(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

yosz pisze:Dzięki za możliwość krótkiego potestowania Min i Miast. Miny w wariancie uproszczonym na pewno się sprawdzą, pytanie czy będziesz chciał to wydać w takiej postaci.
Cóż, można sprzedać prawa na krótki czas, a potem za 3-4 latka poszukać innego wydawcy dla większej wersji. Gra wydana zawsze jest dobrą reklamą :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Nazat obudziłem w sobie projektanta po wczorajszym spotkaniu. Po miesięcznym odpoczynku kiełkują nowe pomysły.
Dzięki wszystkim za spotkanie, w tym i nowym zawodnikom, których zapraszamy częściej. Wyjątkowo liczba prototypów nie dopisała zbiegiem tej okoliczności że nie dotarli czołowi projektanci, którzy zawsze coś mają w obwodzie.

Ja też jestem zadowolony z testów Śmietniska, bo mimo że kolega (Adam?) rozbił bank to mam już prawie sprecyzowaną wizję całości mechaniki i balansu. Przyniosę za tydzień. Oj, będzie się śmieciło.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

gibon pisze:Ja też jestem zadowolony z testów Śmietniska, bo mimo że kolega (Adam?) rozbił bank to mam już prawie sprecyzowaną wizję całości mechaniki i balansu. Przyniosę za tydzień. Oj, będzie się śmieciło.
Chętnie zagram :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Będę dziś z tym co zwykle.
Jeśli uda mi się dotrzeć za tydzień to przyniosę nowy mini projekt w cyklu przemysłowym.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Ja raczej będę, ale z pustymi rękoma.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Będę jako tester z targowymi ploteczkami i Życiem po drobnych zmianach w całkowitym zapasie.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Filippos pisze:Będę jako tester z targowymi ploteczkami i Życiem po drobnych zmianach w całkowitym zapasie.
Ja bardzo chętnie zagram w Życie, bo już było parę podejść ale nie udało się kurcze ani razu.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Przynieś Janosika :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

Mnie nie ma dzisiaj, za tydzień raczej też nie (alergolog), a potem to już pewnie będzie mały Filip w domu :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Janosik przeniósł się na razie do Szuflandii, czeka na nowe pomysły, bo ostatni system niezbyt się sprawdza.
yosz pisze:Mnie nie ma dzisiaj, za tydzień raczej też nie (alergolog), a potem to już pewnie będzie mały Filip w domu :P
No chyba, że jak moim znajomi, którzy po urodzeniu zobaczyli małego i stwierdzili, że wybrane wcześniej imie nijak nie pasuje, więc może będzie jeszcze Piotrek :wink:
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Wczoraj worek z testerami się rozsypał bo naliczyłem 12 osób. Na stole na pewno było 5 prototypów plus ew. Krzyśka, którego jestem bardzo ciekaw.
Jak gra przeżyła wczorajsze testy to zapisuje się na następny.
Ja pograłem w końcu w Życie. Tak naprawdę widzę tylko dwa mankamenty na które można narzekać.
Po pierwsze interakcja. Pomysł pierwszy by automatycznie któreś buźki podbierały żetony innym graczom. Pomysł drugi by tylko odłożony zestaw uśmiechnieta i smutna buźka w ten sposób działały.
Można to określić akcją Marudzenia. Niezależnie od sposobu mogło by to działać w ten sposób by wszystkim pozostałym graczom blokowało jeden wybrany żetonik. Powiedzmy, że żetony trzymana są nad karatami, to wtedy ten jeden wybrany przez gracza wracał by na kartę. Ew. gracz mający najmniej żetonów w grze automatycznie byłby chroniony przed czymś takim.
Druga kwestia to mnogość żetonów. Może to specyfika partii ale ja ich tyle miałem, że w ostatnich turach przynajmniej połowy nie wykorzystywałem, bo i tak tylko dwie karty mógłbym wziąć. Inna sprawa, że to jeden z głównych przyczyn wydłuża się rozgrywki, bo ogarnięcie kilkunastu symboli i decyzja, którą kartę wybrać zajmuje nieco czasu.
Zastanawiam się czy np nie powinno być jakieś ograniczenie np max 6. Wtedy zawsze gracz mógłby decydować jakie bierze. Inny pomysł to ich zużywanie, po jednokrotnym wykorzystaniu.
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Grałem w życie. Podoba mi się w tej grze mechaniczna konstrukcja na zasadzie której buduje się swoje równoległe ścieżki życiowej kariery. Nie do końca podoba mi się brak interakcji bo działa to jak wieloosobowy pasjans. Nie podoba mi się czas oczekiwania na swoją kolej.
Pod koniec cztero-osobowej rozgrywki czas oczekiwania jest już dość długi. Proponowałbym czynność dobierania kart zrobić równoległą dla wszystkich graczy. Niech tam sobie każdy rzuci kostkami, zapisze co wyrzucił (lub weźmie odpowiednie żetoniki tymczasowe) i zostawi te kostki nad którymi chce jeszcze podumać, a pozostałe przekaże następnemu graczowi i tak dalej. Będzie potrzeba nieco więcej kostek. Karty dostępne są dla wszystkich bez określonej kolejności - kto pierwszy ten lepszy (jak w życiu). Żeby sobie nie wyszarpywać kart można na każdej położyć kosteczkę - kto pierwszy ją złapie to jego. Będzie interakcja imprezówkowa, nie będzie downtime'u.

