Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
wirusman
Posty: 1975
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 86 times
Been thanked: 28 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: wirusman »

Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rastula »

wirusman pisze:A w jaki sposób miałby reklamować swoje gry? Jest chyba najbardziej rozpoznawalną osobą w kraju i też z tego powodu najbardziej obrywa.


słusznie dotknąłeś informacja vs reklama - ja bynajmniej nie zabraniam stosować Portalowi jednego i drugiego - choć obecnie widzę przechył w stronę drugiej - jako geek oczekuję raczej pierwszej - ale nie dla geeków w końcu gry się robi

tak się składa, że reklama to moja branża jest, więc jestem w stanie docenić ( ale i dostrzec zagrożenia) ciągłego jechania na wysokim "C" )


Najbardziej rozpoznawalną osobą ? Z projektantów planszówek jak rozumiem? To może i prawda - choć to żadna powszechna rozpoznawalność nie jest :)... natomiast to prześladowanie Trzewika to chyba jest jakaś martyrologia wymyślona dla podniesienia sprzedaży "na litość" bo kurka śledzę forum / planszówkowy ineternet kilka lat i nie zaobserwowałem jakiegoś wykraczającego poza normy ( fakt wyśrubowane polską mentalnością) hejtu na Trzewika czy Portal... no chyba że Ignacy taki nadwrażliwy :)... myślę że po prostu uznał, ze zamiast gadać na forum lepiej zająć się biznesm ( i słusznie) - a nie uciekł przed "prześladowaniami" jednego czy drugiego hejtera... no ale legenda styropianowa jakaś krąży o skrzywdzonym Trzewiku ( choć on sam jej nie potwierdza nijak)...
wirusman
Posty: 1975
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 86 times
Been thanked: 28 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: wirusman »

rastula pisze:
wirusman pisze:A w jaki sposób miałby reklamować swoje gry? Jest chyba najbardziej rozpoznawalną osobą w kraju i też z tego powodu najbardziej obrywa.


słusznie dotknąłeś informacja vs reklama - ja bynajmniej nie zabraniam stosować Portalowi jednego i drugiego - choć obecnie widzę przechył w stronę drugiej - jako geek oczekuję raczej pierwszej - ale nie dla geeków w końcu gry się robi

tak się składa, że reklama to moja branża jest, więc jestem w stanie docenić ( ale i dostrzec zagrożenia) ciągłego jechania na wysokim "C" )


Najbardziej rozpoznawalną osobą ? Z projektantów planszówek jak rozumiem? To może i prawda - choć to żadna powszechna rozpoznawalność nie jest :)... natomiast to prześladowanie Trzewika to chyba jest jakaś martyrologia wymyślona dla podniesienia sprzedaży "na litość" bo kurka śledzę forum / planszówkowy ineternet kilka lat i nie zaobserwowałem jakiegoś wykraczającego poza normy ( fakt wyśrubowane polską mentalnością) hejtu na Trzewika czy Portal... no chyba że Ignacy taki nadwrażliwy :)... myślę że po prostu uznał, ze zamiast gadać na forum lepiej zająć się biznesm ( i słusznie) - a nie uciekł przed "prześladowaniami" jednego czy drugiego hejtera... no ale legenda styropianowa jakaś krąży o skrzywdzonym Trzewiku ( choć on sam jej nie potwierdza nijak)...
Polać mu :)
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

wirusman pisze:A w jaki sposób miałby reklamować swoje gry? Jest chyba najbardziej rozpoznawalną osobą w kraju i też z tego powodu najbardziej obrywa.
Obrywa?...

Człowiek pisze mi "konkret". Traktuję go poważnie, więc wierzę na słowo.
Przypominam się, dostaję następny konkret. Czekam cierpliwie. Mijają 2 miesiące. Obiecane materiały nie pojawiają się.
W międzyczasie biorę udział w konkursie. Jest to dla mnie czysta przyjemność. Czytam, że poczekam miesiąc na wyniki. Czekam. Mija obiecany termin. Znów czuję się jak błazen, a dobra zabawa przeobraża się w kolejną kroplę goryczy.

Druga sprawa. Wiadomo, że takie konkursy nie powstają z czystej dobroci serca i chęci wręczenia fanom czegoś za darmo. Jest to forma reklamy.
Przyszło podobno 161 zdjęć. Oznacza to, że sporo osób poświęciło mniej lub więcej czasu temu tematowi. Po wszystkim zostaliśmy potraktowani (delikatnie mówiąc) niepoważnie.

