania abordaży, to znaczy skoków w wyższy wymiar, w którym Mistrzowie Blasku zbudowali swoją kaleką utopię, stała się wkrótce wielkim biznesem. Gildia miała twarde zasady, którym nie każdy mógł podołać. Zaczęły powstawać konkurencyjne ugrupowania, mniej sprawne i mniej uczciwe.
Zadaniem pozyskiwaczy czy też szkolonych w gildii grabieżców jest wykradanie z enklawy Mistrzów Blasku wynalazków i urządzeń, które w zrujnowanym świecie zyskiwały rangę artefaktów. Najcenniejszymi pryzami, jakie można wynieść z abordażu, są schematy budowy urządzeń pozwalające odtworzyć daną rzecz, tak, aby znów mogła służyć ludziom.
I tak w grze planszowej każdy z graczy otrzymuje kartę pozyskiwacza wraz z maszyną wspomagającą abordaże.
Podczas rozgrywki, która będzie trwała 6 tur, gracze mają możliwość:
- ulepszać swojego pozyskiwacza (psychika i kondycja fizyczna)
- ulepszać wyposażenie maszyny do skoków (sarkofagu i sezamu)
- zakupić przedmioty umożliwiające ominięcie pułapek będących śmiertelnym zagrożeniem w enklawie Mistrzów Blasku
- zakupić niezbędne medykamenty, aby chronić swoje zdrowie psychiczne oraz fizyczne
- wykonać abordaż do enklawy Mistrzów Blasku dla cennego pryzu jak i zdobycia wiedzy
- wykonać zlecenie dla „Pasterza” bez ponoszenia ryzyka, lecz z mniejszymi korzyściami
- udać się do wyroczni celem podejrzenia swojej przyszłości, jak i przejęcia inicjatywy w kolejnej turze
- skorzystać z karty osoby lub lokacji na ścieżce „Ku Drzewu” będącej główną osia prowadzącą do zwycięstwa, jakim jest zostanie „wybrańcem mistycznego Drzewa”
Niektórzy z forumowiczów mieli już możliwość przetestować prototyp na czerwcowym Pionku jak i na Nowej Gralicji czy też podczas otwartych testów w Opolu i Toruniu. Zachęcam was do dyskusji nad prototypem a w szczególności mechaniką i obecnymi grafikami jakie po ostatecznych szlifach znajdą się w grze.
Wkrótce umieścimy także instrukcję jaka została wysłana zespołom testowym abyście mogli bliżej poznać przebieg rozgrywki.
Bieżące informacje o wydarzeniach związanych z projektem gry postaramy się umieszczać na bieżąco w naszym profilu facebooka jak i na tym forum.
Strona profilu na FB: http://www.facebook.com/wydawnictwoRedImp
Strona prototypu na BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/126274/enclave
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Niedawno na stronie Tawerny RPG pojawiła się zapowiedź gry: klik.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Od czasu testów przeprowadzonych przez Epyona dodaliśmy parę zmian i jeszcze kilka planujemy wprowadzić – miejmy nadzieje, że na lepsze.
1) Planujemy zamiast losowania kolejności graczy, jaka będzie obowiązywała w pierwszej turze gry wprowadzić licytację kolejności z dostępnych na początku pieniędzy. Tak żeby los nie decydował, kto rozpocznie, lecz rozrzutność graczy w wydawaniu pieniędzy . Potem kolejność będzie już ustalała lokacja WYROCZNIA.
2) Zwiększyliśmy ilości odzyskiwanej kondycji po użyciu kart leczących –wynika z balansu.
3) Zwiększyliśmy moc działania Wyroczni. Wcześniej z trzech podglądanych kart gracz mógł odrzucić tylko jedną kartę na spód stosu i tylko w przypadku jak karty były przeglądane na jednym stosie. Teraz nie ma tego ograniczenia i gracz podgląda dowolne trzy karty z dowolnych stosów(może np. z trzech stosów po jednej karcie) i odrzuca, które chce na spód stosu. Zwiększyło to znacznie zastosowanie Wyroczni i interakcję między graczami.
4) Wykonując misję w lokacji „Enklawa Mistrzów Blasku” gracz miał do wyboru czy skoczyć do karty misji odkrytej czy w ciemno(oczywiście ta karta „w ciemno” mogła zostać ustawiona wcześniej Wyrocznią). Wprowadziliśmy trzecią opcję do wyboru. Gracz zamiast skakać do misji może poświęcić czas na przygotowanie do kolejnej misji. Jeśli zdecydował się na to bierze żeton przygotowania dający bonus do przechodzenia pułapek w misji wykonywanej w następnej turze.