Grałem w pałacowego assasina. Pomysł już jest (mam na myśli macanie i kilowanie) tylko droga jego osiągania jest do przerobienia.

Odbyły się też 2149 testy mojego Śmieciowiska i pewne rzeczy zadziałały lepiej, pewne niezbyt dobrze ale wiem już jak je poprawić bo dostałem kilka dobrych pomysłów.
tauriworld
Posty: 49
Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: tauriworld »

Kiedy można z wami potestować nową grę?
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

tauriworld pisze:Kiedy można z wami potestować nową grę?
Na początek polecamy lekturę naszej strony http://www.monsoongroup.pl/
Awatar użytkownika
oopsiak
Posty: 832
Rejestracja: 04 lip 2009, 00:48
Lokalizacja: Warszawa / gdzieś na morzu

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: oopsiak »

Po ubiegłotygodniowym kameralnym spotkaniu - w tym tygodniu szał!
sipio pisze:naliczyłem 12 osób
Ja z kolei naliczyłam 13 - 5 przy stole przy drzwiach, Jasiek i Lothar, 4 przy Życiu + Michał i ja :) w każdym razie dużo nas :)

Przyszłam dość późno, więc nie załapawszy się do pierwszej tury testów obserwowałam tylko
  • Życie. Nie rozumiem, czemu tak marudzicie na liczbę żetonów, z tego co pamiętam nie miałam z tym problemów. Wczoraj przypatrując się ogarniałam też bez problemu żetony wszystkich grających. Czepiata się, Panowie! Pomysł z interakcją - super, ALE: nie pamiętam, jaki target wymyślił Filip dla tej gry, ale wydaje mi się, że interakcja powinna być jako wariant dodatkowy. Wnuczek blokujący babci żetonik pieniędzy... Oj nie...
  • Następnie Śmieci.
    Od samego początku, od zawsze domagam się i będę się domagała informacji ile konkretnie i O JAKICH WARTOŚCIACH mamy karty w talii. Zapytałam wczoraj o szkło, usłyszałam 4-6, przez całą grę widziałam tylko 4 i dwie epickie 6. Już wiem, co zrobiłam źle, nie warto kupować na początku szkła i papieru. Albo dwie małe przetwónie, albo jedna mała na maksa wykoksowana albo już to szkło, jeśli się trafi, ale wtedy od razu szkło x2, albo szkło i jedzenie x2, tylko wtedy bez domków, co też jest nieco bez sensu...
    Z innych rzeczy, ponieważ fioletowe żetony nie działają - padł pomysł albo inwestujesz albo dostajesz (np 5) kasy, i to wydaje mi się warte wprowadzenia. Teraz uświadomiłam sobie, że jeśli nie ma fioletowych żetonów, nie możesz kupić od razu szkło x2 ani szkło + jedzenie x2. Dupa trochę.

    Na pewno trzeba też zmienić spalarnie. Co z takim pomysłem: wstawiasz domek za 3 powiedzmy i wszystkie karty, które spadają są warte 1. Przy czym całkowity zysk z kart jest dzielony między wszystkie domki. Czyli jeśli stoi tam domek A i spada 9 kart, to gościu jest super szczęśliwy, ale już jak stoją tam domki A, B, C, to dostają po 1/3, czyli już nie jest tak różowo. Ale jeśli domki są A, A, B, C, to A dostaje połowę ze spalania, a B i C po 1/4.
Na innych stołach:
  • Alternatywy 4. Nie wiem, nawet nie spojrzałam szczerze mówiąc, składam samokrytykę.
  • Mahabharata - pierwsza partia Pana Autora :mrgreen:
  • prototyp Lothara, ponoć "nie działa" :) w każdym razie pierwsze koty za płoty - przeszedłeś na ciemną stronę mocy :)
do przyszłego tygodnia! :)
LICZBA graczy/punktów/żetonów

