Brass: Lancashire (Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Brass

Post autor: rzaba »

lacki2000 pisze:
FortArt pisze:przecież i tak nikt tam frajersko kolei nie dociągnie, żeby komuś robić prezent pod wysoce punktowaną stocznię.
:oops:

No i jeszcze jest zasada zagrania dwóch kart na jedną akcję. Ale generalnie instrukcja jest prosta i czytelna.
no i jeszcze zasada ze w fazie kanałów można wybudować tylko jeden swój budynek w mieście.

U nas pierwsze gry wygladały tak:
- ok, to buduje tu przędzalnie
- nie mozesz, masz juz budynek tam
- ok, to buduje przedzalnie tam
- nie mozesz, nie ma polaczenia z weglem
- ok, to buduje polaczenie do portu i w drugiej akcji przędzalnie
- nie da rady, polacznie musisz zaczac od swojego budynku
itd.

Ja oczywiscie caly czas z głową w instrukcji, a współgracze wymyślają same niedozwolone przez ruchy
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Brass

Post autor: zephyr »

Magiczne połączenie z Brikenhead należy zamalować i wykreślić z instruckji - to jest zupełny fail.

Zasady nie są aż tak tragiczne, ale warto mieć pod ręką kogoś kto grał, zwłaszcza że instrukcja nie jest idealna i jest trochę szczególików.

- Żelazo jako jedyne nie wymaga transportu. (to jest wyjątek, dość istotny w samej rozgrywce)
- Jedyny moment kiedy można coś zabudować przeciwnikowi to sytuacja kiedy na całej planszy nie ma ani jednej kostki danego surowca (ani rynek ani zakłady), wtedy można zabudować zakład tego typu (i tradycyjnie zakładem wyższego poziomu tego samego typu).
To nie jest trudna zasada, problem polega na tym że jakiekolwiek przebudowy zdarzają się naprawdę rzadko i łatwo zapomnieć że jest taka opcja, a zabudowa produkcji przeciwnika zdarza się zwykle ok 2 razy na partię.
- Porty zapewniają 2 rzeczy: "połączenie ze światem" i 1 kontrakt na bawełnę. Połączenie jest takie samo dla portów odwróconych, nieodwróconych i narysowanych na planszy. Kontrakt na bawełnę ma tylko port nieodwrócony i jak go przędzalnia podpisze to port się odwraca. Jest dużo zamieszania jak ktoś nie odróżnia tego kontraktu i "połączenia ze światem", które pozwala wysyłać bawełnę za granicę.
- Surowiec na rynek trafia tylko przy budowie. Żelazo nie ma problemu transportu więc trafia z automatu, węgiel musi mieć połączenie, jeśli nie ma to nie ma jak go wysłać. Po podłączeniu go później surowiec nie jest wysyłany (zostaje na kaflu), ma to o tyle sens że można podłączyć kilka kopalni na raz, tak nie ma problemu. IMO jest ok, ale trochę dziwne ale bez przesady.

Zakazanych ruchów faktycznie jest masa - te ograniczenia są dość sensowne, ale mało intuicyjne.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
asiok
Posty: 1423
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 331 times
Been thanked: 76 times

Re: Brass

Post autor: asiok »

Kurcze - a ja jakoś tego skomplikowania reguł nie widzę... Może dlatego, że nie czytałem instrukcji - zostałem wprowadzony do Brassa przez osobę, która znała go wcześniej.

Od tego czasu chyba dobre kilkanaście razy tłumaczyłem już go innym i chyba nigdy dłużej niż 15 minut - i to z "wtrętami" klimatycznymi.

W całej grze jest raptem kilkanaście łatwych reguł.....

P.S. No dobra - przy pierwszym tłumaczeniu zwykle pomijam "wirtualne" połączenie do Birkenhead bo nie ma to znaczenia - mówię o tym dopiero po grze jak już wszyscy poznali reguły - wtedy wytłumaczenie tego zajmuje 2 minuty.
zephyr pisze: (...)
- Jedyny moment kiedy można coś zabudować przeciwnikowi to sytuacja kiedy na całej planszy nie ma ani jednej kostki danego surowca (ani rynek ani zakłady), wtedy można zabudować zakład tego typu (i tradycyjnie zakładem wyższego poziomu tego samego typu).
To nie jest trudna zasada, problem polega na tym że jakiekolwiek przebudowy zdarzają się naprawdę rzadko i łatwo zapomnieć że jest taka opcja, a zabudowa produkcji przeciwnika zdarza się zwykle ok 2 razy na partię.
(...)
2 razy na partię? ? ? Zapraszam do Gliwic :twisted:
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Brass