1) Planujemy zamiast losowania kolejności graczy, jaka będzie obowiązywała w pierwszej turze gry wprowadzić licytację kolejności z dostępnych na początku pieniędzy. Tak żeby los nie decydował, kto rozpocznie, lecz rozrzutność graczy w wydawaniu pieniędzy . Potem kolejność będzie już ustalała lokacja WYROCZNIA.
2) Zwiększyliśmy ilości odzyskiwanej kondycji po użyciu kart leczących –wynika z balansu.
3) Zwiększyliśmy moc działania Wyroczni. Wcześniej z trzech podglądanych kart gracz mógł odrzucić tylko jedną kartę na spód stosu i tylko w przypadku jak karty były przeglądane na jednym stosie. Teraz nie ma tego ograniczenia i gracz podgląda dowolne trzy karty z dowolnych stosów(może np. z trzech stosów po jednej karcie) i odrzuca, które chce na spód stosu. Zwiększyło to znacznie zastosowanie Wyroczni i interakcję między graczami.
4) Wykonując misję w lokacji „Enklawa Mistrzów Blasku” gracz miał do wyboru czy skoczyć do karty misji odkrytej czy w ciemno(oczywiście ta karta „w ciemno” mogła zostać ustawiona wcześniej Wyrocznią). Wprowadziliśmy trzecią opcję do wyboru. Gracz zamiast skakać do misji może poświęcić czas na przygotowanie do kolejnej misji. Jeśli zdecydował się na to bierze żeton przygotowania dający bonus do przechodzenia pułapek w misji wykonywanej w następnej turze.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Jest szansa, że się zjawimy
Na pewno wybieramy się z prototypem na sierpniowy Polcon.
Na pewno wybieramy się z prototypem na sierpniowy Polcon.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Miałem okazję grać w prototyp. Gra jest całkiem fajna, grafiki zarówno na planszach jak i na kartach są klimatyczne. Trzeba uważać na początku, żeby nie rzucić się z motyką na słońce przy skoku, bo można ładnie umoczyć. Wszystkie pola na których zajmujemy miejsce są potrzebne, raczej nie ma złych ruchów ewentualnie wykonane w złym momencie, albo w złej kolejności. Myślę, że kolejne testy pozwolą dopieścić projekt i będzie bardzo fajna gierka.
- grymir
- Posty: 708
- Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
- Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Opisane wyżej zmiany wydają się być interesujące , grałem na pionku w prototyp i czekam na następną partie .
Tak wiele gier a tak mało czasu
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Zawartość prototypu na dzień dzisiejszy:
- 4 plansze lokacji(wyrocznia-pasterz,Plac Noży, Kantorek u Glizdy,Enklawa Mistrzów Blasku)
- 1 plansza toru punktacji
- 15 kart drzewa
- 19 kart Kantorka u Glizdy(przedmioty leczące, zabiegi chirurgiczne ulepszające pozyskiwacza)
- 38 kart Placu noży w tym 16 kart startowych graczy(przedmioty na pułapki, ulepszenia maszyny, tatuaże ulepszające pozyskiwacza)
- 24 karty akcji gracza( po 6 dla każdego gracza)
- 18 kart pułapek
- 18 kart misji Enklawy
- 18 kart pryzów(cennych przedmiotów)
- 20 znaczników wiedzy
- 5 znaczników drzewa
- 5 suwaków drzewa
- 1 znacznik tury
- 4 żetony przygotowania do skoku(+2/+2)
- 4 żetony likwidacji poziomów krytycznych(do efektu karty drzewa)
- 4 komplety znaczników gracza( 1 znacznik inicjatywy, 5 znaczników akcji, 5 znaczników karty postaci, jeden znacznik toru punktacji)
- 5 znaczników kolejności lokacji
- 69 znaczników pieniędzy(wartość 1,3,5)
Już na tym etapie rozważamy wprowadzenie planszy o rozmiarach dokładnie takich samych jak plansza z gry „Wsiąść do Pociągu” (53x79cm) zamiast używanych obecnie lokacji w postaci łączonych modułów
- 4 plansze lokacji(wyrocznia-pasterz,Plac Noży, Kantorek u Glizdy,Enklawa Mistrzów Blasku)
- 1 plansza toru punktacji
- 15 kart drzewa
