Star Trek Fleet Captains

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Hiu »

Jest tak jak napisal wafel. Nie oczekuj tu strategii.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5242
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1849 times
Kontakt:

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Gambit »

Tak jak pisał waffel, FC to typowa przygodówka, jednak z bardzo dużą interakcją, w tym negatywną, między graczami. Gra moim zdaniem nie jest płytka. Co prawda nie ma tu strasznie dużej taktyki, ale nie jest to też latanie "na pałę" bo i tak nie ma znaczenia czym i kiedy zaczniemy walkę.

Tryby "podwójne" czyli na cztery i sześć (z dodatkiem) osób, są nieco sztuczne, ale nadal gra się fajnie. Niemniej ja wolę rozgrywki w 2 lub 3 osoby, gdzie każdą frakcją gra jeden gracz.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: sirafin »

Zabawa z polonizacją wkroczyła w wyższe stadium. Jeśli ktoś ma ochotę przyspieszyć powstawanie tłumaczenia, albo pomóc w wyłapywaniu błędów/nieścisłości w tłumaczeniu to może postrzelać się z nami online ;)

Moduł do rozgrywek przez ZunTzu jest aktualizowany o kolejne elementy PL, do przetłumaczenia zostało jeszcze 18 talii Dowodzenia. Oczywiście moduł działa i da się w niego normalnie grać, gra przeszła wizualny tuning, lecz trzeba się liczyć z tym, że karty Dowodzenia jeszcze mają angielski tekst. Kafelki, katy Misji, karty Spotkań, karty Okrętów są przetłumaczone, przydadzą się jednak oczy, które to przejrzą i wyłapią błędy. Ja aktualnie skupiam się na robieniu polskich kart Dowodzenia, liczę że korektę wykonają gracze, dzięki czemu finalna wersja spolszczenia będzie mogła powstać szybciej :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

http://planszowkionline.freeforums.org
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Geralt
Posty: 17
Rejestracja: 29 wrz 2013, 14:32

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Geralt »

Heh. Ciebie to wszedzie spotykam na forach o planszowkach ;). Gra tak jak sie spodziewalem ma sporo elementow losowych, ale jednak nie mozna powiedziec ze tylko i wylacznie bazuje na szczesciu, choc szczescie ma tu oczywiscie wplyw (zdarzenia, misje, jakie obszary, rzuty koscia). Przynajmniej chce w to wierzyc, bo na razie tylko wygrywam ;)...

Modul ZunTzu jak najbardziej grywalny (choc kilka uwag juz mialem) np. kafelek z tribblami zle sie tasuje z reszta kart (a nieraz trzeba to robic). Wykrylem tez jakas literowke itp. Niestety nie zapisywalem uwag, wiec chyba zaczne to robic w przyszlosci, bo mi wylatuja z pamieci.

Przy okazji pytanie/dyskusja do zasad. Wg mnie w instrukcji slabo jest zdefiniowane "opposed system tests". Powinna byc lepsza tego definicja. Tutaj jak dla mnie jest pewna niekonsekwencja. Na pewno takim przeciwstawnym testem systemow jest walka. Ale reszta juz nie jest tak jasna. Podam przyklady i wg mnie jak jest w instrukcji, a jakby sie wydawalo ze byc powinno, na moj zdrowy rozsadek (OP - opposing test; ST - standard system test)
1) Walka - OP
2) Inne testy systemow w trakcie walki wynikajace z kart - OP
3) Akcja transportera/teleportera na wrogim okrecie - wg przykladu w instrukcji jest to ST. Jednoczesnie w instrukcji jest definicja:
"Opposed System Tests
Sometimes a ship will be required to make a System Test against another ship. For example, during combat the attacking ship will make a
Weapons Test against the defender’s Shields Test (see “Combat”). During an Opposed System Test, both players will roll one die and add it to
the matching System Rating. Each player can also play one Command Card to modify the test. The results of both tests are compared. If the
active player has a higher total, he succeeds at the test. If the target’s total is higher, or if the results are equal, the test fails."