Post autor: elayeth »

rzaba pisze: U nas pierwsze gry wygladały tak:
- ok, to buduje tu przędzalnie
- nie mozesz, masz juz budynek tam
- ok, to buduje przedzalnie tam
- nie mozesz, nie ma polaczenia z weglem
- ok, to buduje polaczenie do portu i w drugiej akcji przędzalnie
- nie da rady, polacznie musisz zaczac od swojego budynku
itd.
U mnie było podobnie.
Przykłady:
- ok, buduję tu hutę
- nie możesz bo nie masz karty lokacji
- ale mam kartę huty
- te karty wymagają jednak połączenia
- ale on korzystał z połączenia przeciwnika
- tak ale przy transporcie węgla, a nie budowaniu
- ok, to buduję to połączenie tutaj
- ok
- buduję hutę
- nie możesz bo nie masz węgla
... :roll:
zephyr pisze: - Porty zapewniają 2 rzeczy: "połączenie ze światem" i 1 kontrakt na bawełnę. Połączenie jest takie samo dla portów odwróconych, nieodwróconych i narysowanych na planszy. Kontrakt na bawełnę ma tylko port nieodwrócony i jak go przędzalnia podpisze to port się odwraca. Jest dużo zamieszania jak ktoś nie odróżnia tego kontraktu i "połączenia ze światem", które pozwala wysyłać bawełnę za granicę.

- Surowiec na rynek trafia tylko przy budowie. Żelazo nie ma problemu transportu więc trafia z automatu, węgiel musi mieć połączenie, jeśli nie ma to nie ma jak go wysłać. Po podłączeniu go później surowiec nie jest wysyłany (zostaje na kaflu), ma to o tyle sens że można podłączyć kilka kopalni na raz, tak nie ma problemu. IMO jest ok, ale trochę dziwne ale bez przesady.

Zakazanych ruchów faktycznie jest masa - te ograniczenia są dość sensowne, ale mało intuicyjne.
To właśnie napisałem - jest to mało intuicyjnie. Myślę, że 2 i 3 partia będzie już bez błędów.
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Brass

Post autor: rzaba »

zephyr pisze: - Jedyny moment kiedy można coś zabudować przeciwnikowi to sytuacja kiedy na całej planszy nie ma ani jednej kostki danego surowca (ani rynek ani zakłady), wtedy można zabudować zakład tego typu (i tradycyjnie zakładem wyższego poziomu tego samego typu).
To nie jest trudna zasada, problem polega na tym że jakiekolwiek przebudowy zdarzają się naprawdę rzadko i łatwo zapomnieć że jest taka opcja, a zabudowa produkcji przeciwnika zdarza się zwykle ok 2 razy na partię.
no i należy pamiętać, że zabudowując komuś budynek należy postępować tak jak przy budowaniu i jeśli używamy karty budynku np. huty to musimy mieć swoje połączenie do tego miasta (lub inny swój budynek w mieście) ;)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4086
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 293 times
Been thanked: 173 times

Re: Brass

Post autor: lacki2000 »

rzaba pisze:
zephyr pisze: - Jedyny moment kiedy można coś zabudować przeciwnikowi to sytuacja kiedy na całej planszy nie ma ani jednej kostki danego surowca (ani rynek ani zakłady), wtedy można zabudować zakład tego typu (i tradycyjnie zakładem wyższego poziomu tego samego typu).
To nie jest trudna zasada, problem polega na tym że jakiekolwiek przebudowy zdarzają się naprawdę rzadko i łatwo zapomnieć że jest taka opcja, a zabudowa produkcji przeciwnika zdarza się zwykle ok 2 razy na partię.
no i należy pamiętać, że zabudowując komuś budynek należy postępować tak jak przy budowaniu i jeśli używamy karty budynku np. huty to musimy mieć swoje połączenie do tego miasta (lub inny swój budynek w mieście) ;)
ale chyba jeszcze można zagrać dwie karty by zbudować coś w mieście do którego nie mamy własnego połączenia (i nic w nim nie mamy) i nie mamy karty miasta a tylko kartę budynku - to tak by dodatkowo zamieszać ;) jak jestem w błędzie to niechaj mnie ktoś poprawi
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Brass