- 19 kart Kantorka u Glizdy(przedmioty leczące, zabiegi chirurgiczne ulepszające pozyskiwacza)
- 38 kart Placu noży w tym 16 kart startowych graczy(przedmioty na pułapki, ulepszenia maszyny, tatuaże ulepszające pozyskiwacza)
- 24 karty akcji gracza( po 6 dla każdego gracza)
- 18 kart pułapek
- 18 kart misji Enklawy
- 18 kart pryzów(cennych przedmiotów)
- 20 znaczników wiedzy
- 5 znaczników drzewa
- 5 suwaków drzewa
- 1 znacznik tury
- 4 żetony przygotowania do skoku(+2/+2)
- 4 żetony likwidacji poziomów krytycznych(do efektu karty drzewa)
- 4 komplety znaczników gracza( 1 znacznik inicjatywy, 5 znaczników akcji, 5 znaczników karty postaci, jeden znacznik toru punktacji)
- 5 znaczników kolejności lokacji
- 69 znaczników pieniędzy(wartość 1,3,5)
Już na tym etapie rozważamy wprowadzenie planszy o rozmiarach dokładnie takich samych jak plansza z gry „Wsiąść do Pociągu” (53x79cm) zamiast używanych obecnie lokacji w postaci łączonych modułów
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Zdecydowanie dobry pomysł, modułowa plansza niczemu nie służy.RedImp pisze:Już na tym etapie rozważamy wprowadzenie planszy o rozmiarach dokładnie takich samych jak plansza z gry „Wsiąść do Pociągu” (53x79cm) zamiast używanych obecnie lokacji w postaci łączonych modułów
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Moduły były całkiem niezłe i się sprawdzały zwłaszcza przy różnych rozmiarach stołów a dodatkowo dawały możliwość różnicowania lokacji (rewers/awers) nie wszystkich na raz.
Praktyka jak i sugestie graczy pokazuje jednak inna drogę i wprowadzenie planszy da nam:
- wyznaczone miejsce na karty odrzucone/zużyte
- większy tor punktacji
- odsłoni ładne ilustracje lokacji, które w chwili obecnej są przysłonięte elementami typu nazwy lokacji, miejsca na znaczniki kolejności, itp.
- lokacja drzewa będzie dużo większa dająca swobodę w rozmieszczaniu kart i suwaków drzewa
- itp.
Obecnie testowany jest także wariant alternatywnego zwycięstwa przez zdobycie przez jednego gracza 4 znaczników drzewa.
Praktyka jak i sugestie graczy pokazuje jednak inna drogę i wprowadzenie planszy da nam:
- wyznaczone miejsce na karty odrzucone/zużyte
- większy tor punktacji
- odsłoni ładne ilustracje lokacji, które w chwili obecnej są przysłonięte elementami typu nazwy lokacji, miejsca na znaczniki kolejności, itp.
- lokacja drzewa będzie dużo większa dająca swobodę w rozmieszczaniu kart i suwaków drzewa
- itp.
Obecnie testowany jest także wariant alternatywnego zwycięstwa przez zdobycie przez jednego gracza 4 znaczników drzewa.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Jeśli chcecie różnicować tylko niektóre lokacje, to można po prostu dodać płytki nakładane na planszę. Zwiększy to koszt gry, ale zawsze to jakieś rozwiązanie.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Kolejne zmiany jakie wprowadziliśmy dla lepszego balansu gry:
1 Karty pułapek uległy modyfikacji. Wcześniej zadawały obrażenia z przedziału od 3 do 7 a teraz mamy od 4 do 6. Mniejsza losowość zwłaszcza jak ktoś obserwuje jakie karty wchodzą do gry.
2 W przypadku remisu miedzy graczami na koniec gry(za największa ilość znaczników drzewa, suwaków drzewa, pieniędzy, kart pryzów) gracze dostają po 1 pkt zwycięstwa(wcześniej nikt nie dostawał).
3 Korzystając ze znacznika drzewa kładąc swój znacznik akcji na wyższym poziomie drzewa – podczas zagrania karty "KU DRZEWU" - Gracz może używać także karty z wyższego poziomu. (Do tej pory mógł jedynie korzystać z właściwości karty aktualnego i niższego poziomu. Uprościło to zasady.)
4 ALTERNATYWNA WYGRANA: Gracz który zdobędzie 4 znaczniki drzewa jako pierwszy wygrywa grę. Nie jest łatwo ale jest to możliwe.