Jakby patrzec na sama definicje to powinna byc to akcja OP, bo wymaga testu sytemu przeciwko okretowi wroga (w koncu testuje sie swoje sensory vs tarcze przeciwnika). Jest to jak dla mnie niekonsekwencja. Dodatkowo instrukcja nie probuje podac listy takich OP. Mozliwe, ze ze wzgledu na balans gry postanowiono jednak dla transportera nie robic OP tylko ST (?).
4) Atak przeciwko placowkom/koloniom/gwiezdnym bazom - ST
5) Skan ukrytego statku - ST
6) Skanowanie przestrzeni/planet/gwiazd - ST
7) Testy wynikajace z obszarow oraz kart spotkan - ST

Jednoczesnie jeszcze jedno pytanie:
Czy jesli zadanie mowi o zniszczeniu koloni placowki, to jelsi zniszczy sie wyzsza instalacje, to zaliczylibyscie to, czy trzeba zniszczyc konkretnie placowke/kolonie?

Czyli wychodzi, ze najbardziej watpliwy jest punkt nr 3. Dlatego prosze o opinie i uzasadnienie tej opinii innych graczy :).
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5242
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1849 times
Kontakt:

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Gambit »

Nie pamiętam teraz testu na transporter na wrogim obiekcie, ale jeśli przeciwnik nie rzuca kością, tylko testujemy na "goły" system celu, to jest ST. Opposing jest jak obie strony rzucają kośćmi.
Geralt
Posty: 17
Rejestracja: 29 wrz 2013, 14:32

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Geralt »

Tak. Ale tu wchodzimy w dyskusje co bylo pierwsze jajko czy kura ;). Wlasnie po to chce zdefiniowac czy dany test jest opposing czy nie, zeby wiedziec kto ma rzucac koscmi itp. Same reguly rozstrzygania testu sa jasne. Do tego z przykladu w instrukcji wynika, ze jest to ST. Ale jest to niezgodne z wczesniejsza definicja OP. Bo zgodnie z ta definicja akcja transportera powinna byc OP. Wiec albo akcja transportera jest wyjatkiem od szerszej reguly, albo przyklad w instrukcji jest bledny. Tak czy inaczej dla mnie te przepisy sa sprzeczne przez co wprowadzaja zamieszanie. Literalnie stosujac instrukcje powiedzialbym (ze wzgledu na przyklad), ze jest to ST mimo ze jest to niezgodne z definicja OP.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: sirafin »

Wszyscy musimy przejść przez te pełne konsternacji momenty podczas pierwszych rozgrywek :lol: Instrukcję można było napisać bardziej spójnie. Niestety wątpliwości podczas rozgrywki mogą się pojawiać i należy mieć jedynie nadzieję, że wszyscy gracze wykażą się przy interpretacji zdrowym rozsądkiem i logiką, i nikt nie będzie bawił się w prawników celowo wykorzystując nieścisłości niezgodnie z duchem rozgrywki. Bo co by nie mówić, to w zasadzie taktyczna gra przygodowa, losowość jest spora, ale cały miks jest przyjemnie emocjonujący i motywuje do kolejnych starć klingońsko-federacyjnych (a niedługo i romulańskich) :)

---EDYCJA---

I Romulanie pomału wkraczają.
Obrazek
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
fluor
Posty: 314
Rejestracja: 01 sie 2009, 01:13
Kontakt:

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: fluor »

Wszystkich, których to zainteresuje: będzie drugi dodatek o Dominium i zapowiedziany jest także restock dodatku romulańskiego. (źródło FB Wizkids)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5242
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1849 times
Kontakt:

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Gambit »

fluor pisze:Wszystkich, których to zainteresuje: będzie drugi dodatek o Dominium i zapowiedziany jest także restock dodatku romulańskiego. (źródło FB Wizkids)
Bosssssko.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Rocy7 »

Widzieliście https://www.kickstarter.com/projects/19 ... rek-axanar ?

