Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabele.

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabele.

Post autor: HoLi »

Chciałem zaprezentować stworzone przeze mnie Dodatkowe Zasady do gry "Wojna o Pierścień Druga Edycja". Zasady te oparte są częściowo na zasadach z dodatku do gry "Wojna o Pierścień Pierwsza Edycja". Wprowadzają one do rozgrywki użycie Machin Wojennych,
takich jak Wieże Oblężnicze i Katapulty (ostrzał z Katapult) oraz Statki Korsarzy z Umbaru. Zmodyfikowany został sposób przeprowadzania Oblężeń (np.: Niszczenie Murów), a także w pewnym stopniu sposób przeprowadzania Bitew (np.: Karty Rozkazów, Stosunek Sił) . Jednostki Elitarne i Regularne poszczególnych Narodów posiadają Statystyki Ataku i Obrony, dzięki czemu różnią się swoją skutecznością w walce jak na przykład jednostka Elitarna Elfów jest nieporównywalnie lepsza od na przykład jednostki Regularnej Sił Saurona, co jest według mnie zgodne z rzeczywistością.
Wszystkie Machiny Wojenne czy Statki Korsarzy z Umbaru reprezentowane są przez żetony, a także można tutaj znaleźć Tabele ze statystykami jednostek czy też Tabelę Ostrzału Bitwy (Katapulty). Zastosowanie tych zasad zmusza graczy do całkowicie odmiennego podejścia do planowania swoich posunięć militarnych w rozgrywce. Zasady zostały przetestowane i w mojej i moich współgraczy ocenie są interesujące :D. Zapraszam więc innych do Testowania !!!

link1: http://wrzucacz.pl/file/2741392652224
link2: http://boardgamegeek.com/filepage/10042 ... -dodatkowe
link do Stosunek Sił + poprawka do rundy Rzutów Bitwy: http://wrzucacz.pl/file/6661392824177 (POPRAWKA: w przypadku Stosunku Sił 1:2 = +1 do wyniku rzutu Kośćmi Bitwy Obrońcy, 1:3 = +2 itd.)

Alternatywne Zakończenie Gry: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 19&t=28339

PS: Konstruktywna krytyka oraz sugestie zmian mile widziane :D
Ostatnio zmieniony 06 mar 2014, 21:43 przez HoLi, łącznie zmieniany 12 razy.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
kYre
Posty: 64
Rejestracja: 14 sty 2013, 21:51
Kontakt:

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: kYre »

Zapowiada się ciekawie. Od początku nieco irytujący był fakt, że jednostki elitarne takie jak trolle czy mumakile mają poprostu trochę więcej życia, od przeciętnego orka.. No w każdym razie myślę, że na początku nast. miesiąca jak tylko znajdę chwilę chętnie przetestuje nowe zasady (szczególnie te dot. niszczenia murów w twierdzach) i zdam krótką relację.

Na pierwszy rzut oka martwi mnie tylko trochę zwiększona siła Isengardu. Rohah i tak miał stusunkowo ciężko przy próbie obrony swoich ziem. Więc czy teraz kiedy do gry wchodzą mocniejsi wargowie, nie ma takich sytuacji, że gra Rohanem jest ograniczona wyłącznie do pasywnej obrony? Szczególnie po pojawieniu się Sarumana.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: HoLi »

Na tyle ile przetestowałem te zasady mogę powiedzieć, że Siły jednostek są całkiem dobrze zbalansowane choć mogę sie mylić :D
Masz racje kYre, że Siła Isengardu została wzmocniona, ale dlatego ponieważ uruk-hai byli silniejsi od innych orków w szczególności w ofensywie (posiadali berserkerów, którzy byli szczególnie ciężkimi przeciwnikami), natomiast wargowie stanowili podwójne zagrożenie w postaci jeźdźca+warga. Jednakże Siła Obrony jednostek Regularnych Rohanu niweluje tą różnicę. A jak wiadomo Siła Armii Rohanu tkwiła w chyba śmiało można powiedzieć najlepszej kawalerii w Śródziemiu i jak sam z pewnością zauważyłeś ich jednostki Elitarne są naprawdę mocne i to one w pierwszej kolejności stanowią siłę uderzeniową Rohanu (aczkolwiek trzeba ich używać z rozwagą z powodu małej ich ilości). To jest to czym się kierowałem w ustalaniu tych statystyk.

