Gra o tron - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Nataniel »

To jest okreslenie tego samego obszaru - bezposrednio przylegajacego do portu.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
mimozaur
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 1 time

Re: Gra o tron

Post autor: mimozaur »

Dzięki za odpowiedź, Nataniel.
Macek
Posty: 358
Rejestracja: 16 sty 2012, 00:25

Re: Gra o tron

Post autor: Macek »

Mam jedno pytanie dot dodatku do pierwszej edycji GoT tj. Storm of Swords (może ktoś z weteranów pamięta jeszcze ten tytuł :-) ) . Co oznacza symbol na rzece pomiędzy obszarami Upper Kingsroad i Middle Kingsroad (wygląda to na mur lub most ?)
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 562 times
Been thanked: 284 times

Re: Gra o tron

Post autor: Atamán »

Przecież to jest identyczny symbol jak na mapie od podstawki - to jest most.

edit: no chyba, że ty posiadasz drugą edycję, a dokupiłeś sobie Storm of Swords, to wtedy moja odpowiedź powinna brzmieć: to jest most, tak go rysowali w pierwszej edycji.
Macek
Posty: 358
Rejestracja: 16 sty 2012, 00:25

Re: Gra o tron

Post autor: Macek »

Atamán pisze:Przecież to jest identyczny symbol jak na mapie od podstawki - to jest most.

edit: no chyba, że ty posiadasz drugą edycję, a dokupiłeś sobie Storm of Swords, to wtedy moja odpowiedź powinna brzmieć: to jest most, tak go rysowali w pierwszej edycji.
thx, pierwszą edycję miałem na stole wieki temu. Ostatnio wpadł mi w ręce dodatek z trochę zmienioną mechaniką i pomyślałem że to jest jeszcze coś nowego. :oops:
Awatar użytkownika
Zimoch
Posty: 251
Rejestracja: 28 lut 2005, 15:37
Lokalizacja: Kwidzyn\Łódź

Re: Gra o tron

Post autor: Zimoch »

Czy można dobrowolnie zniszczyć jednostkę ?

Czy można bronić się samymi machinami oblężniczymi (obrona 0) ale posiadającymi support? / bez supportu?
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5833
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 408 times

Re: Gra o tron

Post autor: KubaP »

Zimoch pisze:Czy można dobrowolnie zniszczyć jednostkę ?

Czy można bronić się samymi machinami oblężniczymi (obrona 0) ale posiadającymi support? / bez supportu?
1. Nie, trzeba ostrożnie planować logistykę :)
2. Tak (i z supportem i bez)
Awatar użytkownika
Zimoch
Posty: 251
Rejestracja: 28 lut 2005, 15:37
Lokalizacja: Kwidzyn\Łódź

Re: Gra o tron

Post autor: Zimoch »

AD1
A dlaczego nie - nigdzie nie mogę znaleźć tego ani w faq ani w zasadach?
Pantego
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2011, 11:33
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Pantego »

Witam, czy jednostki moga byc transportowane przez statki do regionow gdzie nie ma portow? Mam 2 edycje.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5833
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 408 times

Re: Gra o tron

Post autor: KubaP »

Pantego pisze:Witam, czy jednostki moga byc transportowane przez statki do regionow gdzie nie ma portow? Mam 2 edycje.
Tak.
Pantego
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2011, 11:33
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Pantego »

Co prawda jestem jeszcze przed pierwszą rozgrywką, ale po przeczytaniu instrukcji mam kolejne pytanie - chodzi o licytacje tronu, toru lenników i kruka - dla każdego toru robi się oddzielna licytacje, tak? Czyli 3 licytacje oddzielne?
Drugie pytanie - rozkazy z gwiazdkami wracają z powrotem do gracza, tak? nie są to jednorazowe rozkazy?
Trzecie - wykonywanie rozkazów. Jeden gracz ma 3 rozkazy marszu, drugi gracz powiedzmy tez trzy - sa wykonywane naprzemiennie z uwzglednieniem pierwszego od posiadacza tronu ? czy powiadacz tronu robi wszystkie rozkazy marszu i dopiero kolejny gracz po nim na torze tronu?
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Gra o tron

Post autor: Vandal »

Definitywnie radze jeszcze raz przeczytać instrukcję bo pytania są dosyć podstawowe i możesz zepsuć sobie fun zaczynając pierwszą grę z błędami.