5 INICJATYWA: Największe zmiany dotyczą tej fazy gry:
a) Na początku gry po wylosowaniu startowej kolejności graczy przydzielamy poczatkową ilość pieniędzy: pierwszy otrzymuje 8, gracz drugi 9, gracz trzeci 10 i gracz czwarty 11.
b) Pierwszy gracz na torze inicjatywy wybiera jeden znacznik z dostępnych 5 znaczników kolejności(od 1 do 5) lokacji i przydziela znacznik na wybraną przez niego lokację.
Następnie drugi gracz wybiera jeden znacznik z dostępnych 4 znaczników kolejności i przydziela do wybranej lokacji.
Następnie trzeci gracz wybiera jeden znacznik z 3 dostępnych znaczników kolejności i przydziela do wybranej lokacji.
Następnie czwarty gracz wybiera jeden znacznik z 2 dostępnych znaczników kolejności i przydziela do wybranej lokacji.
Wracamy znowu do pierwszego gracza, który ostatni znacznik kolejności przydziela do pozostałej lokacji.
(W wariantach na mniejszą ilość graczy powrót do pierwszego gracza następuje szybciej.)
W ten sposób decydujemy, w jakiej kolejności będą rozgrywane lokacje na planszy w obecnej turze.
( Według wcześniejszych reguł tylko pierwszy gracz rozkładał kolejność lokacji a teraz wszyscy gracze biorą udział – więcej interakcji)
W piątek odwiedziliśmy ekipę graczy z TYCH prezentując podczas testu prototyp już z wprowadzonymi zmianami w mechanice. Dziękuję wszystkim za wspaniałą zabawę i polecam się na przyszłość.
Mam nadzieję, że gracze biorący udział we wspomnianej prezentacji podzielą się z innymi użytkownikami forum swoimi spostrzeżeniami odnośnie gry.
1 Karty pułapek uległy modyfikacji. Wcześniej zadawały obrażenia z przedziału od 3 do 7 a teraz mamy od 4 do 6. Mniejsza losowość zwłaszcza jak ktoś obserwuje jakie karty wchodzą do gry.
2 W przypadku remisu miedzy graczami na koniec gry(za największa ilość znaczników drzewa, suwaków drzewa, pieniędzy, kart pryzów) gracze dostają po 1 pkt zwycięstwa(wcześniej nikt nie dostawał).
3 Korzystając ze znacznika drzewa kładąc swój znacznik akcji na wyższym poziomie drzewa – podczas zagrania karty "KU DRZEWU" - Gracz może używać także karty z wyższego poziomu. (Do tej pory mógł jedynie korzystać z właściwości karty aktualnego i niższego poziomu. Uprościło to zasady.)
4 ALTERNATYWNA WYGRANA: Gracz który zdobędzie 4 znaczniki drzewa jako pierwszy wygrywa grę. Nie jest łatwo ale jest to możliwe.
5 INICJATYWA: Największe zmiany dotyczą tej fazy gry:
a) Na początku gry po wylosowaniu startowej kolejności graczy przydzielamy poczatkową ilość pieniędzy: pierwszy otrzymuje 8, gracz drugi 9, gracz trzeci 10 i gracz czwarty 11.
b) Pierwszy gracz na torze inicjatywy wybiera jeden znacznik z dostępnych 5 znaczników kolejności(od 1 do 5) lokacji i przydziela znacznik na wybraną przez niego lokację.
Następnie drugi gracz wybiera jeden znacznik z dostępnych 4 znaczników kolejności i przydziela do wybranej lokacji.
Następnie trzeci gracz wybiera jeden znacznik z 3 dostępnych znaczników kolejności i przydziela do wybranej lokacji.
Następnie czwarty gracz wybiera jeden znacznik z 2 dostępnych znaczników kolejności i przydziela do wybranej lokacji.
Wracamy znowu do pierwszego gracza, który ostatni znacznik kolejności przydziela do pozostałej lokacji.
(W wariantach na mniejszą ilość graczy powrót do pierwszego gracza następuje szybciej.)
W ten sposób decydujemy, w jakiej kolejności będą rozgrywane lokacje na planszy w obecnej turze.
( Według wcześniejszych reguł tylko pierwszy gracz rozkładał kolejność lokacji a teraz wszyscy gracze biorą udział – więcej interakcji)
W piątek odwiedziliśmy ekipę graczy z TYCH prezentując podczas testu prototyp już z wprowadzonymi zmianami w mechanice. Dziękuję wszystkim za wspaniałą zabawę i polecam się na przyszłość.
