Delete

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Hertil
Posty: 127
Rejestracja: 09 paź 2012, 20:58

Delete

Post autor: Hertil »

Delete
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, 15:38 przez Hertil, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9456
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1445 times
Kontakt:

Re: Nowy system walki.

Post autor: MichalStajszczak »

Hertil pisze:Moim zdaniem o wiele lepsze niż rzucanie kostką.
Dlaczego lepsze? Kamień, nożyce, papier jest moim zdaniem grą "psychologiczną" i polega głównie na tym, żeby przewidzieć, co wybierze przeciwnik. A tutaj sprowadza się to do w sumie losowego wyboru pary i strony.
Awatar użytkownika
ignatus
Posty: 291
Rejestracja: 24 wrz 2012, 11:59
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: ignatus »

W czym to jest lepsze od losowego wyboru 1 karty z oznaczeniem papier,kamień,nożyce? Po co te pary?
Początkujący weteran
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: BartP »

Powiem wprost: beznadzieja. To tak jak rzucić kością, na 3- przegrywasz, na 4+ wygrywasz.
Tak na boku to wydaje mi się, że to forum jest trochę ugrzecznione jeśli chodzi o dawanie rad początkującym nastoletnim "twórcom gier". Przecież przywołanie do porządku i uświadomienie, że nieraz błądzą w mechanikach sprzed 20 lat to też rada. Nie twierdzę, że to dotyczy tego akurat projektu. Ale po mechanice walki od razu w oczy rzuca się brak ogrania i rozumienia mechanizmów growych.
Yamada Hanushi
Posty: 110
Rejestracja: 31 paź 2009, 11:48

Re: Nowy system walki.

Post autor: Yamada Hanushi »

BartP pisze:Tak na boku to wydaje mi się, że to forum jest trochę ugrzecznione jeśli chodzi o dawanie rad początkującym nastoletnim "twórcom gier".
Mam zupełnie inne wrażenie. IMHO krytyka na tym forum czasem jest zbyt ostra, zbyt surowa i nie przystająca do "stany umysłu i ducha" tych nastoletnich osób, które bawią się w projektowanie gier. Myślę, że jeśli ktoś zaczyna to ważne jest pewne roztrenowanie tj. tworzenie gier niezależnie od tego czy są one innowacjami na skalę świata. Grunt to tworzyć nowe projekty. Ilość przeradza się w jakość - to jedna z głównych zasad psychologii twórczości.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: BartP »

Ok, rozumiem. Na którym etapie wg Ciebie twórca wtórnego projektu powinien usłyszeć, iż jest on wtórny, tak wtórny, że aż słaby?
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: Brylantino »

Tylko w większości gier (jakie przynajmniej znam), do rzutu dochodzi jeszcze masa różnych modyfikatorów, a jak np taki system papier-nożyce-kamień mógłby się zmieniać ze względu na posiadany ekwipunek (gry przygodowe) itp? Jakoś w ogóle tego nie widzę.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8755
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2667 times
Been thanked: 2353 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: Curiosity »

BartP pisze:Tak na boku to wydaje mi się, że to forum jest trochę ugrzecznione jeśli chodzi o dawanie rad początkującym nastoletnim "twórcom gier".
+1

Szczerze mówiąc, jak widzę topic pt. "Moja gra", "Mój pomysł na grę" itd., to już wiem, że będzie masa "młodzeńczego" zapału i zero inwencji. I też mam dylemat "co odpisać".
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Odp: Nowy system walki.

Post autor: vaski »

BartP pisze:Powiem wprost: beznadzieja. To tak jak rzucić kością, na 3- przegrywasz, na 4+ wygrywasz.
Chyba, że rozbudujemy silnik walki do:
Kamień, papier, nożyce, jaszczurka, Spock!
Hertil
Posty: 127
Rejestracja: 09 paź 2012, 20:58

Re: Nowy system walki.

Post autor: Hertil »

Tak więc:
Po pierwsze - przedstawiłem pomysł na coś innego niż tylko rzucanie kostką. Chyba ze ktoś lubi kiedy losowosc opiera się jedynie na kostkę.
Po drugie - wcale nie mam zamiaru zastosować tego pomysłu w swoim projekcie
Po trzecie - to do tego Pana, który nie wie kiedy powiedzieć, że pomysł jest słaby - krytykować jest łatwo, ruszyć swoje dupsko i coś zrobić już niekoniecznie. Chyba po to są wtórne projekty by to rozbudowywać aż w końcu zrobi się coś świetnego? Chyba, że znasz inne powołanie projektów wtórnych. O! Czekaj chyba wiem : Zhejtujmy go by się poddał i dał sobie spokój. Jestem takie boski bo hejtuje w necie.

