Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

lichking pisze: PS.A gdyby ten atak nie zakończył walki mógłbym zaatakować agresora golemami?
Mógłbyś. Ale dlaczego ich nie użyć do bloku?
Zawsze to 2 obrażeń mniej :)

Zachęcam do gier PBF na BGG.
Tak długa gra jest ok do grania przez sieć.
Vassal też już dostępny - coraz więcej możliwości :)
Pewnie wkrótce będzie Lost Legion.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: sirafin »

Wszystko czytało się ładnie pięknie, dopóki nie dobrnąłem w instrukcji do walki pomiędzy graczami :D
1. Najpierw mamy atak dystansowy/oblężniczy, w którym gracze ostrzeliwują się i blokują na zmianę, póki im się nie znudzi. Napadany strzela jako pierwszy. Bloku potrzeba dwa razy więcej, tak jakby ataki były szybkie. Napadnięty nieszczęśnik może korzystać z dobrodziejstw fortyfikacji. Obrażenia rozdziela atakujący i musi zrównoważyć pancerz celu by zadać ranę.
2. Walkę wręcz zaczyna bandyta, który doprowadził do starcia. Blok działa już normalnie. Fortyfikacje przestają chronić napadniętego. Obrażenia działają jak w dystansowej, ale dodatkowo można ich użyć żeby okraść albo wykopać przeciwnika z obszaru.

Jeśli czegoś nie przekręciłem, to ogólny obraz takiej walki rozumiem. Chciałbym jednak upewnić się odnośnie kilku kwestii związanych z atakiem.

A)
Jeśli w skład ataku wchodzi atak fizyczny, to cały atak staje się fizyczny. Tylko w walce wręcz, czy w dystansowej też?
atak dystansowy 3 + atak oblężniczy lodem 2 + atak dystansowy ogniem 4 = atak dystansowy 9
w walce dystansowej potrzeba 18 dowolnego bloku, w walce wręcz 9 dowolnego bloku

B)
Jeśli przeciwnik atakuje samymi żywiołami, to skuteczny jest blok z dowolnego żywiołu użytego w ataku.
atak dystansowy lodem 2 + atak dystansowy ogniem 3 = atak dystansowy 5 lodem/ogniem
w walce dystansowej potrzeba 10 bloku lodem/ogniem (albo 20 zwykłego bloku), w walce wręcz 5 bloku lodem/ogniem (albo 10 zwykłego bloku)


Generalnie chcę się upewnić, że w przypadku ataków, cały atak dostaje wspólny atrybut (nie ma znaczenia, że lodu było 2 a ognia 3, liczy się, że w sumie jest 5 i można go efektywnie blokować dowolnym z tych żywiołów).

Czy bohaterowie mają możliwość atakowania zimnym ogniem? Rozumiem, że to co innego niż zsumowany atak lodem i ogniem, i efektywnie zablokować go można tylko blokiem zimnym ogniem?
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

bardzo dobrze zrozumiałeś.
cieszy mnie, że praca tłumaczenia została wykonana prawidłowo. :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: sirafin »

Dzięki za rozwianie wątpliwości i pracę włożoną w stworzenie wersji PL ;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5609
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 797 times
Been thanked: 1243 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Po wczorajszej rozgrywce mam wątpliwości odnośnie karty Maksymalny Efekt. Tekst w obu wersjach jest podobny - "Wyrzuć kartę akcji ze swojej ręki, wykorzystaj jej działanie (podstawowe 3 razy lub wzmocnione 2 razy)". Teraz pytania:

Po pierwsze - czy karta akcji może być kartą akcji zaawansowanych czy chodzi tylko o podstawowe karty z talii każdego bohatera?