Post autor: elayeth »

lacki2000 pisze:
ale chyba jeszcze można zagrać dwie karty by zbudować coś w mieście do którego nie mamy własnego połączenia (i nic w nim nie mamy) i nie mamy karty miasta a tylko kartę budynku - to tak by dodatkowo zamieszać ;) jak jestem w błędzie to niechaj mnie ktoś poprawi
Tak to kolejny wyjątek... tfu... szczegółowa zasada ;)
... pod warunkiem, że nie bedziemy probowali wykonywać drugiej akcji w tej turze gracza...
Awatar użytkownika
asiok
Posty: 1423
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 331 times
Been thanked: 76 times

Re: Brass

Post autor: asiok »

lacki2000 pisze:ale chyba jeszcze można zagrać dwie karty by zbudować coś w mieście do którego nie mamy własnego połączenia (i nic w nim nie mamy) i nie mamy karty miasta a tylko kartę budynku - to tak by dodatkowo zamieszać ;) jak jestem w błędzie to niechaj mnie ktoś poprawi

Nie jesteś w błędzie ;) W dodatku nie ma znaczenia czy jakie karty zagrywamy - mogą to być karty miejscowości, mogą też to być karty budynków, może być ich miks.
Musisz tylko mieć doprowadzoną drogę do węgla - oczywiście o ile budynek tego wymaga.
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3419
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1166 times
Been thanked: 627 times
Kontakt:

Re: Brass

Post autor: piton »

Eh..Brass Miażdży :D
ja pamiętam swoją pierwszą rozgrywkę, kiedy kolega Cezary tłumaczył nam meandry gry dobre kilkanaście(dziesiąt?) minut :) oczywiście kiwałem głową (jak inni nowicjusze), że wszystko kumam...ale jak przyszło do gry to totalna abstrakcja i pustka :D
Pamiętam, ze dopiero pod koniec gry zatrybiłem na czym polegają zależności pomiędzy żelazem/węglem, co wtedy i dlaczego, a co nie można bo cośtam :P
I wtedy się okazało, że gra jest PROSTA w ZASADACH - co nie wynika wprost z instrukcji. Tak naprawdę po 3 grze dopiero zacząłem naprawdę świadomie grac w Brassa.
Dzisiaj po ograniu stwierdzam, że gra jest genialna i głęboka. I w brew pozorom wszystko intuicyjne.

Co do zabudowywania - na początku każda partia full węgla/żelaza na planszy - a teraz zawsze deficyt :mrgreen:
tak samo zabudowywanie przeciwnika - na początku i po kilku partiach, przy tłumaczeniu nowym osobom sam mówiłem, że jest taka opcja w instrukcji, ale nikt z niej nie korzysta... :lol: a teraz, kto nie korzysta ten parówa :P

(u nas tłumaczymy, że żelazo -w tabletkach- nosi się w kieszeni i na piechotę/wpław dostarczamy, a wungiel jest ciężki i w workach ...to drogą/PKP-em jedzie ze kopalni, stąd konieczność połączenia)

zdradliwy genialny BRASS ... dziwna gra :mrgreen:
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2806
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 357 times
Been thanked: 639 times

Re: Brass

Post autor: bogas »

piton pisze: (u nas tłumaczymy, że żelazo -w tabletkach- nosi się w kieszeni i na piechotę/wpław dostarczamy, a wungiel jest ciężki i w workach ...to drogą/PKP-em jedzie ze kopalni, stąd konieczność połączenia)
A nie prościej zgodnie z prawdą, że to nie huty żelaza a fabryki maszyn i to pomarańczowe to nie żelazo a maszyny właśnie, które niekoniecznie trzeba koleją dowozić? ;)
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3419
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1166 times
Been thanked: 627 times
Kontakt:

Re: Brass

Post autor: piton »

bogas pisze:
piton pisze: (u nas tłumaczymy, że żelazo -w tabletkach- nosi się w kieszeni i na piechotę/wpław dostarczamy, a wungiel jest ciężki i w workach ...to drogą/PKP-em jedzie ze kopalni, stąd konieczność połączenia)
A nie prościej zgodnie z prawdą, że to nie huty żelaza a fabryki maszyn i to pomarańczowe to nie żelazo a maszyny właśnie, które niekoniecznie trzeba koleją dowozić? ;)
No a gdzie klimat w tym :lol: my propagujemy Brass FFG
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2806
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 357 times
Been thanked: 639 times