Na prawdę, i to ja niby jestem dzieckiem. Nie ma to jak zabić pomysł dla innych twórców. Tylko pogratulowac twojej mamie, że zdołała tyle śniegu zjeść.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: BartP »

Ogarnij się, przekroczyłeś pewną linię.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: Brylantino »

Hertil pisze:Tak więc:
Po pierwsze - przedstawiłem pomysł na coś innego niż tylko rzucanie kostką. Chyba ze ktoś lubi kiedy losowosc opiera się jedynie na kostkę.
Po drugie - wcale nie mam zamiaru zastosować tego pomysłu w swoim projekcie
Po trzecie - to do tego Pana, który nie wie kiedy powiedzieć, że pomysł jest słaby - krytykować jest łatwo, ruszyć swoje dupsko i coś zrobić już niekoniecznie. Chyba po to są wtórne projekty by to rozbudowywać aż w końcu zrobi się coś świetnego? Chyba, że znasz inne powołanie projektów wtórnych. O! Czekaj chyba wiem : Zhejtujmy go by się poddał i dał sobie spokój. Jestem takie boski bo hejtuje w necie.

Na prawdę, i to ja niby jestem dzieckiem. Nie ma to jak zabić pomysł dla innych twórców. Tylko pogratulowac twojej mamie, że zdołała tyle śniegu zjeść.
Jeżeli publikujesz pomysł publicznie, to spodziewaj się iż każdemu się nie spodoba i każdy ma prawo wyrazić o nim opinie. Jednak takie wycieczki osobiste, które Ty już zacząłeś to lekkie przegięcie...
Awatar użytkownika
ignatus
Posty: 291
Rejestracja: 24 wrz 2012, 11:59
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: ignatus »

Na prawdę nie wiem co powiedzieć
Początkujący weteran
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4065
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 279 times
Been thanked: 165 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: lacki2000 »

Ja generalnie uważam, że komentarze dotyczące projektów są z grubsza powściągliwe i tolerancyjne (a tolerancja to wyrozumiałość dla czegoś czego do końca bądź w większości nie akceptujemy). Swoim ostatnim postem imć Hertil (btw ładny anagram) pojechał ostro.

Nawet sam siebie podsumował...
Hertil pisze:Jestem takie boski bo hejtuje w necie.
Nie kumam tego tekstu ze śniegiem, może coś pominąłem w swej edukacji i eksploracji netu albo kiepskie mam wnioskowanie...

Ja tam żaden mistrz gier wszelakich nie jestem ale czytam chętnie wątki pomysłów, nawet najbardziej beznadziejne, czasem się skuszę by pojechać sarkazmem by co mniej odpornych i opornych projektantów sobie w dalszej rozmowie odpuścić. W tym temacie od początku wiadomo było, że kroi się afera bo pomysł mechanicznie jest słaby a jego twórca wrażliwy na krytykę.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Hertil
Posty: 127
Rejestracja: 09 paź 2012, 20:58

Re: Nowy system walki.

Post autor: Hertil »

Amazing, że na 20 tematów, w których przynajmniej 5 było gorszych od moich - są mniej skrytykowane od mojego. Przypadek czy nienawiść odkąd się tu pojawiłem?
Hertil
Posty: 127
Rejestracja: 09 paź 2012, 20:58

Re: Nowy system walki.

Post autor: Hertil »

Dobra, zajrzę tu za jakieś 20 lat kiedy będę grubo po 30, bo najwidoczniej tyle tutaj trzeba mieć by się przebić przez "elitę". Po za tym widzę, że panowie mierzą wszystkich jedną miarą i starają się używać wysoce mądrych słów by mieć cień szansy na uciszenie takiego "bachora" jak ja. Obrzucacie mnie błotem dlatego te na te 20 stron tematów z pomysłami może kilka tematów było dobrych? Po za tym wy chyba też kiedyś byliście dzieciaczkami z ambicjami. I zapewne jacyś dorośli wam to utrudniali. Kierując się zasada, że skoro ja tak miałem to ktoś inny też ma tak mieć , niszczycie ambicje młodych ludzi. Mam nadzieję, że żaden z was nie jest bądź nie zoatanie nauczyciel/psychologiem bo wszystlich by skreslal na starcie.


