Witajcie po raz kolejny. Przedstawiam wam lokację, które ostatnio wymyśliłem. (link do wcześniejszego postu: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 43&t=23629)
Dobrego poważania będzie można mieć najwięcej 10, złego tak samo. Jednak wiedzcie, że chociasz 1 punkt dobrego poważania będzie trudno zdobyć, tak samo jak i złego. Czasami w kartach przygody będą wydarzenia, które te punkty podwyższają, lub obniżają.
Lokacje i podlokacje, jakie mam zamiar umieścić w mej grze:Aha, jeszcze jedno. Waluta ,,Gold", to waluta zastępcza, ponieważ waluty jeszcze nie wymyśliłem, tak jak wielu innych rzeczy.
1.Miasto - Gdy masz powyżej 4 złego poważania, idziesz do więzienia, i czekasz na proces gilotyny (jeśli w ciągu 3 tur nie wyjdziesz z więzienia, giniesz przez powieszenie. Co turę kulasz kością - 1-4 - nic się nie dzieje, 5-6 - wymykasz się.
- Zamek (Donżon) - Tutaj możesz dostać zadanie z talli ,,Zadania króla". Jeśli masz ponad 4 dobrego poważania, możesz zabrać z talli kartę ,,Królewski gwardzista"
-Gildia złodziei - Do niej nie możesz tak po prostu wejść. Najpierw musisz zdobyć przynajmniej 3 punkty złego poważania, by ktoś pokazał ci jej umiejscowienie. W niej możesz wykonywać questy z talli kart ,,Zadania złodziei". Jeśli trafisz do więzienia, któryś z twoich sprzymierzeńców w gildii może cię uwolnić (Gdy jesteś w więzieniu, rzucasz po swojej turze kością. Jeśli wypadnie 6, twój kompan z gildii złodziei wpłacił na ciebie kaucje - wychodzisz).
- Kuźnia (żeby w kuźni miejskiej kupywać broń, musisz mieć przynajmniej 1 punkt dobrego poważania) - żelazny miecz (100 golda), stalowy miecz (150 golda), żelazny pancerz (100 golda), stalowy pancerz (150 golda), krótki łuk (100 golda), długi łuk (150 golda). Podmacniane ostrze (200 golda), Podmacniany łuk (200 golda), podmacniany pancerz (200 golda), Stalowa kusza (500 golda), kusza wysokiej jakości (750 golda), (więcej do wymyślenia)
-Sklep - tutaj możesz kupić jedzenie dla kompanów (1 racja = 75 golda). (bardzo bym prosił o radę, co jeszcze umieścić w sklepie, jednak nie ma to być żadna broń).
-koszary - jeśli masz powyżej 4 punkty dobrego poważania, możesz tutaj rekrutować: Łucznik gwardii królewskiej-600 golda. Kusznik gwardii królewskiej-1000 golda. Pikinier gwardii królewskiej-1500 golda. Lekko - kawalerzysta gwardii królewskiej-1500 golda. Ciężko-kawalerzysta gwardii królewskiej-2000 golda. Zbrojny gwardii królewskiej-2000. Uwaga, wyjątek- Rycerzy-5000 golda i 10 dobrego poważania.
Dom na rzecz pomocy społecznej (jeszcze nie wymyśliłem nazwy, więc się nie śmiejcie, jednakże miło przyjmuję rady, jak to coś nazwać ) - Tutaj możesz dać jednorazowo 1000 golda. Dzięki temu dostajesz 1 dobrego poważania.
2.Wioska Plantans - jest to biedna wioska, więc nie ma tam żadnych rzeczy, które mogą przydać się na dłuższą metę. Jest ona postawiona w dużym stopniu na gospodarkę: Możesz tu kupić jedną rację rzywnościową za mniejszą kwotę, niż w zamku. Mianowicie za 25 golda.
- możesz także pomóc chłopom w pracy na roli (tracisz kolejną turę, a zyskujesz 1 punkt dobrego poważania.
- Chatka wiedźmy - tu możesz poznać swoją przyszłość - koszt: 250 golda (Bieżesz pięć kart przygody, wywalasz na stos odrzuconych jedną, tą, której nie chcesz. Pozostałe karty układasz koło siebie. Z tej kupki tylko ty możesz brać, jednak jest to branie przymusowe. Bierzesz z niej, zamiast z głównej talli przygód.
- rekrutacja - w tej wiosce możesz rekrutować chłopów (100 golda). Nic one nie wymagają, możesz być największym idiotą, a i tak pójdą z tobą w świat : ).
3.Wioska Brekks - ta miejscowość jest przystawiona w dużym stopniu na obronę:
- kuźnia ( Bronie dla twoich kompanów) - żelazny miecz (100 golda), stalowy miecz (150 golda), żelazny pancerz (100 golda), stalowy pancerz (150 golda), krótki łuk (100 golda), długi łuk (150 golda).
