Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Knight
Różnice są ogromne,bo przecież poza dwoma kartami w talii,każda postać ma zestaw dedykowanych skilli.
Re: Mage Knight
Z ust mi to wyjąłeśvegathedog pisze:Różnice są ogromne,bo przecież poza dwoma kartami w talii,każda postać ma zestaw dedykowanych skilli.
Re: Mage Knight
Na BGG znajdziesz fanowską bohaterkę - Zeline.Quebrith pisze:Ja strzelę zupełnie z czego innego - nowa postać do mage knight?
W sumie chodzi mi o to czy ktoś próbował zrobić taki swój ala fanowski dodatek?
Re: Mage Knight
hmmm...
No popatrz a myślałem że już wszystko na BGG oblookałem...
Gdzieś to musi być głębiej zakopane w takim razie <poleciał szukać>
No popatrz a myślałem że już wszystko na BGG oblookałem...
Gdzieś to musi być głębiej zakopane w takim razie <poleciał szukać>
- Vel O' Sevens
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 maja 2014, 17:04
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mage Knight
Warto kupić z myślą o grze solo? Gra jest tak obszerna, że jak próbuje znaleźć filmik tłumaczący co tam się robi to pełnometrażowe filmy wyskakują .. Ale po tym co widziałem jestem mocno zaciekawiony
"The best fantasy is written in the language of dreams. It is alive as dreams are alive, more real than real … for a moment at least … that long magic moment before we wake. [...]"
- George R.R. Martin
- George R.R. Martin
- maciejo
- Posty: 3360
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 130 times
Re: Mage Knight
Osobiście nie grałem ale z tego co wiem jest to jedna z najlepszych gier solo na caluśkim świecie,więc chyba wartoVel O' Sevens pisze:Warto kupić z myślą o grze solo? Gra jest tak obszerna, że jak próbuje znaleźć filmik tłumaczący co tam się robi to pełnometrażowe filmy wyskakują .. Ale po tym co widziałem jestem mocno zaciekawiony
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Mage Knight
Oczywiście, że warto. Sam rozegrałem dziesiątki gier solo (przy czym prawie wszystkie przez Vassala, bo zazwyczaj nie chciało mi się rozkładać gry) i gra jeszcze mi się nie znudziła.Vel O' Sevens pisze:Warto kupić z myślą o grze solo? Gra jest tak obszerna, że jak próbuje znaleźć filmik tłumaczący co tam się robi to pełnometrażowe filmy wyskakują .. Ale po tym co widziałem jestem mocno zaciekawiony :)
Przygotuj się jednak na relatywnie wysoki próg wejścia.
Re: Mage Knight
Mamy i polecamy !!!
Jeśli znasz angielski na średnim poziomie to polecam filmiki na yt użytkownika Ricky Royal. Tłumaczy tak dokładnie że instrukcja staje się zbędna. Rozgrywka solo to 14 filmów po 10 minut.
Czy macie może jakieś informacje na temat nowego dodatku??
Jeśli znasz angielski na średnim poziomie to polecam filmiki na yt użytkownika Ricky Royal. Tłumaczy tak dokładnie że instrukcja staje się zbędna. Rozgrywka solo to 14 filmów po 10 minut.
Czy macie może jakieś informacje na temat nowego dodatku??
- karawanken
- Posty: 2360
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
Re: Mage Knight
Naprawdę warto Najczęściej gram właśnie solo Trzeba czasami bardzo sie powstrzymywać aby nie oszukiwać i gra nie jest aż tak skomplikowana Owszem ma sporo zasad i zwłaszcza walka początkowo odbywa sie z nosem w instrukcji ale dwóch grach wszystko zaczyna ładnie się zazębiać
- Vel O' Sevens
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 maja 2014, 17:04
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mage Knight
Super, dzięki za podpowiedzi, no nic, pozostaje rzucić portfelem w monitor ..
"The best fantasy is written in the language of dreams. It is alive as dreams are alive, more real than real … for a moment at least … that long magic moment before we wake. [...]"
- George R.R. Martin
- George R.R. Martin
Re: Mage Knight
Nie ma aż tak źle! Sprawdź sklep Morgad z Zawoi. Mają teraz na promocji (promocja trwa już chyba z rok;d) Gra jest warta swojej ceny. Dodatków nie musisz kupować przez najbliższe 30 partii. Potem są dostępne 2 po angielsku.
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Mage Knight
Ale w więcej niż jeden scenariusz poza wprowadzającym? Mi jakoś nie podeszła ta gra, choć to raczej kwestia klimatu, którego nie lubię. Mechanika świetna, więc jak komuś klimat odpowiada, to polecam. Natomiast wydawało mi się, że poza scenariuszem wprowadzającym do gry solo dedykowany jest tylko jeden: co przeoczyłem?karawanken pisze:Naprawdę warto Najczęściej gram właśnie solo
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- karawanken
- Posty: 2360
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
Re: Mage Knight
Faktycznie mnie klimat tej gry bardzo odpowiada Każdy scenariusz kooperacyjny można rozgrywać solo
Re: Mage Knight
Niestety w instrukcji jest tylko jeden scenariusz dla jednego gracza. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby w resztę (oprócz dwoma, czysto konkurencyjnymi) również grać solo. Zresztą, MK tak naprawdę ma jeden scenariusz i to jest właśnie podbój w dwóch wariancjach - błyskawiczny i pełny. Czuć to w każdym innym scenariuszu, które powinno się traktować bardziej jak ciekawostkę, gdyż mechanika jest po prostu skonstruowana do podbijania miast, inaczej nie czuć tej mocy. Nie, że te scenariusze nie dają zabawy - jasne, można zagrać po kilka razy każdy scenariusz (co już daje na pewno bite 20 godzin gry), ale prawdziwą siłę MK czuć w podboju Sam rozegrałem grubo ponad 60 partii MK, przy czym może ~4-5 razy sięgnąłem po scenariusz inny niż podbój. Dopiero pierwszy duży dodatek wprowadza dwa równie ciekawe nowe scenariusze.
