Machi Koro / Metropolia (Masao Suganuma)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Vester
- Posty: 956
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 44 times
Machi Koro / Metropolia (Masao Suganuma)
No proszę. Foxgames wydadzą po polsku Machi Koro, jedną z bardziej "modnych" gier tego Essen.
Szacunek za rękę na pulsie.
http://boardgamegeek.com/boardgame/143884/machi-koro
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 472&type=1
Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
Szacunek za rękę na pulsie.
http://boardgamegeek.com/boardgame/143884/machi-koro
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 472&type=1
Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
-
- Posty: 3949
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Machi Koro
napisali przecież, że pudełko będzie od razu zawierało dodatekVester pisze:No proszę. Foxgames wydadzą po polsku Machi Koro, jedną z bardziej "modnych" gier tego Essen.
Szacunek za rękę na pulsie.
http://boardgamegeek.com/boardgame/143884/machi-koro
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 472&type=1
Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
Re: Machi Koro
Jakbyś rozwinął informacje na FB: Uwaga!!! W pudełku polskiej edycji gry znajdziecie dodatek Machi Koro Plus składający się z 68 kart!Vester pisze: Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- Vester
- Posty: 956
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 44 times
Re: Machi Koro
Bardzo trafny wybór. Ciekawy, trudno dostępny tytuł i to jeszcze z dodatkiem. Byle więcej takich.
Dawno nie czułem takiego zadowolenie z informacji o jakiejś polskiej edycji.
Dawno nie czułem takiego zadowolenie z informacji o jakiejś polskiej edycji.
- Furan
- Posty: 1543
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 208 times
Re: Machi Koro
Niech tylko zostaną oryginalne grafiki, a zamówię w preorderze.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
Re: Machi Koro
Rochwald pisze:Niech tylko zostaną oryginalne grafiki, a zamówię w preorderze.
Profil Foxgames na FB pisze:Polska edycja zawierać będzie efektowne ilustracje z japońskiej wersji oraz polski tytuł, nad którym aktualnie pracujemy.
-
- Posty: 2617
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Machi Koro (Metropolia)
Odświeżę temat. Metropolia czyli Machi Koro z dodatkiem już za kilka dni w sklepach. Tutaj jest instrukcja. Sugerowana cena to 64,99 PLN, czyli przy dobrych wiatrach będzie do kupienia za 45-50 PLN.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Machi Koro
Przeczytałem właśnie instrukcję. Grał ktoś z Was w tę grę? Po tym co przeczytałem to wydaje mi się ona trochę nudnawa, turlam, płacę(dostaję), kupuję itd. Podobnie jak w Osadnikach z Catanu. Jeśli mieliście z nią już do czynienia napiszcie jakieś opinie.
- Leser
- Posty: 1751
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1437 times
Re: Machi Koro
Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.janekb pisze:Przeczytałem właśnie instrukcję. Grał ktoś z Was w tę grę? Po tym co przeczytałem to wydaje mi się ona trochę nudnawa, turlam, płacę(dostaję), kupuję itd. Podobnie jak w Osadnikach z Catanu. Jeśli mieliście z nią już do czynienia napiszcie jakieś opinie.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Machi Koro
No nie wiem dlaczego niby nietrafione? Tak samo jak w osadnikach (przynajmniej w karcianej) surowce pozyskuje się przez wynik rzutu kości, tak w Machi Koro ze zdolności budynków korzysta się uzyskując odpowiedni wynik na kości. Co w tym porównaniu nietrafionego?Leser pisze:Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
- Leser
- Posty: 1751
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1437 times