Za błędy przepraszam moje T9 lubi plątać figle.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4478
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1432 times
Been thanked: 1102 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: garg »

Hertil pisze:Mam nadzieję, że żaden z was nie jest bądź nie zoatanie nauczyciel/psychologiem bo wszystlich by skreslal na starcie.
Skreślono pomysł, a nie Ciebie. To dość istotna różnica...
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: Brylantino »

Hertil pisze:Dobra, zajrzę tu za jakieś 20 lat kiedy będę grubo po 30, bo najwidoczniej tyle tutaj trzeba mieć by się przebić przez "elitę". Po za tym widzę, że panowie mierzą wszystkich jedną miarą i starają się używać wysoce mądrych słów by mieć cień szansy na uciszenie takiego "bachora" jak ja. Obrzucacie mnie błotem dlatego te na te 20 stron tematów z pomysłami może kilka tematów było dobrych? Po za tym wy chyba też kiedyś byliście dzieciaczkami z ambicjami. I zapewne jacyś dorośli wam to utrudniali. Kierując się zasada, że skoro ja tak miałem to ktoś inny też ma tak mieć , niszczycie ambicje młodych ludzi. Mam nadzieję, że żaden z was nie jest bądź nie zoatanie nauczyciel/psychologiem bo wszystlich by skreslal na starcie.


Za błędy przepraszam moje T9 lubi plątać figle.
Jak będziesz miał już trochę więcej lat, to nauczysz się bardzo istotnej cechy, która jest wręcz niezbędna do korzystania z internetu i wypowiadania się na forach: nabieranie dystansu. Bierzesz zbyt do siebie to co inni forumowicze napisali. Prawda jest taka, iż podana przez ciebie mechanika jest trochę bezsensowa, gdyż w niczym nie jest lepsza od tradycyjnego rzutu kością, a zmieniać coś bądź używać tylko po to, aby było inne jest chyba lekko nietrafione.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: Jan Madejski »

W sprawie samego systemu walki: "Papier-kamień-nożyce"/"Marynarzyk" to ciekawy mechanizm, który znajduje zastosowanie w dużo bardziej zaawansowanych mechanikach, m.in. gier komputerowych. Przykładowo, w grze strategicznej można przyjąć założenia, że jakieś jednostki "pokonują się" według podobnych reguł ("łucznicy zabijają kawalerię, która zabija piechotę, która zabija łuczników"). Można rozwijać układ do pięciu pozycji (z jaszczurką i Spockiem / magami i generałami etc.), można rozwijać go w "pionie" ("łucznicy-piechota-kawaleria" to "zwykłe jednostki", a do tego dochodzi kolejny trójkąt: "bohaterowie -> potwory -> zwykłe jednostki -> bohaterowie"), albo nakładać dwa układy na siebie (jednostki pokonują się według jednego układu marynarzyka, a widzą siebie w innym - np. łucznicy szybciej dostrzegają piechotę, piechota szybciej dostrzega magów, a magowie szybciej dostrzegają łuczników). W wielu komputerowych bijatykach można dopatrzyć się też rdzenia, w którym kopniak ma przewagę nad pięścią, pięść przerywa próbę przerzutu, a przerzut pokonuje kopniak (zresztą stało się to rdzeniem pewnej popularnej karcianki).

Marynarzyk jest na tyle prosty, że zdecydowanie nadaje się do stworzenia mechaniki walki także w grze planszowej - zarówno prostej, jak i zaszyty gdzieś w mechanice skomplikowanej. Niestety, system podwójnych kart, który zaproponowałeś, nie ma w obecnej postaci specjalnej przewagi nad rzutem kostką (albo wręcz monetą, jeśli nie uwzględniasz remisowych układów kart), ponieważ gracz nie otrzymuje zawczasu żadnej informacji pomagającej w podjęciu decyzji. Jak powiedzieli przedmówcy, w marynarzyka gra się raczej rozgryzając przeciwnika. Karty nie mają żadnej psychologii i nie dałoby się stosować wobec nich żadnej strategii. Można jedynie szacować szanse, pod warunkiem, że znamy rozkład kart w talii a wykorzystane karty wypadałyby z puli - i w takim kierunku mogłaby rozwinąć się podobna mechanika. Nadal nie uzasadnia to jednak zwiększonych kosztów wyprodukowania takich "książeczkowych" kart :/ Na dodatek mechanika marynarzyka wydaje się być w tym przypadku niewykorzystana w pełni.
Krótko mówiąc: pomysł do chrzanu :) Ale to nie powód, by się zrażać do projektowania. Jak napisał Yamada Hanushi - grunt to tworzyć nowe projekty.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8755
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2667 times
Been thanked: 2353 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: Curiosity »