Tak czy inaczej, warto jak najbardziej biec po swoje pudełko MK.
Tak czy inaczej, warto jak najbardziej biec po swoje pudełko MK.
Re: Mage Knight
Witam. Może ktoś napisać mniej więcej ile trwa gra solo, a ile w innych kombinacjach osobowych (2-4) ?
- Gambit
- Posty: 5237
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 1843 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Zależy. Solówkę kręciłem w godzinkę do półtorej. Natomiast przy większej liczbie graczy zależy od scenariusza i samego gracza. Bywało że scenariusz podstawowy w 4 osoby graliśmy 7 godzin. Bywało, że w 6 osób rozbiliśmy las druidów w 4-5 godzin. Bywało, że jeden z graczy potrafił myśleć nad zagraniem kart w ataku około 40 minut. Mage Knight wymyka się szufladkowaniu.s7ven pisze:Witam. Może ktoś napisać mniej więcej ile trwa gra solo, a ile w innych kombinacjach osobowych (2-4) ?
Re: Mage Knight
Jest to spowodowane brakiem doświadczenia w grze (początkujący) czy trudnością gry? Jak w najszybszy sposób skumać zasady? Czy przeczytanie instrukcji od deski do deski pomoże czy są lepsze sposoby żeby to ogarnąć? Dzięki za odpowiedzi.Bywało, że jeden z graczy potrafił myśleć nad zagraniem kart w ataku około 40 minut. Mage Knight wymyka się szufladkowaniu.
- Gambit
- Posty: 5237
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 1843 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Było to spowodowane faktem, że akurat ten gracz lubi mysleć nad ruchem, a dodatkowo chciał wyciągnąć jak najwięcej z kart, które można zagrać na kilka sposobów.s7ven pisze:Jest to spowodowane brakiem doświadczenia w grze (początkujący) czy trudnością gry? Jak w najszybszy sposób skumać zasady? Czy przeczytanie instrukcji od deski do deski pomoże czy są lepsze sposoby żeby to ogarnąć? Dzięki za odpowiedzi.Bywało, że jeden z graczy potrafił myśleć nad zagraniem kart w ataku około 40 minut. Mage Knight wymyka się szufladkowaniu.
Mage Knight ma dwie instrukcje. Jedna to swego rodzaju samouczek i od niego się w sumie zaczyna.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 15 times
Re: Mage Knight
Ja solo grałem sobię kampanię stworzoną przez Artura Tojzę - Łzy Zapomnianych.
Mimo, że autor ma problemy z dodawaniem nowych etapów w realnym czasie to całość jest bardzo fajna.
Fabularnie i zadaniowo sprawia dużo radości.
http://wpajeczejsieci.blogspot.com/2013 ... anych.html
Mimo, że autor ma problemy z dodawaniem nowych etapów w realnym czasie to całość jest bardzo fajna.
Fabularnie i zadaniowo sprawia dużo radości.
http://wpajeczejsieci.blogspot.com/2013 ... anych.html
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Mage Knight
Mage Knight to niezła gra, ale jeśli ktoś szuka przygody w której dochodzi do sytuacji zaskakujących i nieprzewidywalnych to tutaj tego nie znajdzie. Mechanika MK jest ciekawa, fajnie działa, a gracz ma spore pole do popisu nad optymalizacją swoich działań. I to jest osią gry, a otoczka przygodowa została zgrabnie dołączona. Wariant solo sprawdza się, ale w WP LCG jest duuużo lepszy. Oceniam MK na 4/5 w rozgrywce jednoosobowej i na pewno warto mieć go w kolekcji.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Gambit
- Posty: 5237
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 1843 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Tych dwóch gier nie ma co porównywać. Dwie zupełnie różne pozycje. MK to rozbudowana przygodówka, a WP LCG, to klimatyczne karciane puzzleRUNner pisze:Wariant solo sprawdza się, ale w WP LCG jest duuużo lepszy.
Re: Mage Knight
Bardzo sluszna uwaga...tym bardziej, iz z Gambitem sie zgadzamy, ze w te gre (MK) da sie grac czerpiac przyjemnosc z przezywanych przygod - nawet na 3-4 graczy - a nie tylko dla czystej kalkulacjiGambit pisze:Tych dwóch gier nie ma co porównywać. Dwie zupełnie różne pozycje. MK to rozbudowana przygodówka, a WP LCG, to klimatyczne karciane puzzleRUNner pisze:Wariant solo sprawdza się, ale w WP LCG jest duuużo lepszy.
Solo takze jest bardzo dobra.
A jak jest "za przyjemnie" to zawsze mozna postawic sobie pana z laska - czyli Volkaire'a
- sqb1978
- Posty: 2621
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Mage Knight
Bardziej pasjans niż puzzle, aczkolwiek solo dostarczają podobnej ilości rozrywki oraz podobne dylematy występują: użyć tej karty już teraz czy dostać 1 ranę i zostawić na cięższe starcieGambit pisze:Tych dwóch gier nie ma co porównywać. Dwie zupełnie różne pozycje. MK to rozbudowana przygodówka, a WP LCG, to klimatyczne karciane puzzle