Uważam też za trochę nieuczciwe, sprzedawanie czegoś, co chwali się na prawo i na lewo właściwie nie tłumacząc co znajduje się w środku.
Zdaję sobie sprawę, że te 2 karty pojawiły się tam by trafić do szerszej grupy odbiorców, a brak informacji (lub znikome informacje) o tym jak to dokładnie wygląda jest moim zdaniem celowym zagraniem. Masa ludzi kupi to zanim dowie się co jest w środku. Usłyszeliśmy już przecież że od teraz (po zakupie dodatku) będziemy grali solo przeciw Rzymianom lub Barbarzyńcom.
Gdybym w Osadników grywał z innymi to pewnie nie rozdrażniłoby mnie to tak bardzo. Jednak Osadnicy są dla mnie głównie bardzo dobrym (i ładnym, co jest dla mnie bardzo istotne) tytułem solo i poczułem się naciągany.

edit - Biznes to biznes. Po prostu na chwilę dałem się nabrać na "przyjaźń" pomiędzy Portalem i graczami, zwłaszcza polskimi.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2014, 15:02 przez CydPL, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Diesel
Posty: 90
Rejestracja: 31 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Olsztyn/Inowrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Diesel »

rastula pisze:natomiast to prześladowanie Trzewika to chyba jest jakaś martyrologia wymyślona dla podniesienia sprzedaży "na litość" bo kurka śledzę forum / planszówkowy ineternet kilka lat i nie zaobserwowałem jakiegoś wykraczającego poza normy
Jestem w społeczności zaledwie kilka miesięcy i mam podobne obserwacje, co więcej jestem przekonany że o Trzewiku w przeważającej większości częściej pisze się pozytywnie niż negatywnie. Jednak również narasta u mnie irytacja na historyjkę 'wielbcie mnie wszyscy albo spier..'

Ignacy, nadal jeszcze kibicuje i trzymam kciuki za sukcesy :)
A dodatek chętnie sprawdzę, może wreszcie wygram z narzeczoną :lol:
Ostatnio zmieniony 13 lis 2014, 15:12 przez Diesel, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciekawy świata.. planszówkowego ;)
Nie odmówię rozgrywki w dobrym towarzystwie, daj znać na fb: https://www.facebook.com/DawidSzatkowski
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sillue »

proszę, opamiętajcie się,
musiałem wątek odhaczyć, bo dyskusja nie dotyczy już gry...
guzik mnie obchodzi, kto Trzewika lubi, a kto nie...
załóżcie nowy wątek i miłej zabawy...
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

sillue pisze:proszę, opamiętajcie się,
musiałem wątek odhaczyć, bo dyskusja nie dotyczy już gry...
guzik mnie obchodzi, kto Trzewika lubi, a kto nie...
załóżcie nowy wątek i miłej zabawy...
Oczywiście, że dotyczy gry.
Wyszedłem od tego, że to nie dodatek wprowadza cokolwiek w trybie solo, a nowa zasada, której stosowanie nie wymaga kupowania dodatku za 45zł wbrew "zachętom" wydawcy.
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dexterus »

Nie do końca rozumiem mechanizm "otwartej produkcji". Czy to znaczy, że ile chłopków tam wyślę, to tyle karta będzie produkować? No to byłby to dubel lokacji "z produkcją i cechą", tyle że zamiast wysyłać Surowce będę wysyłał meeple (które też są, jakby nie było, surowcem). Czy też że za wysłanie chłopka dostanę dany Surowiec? No to by była zwykła karta akcyjna.

Wielce intryguje mnie też Mur graniczny, który może być dość imba - przestawię sobie strażnicę na drugą stronę i jestem jak panisko. No i pytanie, czy taką "zimperializowaną" zwykłą lokację mogę przerobić na fundament.
Podobne wątpliwości mam wobec Darów dla Faraona - karta ma limit produkcji, ale nie ma limitu wykorzystania Cechy. Innymi słowy, czytając ją dosłownie, mogę ją zamienić w mega spichlerz; idąc dalej, mam kartę która nie tylko pozwala mi przechowywać wszystkie Surowce i złoto, ale też jeszcze z tego produkować 5 surowców. Brzmi przegięcie, jak na mój gust.