PS: Zasady nie są jeszcze ostateczną wersją, ponieważ pewne rzeczy czy sytuacje mogą się pojawić u kogoś w rozgrywce a u kogoś innego z kolei nie, więc jeżeli po przetestowaniu ktoś stwierdzi, że coś mogłoby być tak a nie tak, lub coś jest niezbalansowane czy też coś można by było dodać lub odjąć, śmiało można to zmienić. Jestem otwarty na każdą sugestię :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: HoLi »

Czy ktoś może grał już z tymi zasadami ? Bo jestem ciekawy jak sprawdziły się one u innych.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Einar
Posty: 92
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: Einar »

Czy ktoś może grał już z tymi zasadami ? Bo jestem ciekawy jak sprawdziły się one u innych.
Ja jeszcze nie grałem, ale dzisiaj wreszcie przeczytałem i jestem mocno zaciekawiony. Mam jedno bardzo ważne pytanie i kilka dodatkowych:


1. Czy pula kości nadal wynosi tylko pięć niezależnie od liczby jednostek oraz siły ich ataku/obrony?

Po lekturze na razie zrozumiałem, że tak nie jest i pula k6 jest nie ograniczona, ale nie jestem pewien. Przykład: Moja siła armii to jest suma ataku lub obrony moich jednostek (zależnie od kart rozkazów). Czyli np. czterech Uruk-Hai (zagrywając "atak") będzie miało siłę ataku osiem i wystąpi rzut ośmioma kośćmi?

2. Czy nadal trzeba ponieść jakiś koszt kontynuując oblężenie?

3. Jako jest to jest z PW? Stracone PW są odzyskiwane między bitwami? Czy też trzeba pamiętać, że jakaś jednostka straciła część życia?
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: HoLi »

Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie to tak, pula kości nadal wynosi max 5. W pierwszym poście jest link: Stosunek Sił + poprawka do rundy Rzutów Bitwy: http://wrzucacz.pl/file/6661392824177 (POPRAWKA: w przypadku Stosunku Sił 1:2 = +1 do wyniku rzutu Kośćmi Bitwy Obrońcy, 1:3 = +2 itd.) do pliku tekstowego gdzie jest opisane co i jak :) Według mojego rozumowania po prostu ilość kości odpowiada liczebności danej Armii, natomiast modyfikator uzyskany ze stosunku wartości Atak/Obrona odpowiada za te różnice że tak powiem "jakości" Armii.

Jeżeli chodzi o drugie pytanie to nadal trzeba redukować jednostkę elitarną do regularnej żeby kontynuować oblężenie(inne rozwiązanie by kolidowało z niektórymi kartami jak np. zdolnością z karty Rzecznika Saurona).

Natomiast jeżeli chodzi o PW to jest to samo co ile trafień może przyjąć dana jednostka(straty nadal ponosi się na normalnych zasadach).

Jeszcze dodam od siebie, że jeżeli wytrzymałość Twierdz czy Miast jest za duża lub za mała można ją śmiało zmienić, ja akurat grałem z takimi wartościami jak podałem ale nie są one stałe :D
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Einar
Posty: 92
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: Einar »

Ok, dzięki teraz wszystko jest jasne odnośnie puli kości. Już sobie ściągnąłem tabelkę z stosunkiem sił (nie zauważyłem jej wcześniej).

Załóżmy, że mam przydzielić jedno trafienie w pierwszej rundzie bitwy, przydzielam je jednostce z 2 PW. Ta jednostka nadal walczy w drugiej rundzie bitwy mając już tylko 1 PW? A czy w kolejnej bitwie (zakładamy, że pierwszą przeżyła z 1 PW) będzie miała 1PW czy 2PW?

A "efekt terenu" przy bronieniu twierdz i miast co dokładnie dodaje? Załóżmy, że bronię Helowego Jaru, mam +2 do siły armii, czyli do tego co sprawdzam w tabelce z stosunkiem sił? Czyli liczę siłę obrony mojej armii, dodaje +2 za bronienie twierdzy i porównuje z atakiem wroga, tak?