Re: Brass

Post autor: bogas »

piton pisze: No a gdzie klimat w tym :lol: my propagujemy Brass FFG
Klimat? Nie znam człowieka! :)
Awatar użytkownika
Firenski
Posty: 1300
Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
Lokalizacja: Żory
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Brass

Post autor: Firenski »

Właśnie... Kto to taki ten Klimat? Brass jest świetny i basta... Z Klimatem czy bez... :D
Black is the sanctuary of light.

Mój TOP :)
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 445
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 45 times

Re: Brass

Post autor: grabol »

Przeglądałem wątek Brass na bgg i naszła mnie taka refleksja, że fajnie by było gdyby Wallace zgodził się wydać jako oficjalne dodatki Lancashire na 2 graczy, Katalonia i np. gdyby takowy powstał, COP i Śląsk :) :idea:

Jeżeli ktoś z forumowiczów zna gościa osobiście, to może niech podsunie mu taki pomysł? Moglibyśmy też podpisać się pod jakąś petycją lub coś...? :wink:

Swoją drogą może ktoś z Was opracował albo pracuje nad zasadami dla rozgrywki na terenie Śląska albo COP...? Skoro na bgg funkcjonuje Katalonia i Rosja, to czemu nie my...?!?

Centralny Okręg Przemysłowy przed II WŚ, towary wysyłane Wisłą do Gdyni, Eugeniusz Kwiatkowski... Ech.., byłby miód...! :D :idea:
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Brass

Post autor: surmik »

Szukamy jednej osoby do ligi online Brassa, może ktoś byłby chętny? Sprawa pilna! :)

Więcej info tu: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 24&t=22123
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Brass

Post autor: Lubel »

Właśnie jestem na etapie przygotowywania się do zakupu tej gry. Ogólnie zdecydowany już jestem, zbieram już kaskę. Ale chciałbym się dowiedzieć o 2 rzeczy : jaki rozmiar jest kart dokładnie żeby wybrać najlepsze, najlepiej pasujące i najtrwalsze koszulki do tego ? I drugie pytanko : jest podobno wariant dwuosobowy, jak on się sprawdza i czy gdzieś jest dostępna instrukcja do tego wariantu ?
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Brass

Post autor: Palmer »

Koszulki to Standard American.
Zasady na 2 graczy : klik
Awatar użytkownika
berni
Posty: 647
Rejestracja: 29 lis 2010, 15:35
Been thanked: 1 time

Re: Brass

Post autor: berni »

Lubel pisze:jaki rozmiar jest kart dokładnie żeby wybrać najlepsze, najlepiej pasujące i najtrwalsze koszulki do tego ?
Zależy od wydania, wydanie aktualnie dostępne w sklepach (angielskie od Eagle Games) to karty w rozmiarze amerykańskim,
natomiast wydanie niemieckie (Kohle od Pegasus Spiele) nie ma żadnych dopasowanych kart, najbardziej pasują Euro.
Lubel pisze:I drugie pytanko : jest podobno wariant dwuosobowy, jak on się sprawdza i czy gdzieś jest dostępna instrukcja do tego wariantu ?
Wariant dwuosobowy jest dostępny w sekcji Files na BGG i sprawdza się świetnie. Nawet lepiej niż gra trzyosobowa, która może być podatna na kingmaking.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Brass

Post autor: FortArt »

Lubel pisze:jaki rozmiar jest kart dokładnie żeby wybrać najlepsze, najlepiej pasujące i najtrwalsze koszulki do tego
Rozmiar zawsze warto tu sprawdzać: http://boardgamegeek.com/geeklist/10288 ... comprehens
Oczywiście nadal warto pytać na forum o szczegóły, w jakiej marce jak leżą karty, bo czasem coś pasuje tylko w teorii.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
tophat
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2011, 16:35

Re: Brass

Post autor: tophat »

W jednym z wątków znalazłem taką opinię o Brassie, Brassie? To w ogóle się odmienia? :)
Co wy na to?
medicus pisze:refleksja po Brass
Ciekawy tytuł, chętnie jeszcze zagram.