Oj coś czuję, że chyba polecę w piątek z samego rana kupić swój egzemplarz na Hall of Games (i tak tam się udzielam, więc będzie mi po drodze ;)), bo widzę że będzie wesoło z tym dodatkiem. Z wielką niecierpliwością zerknę do instrukcji. Chyba że szykuje się długie FAQ ^^'
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 314 times
Been thanked: 344 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

CydPL pisze:to nie dodatek wprowadza cokolwiek w trybie solo, a nowa zasada, której stosowanie nie wymaga kupowania dodatku za 45zł wbrew "zachętom" wydawcy.
I teraz wiesz, że nie musisz go kupować. A skąd wiesz? Bo jest już częściowo jawny, a wkrótce o wszystkie karty będzie można pytać tych, co kupili.

Wydawca ma prawo zmiany w zasadach wprowadzać na różne sposoby i nie jest to żadne naciąganie np. dodatek Troyes wprowadza kilka modułów, w tym kostkę w nowym kolorze - nie trzeba kupować, żeby z nim grać. Albo Świta do Carcassonne, czyli inne meeple - można zastąpić czymkolwiek, zasada stosowania i tak jest jawna itd. Inaczej sprawa by wyglądała, gdyby cały dodatek składał się z elementów "zastępowalnych", a jego zawartość była utajniona dla klienta.
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

TomB pisze:
CydPL pisze:to nie dodatek wprowadza cokolwiek w trybie solo, a nowa zasada, której stosowanie nie wymaga kupowania dodatku za 45zł wbrew "zachętom" wydawcy.
I teraz wiesz, że nie musisz go kupować. A skąd wiesz? Bo jest już częściowo jawny, a wkrótce o wszystkie karty będzie można pytać tych, co kupili.

Wydawca ma prawo zmiany w zasadach wprowadzać na różne sposoby i nie jest to żadne naciąganie np. dodatek Troyes wprowadza kilka modułów, w tym kostkę w nowym kolorze - nie trzeba kupować, żeby z nim grać. Albo Świta do Carcassonne, czyli inne meeple - można zastąpić czymkolwiek, zasada stosowania i tak jest jawna itd. Inaczej sprawa by wyglądała, gdyby cały dodatek składał się z elementów "zastępowalnych", a jego zawartość była utajniona dla klienta.
Uważam jedynie, że takie informacje powinny być jawne od momentu kiedy produkt trafia do sprzedaży.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 798 times
Been thanked: 1244 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mat_eyo »

Dexterus pisze:Nie do końca rozumiem mechanizm "otwartej produkcji".
Jeśli działa tak samo jak w Nowej Erze, to u Ciebie karta produkuje normalnie w fazie produkcji, natomiast otwarta produkcja jest dla przeciwników - dają Ci oni swojego robotnika, a w zamian pobierają z banku odpowiednie surowce.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 201 times
Been thanked: 98 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: zioombel »

CydPL pisze:
TomB pisze:
CydPL pisze:to nie dodatek wprowadza cokolwiek w trybie solo, a nowa zasada, której stosowanie nie wymaga kupowania dodatku za 45zł wbrew "zachętom" wydawcy.
I teraz wiesz, że nie musisz go kupować. A skąd wiesz? Bo jest już częściowo jawny, a wkrótce o wszystkie karty będzie można pytać tych, co kupili.

Wydawca ma prawo zmiany w zasadach wprowadzać na różne sposoby i nie jest to żadne naciąganie np. dodatek Troyes wprowadza kilka modułów, w tym kostkę w nowym kolorze - nie trzeba kupować, żeby z nim grać. Albo Świta do Carcassonne, czyli inne meeple - można zastąpić czymkolwiek, zasada stosowania i tak jest jawna itd. Inaczej sprawa by wyglądała, gdyby cały dodatek składał się z elementów "zastępowalnych", a jego zawartość była utajniona dla klienta.
Uważam jedynie, że takie informacje powinny być jawne od momentu kiedy produkt trafia do sprzedaży.
Czyli kiedy? Przecież jeszcze nie trafił do sprzedaży a już wiesz. Nie rozumiem o co Ci chodzi. Mógłbyś uszczegolowic?
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

zioombel pisze:Czyli kiedy? Przecież jeszcze nie trafił do sprzedaży a już wiesz. Nie rozumiem o co Ci chodzi. Mógłbyś uszczegolowic?
10 listopada 2014 r.
Z portalowego fanpage'a na FB
"Pierwszy dodatek do Osadników można już zamawiać w naszym sklepiku!"
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Portal Games »

Zapewniamy wszystkich, że dodatków nie braknie - każdy może spokojnie poczekać z decyzją o kupnie na opinie współgraczy i recenzje umieszczone w sieci.