Po drugie - wyrzuć oznacza usuń z gry? Tak chciałem to zinterpretować, znajomy upierał się, że wyrzuć = odrzuć na stos kart odrzuconych. Moim zdaniem za każdym razem kiedy używamy Maksymalnego Efektu tracimy jedną kartę akcji z talii.
calif
Posty: 23
Rejestracja: 04 wrz 2012, 13:58

Re: Mage Knight PL

Post autor: calif »

mat_eyo pisze: Po pierwsze - czy karta akcji może być kartą akcji zaawansowanych czy chodzi tylko o podstawowe karty z talii każdego bohatera?
Chodzi tu o dowolną kartę akcji, możesz wyrzucić zarówno podstawową jak i zaawansowaną kartę akcji.
mat_eyo pisze:Po drugie - wyrzuć oznacza usuń z gry? Tak chciałem to zinterpretować, znajomy upierał się, że wyrzuć = odrzuć na stos kart odrzuconych. Moim zdaniem za każdym razem kiedy używamy Maksymalnego Efektu tracimy jedną kartę akcji z talii.
Masz rację, wyrzuć oznacza usuń z gry.
viral028
Posty: 11
Rejestracja: 24 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: katowice

Re: Mage Knight PL

Post autor: viral028 »

To ja mam pytanka przy ataku na miasto wygranym powiedzmy ze ja inicjowalem i 3 os sie dolaczyly to kazdy z nich traci ture czyli nastepna tura jaka bedzie rozegrana normalnie czyli z ruchem to moja ? I nastepne kiedy odslania mi sie miasto i losuje potwory to czy negocjowac moge z ludnoscia maista tylko po podbiciu go i jezeli tak to czy tylko ten gracz moze tam kupowac rzeczy ktory jest namiestnikiem ? i jeszcze jedno :) na czym polega licytacja o namiestnika wiem ze trzeba tarcze swoje wrzucic ale ile ich trzeba ?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

viral028 pisze:To ja mam pytanka przy ataku na miasto wygranym powiedzmy ze ja inicjowalem i 3 os sie dolaczyly to kazdy z nich traci ture czyli nastepna tura jaka bedzie rozegrana normalnie czyli z ruchem to moja ? I nastepne kiedy odslania mi sie miasto i losuje potwory to czy negocjowac moge z ludnoscia maista tylko po podbiciu go i jezeli tak to czy tylko ten gracz moze tam kupowac rzeczy ktory jest namiestnikiem ? i jeszcze jedno :) na czym polega licytacja o namiestnika wiem ze trzeba tarcze swoje wrzucic ale ile ich trzeba ?
Szturm na miasto jest na tych samych zasadach jak na każde inne ufortyfikowane miejsce (wieża, baszta)
Po ataku następuje koniec tury gracza - nie można od razu negocjować.
Wspólny szturm - każdy gracz, któy jest w pobliżu miasta, może się dołączyć - traci swoją następną turę.
Jeśli się decyduje na dołączenie musi również zagrać jakieś karty z ruchem, które mu pozwolą dostać się do miasta. Nie można tak po prostu zdecydować się, że się dołączam i już walczyć. Tak jak inicjator szturmu, tak i każdy gracz musi zagrać 2 punkty ruchu.

I tak jak w innych miejscach każdy gracz w swoich turach może tu rozpocząć negocjacje, ale każdy gracz, który pokonał wcześniejszych obrońców (ma swoją tarczę w mieście) dodaje do sumy Wpływu +1 za każdą tarczę.
A tarcze tak jak wspomniałem wyżej dodajemy za pokonanych obrońców. Za każdego wroga 1 tarcza.
Ten kto ma ich najwięcej po pokonaniu wszystkich wrogów zostaje Namiestnikiem. W przypadku remisu, ten, który zabił pierwszego wroga (kto pierwszy dodał tarczę).
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Mage Knight PL

Post autor: coldsoul »

KILKA PYTAŃ... Czaszka mi dymi od tych zasad... :)

1) Wróg orkowie z odpornością fizyczną 4.
Czy mimo ataku z dystansu muszę zebrać tego ataku 8pkt? Ewentualnie walić alternatywnym atakiem...