Mam nadzieję, że gracze biorący udział we wspomnianej prezentacji podzielą się z innymi użytkownikami forum swoimi spostrzeżeniami odnośnie gry.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Przyznam, że szukałem tematu w "gry planszowe i karciane". na muj gust gra jest już na takim etapie, że powinna mieć tam założony wontek. Mam wrażenie, że zagląda tam więcej osób niż tutaj, a warto żeby jak najwięcej ludzi usłyszało o "Zakonie..."
Przyznam, że nie spodziewałem sie, już tak kompletnej i ciekawej gry. Ale od początku:
Zasady trochę jest, ale po pierwszej rundzie wszystko ma się już opanowane bez problemu.
Gra się bardzo płynnie (nawet jak akurat ktoś się "zawiesi" nie umiejąc zdecydować jaką akcje wybrać, a zdarzyło się to w piątek chyba każdemu z nas). No ale decyzje nie są proste.
Podoba mi się, ze kazdy musi się stopniowo rozwijać i najczęściej na coś mu zabraknie czasu, lub pieniędzy.
Chyba najbardziej priorytetową funkcję ma wyrocznia - która przy tłumaczeniu zasad wogóle wydała mi sie nieistotna, ale kolejność w tej grze ma niezwykłe znaczenie. Bo pierwszy gracz decyduje zasadniczo, czy mamy czas wyposarzyć się przed następną wyprawą do Enklawy, czy najpierw skaczemy, a potem dopiero robimy zakupy.
Po jednej partii nie potrafię określić jak wielkie ma znaczenie nieudany skok. Wydaje mi się, że spore, zwłaszcza na początku, więc nadmierne ryzyko nie jest mile widziane.
Partia była wyrównana i emocjonująca, a wynik warzył się do końca.
Bardzo chętnie jeszcze "potestuje", bo warto. Zapowiada się naprawde bardzo interesująca pozycja.
Grafiki taż robią wrażenie.
Muszę przyznać, że po rozgrywce siedziałem usilnie siląc się nad znalezieniem rzeczy które mi się niepodobały i po za paroma uwagami odnośnie planszy, które zwiekszały by przejrzystość, nie było się czego przyczepić.
Co do różnych pomysłów:
czy pomysł z licytacją kolejności pierwszej rundy jest jeszcze rozważany? Wydaje się ciekawą opcją - i być może zrobić go właśnie opcją, bo ktoś grający pierwszy raz może nie docenić roli pierwszego gracza, albo wręcz przeciwnie, przelicytować.
Karta pryzu która miała dawać możliwość przejrzenia trzech kart: może jednak ja zostawić z tym, ze niech to bedzie przedmiot którego można urzyć w dowolnej chwili np. tuz przed swoim skokiem, albo skokiem konkurenta - taki drobiazg byłby bardzo cenny. Choć może nawet zbyt silny. Ale skoro jest misja z dwoma kostkami drzewa to i taki pryz dało by się skalkulować? Może tylko dwie karty?
CIekawa jest też wymiennośc kart drzea co powoduje róznorodność rozgrywek.
A swoją drogą czy ktoś testował wariant z zakrytymi kartami drzewa? Np. że widzi się tą z obecnej tury i z nastepnej, a inne są odkrywane w miae upływu czasu. Utrudnia to planowanie, ale wprowadza dodatkowy dreszczyk emocji.
Życzę powodzenia i jestem chętny do dalszych testów, jak tylko bedzie szansa, żebyś nas nawiedził.
Przyznam, że nie spodziewałem sie, już tak kompletnej i ciekawej gry. Ale od początku:
Zasady trochę jest, ale po pierwszej rundzie wszystko ma się już opanowane bez problemu.
Gra się bardzo płynnie (nawet jak akurat ktoś się "zawiesi" nie umiejąc zdecydować jaką akcje wybrać, a zdarzyło się to w piątek chyba każdemu z nas). No ale decyzje nie są proste.
Podoba mi się, ze kazdy musi się stopniowo rozwijać i najczęściej na coś mu zabraknie czasu, lub pieniędzy.
Chyba najbardziej priorytetową funkcję ma wyrocznia - która przy tłumaczeniu zasad wogóle wydała mi sie nieistotna, ale kolejność w tej grze ma niezwykłe znaczenie. Bo pierwszy gracz decyduje zasadniczo, czy mamy czas wyposarzyć się przed następną wyprawą do Enklawy, czy najpierw skaczemy, a potem dopiero robimy zakupy.
Po jednej partii nie potrafię określić jak wielkie ma znaczenie nieudany skok. Wydaje mi się, że spore, zwłaszcza na początku, więc nadmierne ryzyko nie jest mile widziane.