MAM / ODDAM / CHCĘ
tauriworld
Posty: 49
Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: tauriworld »

ok postaram sie przyjść z wlasną grą w przyszłą środę

nazwa gry AVAstarship

gra posiada koncowe grafiki po kilku grach jest troche modyfikowana

ale po to są testy :)

do zobaczenia

ps. potrzebuje do testów 2-3 osób
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Wspaniale było znów sobie testować w Monsoonie po kilkudziesięciu zagranicznych prototypach w Norymberdze :D

Co do Życia. Żetonów miałeś Piotr faktycznie sporo ale po prostu wyhaczyłeś większość kart dających żetony. Raz w tej grze całkiem przeprojektowywałem cały system żeby żetonów było mniej i wydaje mi się że jest ok. Taka sytuacja jak twoja zdarza się sporadycznie. Zwykle gracz ma po 3-4 żetony.

Downtime był od zawsze problemem tej gry. W moim odczuciu udało się go zminimalizować optymalnie, głównie przez ograniczenie liczby kart do dwóch na rundę. Casuale grają w to szybko i radośnie, nie przeliczając punktów za poszczególne warianty swoich decyzji.

Co do interakcji, uważam że jakakolwiek bezpośrednia, negatywna interakcja tu nie pasuje. Robiłem takie próby i zawsze działało to mniej lub bardziej na zasadzie. Ja tu sobie buduję, udało mi się pokonać losowość i nagle: bach - ktoś mi coś psuje. Mówiąc wprost kończyło się frustracją.

Chciałbym dodać tu więcej interakcji ścigankowo-większościowej, ale testy wykazały że to komplikowało grę. Obym mógł dodać takie pomysły w dodatku. :wink:

Generalnie Wasze pomysły są fajne ale zarówno zwiększenie interakcji jak i przyśpieszenie tej gry wymagałoby moim zdaniem zaprojektowania tego jeszcze raz jako karcianą, szybką imprezówkę. Z podbieraniem kostek, graniem kto pierwszy ten lepszy, blokowaniem przeciwnikom kart itp. Tu podjąłem świadomą decyzję że chcę iść w stronę optymalizacji i średniej wagi a nie imprezówki. Ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Co do Śmietniska. Znakomita gra która na razie kompletnie nie ma balansu. Rekomendowałbym:

- skrócenie gry do maks 10 rund, a może nawet 8.
- Wywalenie jednego surowca - jest ich za dużo - to zwiększa losowość i to taką bolesną bo ktoś może przez całą grę nie zobaczyć jednego ze środkowych surowców w który zainwestował.
- zmiana przelicznika pieniędzy na VP. W aktualnym modelu punkty z planszy dają 1/6 wyniku i różnice między graczami są bardzo małe. Ja proponowałbym dać możliwość kupowania VP za pieniądze po coraz gorszych przelicznikach im bliżej końca gry :D Kasa na koniec niech daje malusio punktów - jeden za 5 kasy np.
- do zmiany mechanika spalarni. Pomysł Oli bardzo ciekawy. Generalnie trzeba ze spalarni zrobić potencjalną strategię. Co więcej spalarnia powinna pomagać wyciągać jakoś śmieciowe śmieci z talii.
- końcówka gry jest zepsuta. Występuje taki efekt, że mamy epicentrum na dwie, trzy rundy przed końcem, a w ostatnich rundach jest multum śmieciowych śmieci i zarabiają jedynie ci którzy mają najlepsze sortownie. Generalnie w aktualnym systemie jeśli nie mam w dwóch najlepszych sortowniach dwóch górnych spotów to wiem że przegrałem na kilka rund przed końcem. Zmiana systemu punktacji i zmniejszenie liczby surowców rozwiązałoby prawdopodobnie również ten problem.
- nie działają kary, są zbyt małe
- nie działają miłuny. Jeden kasy za miłuna to śmiech na sali. :lol: Pomysł Oli żeby dawać za nie 5 świetny imo.