2) Nie wiem czy dobrze rozumiem sprawę otrzymywania ran...
Może kilka przykładów:

Nie zablokowałem wroga...
Przyjmuję rany (moja zbroja to powiedzmy 2, nie mam jednostek)
Wróg ma ataku 9.
Otrzymam 5 ran?
9-2 (jedna rana), 7-2 (druga rana), 5-2 (trzecia rana), 3-2 (czwarta rana), zostaje jeden więc jeszcze jedna, (piąta rana)...
Dobrze liczę?

4) Czy mam obowiązek blokować wroga? Czy blokowanie zależy tylko i wyłącznie od mojej decyzji?

5) Jak to jest z kartami taktyk? Czy wykorzystanych w danej turze już się nie używa podczas rozgrywki?

6) Można werbować jednostki, a następnie plądrować wioskę? Trochę to nieetyczne... :)

7) Czy w swojej turze mogę nie robić nic/ czy mogę wyrzucić jakieś karty i dobrać inne?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: sirafin »

coldsoul pisze:1) Wróg orkowie z odpornością fizyczną 4.
Czy mimo ataku z dystansu muszę zebrać tego ataku 8pkt? Ewentualnie walić alternatywnym atakiem...
Jeśli to zwykły fizyczny atak dystansowy, musisz zebrać 8pkt. Jeśli to dystansowy atak lodem/ogniem to wystarczą 4pkt.
coldsoul pisze:2) Nie wiem czy dobrze rozumiem sprawę otrzymywania ran...
Może kilka przykładów:

Nie zablokowałem wroga...
Przyjmuję rany (moja zbroja to powiedzmy 2, nie mam jednostek)
Wróg ma ataku 9.
Otrzymam 5 ran?
9-2 (jedna rana), 7-2 (druga rana), 5-2 (trzecia rana), 3-2 (czwarta rana), zostaje jeden więc jeszcze jedna, (piąta rana)...
Dobrze liczę?
Dobrze.
coldsoul pisze:4) Czy mam obowiązek blokować wroga? Czy blokowanie zależy tylko i wyłącznie od mojej decyzji?
To twój wybór.
A tak właściwie, to co z pytaniem nr 3? :D
coldsoul pisze:5) Jak to jest z kartami taktyk? Czy wykorzystanych w danej turze już się nie używa podczas rozgrywki?
Nie bardzo rozumiem. Taktyki są różne, niektóre wywierają efekt natychmiast po wybraniu, innych można użyć raz w trakcie dnia/nocy, a jeszcze inne działają w każdej turze danego dnia/nocy.
coldsoul pisze:6) Można werbować jednostki, a następnie plądrować wioskę? Trochę to nieetyczne... :)
Ale gdybyś plądrował bez werbowania, to byłoby pewnie etyczne ;) Takie działanie jest jak najbardziej dozwolone.
coldsoul pisze:7) Czy w swojej turze mogę nie robić nic/ czy mogę wyrzucić jakieś karty i dobrać inne?
Możesz nic nie robić, tylko co zyskasz na bezczynności? Na koniec tury, zanim dobierzesz karty, możesz odrzucić dowolną liczbę kart z ręki (za wyjątkiem ran).
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Mage Knight PL

Post autor: coldsoul »

A tak właściwie, to co z pytaniem nr 3? :D
Ta rozgrywka przegrzała mi zwoje w mózgu. ;)
Nie bardzo rozumiem. Taktyki są różne, niektóre wywierają efekt natychmiast po wybraniu, innych można użyć raz w trakcie dnia/nocy, a jeszcze inne działają w każdej turze danego dnia/nocy.
Czy jeśli wykorzystam jakąś kartę taktyki dnia, gdy nastanie kolejny dzień dalej można ją wybierać, czy zostaje ona odrzucana do pudełka? Widziałem, że w wersji jednoosobowej się je odrzuca. Nie odrzucam ich gdy gram np. na 2 graczy?
Ale gdybyś plądrował bez werbowania, to byłoby pewnie etyczne ;) Takie działanie jest jak najbardziej dozwolone.
:) Haha. :) Racja :)