Porty służą tylko budowaniu statków, sam desant i załadunek jednostek już ich nie wymaga.

Są 3 trzy licytacje oddzielne, przy czym remisy o tron rozstrzyga "stary" władca, a remisy na mieczu i kruku już nowy.

Z gwiazdką rozkazy normalnie wracają. Ich wyjątkowość jest tylko w tym że w zależności od toru kruka, masz ich limitowaną ilość na rundę.

Rozkazy są wykonywane po jednym na gracza, wedle kolejności, przy czym przed marszami są palenia. To też podstawowa rzecz i dla jasności doczytaj sobie.
Awatar użytkownika
Zimoch
Posty: 251
Rejestracja: 28 lut 2005, 15:37
Lokalizacja: Kwidzyn\Łódź

Re: Gra o tron

Post autor: Zimoch »

Czy ktoś uzasadni moje 1 pytanie?
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Sir-Rafał »

Zimoch pisze:Czy ktoś uzasadni moje 1 pytanie?
Nie wiem jak wygląda FAQ do II edycji, ale w FAQu do I edycji GoTa oraz dodatku CoK było pytanie o usuwanie jednostek i odpowiedz brzmiała "Nie".
Zresztą tak jest "sensowniej" i bardziej logicznie.
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
Awatar użytkownika
Zimoch
Posty: 251
Rejestracja: 28 lut 2005, 15:37
Lokalizacja: Kwidzyn\Łódź

Re: Gra o tron

Post autor: Zimoch »

Dzięki, w faq do edycji I jest - do edycji II nie ma stąd moje wątpliwości.
Pantego
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2011, 11:33
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Pantego »

Pytanie - czy wieza obleznicza moze atakowac w pojedynke?
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2494
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 429 times
Been thanked: 126 times

Re: Gra o tron

Post autor: Coen »

A dlaczego miałaby nie móc.
Jak atakuje zamek/twierdzę to dodaje do siły +4, jak inne pole to nic nie dodaje, ale inne bonusy/karty jak najbardziej działają.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Grotek
Posty: 54
Rejestracja: 17 wrz 2012, 19:24

Re: Odp: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

Post autor: Grotek »

kiwi pisze:
hermes pisze:To ja mam pytanie jedno. Szukałem ale nie mogę znaleźć odpowiedzi w internecie. Czy po wygraniu bitwy ser lorasem tyrellem i przesunięciu żetonu marszu na nowe pole karta lorasa jest odrzucana i przy wykonywaniu kolejnego ataku trzeba użyć nowej? Po drugie czy kolejny atak następuje natychmiast czy dopiero przy kolejnej możliwości ruchu?
Tak jest odrzucana, czekamy na kolejną możliwość ruchu
u nas kiedyś kolega użył jej dwa razy w jednej turze dzięki czemu z jednego żetonu wykonał 4 ruchy i wygrał mając na początku tury 3 zamki skończył z 7 po prostu się przewinął w międzyczasie:P ta gra zaskakuje cały czas ja wczoraj grając po raz powiedzmy 50 - ty też musiałem sięgnąć po instrukcję:P
inshade
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2013, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

Post autor: inshade »

Jeżeli w bitwie kartami rodów będą Aeon mokra czupryna i Tryion Lannister, co się dzieje? Rozumiem, że osoba, będąca wyżej na torze żelaznego tronu jako pierwsza może użyć zdolności karty rodu?
kiwi
Posty: 59
Rejestracja: 17 wrz 2012, 13:42

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

Post autor: kiwi »

inshade pisze:Jeżeli w bitwie kartami rodów będą Aeon mokra czupryna i Tryion Lannister, co się dzieje? Rozumiem, że osoba, będąca wyżej na torze żelaznego tronu jako pierwsza może użyć zdolności karty rodu?
W erracie jest wyjaśnione kilka sytuacji spornych. Tyrion jest kartą która gra zawsze pierwsza. Co do kart to z natychmiast na początku działają anuluj, potem usuń itd. Resztę rozstrzyga Żelazny Tron.
inshade
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2013, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