Tak więc sporo pracy z idealnym wyważeniem wszystkiego, ale wychodzisz na prostą Gibon. Będzie super gra! Zalatuje mi debiutem od tych śmieci! :D
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

tauriworld pisze:ok postaram sie przyjść z wlasną grą w przyszłą środę

nazwa gry AVAstarship

gra posiada koncowe grafiki po kilku grach jest troche modyfikowana

ale po to są testy :)

do zobaczenia

ps. potrzebuje do testów 2-3 osób
Serdecznie zapraszamy. Na pierwsze spotkanie raczej w roli testera, chyba że zabraknie prototypów. Ale bardzo chętnie postaramy się pomóc w twojej grze najpóźniej na drugim spotkaniu na które zawitasz! :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Mogłem zagrać w Mabra… Mahrab… hinduskie startata (koniecznie następnym razem poproszę!) ale wybrałem grę, która, jak mi się wydawało znam, a jednak ciągle coś w niej odkrywam:
oopsiak pisze:Życie. Nie rozumiem, czemu tak marudzicie na liczbę żetonów, z tego co pamiętam nie miałam z tym problemów. Wczoraj przypatrując się ogarniałam też bez problemu żetony wszystkich grających. Czepiata się, Panowie! Pomysł z interakcją - super, ALE: nie pamiętam, jaki target wymyślił Filip dla tej gry, ale wydaje mi się, że interakcja powinna być jako wariant dodatkowy. Wnuczek blokujący babci żetonik pieniędzy... Oj nie…
Hm ja już tak dobrze nie pamiętam wszystkiego, co powiedziałem imć dizjenerowi, ale na pewno trzeba dobrze wyjaśnić, jak działają żetony, bo i dla mnie w pierwszych partiach żeotny wydawały się rodzajem waluty, a nie li tylko pomocą, żeby mi się łatwiej dopasowywało kostki do kart "na ladzie". Downtime jest, chyba z tym nic się nie da zrobić bez zupełnego przerabiania gry; drobne interakcje (pożycz symbol od innego gracza) mogłyby być — sugerowałem grupę kart "dla zaawansowancyh", które zaawansowani gracze mogliby dołączyć do podstawowych — bo zdaje się, zostało trochę miejsca na jakieś dodatkowe karty. No i oznaczyć karty do trzymania na ręku jakimś symbolem ręki tudzież obrazkiem paluchów na krawędzi karty :D

A potem zagrałem w Śmieci — zupełnie się pogubiłem po zmianach, zainwestowałem w spalarnię, która się okazała kompletną stratą pieniędzy i nikt z niej nie korzystał poza mną (może gdybym kupował prawie wyłącznie spalarnie, to bym coś zarobił, bo chyba w tej wersji prawie do końca jakieś śmieci zostawały, ale jako dodatek do podstawowej strategii spalarnia nie działa). Potem, na skutek wyliczania kolejności graczy na podstawie inwestycji w sortownie i narzuconej gminy zostałem ostatnim graczem i to zaszczytne miejsce utrzymałem do końca gry ;) pomijają niespecjalne przemyślaną grę — zupełnie nie wiedziałem, na co się zdecydować po tym, jak utknąłem w pierwszych rundach — ostatnie miejsce skazuje nas na kompletne śmieci. Nie można zbudować sortowni na dobrym miejscu, będąc ostatnim, nie można wyjść z dołka nie mając sortowni… aaargh! :) Kiedyś, pamiętam, można było trochę pojechać bez sortowni i to dawało jakąś możliwość taktycznego manewru i wbicia się z sortownią na lepsze miejsce po kilku rundach ciułania, tym razem bez sortowni żyć się nie dało. Nie wiem, jak zmienił się rozkład kart, ale tym razem czułem się tak, jakbym nie mógł trafić na papier, a na plastik rzadko i w ogóle wszystkiego było jakby mniej. W ogóle nie warto kupować na początku żadnych przetwórni poza żywnością, Filip i Grzesiek mieli przetwórnie biomasy i byli pierwsi. Fioletowe żetony bałagan i tyle.

Nie marudzę, że przegrałem, bo gra od zawsze mi się podoba i w ogóle to bardzo fajny i temat, i świetna koncepcja, ale ostatnia wersja wydała mi się lekko przekombinowana. Z nowy zmian spodobał mi się rozwój sortowni, nie podobały szczególnie punkty za rozwój silnika, niejasna listwa kolejności/punktacji bieżącej, słabe spalarnie i zawartość talii ;)
oopsiak pisze:Na pewno trzeba też zmienić spalarnie. Co z takim pomysłem: wstawiasz domek za 3 powiedzmy i wszystkie karty, które spadają są warte 1. Przy czym całkowity zysk z kart jest dzielony między wszystkie domki. Czyli jeśli stoi tam domek A i spada 9 kart, to gościu jest super szczęśliwy, ale już jak stoją tam domki A, B, C, to dostają po 1/3, czyli już nie jest tak różowo. Ale jeśli domki są A, A, B, C, to A dostaje połowę ze spalania, a B i C po 1/4.
A to ciekawy pomysł! :)