Re: Machi Koro
To, że pomijasz diabła, który tkwi w szczególe, o którym zresztą sam napisałeś. Osadnicy: zbieranie surowców, Machi Koro: korzystanie z umiejętności. Ergo: w osadnikach karcianych potrzebne Ci są surowce. Zasadniczo (o ile pamiętam, karcianą wersję odstawiłem daaawno temu) będziesz potrzebował wszystkich ich rodzajów - nic tu się nie wymodzi i jakiejś niesamowitej synergii się nie zbuduje. W Machi Koro, przynajmniej tego się spodziewam, chodzi o zbudowanie działającego silnika współpracujących ze sobą kart. Dobra gra w tej kategorii pozwala na liczne i różnorodne komba zapewniające różnorodność rozgrywek. Kompletnie inny "filing", niż w z deka przykurzonej mechanice osadników.janekb pisze:No nie wiem dlaczego niby nietrafione? Tak samo jak w osadnikach (przynajmniej w karcianej) surowce pozyskuje się przez wynik rzutu kości, tak w Machi Koro ze zdolności budynków korzysta się uzyskując odpowiedni wynik na kości. Co w tym porównaniu nietrafionego?Leser pisze:Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Machi Koro
Niestety chyba nie będzie tak fajnie. Zerknąłem na recenzje Vasela i się rozczarowałem. Co prawda widziałem tylko podstawowe budynki, ale dają one w większości kasę, która jest potrzeban do budowy kolejnych budynków, które dają kasę, żeby móc zbudować kolejne budynki, które dadzą co? nadal dla mnie Catan, tylko zamiast kilku różnych surowców jeden. Tam było jeszcze o tyle fajnie, że można było zbudować dodatkowe budynki, które dawały większe bonusy niż tylko surowce. Nie widziałem natomiast budynków z dodatku, może one coś zmienią.Leser pisze:o, że pomijasz diabła, który tkwi w szczególe, o którym zresztą sam napisałeś. Osadnicy: zbieranie surowców, Machi Koro: korzystanie z umiejętności. Ergo: w osadnikach karcianych potrzebne Ci są surowce. Zasadniczo (o ile pamiętam, karcianą wersję odstawiłem daaawno temu) będziesz potrzebował wszystkich ich rodzajów - nic tu się nie wymodzi i jakiejś niesamowitej synergii się nie zbuduje. W Machi Koro, przynajmniej tego się spodziewam, chodzi o zbudowanie działającego silnika współpracujących ze sobą kart. Dobra gra w tej kategorii pozwala na liczne i różnorodne komba zapewniające różnorodność rozgrywek. Kompletnie inny "filing", niż w z deka przykurzonej mechanice osadni
- flowerus
- Posty: 490
- Rejestracja: 06 lut 2010, 12:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Machi Koro
Czy ktoś już grał? Recenzje na Dice Tower są raczej pozytywne, ale gra wydaje się być bardzo prosta i losowa.
Czy jest radość z grania? Warto kupić?
Czy jest radość z grania? Warto kupić?
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Machi Koro
W instrukcji coś jest pomieszane:
jako karty startowe 2 razy wymienione są karty Farma - a rewersy ( żółte) i rysunek setupu wskazują że są to raczej karty Pole...
napisałem na FB do wydawcy - zobaczymy jak jest ( stawiam na Pole)
jako karty startowe 2 razy wymienione są karty Farma - a rewersy ( żółte) i rysunek setupu wskazują że są to raczej karty Pole...
napisałem na FB do wydawcy - zobaczymy jak jest ( stawiam na Pole)
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Machi Koro
Tak, chodzi o pole - spójrz na koszt kart (na 4 kartach "Pole" nie ma kosztu, bo są to karty startowe).rastula pisze:W instrukcji coś jest pomieszane:
jako karty startowe 2 razy wymienione są karty Farma - a rewersy ( żółte) i rysunek setupu wskazują że są to raczej karty Pole...
napisałem na FB do wydawcy - zobaczymy jak jest ( stawiam na Pole)
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Machi Koro
dzięki - jeszcze nie grałem - więc na "logikę" nie rozbierałem , tylko na obrazki - na szczęście rewersy ( żółte - startowe) się zgadzają...