Nie dostaliśmy żadnych egzemplarzy przedprodukcyjnych, więc pierwsze egzemplarze do recenzentów trafią w tym samym czasie jak do naszych fanów.

Zdajemy sobie sprawę, że informacje o dodatku wypuszczane są w ostatniej chwili ale tak to już niestety bywa w okresie między Essen a świętami... Taka krótka kołderka na żywo - na wszystko brakuje czasu :).
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 201 times
Been thanked: 98 times

Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: zioombel »

CydPL pisze:
zioombel pisze:Czyli kiedy? Przecież jeszcze nie trafił do sprzedaży a już wiesz. Nie rozumiem o co Ci chodzi. Mógłbyś uszczegolowic?
10 listopada 2014 r.
Z portalowego fanpage'a na FB
"Pierwszy dodatek do Osadników można już zamawiać w naszym sklepiku!"
Wiem kiedy dodatek wychodzi. Nie rozumiem do czego się przyczepiłeś ;-)
Zrozumiałem to tak, że chciałbys wiedzieć o kartach solo przed tym jak produkt trafi do sprzedaży. Jeszcze nie trafił a juz wiesz co będzie.
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Senaszel »

Rzymianie do Rzymu! :lol:
Wingmakers
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: zakwas »

CydPL pisze:
zioombel pisze:Czyli kiedy? Przecież jeszcze nie trafił do sprzedaży a już wiesz. Nie rozumiem o co Ci chodzi. Mógłbyś uszczegolowic?
10 listopada 2014 r.
Z portalowego fanpage'a na FB
"Pierwszy dodatek do Osadników można już zamawiać w naszym sklepiku!"
Póki co, to jest przedsprzedaż. Poczekaj do 17.11.
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1654
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sirwei »

Dobra koniec tego PR-u. Z innej beczki. Czy ktoś ma pomysł na Home Rule dla przedszkolaków, zerówkowiczów lub pierwszaków żeby ułatwić im rozrywkę skoro jeszcze zasadniczo nie czytają i operują tylko obrazkami? Tak żeby mogli grać samodzielnie...
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: kamron6 »

Czy ktoś ma pomysł na Home Rule dla przedszkolaków, zerówkowiczów lub pierwszaków żeby ułatwić im rozrywkę skoro jeszcze zasadniczo nie czytają i operują tylko obrazkami? Tak żeby mogli grać samodzielnie...
Taki luźny pomysł: koszty budynków normalnie (bo to obrazki), jeśli ma pole plądrowania to za wybudowanie jednorazowo dostaje co tam jest. Jeśli ma pole umowy to dostaje co tam jest co turę, mieczyki niszczą całkowicie lokacje (i dostajesz co tam jest w polu plądrowania), punktowanie tylko za budynki, złoto i wymiany ludzików normalnie ;)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1654
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sirwei »

Ja dziś grałem z zerówką tak. Tylko surowce drewniane. Produkcja i dobieranie normalnie. Sprzedaż (łupienie budynku) bez mieczy. Gdy na karcie była moneta, miecz lub gwiazdka to zmieniałem na dowolny zasób drewniany( gracz wybierał). Dwa jabłka tożsame z dwoma ludzikami. 5 tur, na końcu punkty tylko za budynki(zbudowanie) . Bardzo im się spodobało, chcą grać ponownie.
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Maxxx76 »

Sirwei, jak mogłeś wypaczyć kultową grę i namieszać dzieciom w głowach?
Oni nie dość że poczują się oszukani gdy dorosną, to jeszcze będą oszukiwać i naginać reguły w innych grach... :-)
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1654
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sirwei »

Wcześniej im powiedziałem że gra jest trudna i zagramy w wersję bardzo podstawową ;)
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 798 times
Been thanked: 1244 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mat_eyo »