To może tutaj: :)
3) Powiedzmy, że wróg ma taki sam atak - 9.
Zbroja mojego bohatera to 2.
Mam jedną jednostkę (bez bonusów odporności). - obrona 4.
Nie zablokowałem więc przydzielam obrażenia:
Najpierw na jednostkę. 9-4 = 5 (jedna rana na jednostkę), następnie 5-2,3-2,1-2, czyli bohater otrzyma 3 rany?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: sirafin »

Jeśli jakieś specjalne zasady nie mówią inaczej, to do wyboru są wszystkie taktyki.
Obrażenia obliczasz prawidłowo :)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Moniczka.s »

Jakiś czas temu moja plansza dnia i nocy została pozgniatana. Da się z niej korzystać, ale wrażenie estetyczna już nie te. Czy byłby ktoś w stanie zeskanować i przesłać mi skany planszy, abym mogła wytworzyć sobie duplikat.

Jeśli to zły dział, to z góry przepraszam.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Mage Knight PL

Post autor: coldsoul »

Pytanko! :)

20 strona zeszytu reguł / zdolności defensywne wroga.

Odporność na ogień: wszystkie Ataki
ogniem są osłabione (połowiczne).
Wróg ignoruje wszystkie działania inne (dziwnie to opisali: Nie powinno być raczej: Wróg ignoruje działania specjalne na czerwonych kartach prócz ataku i niżej wspomnianego bloku?
niż atak pochodzący z czerwonej karty. I tutaj pytanie o blok... Nie powinno być atak i blok?
Ignoruje też wszystkie zdolności jednostek
wzmocnione czerwoną maną.

Rozumiem, że czerwone karty akcji przeciwko wrogom z tą odpornością (atak a może i wyżej wspomniany blok) wzmocnione czerwoną maną działają?

Dodatkowo. Jeśli atakuję wroga z odpornością fizyczną i na ogień (jego zbroja to 3):
MAM 3 FIZYCZNEGO ATAKU I 3 OGNIEM.
Zadam mu 3 obrażenia? 1,5 + 1,5 = 3
Czy zadam mu 2 obrażenia? 1,5 (zaokrąglone w dół = 1) i 1,5 (zaokrąglone w dół = 1) = 2
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Misio205 »

coldsoul pisze:Pytanko! :)

20 strona zeszytu reguł / zdolności defensywne wroga.

Odporność na ogień: wszystkie Ataki
ogniem są osłabione (połowiczne).
Wróg ignoruje wszystkie działania inne (dziwnie to opisali: Nie powinno być raczej: Wróg ignoruje działania specjalne na czerwonych kartach prócz ataku i niżej wspomnianego bloku?
niż atak pochodzący z czerwonej karty. I tutaj pytanie o blok... Nie powinno być atak i blok?
Ignoruje też wszystkie zdolności jednostek
wzmocnione czerwoną maną.

Rozumiem, że czerwone karty akcji przeciwko wrogom z tą odpornością (atak a może i wyżej wspomniany blok) wzmocnione czerwoną maną działają?
Prosta sprawa. Skoro wróg ma odporność na ogień to ignoruje wszystko inne niż atak z czerwonych kart. Blok nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ w fazie bloku gracza liczy się rodzaj ataku przeciwnika a nie jego odporności.
coldsoul pisze: Dodatkowo. Jeśli atakuję wroga z odpornością fizyczną i na ogień (jego zbroja to 3):
MAM 3 FIZYCZNEGO ATAKU I 3 OGNIEM.
Zadam mu 3 obrażenia? 1,5 + 1,5 = 3
Czy zadam mu 2 obrażenia? 1,5 (zaokrąglone w dół = 1) i 1,5 (zaokrąglone w dół = 1) = 2
Zadasz 3 obrażenia :)
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Mage Knight PL

Post autor: coldsoul »

WRÓG Z ODPORNOŚCIĄ NA OGIEŃ.
Rozumiem, że czerwone karty akcji przeciwko wrogom z tą odpornością (gdy ATAKUJĘ) wzmocnione czerwoną maną działają?
Np. wzmacniam czerwoną maną aby otrzymać ataku ogniem 5, a nie 3 (jak u góry karty).

