Witam, jestem nowy więc z góry przepraszam jeżeli nie ten dział, albo na tym forum nie można pisać o tej grze, ale jestem nowy
Posiadam grę ryzyko (http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... 280&y=1024) ale jest ona od 3 osób. Wiem, że jest jeszcze wersja dla 2 osób, ale ja dostałem tą dla 3. Czy da się grać w wersję dla 3 osób we 2-ie osoby? Jak tak, to jakie mam zrobić rozstawienie mapy i zmienić jakoś zasady?
Ryzyko. Czy da się grać w 2-ie osoby?
- MichalStajszczak
- Posty: 9433
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
Re: Ryzyko. Czy da się grać w 2-ie osoby?
Przepisy do gry w dwie osoby:
4. GRA DLA 2 OSÓB
a CEL GRY
Celem gry jest zniszczenie wojsk przeciwnika. Gracz, który tego dokona, zostaje zwycięzcą, niezależnie od stanu jednostek neutralnych.
Kart Zadań nie używa się.
b PRZYGOTOWANIE GRY
Gracze wybierają kolory i biorą po 40 batalionów. Trzeci kolor przyporządkowany jest do neutralnych jednostek o sile 28 batalionów.
Z talii kart Ryzyka usuwa się jokery, a pozostałe karty tasuje i rozdaje równo wszystkim graczom, włączając siły neutralne. Gracze rozstawiają swoje bataliony tak jak w grze dla 3-6 osób. (Patrz: Rozmieszczenie Wojsk, Przydział Terytoriów, Rozdział 3c).
Neutralne bataliony rozstawiane są równomiernie, po 2 bataliony na każdym terytorium neutralnym.
c SPECJALNE PRZEPISY
Gra toczy się tak samo jak w wersji dla 3-6 graczy, z wyjątkiem następujących modyfikacji.
Wzmacnianie sił neutralnych
Kiedy gracz otrzymuje wzmocnienie, siły neutralne dostają POŁOWĘ jego
całkowitego wzmocnienia (ewentualne ułamki zaokrągla się do dołu).
np.
Gracz otrzymuje wzmocnienie 17 batalionów. Zatem oddziały neutralne wzmacniają się o 8 batalionów (17:2).
Drugi gracz rozstawia posiłki otrzymane przez siły neutralne na neutralnych terytoriach PO rozstawieniu przez pierwszego gracza swoich nowych oddziałów.
Walka z siłami neutralnymi
W czasie walk siły neutralne są traktowane jak inny przeciwnik.
Jeżeli gracz chce zaatakować siły neutralne, musi to ogłosić tak samo jak zwykle (patrz: Bitwa, Prowadzenie ataku, Rozdział 3d).
Drugi gracz rzuca kostkami w imieniu sił neutralnych.
Rozstrzyganie bitew i zdobywanie terytoriów przebiega tak jak w grze dla 3-6 osób.
Siły neutralne nie atakują (a więc nie mogą zdobywać kart Ryzyka).
Siły neutralne nie mogą zostać przegrupowane.
Obaj gracze wykonują ruchy na zmianę. Siły neutralne nie atakują i nie wykonują przegrupowań, a więc nie wykonują ruchów.
Re: Ryzyko. Czy da się grać w 2-ie osoby?
Jeszcze nie grałem, więc sorki za pytanie, ale czym są bataliony? Czy są to "oddziały" jak to określono w instrukcji mojej (te strzałki plastikowe), czy co?MichalStajszczak pisze:Przepisy do gry w dwie osoby:4. GRA DLA 2 OSÓB
a CEL GRY
Celem gry jest zniszczenie wojsk przeciwnika. Gracz, który tego dokona, zostaje zwycięzcą, niezależnie od stanu jednostek neutralnych.
Kart Zadań nie używa się.
b PRZYGOTOWANIE GRY
Gracze wybierają kolory i biorą po 40 batalionów. Trzeci kolor przyporządkowany jest do neutralnych jednostek o sile 28 batalionów.
Z talii kart Ryzyka usuwa się jokery, a pozostałe karty tasuje i rozdaje równo wszystkim graczom, włączając siły neutralne. Gracze rozstawiają swoje bataliony tak jak w grze dla 3-6 osób. (Patrz: Rozmieszczenie Wojsk, Przydział Terytoriów, Rozdział 3c).
Neutralne bataliony rozstawiane są równomiernie, po 2 bataliony na każdym terytorium neutralnym.
c SPECJALNE PRZEPISY
Gra toczy się tak samo jak w wersji dla 3-6 graczy, z wyjątkiem następujących modyfikacji.
Wzmacnianie sił neutralnych
Kiedy gracz otrzymuje wzmocnienie, siły neutralne dostają POŁOWĘ jego
całkowitego wzmocnienia (ewentualne ułamki zaokrągla się do dołu).
np.
Gracz otrzymuje wzmocnienie 17 batalionów. Zatem oddziały neutralne wzmacniają się o 8 batalionów (17:2).
Drugi gracz rozstawia posiłki otrzymane przez siły neutralne na neutralnych terytoriach PO rozstawieniu przez pierwszego gracza swoich nowych oddziałów.
Walka z siłami neutralnymi
W czasie walk siły neutralne są traktowane jak inny przeciwnik.
Jeżeli gracz chce zaatakować siły neutralne, musi to ogłosić tak samo jak zwykle (patrz: Bitwa, Prowadzenie ataku, Rozdział 3d).
Drugi gracz rzuca kostkami w imieniu sił neutralnych.
Rozstrzyganie bitew i zdobywanie terytoriów przebiega tak jak w grze dla 3-6 osób.
Siły neutralne nie atakują (a więc nie mogą zdobywać kart Ryzyka).
Siły neutralne nie mogą zostać przegrupowane.
Obaj gracze wykonują ruchy na zmianę. Siły neutralne nie atakują i nie wykonują przegrupowań, a więc nie wykonują ruchów.
- MichalStajszczak
- Posty: 9433
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
Re: Ryzyko. Czy da się grać w 2-ie osoby?
Było kilka wydań Ryzyka. Opis, który przytoczyłem, pochodził z pierwszej wersji, gdzie "batalionami" były figurki. Wersji ze strzałkami nie znam, więc nie wiem, czy te strzałki odpowiadaja dokładnie jednostkom z wersji klasycznej.Barti002 pisze:Jeszcze nie grałem, więc sorki za pytanie, ale czym są bataliony? Czy są to "oddziały" jak to określono w instrukcji mojej (te strzałki plastikowe), czy co?
Re: Ryzyko. Czy da się grać w 2-ie osoby?
Jest to wersja jak na zdjęciu. W środku zawiera plastikowe strzałki, które mają odpowiadać "oddziałom", które bronią, lub atakują terytoria. To nasze wojsko inaczej.MichalStajszczak pisze:Było kilka wydań Ryzyka. Opis, który przytoczyłem, pochodził z pierwszej wersji, gdzie "batalionami" były figurki. Wersji ze strzałkami nie znam, więc nie wiem, czy te strzałki odpowiadaja dokładnie jednostkom z wersji klasycznej.Barti002 pisze:Jeszcze nie grałem, więc sorki za pytanie, ale czym są bataliony? Czy są to "oddziały" jak to określono w instrukcji mojej (te strzałki plastikowe), czy co?