- rekrutacja - Pałkarze (700 golda. Nie wymaga ani złego, ani dobrego poważania), Berserkerzy (550 golda. Oni również) Rzeźnicy (1300 golda. Nie wymagają żadnego poważania, ale zmniejszają twoje dobre poważanie). Najemnik niskiej klasy (25 golda na turę). Najemnik średniej klasy (50 golda na turę). Najemnik wysokiej klasy (75 golda na turę). (pragnę powiedzieć, że ,,najemnik" nie oznacza, że jest to jedna klasa. W najemnikach niskiej klasy może być koleś walczący mieczem, jak i łukiem. To samo w najemnikach średniej i wysokiej).
- porcja żywnościowa ( 50 golda)
- tablica ogłoszeń - tutaj możesz dostać różne zadania, jednak nie będą one przedstawione jako tallia kart. Będą one polegały głównie na przywożeniu, lub odwożeniu. Np, ,,dostarcz te a tamte miecze do koszar w zamku". Będzie się za to dostawało taką sobie zapłatę.
4. Wioska Ergness - ta miejscowość opiera się na obronie i na gospodarce (pół na pół). W niej możesz:
-rekrutacja - Chłop (100 golda) Uzbrojony chłop (300 golda - posiada żelazny miecz i zbroje). Berserker (500 golda). Najemmnik niskiej klasy (25 golda na turę).
kuźnia- żelazny miecz (75 golda). żelazny pancerz (75 golda).
porcja żywnościowa - (50 golda).
5. Klasztor
Modlitwa - Możesz się pomodlić. Wybierasz najpierw o co:
O kasę - tak, każdy tego surowca chciałby mieć jak najwięcej, jednak w tej grze większą szansę na spełnienie cudu ma biedak. Rzuć jedną kością. Odejmij wynik o jeden, jeśli masz 1000 golda. O dwa, jeśli masz 1500, o cztery, jeśli masz 2000 golda i tak dalej. Zaś w drugą stronę: jeśli masz 2 punkty złego poważania, odejmij od wyniku 1, jeśli 3, odejmij dwa...chyba rozumiecie? Jednak jeśli masz dwa punkty dobrego poważania, dodaj do wyniku 1 ... dobra, nie ma sensu ciągnąć dalej. Jeśli wyszło ci 1-4, Bóg cię nie wysłuchał, jeśli 5, "dał" ci 1000 golda, jeśli 6, 2000.
O rozgrzeszenie - Rzuć jedną kością: odejmij od wyniku 2, jeśli masz powyżej 3 punków złego poważania. jeśli wypadło ci 1-5, Bóg nie wysłuchał twej modlitwy, jeśli wypadło ci 6, twoje złe poważanie "ulatnia się".
O jedzenie - jeśli masz powyżej 3 punktów dobrego poważania, dodaj do wyniku 1, jeśli masz pow. 3 punktów złego, odejmij 3 . Jeśli wypadło ci 1-2, nic się nie dzieje, jeśli 3-4, dobierz 5 porcji jedzenia, jeśli 5-6, dobierz taką liczbę porcji, jaką masz liczbę ludzi w swojej kompanii, ale mnożąc ją przez 5.
- rekrutacja - Mnich (nic nie kosztuje, ale potrzeba 6 punktów dobrego poważania - można mieć tylko jednego)
6.Obóz bandytów - jeśli dostaniesz się tu, mając jakiekolwiek punkty dobrego poważania, zostajesz zabity. Jeśli masz 4, lub więcej punktów złego poważania, możesz zabrać kartę ,,Bandyta". Jesteś teraz pełnoprawnym bandytą : D.
- Tutaj możesz wykonywać questy z talli ,,Bandyci". Jeśli wykonasz ich pięć, awansujesz w hierarchi bandytów na pierwszy stopień (będzie 6 stopni, na początku masz zerowy). Jeśli wykonasz 10 następnych, zaś awansujesz, i tak dodajesz pięć misji do każdego awansu). Każdy awans odblokowuje coś nowego, a jak będziesz na przed-najwyższym (5) stopniu, to żeby stanąć na najwyższym, musisz walczyć na śmierć i życie z samym dowódcą bandytów.
- Porcje żywnościowe (każda pierwsza darmowa, jednak następne po 50 golda).
- Broń - Tutaj możesz zakupić losową broń, czyli może trafić ci się jakaś dostępna w kuźni dla doświadczonych jednostek. Jednak cenę przedmiotu podwyżasz o 50%.
7. Jaskinia - Tutaj bierzesz 1 kartę z talli ,,Jaskinia".
8. Kopalnia złota - Tutaj możesz:
- pomóc górniką. Jeśli zdobędziesz wysoką sumę złota, dostajesz większe wynagrodzenie. Rzuć kością (dodaj 1 do wyniku, jeśli masz powyżej 10 siły, odejmij, jeśli masz poniżej) 1-zdobywasz 100 golda 2-zdobywasz 200golda 3-300 4-400 5-500 6-600. Tracisz następną turę.