Post autor: inshade »

Dzięki ;) Obie karty mają właściwości anuluj dlatego się zastanawiałem. Co prawda dość specyficzna sytuacja, ale przynajmniej teraz nie będzie wątpliwości co powinno się w takim wypadku zrobic.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Gra o Tron II edycja mobilizacja władza, ulepszanie jednoste

Post autor: Rocy7 »

Mam kilka pytań odnośnie II edycji GoT:
1)
Zwerbowaną jednostkę pobiera się ze stosu niewykorzystywanych jednostek gracza i umieszcza bezpośrednio na obszarze Zamku lub Twierdzy, który zapewnił punkt(y) mobilizacji potrzebny do zwerbowania tej jednostki.
oznacza to że mając w sumie np. 5 punktów mobilizacji mogę je wydać na obszarze tego samego zamku twierdzy? czy na obszarze zamku mogę wydać jedynie 1 pkt mobilizacji a twierdzy 2? Mając 5 punktów mobilizacji mógłbym na obszarze jednego dowolnie wybranego zamku wstawić 2 rycerzy+piechura? ( nie przekraczając zaopatrzenia oczywiście)
2) jednostki można ulepszać
Jednostka Piechurów znajdująca się na obszarze mobilizacji (tj. na obszarze zawierającym Zamek lub Twierdzę) może, za 1 punkt mobilizacji, zostać ulepszona (tj. zastąpiona) w jednostkę Rycerzy lub Machin Oblężniczych.
czy można jednak je też zmieniać w słabsze?
Zamieniam piechura na wieże mogę go później z powrotem w piechura zmienić?
3) władza opuszczając dany obszar można tam zostawić dla kontroli żeton władzy, czy można ten żeton władzy zabrać z powrotem jeśli postawi się jednostkę na tym obszarze?
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 955
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 129 times

Re: Gra o Tron II edycja mobilizacja władza, ulepszanie jedn

Post autor: Koshiash »

Ad.1. Każdy Zamek lub Twierdza zapewnia punkty mobilizacji, które gracz może wydać, aby powołać pod broń nowe jednostki na danym obszarze.

Ad.2. Jednostka Piechurów znajdująca się na obszarze mobilizacji (tj. na obszarze zawierającym Zamek lub Twierdzę) może, za 1 punkt mobilizacji, zostać ulepszona (tj. zastąpiona) w jednostkę Rycerzy lub Machin Oblężniczych.

Ad.3. Jeśli w późniejszym czasie na taki obszar wejdzie jakaś przyjazna jednostka, żeton Władzy pozostanie nienaruszony na swoim miejscu (i będzie dalej reprezentował ustanowioną kontrolę gracza, kiedy ta jednostka opuści ten obszar).
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Gra o Tron II edycja mobilizacja władza, ulepszanie jedn

Post autor: Senthe »

Ad 1. Jak napisał Koshiash, punkty nie sumują się do wspólnej puli, lecz wydajemy je na każdym obszarze oddzielnie. Dopowiem tylko, że jednostki można mobilizować na danym obszarze lub na przylegającym własnym/pustym obszarze morskim :)
Ad 2. Nie, nie ma możliwości "rozmieniania" Rycerzy ;)
Ad 3. Nie, nie można.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Gra o Tron II edycja mobilizacja władza, ulepszanie jedn

Post autor: Olgierdd »

Senthe pisze:Ad 1. Jak napisał Koshiash, punkty nie sumują się do wspólnej puli, lecz wydajemy je na każdym obszarze oddzielnie. Dopowiem tylko, że jednostki można mobilizować na danym obszarze lub na przylegającym własnym/pustym obszarze morskim :)
To ja mam dodatkowe pytanie, bo zawsze grałem na podstawie cudzego tłumaczenia:

Czy na Sea of Dorne (samo południe mapy) można wystawić statek? (port wychodzi na East Sea of Summer)
http://www.boardgamegeek.com/image/1197 ... e=original

zawsze grałem, że można wystawić tylko na morze, na które wychodzi port.
ODPOWIEDZ