Partia była wyrównana i emocjonująca, a wynik warzył się do końca.
Bardzo chętnie jeszcze "potestuje", bo warto. Zapowiada się naprawde bardzo interesująca pozycja.
Grafiki taż robią wrażenie.
Muszę przyznać, że po rozgrywce siedziałem usilnie siląc się nad znalezieniem rzeczy które mi się niepodobały i po za paroma uwagami odnośnie planszy, które zwiekszały by przejrzystość, nie było się czego przyczepić.
Co do różnych pomysłów:
czy pomysł z licytacją kolejności pierwszej rundy jest jeszcze rozważany? Wydaje się ciekawą opcją - i być może zrobić go właśnie opcją, bo ktoś grający pierwszy raz może nie docenić roli pierwszego gracza, albo wręcz przeciwnie, przelicytować.
Karta pryzu która miała dawać możliwość przejrzenia trzech kart: może jednak ja zostawić z tym, ze niech to bedzie przedmiot którego można urzyć w dowolnej chwili np. tuz przed swoim skokiem, albo skokiem konkurenta - taki drobiazg byłby bardzo cenny. Choć może nawet zbyt silny. Ale skoro jest misja z dwoma kostkami drzewa to i taki pryz dało by się skalkulować? Może tylko dwie karty?
CIekawa jest też wymiennośc kart drzea co powoduje róznorodność rozgrywek.
A swoją drogą czy ktoś testował wariant z zakrytymi kartami drzewa? Np. że widzi się tą z obecnej tury i z nastepnej, a inne są odkrywane w miae upływu czasu. Utrudnia to planowanie, ale wprowadza dodatkowy dreszczyk emocji.
Życzę powodzenia i jestem chętny do dalszych testów, jak tylko bedzie szansa, żebyś nas nawiedził.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Jar jeszcze raz dzięki za grę a przede wszystkim za podzielenie się swoimi uwagami z innymi użytkownikami forum.
Dwa znaczniki drzewa na misji są jawne dla wszystkich graczy i ma ona największa trudność zdobycia tej nagrody, którą trzeba brać pod uwagę.
Mamy kilka kart, które wypadły z tali właśnie ze względu na trudne do oszacowania bonusy mogące dawać przewagę wynikającą z losu.
Wymienność kart drzewa mam na celu zwiększenie niepowtarzalności rozgrywek. Mamy pięć poziomów drzewa i na każdy poziom przypadają trzy karty, z których do gry losowo wybieramy jedną.
Mam nadzieję, że wkrótce pojawię się u was
Zapraszam Cię również do skomentowania gry na BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/126274/enclave
Też się nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że we wspomnianym przez Ciebie dziale znajdują się gry wydane a dodatkowo miałem obawy o to, że temat zostanie zepchnięty na którąś z podstron kategorii „Gry planszowe i karciane” ze względu na małą liczbę osób piszących w temacie „Zakonu Krańca Świata”(to w końcu zaawansowany prototyp dostępny w obecnej chwili dla ograniczonej liczby osób) . Jeśli administrator uzna, że właściwe będzie przeniesienie tego wątku do innej kategorii to nie mam nic przeciwko. Z innej beczki może warto pomyśleć o utworzeniu nowej kategorii forum „Prototypy gier”, w której znalazło by się miejsce właśnie dla gier pomiędzy „Pomysłami i ideami” a grami wydanymi.Przyznam, że szukałem tematu w "gry planszowe i karciane". na muj gust gra jest już na takim etapie, że powinna mieć tam założony wontek. Mam wrażenie, że zagląda tam więcej osób niż tutaj, a warto żeby jak najwięcej ludzi usłyszało o "Zakonie..."
Pomysł z licytacją początkowej kolejności jest bardzo fajny i braliśmy go pod uwagę. Można wprowadzić go, jako opcję(i tak zrobimy), ale dla zaawansowanych graczy, bo dla poczatkujących może się stać to, co wspomniałeś.Co do różnych pomysłów:
czy pomysł z licytacją kolejności pierwszej rundy jest jeszcze rozważany? Wydaje się ciekawą opcją - i być może zrobić go właśnie opcją, bo ktoś grający pierwszy raz może nie docenić roli pierwszego gracza, albo wręcz przeciwnie, przelicytować.