Hertil pisze:Amazing, że na 20 tematów, w których przynajmniej 5 było gorszych od moich - są mniej skrytykowane od mojego. Przypadek czy nienawiść odkąd się tu pojawiłem?
Chyba masz zbyt wielkie mniemanie o sobie. Nienawiść do kogoś, kogo kompletnie nie znam? Litości, dorośnij!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Nowy system walki.

Post autor: conus »

Hertil
Nie przejmuj się, szukanie okazji żeby nabić posta albo zabłysnąć krytykując kogoś młodszego lub mniej doświadczonego nie jest niczym niezwykłym. Korzystaj z konstruktywnej krytyki, zmodyfikuj swój pomysł w oparciu o te uwagi, które uważasz za wartościowe – przetestuj i dopiero wtedy podziel się.
Fajnie ze masz pasje i chęć do dzielenia się pomysłami, jeżeli jednak nie przetestujesz ich samodzielnie to musisz się liczyć z krytyką, bierz do serca jedynie te konstruktywną i nie załamuj się :) - twórz, kombinuj i wymyślaj.

edit:
lacki2000 pisze:Nie kumam tego tekstu ze śniegiem, może coś pominąłem w swej edukacji i eksploracji netu albo kiepskie mam wnioskowanie...
kolega śniegowy czyt: bałwanek :)
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, 15:15 przez conus, łącznie zmieniany 1 raz.
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3037
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 575 times
Been thanked: 239 times

Re: Nowy system walki.

Post autor: DarkSide »

Hertil pisze:A wy jak uważacie? Dobry pomysł czy do chrzanu?
Hertil pisze:to do tego Pana, który nie wie kiedy powiedzieć, że pomysł jest słaby - krytykować jest łatwo, ruszyć swoje dupsko i coś zrobić już niekoniecznie. [...] Zhejtujmy go by się poddał i dał sobie spokój.
[...]
Nie ma to jak zabić pomysł dla innych twórców.
Jeśli nie jesteś gotów na krytykę, nie wynoś swych pomysłów na ołtarze pod osąd publiki.
Hertil pisze:Amazing, że na 20 tematów, w których przynajmniej 5 było gorszych od moich - są mniej skrytykowane od mojego. Przypadek czy nienawiść odkąd się tu pojawiłem?
Widocznie tamte pomysły były na tyle słabe, że nawet niewarte tracenia czasu na wpis.
Nie wiem jak inni forumowicze, ale ja nie miał bym pojęcia o tym że się pojawiłeś na forum, gdyby nie lektura tego tematu.
Hertil pisze: Po drugie - wcale nie mam zamiaru zastosować tego pomysłu w swoim projekcie
Jeśli dobrze zrozumiałem, to bronisz tego pomysłu jak niepodległości pomimo, że nawet nie masz zamiaru sprawdzić w praktyce jak on działa?! :?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Hertil
Posty: 127
Rejestracja: 09 paź 2012, 20:58

Re: Nowy system walki.

Post autor: Hertil »

@DarkSide

Po prostu przedstawiłem pomysł, bo pełno osób szuka systemów walki. Przedstawiłem go dla takich osób, nie dla tych, którzy się na tym świetnie znają i jak zwykle wiedzą lepiej.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Delete

Post autor: Brylantino »

Sam w pierwszym poście prosiłeś o opinie, a teraz masz pretensje że je otrzymałeś. Nie wróżę Ci przyszłości jako twórca gier, skoro jakąkolwiek krytykę traktujesz w taki sposób.
Anielek
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2013, 20:49

Re: Nowy system walki.

Post autor: Anielek »

MichalStajszczak pisze:
Hertil pisze:Moim zdaniem o wiele lepsze niż rzucanie kostką.
Dlaczego lepsze? Kamień, nożyce, papier jest moim zdaniem grą "psychologiczną" i polega głównie na tym, żeby przewidzieć, co wybierze przeciwnik. A tutaj sprowadza się to do w sumie losowego wyboru pary i strony.
moim zdaniem nie da sie przewidziec,to nie psychologia tylko rachunek prawdopodobienstwa.
ODPOWIEDZ