Dziękujemy Wam wszystkim za udział w testach! Było super! bardzo miłe spotkanie! Do zobaczenia za tydzień! No i ogromne gratulacje dla Lothara :) Życzę Ci mądrych i udanych gier!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Macie sporo fajnych pomysłów do Śmieciowiska.
Faktycznie gra była zepsuta z kilku oczywistych powodów, na które dopiero teraz otworzyliście mi oczy:
1) sektor pierwszy (producenci i dystrybutorzy) jest źle policzony. W sektorze drugim za 6 kostek z szanszą 1/2 trzeba było zapłacić 10$, w sektorze pierwszym za 6 kostek z szanszą 2/3 tylko 12$. Cena dobra tylko nie za 6 kostek - tam powinny być miejsca na dwa domki - każdy za 3 kostki.
2) spalarnie od pierwszego testu budzą kontrowersje. Niby fajne, niby powinny dawać alternatywną strategię ale wciąż nie działają. Problem że dają dość mało kasy na początku i absurdalnie mało kasy w trakcie gry (inni zarabiają po 30 na sortowniach, a spalarnia wciąż 1). Oczywistym jest więc, że dochód z nich powinien rosnąć wraz z rozwojem rozgrywki.
Dzielenie zysków ze spalarni jak zaproponowała Ola jest fajne. Chciałbym jeszcze spróbować czegoś innego - przychodu zależnego od etapu gry. To dość proste rozwiązanie. Z resztą można je połączyć z rozwiązaniem Oli. Poza tym spalarnia spali wszystkie surowce z wyłączeniem aluminium i szkła - te surowce faktycznie nie spalają się tylko zmieniają postać.
Co do ilości rozmaitości surowców występujących w grze to też jest to kwestia z którą się zmagam od dawna. Czy lepiej zrobić 3 czy lepiej 8? A może powinna się ta liczba zmieniać w zależności od liczby graczy?
Fioletowe żetony przez jakiś czas dawały radę ale da się je łatwo wyeliminować otrzymywaną kasą w zamian za rezygnację z inwestycji.
W tej nowej wersji śmieci będą schodzić szybciej więc wraca alternatywne zakończenie - gdy do środowiska przestają spływać śmieci przez dwie następujące po sobie rundy.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

W tej nowej wersji śmieci będą schodzić szybciej więc wraca alternatywne zakończenie - gdy do środowiska przestają spływać śmieci przez dwie następujące po sobie rundy.
To bym Ci właśnie bardzo mocno odradzał. To prawdopodobnie wzmocni ten efekt spadku dynamiki o którym pisałem, że epicentrum przerobu jest trzy rundy przed końcem a potem juz tylko czekamy na napisy końcowe. Ma być trzęsienie ziemi tuż przed końcem, grand finale itepe. :wink: :!:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Poza tym ja uważam, że bardzo złe są wszystkie mechanizmy, gdzie trzeba coś liczyć (ileś tur czegoś tam nie ma) albo czegoś ekstra pilnować. Lubię, jak gra sama pokazuje "już koniec" wyczerpaniem jakiegoś stosu, puli, zestawu znaczników.

Dobrym przykładem jest Życie Filipa — jest fajnie, że się gra do końca kart, ale nie fajnie, że trzeba liczyć karty pod koniec (czyli gracze muszą robić coś ekstra) ;)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
zath
Posty: 514
Rejestracja: 13 lis 2009, 09:55
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: zath »

Hej! Ogarnąłem już osobiste sprawy i zamierzam pojawić się w środę! Bez własnych dzieł, za to z zathem sztuk 1 ;)
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

No to spoko, ja też będę. Załatwiłem sobie opiekę nad dziećmi :-)
Przyniosę Śmieciowisko, które poprawiłem już tydzień temu.
Może przyniosę bardziej mechanikę niż grę p.t. Produkcja-Kompletacja-Kooperacja (w skrócie Prokoko). Do wstępnego rozpoznania na 20 minut.
Może uda mi się zaciągnąć gościnnie jeszcze jednego testera.
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Ja postawiłem na nogi Janosika, więc też mam nadzieje być.
ODPOWIEDZ