Zrezygnowaliśmy z tej karty ze względu na trudne jej zrównoważenie z innymi kartami pryzów.Karta pryzu która miała dawać możliwość przejrzenia trzech kart: może jednak ja zostawić z tym, ze niech to bedzie przedmiot którego można urzyć w dowolnej chwili np. tuz przed swoim skokiem, albo skokiem konkurenta - taki drobiazg byłby bardzo cenny. Choć może nawet zbyt silny. Ale skoro jest misja z dwoma kostkami drzewa to i taki pryz dało by się skalkulować? Może tylko dwie karty?
Dwa znaczniki drzewa na misji są jawne dla wszystkich graczy i ma ona największa trudność zdobycia tej nagrody, którą trzeba brać pod uwagę.
Mamy kilka kart, które wypadły z tali właśnie ze względu na trudne do oszacowania bonusy mogące dawać przewagę wynikającą z losu.
Pierwsze rozgrywki odbywały się właśnie w ten sposób, że karty były zakryte. Jest to fajne, ale wydaje mi się fajniejsze planowanie swojej strategii zwłaszcza, że pewne karty wymagają do użycia odpowiednich zasobów na stanie u gracza. Jest też taka możliwość, że wprowadzimy to, jako wariant dla graczy do wyboru - nie zmienia to mechaniki a może dawać większy smaczek.A swoją drogą czy ktoś testował wariant z zakrytymi kartami drzewa? Np. że widzi się tą z obecnej tury i z nastepnej, a inne są odkrywane w miae upływu czasu. Utrudnia to planowanie, ale wprowadza dodatkowy dreszczyk emocji.
Wymienność kart drzewa mam na celu zwiększenie niepowtarzalności rozgrywek. Mamy pięć poziomów drzewa i na każdy poziom przypadają trzy karty, z których do gry losowo wybieramy jedną.
Mam nadzieję, że wkrótce pojawię się u was
Zapraszam Cię również do skomentowania gry na BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/126274/enclave
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Są tam też gry, które dopiero powstają i są na etapie testów. Moim zdaniem nawet na mniej zaawansowanym poziomie niż "Zakon". A może i piszących wtedy by się więcej znalazło, w końcu do większej grupy temat dotrze.Też się nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że we wspomnianym przez Ciebie dziale znajdują się gry wydane a dodatkowo miałem obawy o to, że temat zostanie zepchnięty na którąś z podstron kategorii „Gry planszowe i karciane” ze względu na małą liczbę osób piszących w temacie „Zakonu Krańca Świata”
Z innej beczki może warto pomyśleć o utworzeniu nowej kategorii forum „Prototypy gier”, w której znalazło by się miejsce właśnie dla gier pomiędzy „Pomysłami i ideami” a grami wydanymi.
Może warto zaproponować Adminom.
I jeszcze jedna myśl:
Mam wrażenie, że fajnie udało Wam się zbalansować to, że gra jest niezależna od książki, ale dla kogoś kto czytał "wzorzec" ma sporo smaczków.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Dla zainteresowanych w dniach 2-4 sierpień będziemy na konwencie TOPORIADA i będzie możliwość zagrania w zaawansowany prototyp gry(bierzemy go ze sobą choć jedziemy na maraton sesji RPG).
Jeśli jest ktoś zainteresowany to nich do nas pisze - podamy telefon aby się odnaleźć.
Jeśli jest ktoś zainteresowany to nich do nas pisze - podamy telefon aby się odnaleźć.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Kilka informacji:
Zakończyliśmy testy w niezależnych grupach testowych. Teraz przeprowadzamy testy w zamkniętym gronie.
Jest też okazja do przetestowania prototypu na obecnym etapie – w dniach 23-36 sierpnia będę z prototypem na Polconie.
Jeśli będzie ktoś zainteresowany zagraniem w prototyp to zapraszam. Podaję telefon dla zainteresowanych, jako że nie będziemy krążyć po konwencie: 503-113-645(postaramy się bywać w games roomie jak najczęściej)
Na naszym profilu FB umieściliśmy też kilka nowych grafik, jakie będą na kartach. Zapraszam do oceniania.
Zakończyliśmy testy w niezależnych grupach testowych. Teraz przeprowadzamy testy w zamkniętym gronie.
Jest też okazja do przetestowania prototypu na obecnym etapie – w dniach 23-36 sierpnia będę z prototypem na Polconie.
Jeśli będzie ktoś zainteresowany zagraniem w prototyp to zapraszam. Podaję telefon dla zainteresowanych, jako że nie będziemy krążyć po konwencie: 503-113-645(postaramy się bywać w games roomie jak najczęściej)
Na naszym profilu FB umieściliśmy też kilka nowych grafik, jakie będą na kartach. Zapraszam do oceniania.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Grafiki z BGG mnie urzekły. Czy wiadomo już, kiedy ta gra będzie dostępna i w jakiej cenie?