- zawsze, nawet jeśli pomagasz górniką, musisz brać kartę z kart ,,Kopalnia złota". Może tutaj się znależć nieszczęście takie jak - zawalenie drogi, potop. Nie ma jednak niczego szczęśliwego.
9. Las Hejtan - Jeśli wejdziesz do lasu, rzuć kością (1-2- dwóch twoich kompanów uciekło, ponieważ bało się wejść głębiej do lasu (wybór losowy), 3-4- szepty, jakie słyszą twoje wojska, są nie do wytrzymania. Za każdego z nich rzuć kością. Jeśli wypadnie u któregoś 1-2, odchodzi od ciebie. 5-6 - nic się nie dzieje. Uwaga, wyjątek: Rycerz w żadnym wypadku nie tchórzy.
Będzie to rozległy las, który będzie rósł daleko od miasta (będzie to jedna lokacja z tych, co bardzo trudno przyjdzie stawić czoła z przeciwnościami losu. Tu mam zamiar zrobić coś gorszego, niż bandyci ; ). Tutaj, zamiast kart Przygód, będzie się brało karty z talli ,,Las Hejtan". Będą tu podlokacje, takie jak:
- zapomniany grobowiec - (do wymyślenia)
- cmentarz - (do wymyślenia)
- czarny staw - (do wymyślenia)
- opuszczona kopalnia (do wymyślenia)
- zbeszczeszczona, opuszczona katedra (do wymyślenia)
- Stos - będzie to miejsce, które określa centrum lasu. Stos, to będą ludzkie ciała (do wymyślenia).
Tak naprawdę, wymyśliłem tutaj wszystko, jednak chce to bardziej dopracoweać, by te miejsce stało się bardziej zajebistsze.
10. Morze Północne - jak sama nazwa wskazuje, leży na wschodzie. Żartowałem : ). Zamiast normalnych kart przygód, bierz tutaj karty z talli ,,Morze". Jeśli stoisz na jakiejś wyspie, to nie bierz tych kart. Tutaj tak samo, jak w lesie Hejtan, będzie wysoki poziom trudności. Na nim będą leżały wyspy:
- Port - będzie leżał przy głównej wyspie ( do wymyślenia)
- wyspa kordsak - (do wymyślenia)
- wyspa Nartul - (do wymyślenia)
- Greatkrotss - Będzie to wielka wyspa. Będzie osobną lokacją, klórej nie wymyśliłem.
ps. Ceny są troszkę zbyt głupie (np, jedzenie kosztuje prawie tyle, co zbroja. Potraktujcie je jako ceny wstępne, które będzie się jeszcze podwyższać/obniżać
Na razie to wszystko. Mechanik jeszcze nie wyjawiam. żegnam
Moja gra. Po raz kolejny
Moja gra. Po raz kolejny
Ostatnio zmieniony 17 maja 2013, 07:03 przez Żaku, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Moja gra. Po raz kolejny
Nie gnojcie mnie za to, że dałem ten temat w złym miejscu, sam to zauważyłem : (. Jednak wiem, jak się daje posty do odpowiednich miejsc . Niestety gorzej z przenoszeniem : (.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 20:32 przez Żaku, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Moja gra. Po raz kolejny
Wystraczy zedytować, skopiować calość, usunąć ten temat i wkleić do tamtego (edytując post)
Druga sprawa, są "miliony" gier w którym robisz coś i turlasz? Może jakaś ciekawsza mechanika, jak rozumiem to gra przygodowa lecz to nie ma być tylko turlanka.
Druga sprawa, są "miliony" gier w którym robisz coś i turlasz? Może jakaś ciekawsza mechanika, jak rozumiem to gra przygodowa lecz to nie ma być tylko turlanka.
Re: Moja gra. Po raz kolejny
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak się usuwa posty? Patrzyłem wszędzie. Może coś pominąłem. Proszę o szybką odpowiedź.
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Moja gra. Po raz kolejny
Kwadracik [X] obok [!] tuż nad napisem "Cytuj". Ale pojawia się tylko wtedy gdy Twój post jest ostatnim w wątku. Inaczej nie usuniesz.Żaku pisze:Mam jeszcze jedno pytanie. Jak się usuwa posty? Patrzyłem wszędzie. Może coś pominąłem. Proszę o szybką odpowiedź.
Jeśli nie jesteś ostatni, to jest tylko jeden sposób:
- zmieniasz treść na np "." (kropkę) jako cały post, w każdym razie coś bez sensu
- klikasz na [!] i zgłaszasz do admina o usunięcie
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Moja gra. Po raz kolejny
Przeniosłem temat.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl