Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Pytanie, czytam aktualnie instrukcję, bo chcę w 3 osoby spóbować grać, rozumiem, że z 8 regionów przy 3 graczach, używa się 3 regionów, rozumiem, że gracze wybierają je najpierw ustawiając zetony punktacji? wybór jest dowolny?
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Tak - liczą się w regionach które nie zostały jeszcze rozpatrzone w fazie dominacji.budzo pisze:Pytanie na zasadzie upewnienia się:
Jeśli zamykam region grając Callo to muszę rozmieścić kostki w sąsiednich regionach. Czy jeśli ten region ma wyższy nr kolejności rozpatrywania to moje kostki liczą się do dominacji w tymże jeszcze w tej samej turze?
Zakładam, że tak ale nigdzie to nie jest napisane.
Przykładowo zamknąłeś region o Nr 3 i miałeś możliwość przemieścić swoje znaczniki wpływów do sąsiednich regionów. Część dałeś do regionu Nr 8 i część do Nr 2. Po zamknięciu regionu przechodzimy do kolejnych regionów i rozstrzygania w nich dominacji. Rozpatrując region nr 8 masz w nim więcej wpływów niż na początku fazy dominacji.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
1. Gracie do końca tury.janekbossko pisze:jak jest z wygraniem na punkty?
dzis gralem pierwszy raz na 4 osoby i dwie z nich przekroczyły poziom 50 punktów..nie podczas ostatniego punktowania (4) a podczas przedostatniego.
Wygrywa ten kto zrobi to pierwszy czy ten kto na koniec bedzie mial najwiecej?
2. Doliczacie dodatkowe punty zwycięstwa z Żmijowego Gardła.
3. Wygrywa gracz który ma najwięcej punktów.
3. W przypadku remisu miedzy dwoma graczami wygrywa gracz z lepsza reputacją.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Obrócony żeton uroczyska daje normalnie Czynnik M graczowi, który dominuje z nim region.mat_eyo pisze: Tego nadal nie rozumiem i wydaje mi się też trochę niesprawiedliwe. Mały przykład. Mam obszar A z aktywnym żetonem uroczyska i Szczurzym grajkiem i obszar B z Cierniem. W obu obszarach dominuję.
W pierwszej turze w fazie dominacji Szczurzy Grajek przesyła uroczysko do Ciernia. W obszarze A nie pobieramy(?) czynnika M bo nie ma już uroczyska, natomiast w obszarze B nie pobieramy(?) czynnika M, bo jest on odwrócony do góry nogami. Na koniec tury odwracamy żeton w obszarze B.
W drugiej turze w obszarze B Cierń wchłania uroczysko i znów nie pobieramy(?) czynnika M, bo uroczyska już nie ma? Wychodzi na to, że dwa razy (albo trzy, zależy od kolejności obszarów) dominujemy obszar z aktywnym uroczyskiem i ani razu nie dostajemy z niego czynnika M, trochę to bolesne.
W twoim przykładzie: jeśli region A miał niższy Nr( chodzi o numer, po którym rozpatrujemy regiony) niż Nr regionu z Cierniem to dostaniesz Czynnik M w regionie z Cierniem. W kolejnej turze wchłaniając do Ciernia uroczysko już nie dostaniesz Czynnika.
Można miec więcej niż 50 pkt. Gracie do końca tury.mat_eyo pisze: Z punktowaniem liczyliśmy dalej po 50ciu, ale w instrukcji nie ma tego jasno nakazane. Przydałoby się potwierdzenie od wydawcy.
Może wybrać tylko podstawowe umiejętności.(atak, obrona, szybkość, dominacja)mat_eyo pisze: Pytanie odnośnie umiejętności czyniącego szpiega. Czy może on wybrać dwie różne z czterech podstawowych umiejętności (tych widocznych na planszy przy polu nr 6), czyli atak, obrona, szybkość i dominacja? Czy można przypisać mu np. Grabież albo zamianę kostek populacji od Fauna?
Na ślepo choć jeśli chcecie grać na jawnych obszarach to macie dowolność. Przy jawnym rozstawianiu cierń zawsze będzie stawiany w regionie z najwyższym numerem - za łatwo.mat_eyo pisze: Przygotowanie gry, kroki 7-10. Czy dobrze rozumiem, że żetony obszarów umieszczamy na ślepo, tak samo jak i figurkę Ciernia? Trochę to dziwne i powiem, że we wczorajszej pierwszej grze graliśmy tak, że w punkcie 7 losowaliśmy i rozkładaliśmy żetony już odkryte, później zadecydowałem w którym polu opłaca mi się ustawić Ciernia. Nie rozumiem po co w punkcie 7 gracze losują obszary zgodnie z inicjatywą skoro i tak układają je na planszy na ślepo.
Żeton Vuko powoduje wycofanie tego znacznika wpływu. Znacznik pozostaje w regionie ale nie jest liczony w przy rozstrzyganiu wpływów w regionie.mat_eyo pisze: Co w sytuacji, kiedy w regionie jest wyłącznie jedna kostka wpływu, Vuko i gracz kontrolujący tę kostkę ma jeden znacznik Vuko? Uznaje się, że nie dominuje on regionu, prawda?
Rosnącej.mat_eyo pisze: Obszary rozpatrujemy w kolejności. Fajnie, tylko w jakiej? Rosnącej czy malejącej?
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W grze na 2 osoby gra się na 6 regionach, a przy 3 - na 7. Gracze układając kolejno żetony (losowe), wybierają jakie regiony będą w grze - nie wiemy co na nich będzie, ale wybieramy sam kształt mapy.[/quote]espresso pisze:
Sęk w tym, że gracze niczego nie wybierają, bo żetony w obszarach kładziemy nadal na ślepo, odwracamy je dopiero w kroku 10 przygotowania do gry. Dlatego wydaje mi się to bez sensu, po co losować je zgodnie z inicjatywą? Lepiej niech jeden gracz robiący setup wylosuje na ślepo i ułoży na planszy.
Racja - gracze kształtują plansze. Zagrajcie sobie kiedyś w dwie osoby przy wyłączeniu dwóch środkowych obszarów
Zasada jest ogólna - przy czterech graczach nie ma znaczenia.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Dniwhite_wolv pisze:No to ja pierwszy (?) zadam to pytanie :
Czy poprawiona instrukcja/filmiki z rozgrywkami/FAQ Online to kwestia dni czy raczej kilku tygodni ?
Pytam bo nie wiem czy czekać z pierwszymi powaznymi rozgrywkami gdzie bede musial tlumaczyc wszystkim gre - jedno z powyzszych na pewno pomogloby nie skopac czegos juz przy pierwszym zagraniu.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
To dobra domowa zasada choć wydłużająca start gry.zakwas pisze:Dokładnie tak grałem również, wydało mi się to oczywiste.farmer pisze:Hmm...
co do żetonów regionów, to my (uznaliśmy to za oczywiste) spoglądamy na wylosowany żeton obszaru.
Żetony kładziemy zakryte na planszy.
Czyli, wiesz, gdzie i jakie żetony położyłeś. Inni wiedzą, jakie żetony oni położyli.
Van Dyken układa Ciernia w miarę świadomie (wie, gdzie położył mocne/słabe żetony).
Potem żetony odkrywamy i jedziemy dalej...
W grze bez Van Dykena układanie zakrytych żetonów traci na ważności, ale nadal jakieś znaczenie ma (to, jaki żeton sąsiaduje z jakim - masz na to jakiś wpływ wykładając swoje żetony).
pozdr,
farm
Re: Pan Lodowego Ogrodu
3 graczy = 7 regionów biorących udział w rozgrywce (patrz na rewers żetonów punktacji regionów)CheshireCat pisze:Pytanie, czytam aktualnie instrukcję, bo chcę w 3 osoby spóbować grać, rozumiem, że z 8 regionów przy 3 graczach, używa się 3 regionów, rozumiem, że gracze wybierają je najpierw ustawiając zetony punktacji? wybór jest dowolny?
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Źle na to patrzysz...mat_eyo pisze:Ok, ale w tym momencie może się zdarzyć tak, że 3 razy dominujesz region z uroczyskiem i nie otrzymasz ani razu czynnika M. Dziwne to trochę. Kiedy Fjollsfinn porywa kostkę do LO nie ma żadnej kary. Kiedy Freihoff buduje Czerwoną Wieżę nie ma żadnej karry. Kiedy Calo zamyka region to giną jej jednostki poza faunem, ale to akurat można zrozumieć, skoro odcina region innym i jeszcze dostaje z niego punkty. Natomiast kiedy van Dyken wchłania uroczysko to ma minus, bo nie dostaje czynnika M. We wszystkich innych sytuacjach kiedy dominujesz region żeby przybliżyć się do celu czerpiesz z niego "przy okazji" wszystkie korzyści. Tylko jeden van Dyken jest tu pokrzywdzony.
Jakie korzyści ma niebieski z kradzieży kostki? Żadnych. To przeciwnik traci.
Jakie korzyści ma czerwony ze zbudowania wieży? Żadnych.
Jakie korzyści ma zielony z zamknięcia regionu... traci kostki i jednostki. Hmm...
Jakie korzyści ma czarny z zabrania uroczyska? Żadnych. Ale przeciwnicy tracą źródło magii... wszak cała magia należy do Van Dykena, nie? :>
Jak dla mnie, to od całości odstaje zielony, a nie czarny.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Dokładnie - każdym można (teoretycznie!) zakończyć grę w trzy tury. Callo potrzebuje czterech.farmer pisze:Źle na to patrzysz...mat_eyo pisze:Ok, ale w tym momencie może się zdarzyć tak, że 3 razy dominujesz region z uroczyskiem i nie otrzymasz ani razu czynnika M. Dziwne to trochę. Kiedy Fjollsfinn porywa kostkę do LO nie ma żadnej kary. Kiedy Freihoff buduje Czerwoną Wieżę nie ma żadnej karry. Kiedy Calo zamyka region to giną jej jednostki poza faunem, ale to akurat można zrozumieć, skoro odcina region innym i jeszcze dostaje z niego punkty. Natomiast kiedy van Dyken wchłania uroczysko to ma minus, bo nie dostaje czynnika M. We wszystkich innych sytuacjach kiedy dominujesz region żeby przybliżyć się do celu czerpiesz z niego "przy okazji" wszystkie korzyści. Tylko jeden van Dyken jest tu pokrzywdzony.
Jakie korzyści ma niebieski z kradzieży kostki? Żadnych. To przeciwnik traci.
Jakie korzyści ma czerwony ze zbudowania wieży? Żadnych.
Jakie korzyści ma zielony z zamknięcia regionu... traci kostki i jednostki. Hmm...
Jakie korzyści ma czarny z zabrania uroczyska? Żadnych. Ale przeciwnicy tracą źródło magii... wszak cała magia należy do Van Dykena, nie? :>
Jak dla mnie, to od całości odstaje zielony, a nie czarny.
Van Dyken: T1, T2: dominuje dwa regiony z uroczyskami T3: wchłania uroczyska
Freihoff: T1, T2, T3: za każdą turą stawia po dwie wieże (ma dwie zdolne do tego jednostki)
Fjollsfinn: T1, T2, T3: za każdą turą zabiera drakkarem kostkę z innego regionu
Callo: T1: stawia znacznik koszmaru T2: stawia znacznik i zamyka region T3: stawia znacznik koszmaru T4: stawia znacznik i zamyka region (tu oczywiście ma kilka możliwości kiedy zamykać regiony, jednak na postawienie czterech znaczników koszmaru musi poświecić cztery tury, bo figurka Koszmaru jest tylko jedna).
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Czterech, ale nie tak, bo tak to po drugiej turze straci Koszmar.zakwas pisze: Dokładnie - każdym można (teoretycznie!) zakończyć grę w trzy tury. Callo potrzebuje czterech.
Callo: T1: stawia znacznik koszmaru T2: stawia znacznik i zamyka region T3: stawia znacznik koszmaru T4: stawia znacznik i zamyka region (tu oczywiście ma kilka możliwości kiedy zamykać regiony, jednak na postawienie czterech znaczników koszmaru musi poświecić cztery tury, bo figurka Koszmaru jest tylko jedna).
Mam pytanie w sprawie zamknięcia regionu.
Od następnej tury zamknięty region jest wyłączony z rozgrywki w sposób
następujący:
- nie można wykonywać w nim działań,
- figurka Vuko nie może zostać w nim umieszczona,
- Callo w fazie dominacji otrzymuje z niego tylko punkty zwycięstwa, jeśli
uruchomiono punktowanie.
Jeśli w zamkniętym regionie znajduje się Czerwona Wieża, to nadal
liczy się ona podczas sprawdzania realizacji prywatnego celu Ulrike
Freihoff.
Czy to oznacza, że jednostki Calo z zamkniętego obszaru liczą się do liczenia przewag przy remisach w dominacji w sąsiednich regionach?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
To akurat nie ma najmniejszego wpływu na ilość tur, bo w trzeciej można go przywołać ponownie i i tak postawić znacznik. Nawet zaznaczyłem, że kolejność może się różnić, ale ktoś musiał się przyczepić...FortArt pisze:Czterech, ale nie tak, bo tak to po drugiej turze straci Koszmar.zakwas pisze: Dokładnie - każdym można (teoretycznie!) zakończyć grę w trzy tury. Callo potrzebuje czterech.
Callo: T1: stawia znacznik koszmaru T2: stawia znacznik i zamyka region T3: stawia znacznik koszmaru T4: stawia znacznik i zamyka region (tu oczywiście ma kilka możliwości kiedy zamykać regiony, jednak na postawienie czterech znaczników koszmaru musi poświecić cztery tury, bo figurka Koszmaru jest tylko jedna).
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
AA, tam zaraz przyczepić. Optymalizuję tylko W T3 i T4 zamyka - bez straty 4 na reputacji.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- Gra Wstępna
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 wrz 2014, 11:03
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Troszkę się nie zgodzę. Ogólnie, to poszkodowanych nie ma. Nie musisz też realizować celu postaci, możesz wygrać na punkty, bijąc przeciwnika, albo przywołać śnieg.farmer pisze:Źle na to patrzysz...mat_eyo pisze:(...)
Jakie korzyści ma niebieski z kradzieży kostki? Żadnych. To przeciwnik traci.
Jakie korzyści ma czerwony ze zbudowania wieży? Żadnych.
Jakie korzyści ma zielony z zamknięcia regionu... traci kostki i jednostki. Hmm...
Jakie korzyści ma czarny z zabrania uroczyska? Żadnych. Ale przeciwnicy tracą źródło magii... wszak cała magia należy do Van Dykena, nie? :>
Jak dla mnie, to od całości odstaje zielony, a nie czarny.
A co do powyższych "rozkmin", to spróbujcie zagrać np. (idąc kolorami) niebieski vs zielony na 2 graczy. Gdy jeden gracz potrzebuje ukraść multum kostek, a drugi utrzymać się w dwóch regionach. Ciężko jest zdominować gracza, który nie potrzebuje się fragmentować, może się okopać i grać defensywnie. Wydaje mi się, ze na tym polega elastyczność - trzeba od początku zastanowić się, czy jesteś w stanie to zrobić, czy może jest to chwila żeby zlać cel postaci i zacząć realizować jakaś strategię ogólną.
Ale to rozmowa o zasadach, a nie kącik porad taktyczno-strategicznych
"There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter."
- Ernest Hemingway
Zapraszam na bloga pod adresem www.gra.wstepna.pl
- Ernest Hemingway
Zapraszam na bloga pod adresem www.gra.wstepna.pl
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Kiedy Callo dominuje i zamyka region z dwoma znacznikami koszmaru, to pobiera jeszcze zasoby z tego regionu, czy już nie?
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
"Od następnej tury .."
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- Gra Wstępna
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 wrz 2014, 11:03
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Z tego co widziałem w instrukcji, to nie. Tylko punkty podczas tur z punktowaniem.metyu pisze:Kiedy Callo dominuje i zamyka region z dwoma znacznikami koszmaru, to pobiera jeszcze zasoby z tego regionu, czy już nie?
"There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter."
- Ernest Hemingway
Zapraszam na bloga pod adresem www.gra.wstepna.pl
- Ernest Hemingway
Zapraszam na bloga pod adresem www.gra.wstepna.pl
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Kurcze przecież parę postów powyżej jest cytowany ten zapis. Region jest zamknięty od następnej tury. Czyli w turze, w której jest zamykany podlega normalnemu rozliczaniu.
Czyli pkt i zasoby. Tylko dla Calo bo inni wylecieli z regionu.
Czyli pkt i zasoby. Tylko dla Calo bo inni wylecieli z regionu.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
FortArt pisze:Kurcze przecież parę postów powyżej jest cytowany ten zapis. Region jest zamknięty od następnej tury. Czyli w turze, w której jest zamykany podlega normalnemu rozliczaniu.
Czyli pkt i zasoby. Tylko dla Calo bo inni wylecieli z regionu.
Kolejność wg. instrukcji jest taka, że najpierw ustala się dominację, potem odpala zdolności specjalne, więc stawia znaczik koszmaru/zamyka region.Od następnej tury zamknięty region jest wyłączony z rozgrywki w sposób następujący:
- nie można wykonywać w nim działań,
- figurka Vuko nie może zostać w nim umieszczona,
- Callo w fazie dominacji otrzymuje z niego tylko punkty zwycięstwa, jeśli uruchomiono punktowanie.
Tylko nie wiem gdzie jest info, że bierze z niego zasoby, bo jak to, skoro uroczysko wywędrowuje w procesie zamykania, a po ni. Dopiero ew. pobiera się "dobra"? Czytama ten wątek od początku i musiało mi umknąć...
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Uruchomiliśmy FAQ online(jeszcze testujemy - może się coś sypać). Powoli przenosimy Wasze pytania z działu "Zasady - pytania i wątpliwości".
http://panlodowegoogrodu.pl/pan-lodowego-ogrodu-faq
http://panlodowegoogrodu.pl/pan-lodowego-ogrodu-faq
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 188 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Brawo za inicjatywę.
Ale podsuwam pod rozważenie jeszcze jednego rozwiązania. Żeby to było zebrane i udostępnione w jednym dokumencie.
W tej chwili, jeśli będę chciał to wydrukować (a będę chciał) to muszę się nakopiować, by to zebrać w całość. Potrzebuję tego, żeby w czasie gry łatwo można było się odwołać do konkretnego wyjaśnienia.
Mogę popracować i sam to sobie poukładać w dokument podzielony na rozdziały i fazy itd. Ale ktoś u was i tak pewnie ma taki plik wejściowy i dopiero z niego buduje strukturę do www. Więc mogłoby to być w miarę proste . A pewnie nie jestem jedynym któremu byłoby to przydatne.
Ale podsuwam pod rozważenie jeszcze jednego rozwiązania. Żeby to było zebrane i udostępnione w jednym dokumencie.
W tej chwili, jeśli będę chciał to wydrukować (a będę chciał) to muszę się nakopiować, by to zebrać w całość. Potrzebuję tego, żeby w czasie gry łatwo można było się odwołać do konkretnego wyjaśnienia.
Mogę popracować i sam to sobie poukładać w dokument podzielony na rozdziały i fazy itd. Ale ktoś u was i tak pewnie ma taki plik wejściowy i dopiero z niego buduje strukturę do www. Więc mogłoby to być w miarę proste . A pewnie nie jestem jedynym któremu byłoby to przydatne.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Będzie PDFkrecilapka pisze:Brawo za inicjatywę.
Ale podsuwam pod rozważenie jeszcze jednego rozwiązania. Żeby to było zebrane i udostępnione w jednym dokumencie.
W tej chwili, jeśli będę chciał to wydrukować (a będę chciał) to muszę się nakopiować, by to zebrać w całość. Potrzebuję tego, żeby w czasie gry łatwo można było się odwołać do konkretnego wyjaśnienia.
Mogę popracować i sam to sobie poukładać w dokument podzielony na rozdziały i fazy itd. Ale ktoś u was i tak pewnie ma taki plik wejściowy i dopiero z niego buduje strukturę do www. Więc mogłoby to być w miarę proste . A pewnie nie jestem jedynym któremu byłoby to przydatne.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Super! A odpowiecie na zaglełe pytania w tym wątku?RedImp pisze:Będzie PDFkrecilapka pisze:Brawo za inicjatywę.
Ale podsuwam pod rozważenie jeszcze jednego rozwiązania. Żeby to było zebrane i udostępnione w jednym dokumencie.
W tej chwili, jeśli będę chciał to wydrukować (a będę chciał) to muszę się nakopiować, by to zebrać w całość. Potrzebuję tego, żeby w czasie gry łatwo można było się odwołać do konkretnego wyjaśnienia.
Mogę popracować i sam to sobie poukładać w dokument podzielony na rozdziały i fazy itd. Ale ktoś u was i tak pewnie ma taki plik wejściowy i dopiero z niego buduje strukturę do www. Więc mogłoby to być w miarę proste . A pewnie nie jestem jedynym któremu byłoby to przydatne.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nie liczą się. Traktujecie ten region jakby nie brał udziału w grze za wyjątkiem dawania punktów Callo.FortArt pisze:Czterech, ale nie tak, bo tak to po drugiej turze straci Koszmar.zakwas pisze: Dokładnie - każdym można (teoretycznie!) zakończyć grę w trzy tury. Callo potrzebuje czterech.
Callo: T1: stawia znacznik koszmaru T2: stawia znacznik i zamyka region T3: stawia znacznik koszmaru T4: stawia znacznik i zamyka region (tu oczywiście ma kilka możliwości kiedy zamykać regiony, jednak na postawienie czterech znaczników koszmaru musi poświecić cztery tury, bo figurka Koszmaru jest tylko jedna).
Mam pytanie w sprawie zamknięcia regionu.
Od następnej tury zamknięty region jest wyłączony z rozgrywki w sposób
następujący:
- nie można wykonywać w nim działań,
- figurka Vuko nie może zostać w nim umieszczona,
- Callo w fazie dominacji otrzymuje z niego tylko punkty zwycięstwa, jeśli
uruchomiono punktowanie.
Jeśli w zamkniętym regionie znajduje się Czerwona Wieża, to nadal
liczy się ona podczas sprawdzania realizacji prywatnego celu Ulrike
Freihoff.
Czy to oznacza, że jednostki Calo z zamkniętego obszaru liczą się do liczenia przewag przy remisach w dominacji w sąsiednich regionach?