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
To trudne pytanie zwłaszcza na tym etapie prototypu
Ze wstępnych kosztorysów wynika, iż będziemy musieli celować w przedział 100-110 zł ceny końcowej dla klienta(licząc już wygórowane koszty dystrybucji i marże sklepowe). Wszystko zależy od nakładu i od rozwiązań, na jakie zdecydujemy się przy produkcji a elementów w grze jest sporo, dlatego proszę traktować podaną kwotę, jako przykładową.
Ze wstępnych kosztorysów wynika, iż będziemy musieli celować w przedział 100-110 zł ceny końcowej dla klienta(licząc już wygórowane koszty dystrybucji i marże sklepowe). Wszystko zależy od nakładu i od rozwiązań, na jakie zdecydujemy się przy produkcji a elementów w grze jest sporo, dlatego proszę traktować podaną kwotę, jako przykładową.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Mamy dobrą informację dla wszystkich zainteresowanych projektem gry planszowej „Zakon Krańca Świata” na podstawie powieści Mai Lidii Kossakowskiej.
25 sierpnia(sobota) br. o godz. 10:00 na Polconie zostanie poprowadzona przez autora gry prelekcja pt. „Wybraniec Drzewa - Metoda na skuteczny abordaż” - Zakon Krańca Świata Mai Lidii Kossakowskiej w grze planszowej.
W trakcie prelekcji zostanie przedstawiona geneza powstania "Zakonu Krańca Świata" jako gry planszowej oraz zostaną omówione poszczególne elementy wchodzące w jej skład, a zaraz po zakończeniu prelekcji będzie można wziąć udział w grach pokazowych.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy już dziś na prelekcję i do udziału w grze pokazowej.
25 sierpnia(sobota) br. o godz. 10:00 na Polconie zostanie poprowadzona przez autora gry prelekcja pt. „Wybraniec Drzewa - Metoda na skuteczny abordaż” - Zakon Krańca Świata Mai Lidii Kossakowskiej w grze planszowej.
W trakcie prelekcji zostanie przedstawiona geneza powstania "Zakonu Krańca Świata" jako gry planszowej oraz zostaną omówione poszczególne elementy wchodzące w jej skład, a zaraz po zakończeniu prelekcji będzie można wziąć udział w grach pokazowych.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy już dziś na prelekcję i do udziału w grze pokazowej.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Na polconie mielismy okazję zaprezentować nasz prototyp kilkukrotnie.
Odsyłam was do relacji Poltera ( jest tam kilka drobnych pominięć zasad, ale główny sens gry jest jak najbardziej oddany)
http://planszowki.polter.pl/Rzut-okiem- ... ata-c24751
Odsyłam was do relacji Poltera ( jest tam kilka drobnych pominięć zasad, ale główny sens gry jest jak najbardziej oddany)
http://planszowki.polter.pl/Rzut-okiem- ... ata-c24751
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Czy jest już jakiś przewidywalny termin wydania? Na Essen? Na Święta (które?;)? Na setną rocznicę urodzin autorki książki?
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Nasze wstępne założenia zakładały pierwsze półrocze a w najlepszym przypadku pierwszy kwartał 2013r.
Teraz mając już domknięty prototyp jest szansa, że pojawi się jeszcze w grudniu tego roku choć to zależy od wielu czynników.
Jak już będziemy mieli dokładny termin premiery gry to na pewno umieścimy informacje na naszym profilu FB jak i stronie internetowej.
Teraz mając już domknięty prototyp jest szansa, że pojawi się jeszcze w grudniu tego roku choć to zależy od wielu czynników.
Jak już będziemy mieli dokładny termin premiery gry to na pewno umieścimy informacje na naszym profilu FB jak i stronie internetowej.
Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)
Kolejna okazja dla zainteresowanych projektem gry planszowej Zakon Krańca Świata.
Wybieramy się na Festiwal Gier Planszowych i Towarzyskich KOCIOŁ w Warszawie.
Jeśli ktoś ma ochotę zagrać w prototyp Zakonu szukajcie nas lub dzwońcie pod nr 503-113-645.
Wybieramy się na Festiwal Gier Planszowych i Towarzyskich KOCIOŁ w Warszawie.
Jeśli ktoś ma ochotę zagrać w prototyp Zakonu szukajcie nas lub dzwońcie pod nr 503-113-645.