Na początku myliłem to z dodaniem jednej kości do puli rzutu bitwy, tak jak działa np. zdolność "kapitan zachodu".



Trochę to wszystko skomplikowane, ale spróbuje zagrać z znajomym w najbliższym czasie. Tylko muszę najpierw wszystko podrukować i zrobić żetony. Dzięki za wrzucenie.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: HoLi »

Jeżeli chodzi o straty to pozostają po staremu czyli jedno trafienie eliminuje jedną jednostkę regularną lub redukuje jednostkę elitarną do regularnej.

"Efekt Terenowy" zwiększa siłę Armii, czyli dodaje odpowiednią ilość kości bitwy(Twierdza ma +2 czyli dodaje 2 kości bitwy, Miasto ma +1 czyli dodaje jedną kość bitwy).

Te zasady mogą się wydawać trochę skomplikowane ale podczas samej gry całkiem szybko się przyswajają bo wiele rzeczy w praktyce jest prostsze niż opisane jest to w zasadach.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: HoLi »

Wprowadziłem ostatnio pewne zmiany dotyczące "Ostrzału z użyciem Katapult", a mianowicie:

1. Jeśli dojdzie do normalnej bitwy "w polu", podczas rundy ostrzału bitwy gracz ostrzeliwujący, jeśli uzyska trafienie decyduje jak rozdzielić straty w ostrzeliwanej Armii, a nie jak wcześniej, robił to gracz ostrzeliwany. Czyli krótko mówiąc to my wykonując ostrzał, przy trafieniu, decydujemy co będziemy ostrzeliwać, w co celować katapultami, dzięki czemu np.: będzie można przy udanym ostrzale pozbawić przeciwnika bardziej wartościowych jednostek czy machin wojennych(o czym poniżej).

2.W przypadku oblężeń podczas wykonywania ostrzału gracz oblegający przed wykonaniem rzutu ostrzału musi zdecydować czy będzie ostrzeliwał samą oblężoną Twierdzę lub Miasto, czyli krótko mówiąc niszczył jej mury, czy też ostrzeliwał oblężoną w nich Armię. W pierwszym wypadku ostrzał Twierdzy lub Miasta należy traktować jak ostrzał Armii przeciwnika znajdującej się w polu, czyli nie uwzględnia się modyfikatora ostrzału jaki daje Twierdza lub Miasto, a w przypadku trafienia obniża się poziom wytrzymałości Twierdzy lub Miasta. Natomiast w drugim przypadku straty ponosi oblężona Armia, jednakże podczas ostrzału należy uwzględnić modyfikator ostrzału jaki daje Twierdza lub Miasto. Dzięki takiemu rozwiązaniu, moim zdaniem przy dobrym przygotowaniu, oblężenia mogą być bardziej skuteczne i krótsze.

3. Jako, że wcześniej Machin Wojennych nie można było usuwać w ramach poniesionych strat, to teraz podczas ostrzału katapultami(i tylko w tym wypadku) można je usuwać jako straty jeśli uzyska się trafienie/a. Czyli krótko mówiąc Katapulty czy Wieży Oblężniczej nie można zniszczyć podczas rundy Rzutów Bitwy i Przerzutów Dowódców, ale można je "zbombardować" i zniszczyć katapultami podczas ostrzału. Może mieć to duże znaczenie w szczególności podczas oblężeń gdzie skuteczny ostrzał obrońcy Twierdzy lub Miasta może pozbawić jakiejś części machin wojennych oblegającego utrudniając mu tym samym w jakimś stopniu próbę zdobycia danej Twierdzy lub Miasta.

Zmienia to trochę sposób użycia katapult i moim zdaniem na plus w porównaniu do poprzedniej formy ich użycia. :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Vanatox
Posty: 156
Rejestracja: 12 lut 2014, 14:09
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 32 times
Been thanked: 46 times

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: Vanatox »

Mogę prosić o reupload?
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wojna o Pierścień 2Ed.: Dodatkowe Zasady, Żetony i Tabel

Post autor: HoLi »

" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
ODPOWIEDZ