Natomiast dziś dopiero dotarło do mnie, że zagrałem właściwie kolejny raz w Steam ( albo wcześniej grając w Steam tak naprawdę grałem w Brass, bo to wcześniejsza gra Wallace'a).
Zdumiewające, że gość wypuścił dwie identyczne w 80% gry w ciągu 2 lat i ludzie to kupili!

Kalka:
1. połączenia torami (czy kanałami) między miastami należące do danego gracza
2. wysyłanie kostek dzięki odpowiednim połączeniom
3. branie pożyczek i przesuwanie pionka na torze punktacji do tyłu
Wszystko to samo, tylko opakowane innymi żetonami i kostkami

Różnica
w Brass masz karty, a w Steam wybierasz przywilej + kolejność w danej rundzie. I to jest to 20%, które różnie obie gry.

Tak czy inaczej gdybym miał grać kolejny raz w którąś z nich zdecydowanie wybieram Brass. Lepsze wykonanie, fajny klimat rewolucji przemysłowej.
Fajny żart, nieprawdaż?
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3419
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1166 times
Been thanked: 627 times
Kontakt:

Re: Brass

Post autor: piton »

tophat pisze:Fajny żart, nieprawdaż?
zaiste wyborny suchar, milordzie :mrgreen:
jakbym wiedział wcześniej, że to ta sama gra to grałbym zawsze lepiej w AoS (słaby w to jestem), a teraz będzie gorzej w Brass'a skoro poznałem sekret :D

:lol: no się uśmiałem - "żelazna logika" :lol: z nią się nie dyskutuje jak pisał Korzeń w ŚGP
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Brass

Post autor: Palmer »

Wszystko jest kwestią tego co im dodają do tych pierogów :P
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 445
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 45 times

Re: Brass

Post autor: grabol »

berni pisze:
Lubel pisze:I drugie pytanko : jest podobno wariant dwuosobowy, jak on się sprawdza i czy gdzieś jest dostępna instrukcja do tego wariantu ?
Wariant dwuosobowy jest dostępny w sekcji Files na BGG i sprawdza się świetnie. Nawet lepiej niż gra trzyosobowa, która może być podatna na kingmaking.
Potwierdzam! Niedawno kupiłem i jestem bardzo zadowolony! W Brassa dotychczas grałem co prawda tylko kilka razy i tylko z lepszą połową. W 2 osoby, w wariancie z BGG, gra się bardzo dobrze! Do porównania 2 osoby w Caylusie, Puerto Rico, Zamkach Burgundii wypadają w naszej opinii słabiej. Jutro Brass po raz pierwszy w pełnym zestawie... :D
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 437
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Brass

Post autor: skoti »

Witam.
Czy ktoś byłby tak miły i naprowadził mnie na wersję PL zasad dla 2 graczy?
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Brass

Post autor: mig »

zmiany:
● gracze nie mogą budować (budynków, kanałów, kolei) - można je dla przypomnienia zasłonić czymś w: Birkenhead, Ellesmere Port, Stockport, Macclesfield, Oldham i Rochdale.
● Istnieje połączenie do Szkocji (dla kanału lub kolei).
● Pole £1 na torze węgla i żelaza nie jest nigdy używane (zaczyna się od £2)
Zmiany w talii
● Usuwa się wszystkie karty tych lokacji z talii: Birkenhead, Ellesmere Port, Stockport, Macclesfield, Oldham i Rochdale.
● Usuwa sie z talii jedną kartę lokacji każdego typu: Manchester, Wigan, Liverpool, Lancaster, Preston.
● Usuwa się następujące karty przemysłu z talii: 3 Przędzalnie, 3 Porty, 2 Stocznie, 1 kopalnia wegla, 1 huta żelaza
Ostatecznie talia ma 40 kart
Zmiany w grze
● Gracze zaczynają z £25 zamiast £30.
● Usuń jeden kafel -1, jeden -3 i oba 0 spośród kafli dalekich rynków
● Na początku okresu kanałów usuń 2 losowe karty z talii. Nie usuwasz kart na początku okresu kolei

reszta normalnie
Ostatnio zmieniony 15 lut 2014, 17:46 przez mig, łącznie zmieniany 2 razy.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
ODPOWIEDZ