I jeszcze jedno.
Przyklad karty akcji zaawansowanych -" KRWAWY SZAŁ"

Atak 2.
Możesz wziąć do ręki ranę, aby zwiększyć działanie do: Atak 5.
(0)
Atak 4.
Możesz wziąć do ręki ranę, aby zwiększyć działanie do: Atak 9

Czy jeśli walczę z czerwonym wrogiem (odporność na ogień) to te działania (zaznaczyłem na zielono) na karcie wyżej opisanej czerwonej karcie są działaniami specjalnymi? Czy to są Ataki??? :/ MOGĘ ICH UŻYĆ?

I jeszcze coś:
Karta jednostki - "LODOWE GOLEMY"
Czy drugiej zdolności (trzeba wzmocnić niebieska maną) - ATAK LODEM 6 mogę użyć na wrogu odpornym na lód? (połowiczne obrażenia).
Tekst na 20 stronie reguł mówi. "Ignoruje też wszystkie zdolności jednostek wzmocnione niebieską maną"...
Już się gubię...

Postanowiłem sobie zrobić moją własną kartę podpowiedzi (na moje rozumienie), dobrze to opisałem, dobrze rozumiem?:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 sie 2013, 20:34 przez coldsoul, łącznie zmieniany 5 razy.
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: szmajchel »

Jeśli w fazie ataku chcę zaatakować 2 wrogów i 1 z nich ma odporność fizyczną (bądź inną) to drugi też jest liczony jakby takową zdolność miał?
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Mage Knight PL

Post autor: coldsoul »

Tak. Jeśli wybierzesz atak wszystkich na raz. Jeśli z osobna, to nie.
A co z moim pytaniem? :( Ktoś poradzi?
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Misio205 »

coldsoul pisze:WRÓG Z ODPORNOŚCIĄ NA OGIEŃ.
Rozumiem, że czerwone karty akcji przeciwko wrogom z tą odpornością (gdy ATAKUJĘ) wzmocnione czerwoną maną działają?
Np. wzmacniam czerwoną maną aby otrzymać ataku ogniem 5, a nie 3 (jak u góry karty).
Tak jak jest napisane. Nie działają zdolności jednostek wzmocnione czerwoną maną, a z czerwonych kart zagrywanych przez gracza liczy się jedynie atak.
coldsoul pisze: I jeszcze jedno.
Przyklad karty akcji zaawansowanych -" KRWAWY SZAŁ"

Atak 2.
Możesz wziąć do ręki ranę, aby zwiększyć działanie do: Atak 5.
(0)
Atak 4.
Możesz wziąć do ręki ranę, aby zwiększyć działanie do: Atak 9

Czy jeśli walczę z czerwonym wrogiem (odporność na ogień) to te działania (zaznaczyłem na zielono) na karcie wyżej opisanej czerwonej karcie są działaniami specjalnymi? Czy to są Ataki??? :/ MOGĘ ICH UŻYĆ?
Przykład działań specjalnych masz na karcie specjalnej dla Tovaka. Wróg z odpornością na zimno zniwelowałby efekt zmniejszenia mu zbroi o ileś tam punktów, ale blok działałby normalnie. Tak więc tutaj możesz zabrać ranę aby mieć atak 9. Zobacz, że w instrukcji jest bardzo ważny dopisek: "niweluje działania specjalne WZGLĘDEM WROGA" Branie rany do ręki nie jest działaniem względem wroga :)
coldsoul pisze: I jeszcze coś:
Karta jednostki - "LODOWE GOLEMY"
Czy drugiej zdolności (trzeba wzmocnić niebieska maną) - ATAK LODEM 6 mogę użyć na wrogu odpornym na lód? (połowiczne obrażenia).
Tekst na 20 stronie reguł mówi. "Ignoruje też wszystkie zdolności jednostek wzmocnione niebieską maną"...
Już się gubię...
Nie możesz, skoro jest napisane, że wróg z odpornością na lód/ogień ignoruje zdolności jednostek wzmocnione niebieską/czerwoną maną.
A co do kart pomocy to wydaje mi się ok :)
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Mage Knight PL