Re: Machi Koro
Rozpoczynamy z Polem.
Na naszym profilu fb udostępniliśmy poprawioną wersję instrukcji. Wysłaliśmy ją również do sklepów internetowych (widzę, że Rebel już ją udostępnił u siebie).
http://foxgames.pl/instrukcje/metropoli ... 14_web.pdf
Na naszym profilu fb udostępniliśmy poprawioną wersję instrukcji. Wysłaliśmy ją również do sklepów internetowych (widzę, że Rebel już ją udostępnił u siebie).
http://foxgames.pl/instrukcje/metropoli ... 14_web.pdf
Re: Machi Koro
Czy przy rzucie dwoma kościami muszę sumować jej wartości? Czy mogę skorzystać z wartości kości dla dwóch kart? Np. czy przy rzucie 2 i 3 muszę skorzystać z karty dzięki, której otrzymuje dochód przy wartości 5. Czy też moge skorzystać z kart o wartości 2 oraz 3?
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Machi Koro
xel4 pisze:Czy przy rzucie dwoma kościami muszę sumować jej wartości? Czy mogę skorzystać z wartości kości dla dwóch kart? Np. czy przy rzucie 2 i 3 muszę skorzystać z karty dzięki, której otrzymuje dochód przy wartości 5. Czy też moge skorzystać z kart o wartości 2 oraz 3?
sumujesz wynik, nie możesz wybiórczo zastosować wyników ( ale nie ma obowiązku rzucania dwoma kościami, wybór należy do gracza (pod warunkiem oczywiście że ma wybudowany odpowiedni budynek specjalny).
- Leser
- Posty: 1751
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1437 times
Re: Machi Koro
W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.Jarek B. pisze:Rozpoczynamy z Polem.
Na naszym profilu fb udostępniliśmy poprawioną wersję instrukcji. Wysłaliśmy ją również do sklepów internetowych (widzę, że Rebel już ją udostępnił u siebie).
http://foxgames.pl/instrukcje/metropoli ... 14_web.pdf
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
-
- Posty: 2617
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Machi Koro
A jakie wrażenia?Leser pisze:W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
Pozdrawiam
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Machi Koro
Banan2 pisze:A jakie wrażenia?Leser pisze:W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
Pozdrawiam
niepytany odpowiem ...
Na razie żeby się zapoznać ogólnie z mechaniką graliśmy tylko w podstawową wersję ( wszystkie karty podstawki dostępne równocześnie). W takiej wersji gra rzeczywiście jest dość prosta i polega na zbudowaniu silniczka złożonego z kart niebieskich i zielonych przy jednoczesnym niwelowaniu strat / liczeniu na zysk z kart czerwonych i fioletowych. Z jednej strony jest chęć dominacji w jednym "silniku" ( np. farmy + fabryka sera) ale z drugiej strony wtedy punktujemy wyłącznie przy jednym wyniku rzutu. Rozsądnym jest więc budowa w miarę równoważnego miasta. Do tego decyzja o kolejności budowy budynków głównych. Graliśmy we trzech - mim że zbudowałem 3 budynki specjalne to przeciwnicy wspólnymi siłami ograbili mnie z kasy i nie dopuścili do zwycięstwa ( ale emocje były)...
W niefamilijnych rozgrywkach na pewno warto zastosować wariant z 10 rodzajami odsłoniętych kart - wtedy budowa efektywnej maszynki do robienia pieniędzy staje się większym wyzwaniem - nie wiemy jakie karty dojdą w późniejszym okresie.
Zapewne dla wielu euro graczy będzie tu za dużo losowości i w sumie za mało wyborów ( nie ma wielkiej różnicy czy postawimy na las + fabryka mebli czy na farmę + fabrykę sera) - ale dodatek i nowe zasady naprawdę dodają grze rumieńców i sprawiają że jest ona miłym deserem bądź zakąską do dania głównego - a w sumie zmieści się w kieszeni ....