Aż, chce się zagrać w jakąś grę w tym uniwersum :)

Swoją drogą kto uważa, że Klingonami gra się w STFC najnudniej? Dodatkowo jak Federacji misje naukowe podejdą, to Klingoni często nie dotrą na odległość strzału, a gra już jest prawie rozstrzygnięta.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5242
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1849 times
Kontakt:

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Gambit »

Rocy7 pisze:Swoją drogą kto uważa, że Klingonami gra się w STFC najnudniej? Dodatkowo jak Federacji misje naukowe podejdą, to Klingoni często nie dotrą na odległość strzału, a gra już jest prawie rozstrzygnięta.
Nie powiedziałbym, że najnudniej. Choć są takie gry, w których to Federacja lata i rozwala wszystko co się rusza i na drzewo nie ucieka, a Klingoni robią badania. Tylko Romulanie knują po swojemu.
jakubcjusz
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2015, 10:31

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: jakubcjusz »

Witam,

Dostałem Fleet Captains od żony i przebijam się przez zasady. I jednej rzeczy za chiny nie kapuję. Kiedy można zagrywać karty Ops i Combat? Jest jakaś zasada, czy po prostu rzucam kiedy mi wygodnie i ewentualnie wybieram z której zdolności korzystam (jeśli dana karta zawiera akurat obie)?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5242
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1849 times
Kontakt:

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Gambit »

jakubcjusz pisze:Witam,

Dostałem Fleet Captains od żony i przebijam się przez zasady. I jednej rzeczy za chiny nie kapuję. Kiedy można zagrywać karty Ops i Combat? Jest jakaś zasada, czy po prostu rzucam kiedy mi wygodnie i ewentualnie wybieram z której zdolności korzystam (jeśli dana karta zawiera akurat obie)?
Z tego co pamiętam (bo grałem dość dawno). Karty Combat zagrywasz w walce. Karty Ops, jako akcję w turze (chyba). Jeśłi karta ma obie zdolności, to wybierasz z której chcesz skorzystać i rzucasz ją w odpowiednim momencie.
Awatar użytkownika
fluor
Posty: 314
Rejestracja: 01 sie 2009, 01:13
Kontakt:

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: fluor »

Opis karty Ops definiuje warunki, w których można ich użyć (przy czym nie więcej niż 1 na system check/akcję). Czasem faktycznie mają adnotację, że ich użycie to akcja, ale zwykle są po prostu bonusem do jakiegoś rzutu albo czynności.
jakubcjusz
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2015, 10:31

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: jakubcjusz »

Hmm... Przejrzałem jeszcze raz instrukcję i porównałem z Waszymi wyjaśnieniami i chyba już łapię o co chodzi. Dzięki wielkie!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Rocy7 »

Gambit pisze: Tylko Romulanie knują po swojemu.
Romulanie mnie wkurzaja nigdy wiecej sabotazystow. Z opcja przekazywania ich miedzy okretami sa dosc mało użyteczni.

Co fajnego wnosi do gry Dominium?
jakubcjusz
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2015, 10:31

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: jakubcjusz »

Naszła mnie jeszcze jedna wątpliwość: Czy jeżeli 3 okręty działają razem, np. żeby zdać wysoki test sensorów, to każdemu z nich zalicza się wykonanie akcji? Czy uznaje się, że akcję wykonał tylko jeden okręt i pozostają mi jeszcze 2 akcje w ręce?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: sirafin »

Jest w instrukcji w akapicie o zespołowych testach systemów. Każdy okręt poświęca akcję.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
jakubcjusz
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2015, 10:31

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: jakubcjusz »

Oj... ślepy jestem... dzięki!
jakubcjusz
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2015, 10:31

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: jakubcjusz »

Witam ponownie. Podczas dzisiejszej partii wyszły nowe problemy:
1) Jak rozumieć misję (influence) Morale Blow? Nie rozumiem o jakim rzędzie jest w niej mowa.
2) Jak zachowuje się silnik okrętu, który przelatuje przez pole z np. "-2 engines"?
3) Jeśli ktoś ma 9 punktów i robi misję za 2 punktu, to daje razem 11. Drugi gracz ma jeszcze jeden ruch. Żeby wygrać, musi dobić do 10ciu (limit ustalony na początku), czy jednak do 11 (ilość punktów gracza)?
4) Jeden z klingkońskich okrętów ma zdolność maskowania w czasie ruchu. Jak wtedy liczyć punkty ruchu? Jakby od początku poruszał się zamaskowany?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Rocy7 »