Post autor: coldsoul »

Nie możesz, skoro jest napisane, że wróg z odpornością na lód/ogień ignoruje zdolności jednostek wzmocnione niebieską/czerwoną maną.
A co do kart pomocy to wydaje mi się ok :)
Ale to dotyczy ataku, więc dlaczego nie?
To wydaje się być nielogiczne.

Tym bardziej, że napisałeś, że "moja karta pomocy" jest ok. :)

Cytat z przewodnika:
Gdy czerwona karta (lub czerwony tekst na jednostce) ma jakieś
działanie na „wszystkich wrogów”, to nie dotyczy to wrogów
z odpornością na ogień.
To samo dotyczy niebieskich kart (lub zdolności jednostek
wzmocnionych niebieską maną) w kontekście odporności na lód.
Zasady te dotyczą wyłącznie działań Specjalnych w walce, a nie
samych ataków lub bloków. Pamiętaj o tej różnicy.
To jak to z tym kurcze jest!??
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: szmajchel »

O co chodzi w karcie taktyki nocy "5. przygotowanie"? Nie rozumiem 2 akapitu
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: sirafin »

@coldsoul
Opis odporności w Przewodniku jest obszerniejszy niż tabelka w instrukcji i gdy jest mowa o manie, dotyczy to działań specjalnych. Jak na mój rozum możesz jak najbardziej korzystać z ATAKU czerwonych kart, oraz ATAKU uzyskanego z czerwonej many. Nie możesz korzystać z działań specjalnych czerwonych kart wpływających na wrogów, ani z działań specjalnych aktywowanych czerwoną maną, które wpływają na wrogów. Oczywiście pisałem o wrogach odpornych na ogień, przy odporności na zimno należy zamienić kolor na niebieski ;)

@szmajchel
Przytocz treść karty, nie każdy chętny do pomocy ma grę pod ręką ;) Z nazwy wnioskuję, że to była taktyka pozwalająca wyłowić kartę z talii.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Mage Knight PL

Post autor: coldsoul »

Ok. Więc Walczę z wrogiem posiadającym odporność ogniową.
Jedna z moich jednostek, którą chciałbym w tym momencie wykorzystać ma zdolność, którą trzeba wzmocnić czerwoną maną.

OGNIŚCI MAGOWIE (przy wzmocnieniu czerwoną maną mogę skorzystać z opcji ATAK OGNIEM lub BLOK OGNIEM 6)...

Mogę więc? Zadam w ten sposób 3 obrażenia wrogowi (połowicznie).
Czy w ogóle nie mogę tej zdolności aktywować?

sic! ;)
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: szmajchel »

sirafin pisze: @szmajchel
Przytocz treść karty, nie każdy chętny do pomocy ma grę pod ręką ;) Z nazwy wnioskuję, że to była taktyka pozwalająca wyłowić kartę z talii.
Tak, dokładnie ta. Wyszukuję kartę i co mam z nią zrobić?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: sirafin »

@coldsoul
Zadziała, w końcu to ATAK. Nie zadziałają jakieś cuda w postaci "zadaj obrażenia wrogowi/wyłącz zdolność wrogowi" itp.

@szmajchel
Dołóż do kart w ręku a talię przetasuj. Pamiętaj, że Taktyki wybieracie po tym jak dobraliście karty do limitu w ręku (a więc jeśli wybierzesz Przygotowanie, będziesz miał jedną kartę więcej i to wybraną przez ciebie, więc pewnie wybierzesz taką która da fajne kombo z tym co już masz w ręce).
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
ODPOWIEDZ