1) Nie pamietam karty, ale przypuszczam, ze chodzi o rzad wzgledem bazy gracza, liczac od polozenia kafla bazy, systemy bezposrednio przylegle do niej to 1 rzad, potem drugi itp.
2) Kiedy wlatuje na to pole jego silniki spadaja o - 2, jesli w momencie wlotu zostalo mu 5 silnikow, bo redukuja mu sie do 3
3) 10 punktow to minimum do wygranej, mozna miec wiecej.
4) nie mam pomyslu.
jakubcjusz
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2015, 10:31

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: jakubcjusz »

Rocy7 pisze:1) Nie pamietam karty, ale przypuszczam, ze chodzi o rzad wzgledem bazy gracza, liczac od polozenia kafla bazy, systemy bezposrednio przylegle do niej to 1 rzad, potem drugi itp.
Dokładny tekst: "Remove all enemy Control Tokens from one location in the row of Location Tiles closest to your opponent's Command Post. If your oponent does not control any locations here, you cannot complete this mission."

Czyli interpretując to co napisał Rocy7, chodzi po prostu o usunięcie znaczników wpływów (przeciwnika) z lokacji przyległej do lokacji zawierającej Command Post przeciwnika?
Rocy7 pisze:2) Kiedy wlatuje na to pole jego silniki spadaja o - 2, jesli w momencie wlotu zostalo mu 5 silnikow, bo redukuja mu sie do 3
A gdy wylatuję? Silniki odzyskują sprawność?
Rocy7 pisze:3) 10 punktow to minimum do wygranej, mozna miec wiecej.
Dzięki.
Rocy7 pisze:4) nie mam pomyslu.
Myślę, że można to traktować tak samo jak 2) czyli wlecenie w strefę z bonusem (bo chyba ten akurat okręt ma najmocniejszy silnik podczas włączonego maskowania, o ile pamiętam) do silnika. Czyli innymi słowy zmiana zaczyna obowiązywać od momentu przełączenia maskowania. Przykład: mam silnik na 8, wylatuję ze startowego heksu, zostaje 7 silnika, przelatuję heks o rozmiarze 3, zostaje mi 4 silnika, w tym momencie włączam maskowanie, zatem moc silnika rośnie do 11 (zwiększa się o 4 w stosunku do 7 początkowego), czyli w tym momencie mam jeszcze 8 punktów do wydania?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: Rocy7 »

Odnosnie 1 dokładnie o to chodzi.
Odnosnie 2 nie, wylecenie z obszaru, ktory oddzialuje na silniki nie zniweluje jednorazowego efektu, ktory juz mial miejsce. Czyli po wyjsciu z tej lokacji silniki beda sprawne, ale wlatujac w ten obszar straciles 2 ruchu na ta runde.
jakubcjusz
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2015, 10:31

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: jakubcjusz »

Dzięki za pomoc. Co do 4) wygląda na to, że moja interpretacja jest właściwa. Cytat z oficjalnego FAQ:
Q.Whencant he IKS Klothos use its Fade Away ability?
A.Any time during movement. You can do it before, during and after movement but it has to be done before any other action as it must be done during movement. You do get to use any “extra” Engines you gain for the rest of the movement. You cannot move 0 (i.e. you cannot engage the cloak and remain in the same hex)
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1133
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 28 times
Been thanked: 127 times

Re: Star Trek Fleet Captains

Post autor: kaimada »

Jakby był ktoś zainteresowany to link do mojej recenzji ST: Fleet Captains
http://kaimada.znadplanszy.pl/2016/10/1 ... -captains/
Ostatnio zmieniony 10 paź 2016, 20:36 przez kaimada, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