Pokazałem żonie karty z dodatku, opisałem nowe funkcje i sama powiedziała, że kupujemy, a karty frakcyjne będziemy wymieniać przed każdą grą komisyjnie ;)
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

CydPL pisze:
sillue pisze:proszę, opamiętajcie się,
musiałem wątek odhaczyć, bo dyskusja nie dotyczy już gry...
Oczywiście, że dotyczy gry.
Wyszedłem od tego, że to nie dodatek wprowadza cokolwiek w trybie solo, a nowa zasada, której stosowanie nie wymaga kupowania dodatku za 45zł wbrew "zachętom" wydawcy.
Znaj umiar. Pomijając fakt, że sprawy odmalowałeś niemal jako ciąg oszustw na spore sumy, to jeszcze powtórzyłeś to samo, jakby raz nie wystarczyło. Rozumiem pretensje, ale są odpowiednie wątki do tego. Co do wypróbowania - skoro mieszkasz we Wrocławiu, to będziesz miał okazję dodatek przetestować na Hall of Games, które zaczyna się w piątek w kompleksie Hali Ludowej i potrwa do niedzieli. Wjazd płatny, ale i atrakcji sporo.
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

vojtas pisze:
CydPL pisze:
sillue pisze:proszę, opamiętajcie się,
musiałem wątek odhaczyć, bo dyskusja nie dotyczy już gry...
Oczywiście, że dotyczy gry.
Wyszedłem od tego, że to nie dodatek wprowadza cokolwiek w trybie solo, a nowa zasada, której stosowanie nie wymaga kupowania dodatku za 45zł wbrew "zachętom" wydawcy.
Znaj umiar. Pomijając fakt, że sprawy odmalowałeś niemal jako ciąg oszustw na spore sumy, to jeszcze powtórzyłeś to samo, jakby raz nie wystarczyło. Rozumiem pretensje, ale są odpowiednie wątki do tego. Co do wypróbowania - skoro mieszkasz we Wrocławiu, to będziesz miał okazję dodatek przetestować na Hall of Games, które zaczyna się w piątek w kompleksie Hali Ludowej i potrwa do niedzieli. Wjazd płatny, ale i atrakcji sporo.
Po pierwsze spraw nie "odmalowałem" a jedynie zaznaczyłem, że czuję się delikatnie naciągany jako gracz solo. Zachęcam do obejrzenia vloga, posłuchania ze zrozumieniem pana Ignacego i jego odpowiedzi na pytanie "Niedźwiada" dotyczącego trybu solo. Cała reszta "spraw" to jak już zaznaczyłem, nie ciąg oszustw a ciąg niedotrzymanych obietnic i terminów. A co za tym idzie, traktowania swoich klientów nieco niepoważnie.

Mało tego. Zarzucasz mi, że się powtarzam a (bodajże) 2 strony wcześniej Portal odpowiedział mi, że mogę dodatek obejrzeć na Hall of Games, z czego chętnie skorzystam. (jakby raz nie wystarczyło)

Dyskusja na temat tego czy przedsprzedaż, przy okazji której mogę zapłacić za produkt, mogę traktować jako sprzedaż, czy może powinienem czekać do momentu w którym towar trafi na półki sklepowe aby mieć prawo nazwać to sprzedażą, wydaje mi się mało atrakcyjna i bezcelowa. Wrócę zatem do tematu samej gry.
sirwei pisze:Ja dziś grałem z zerówką tak. Tylko surowce drewniane. Produkcja i dobieranie normalnie. Sprzedaż (łupienie budynku) bez mieczy. Gdy na karcie była moneta, miecz lub gwiazdka to zmieniałem na dowolny zasób drewniany( gracz wybierał). Dwa jabłka tożsame z dwoma ludzikami. 5 tur, na końcu punkty tylko za budynki(zbudowanie) . Bardzo im się spodobało, chcą grać ponownie.
Jak Wam wypadł czas gry i w ile osób graliście? Zastanawiam się czy nie spróbować czegoś podobnego z 9-cio latką. Tylko musiałbym zrobić mniejsze uproszczenie względem oryginału. Męczy mnie o zagranie, choć wiem po innych grach, że nie jest jeszcze gotowa na takie "kombinowanie" i optymalizację. Jakbyś miał jakiś rozsądny pomysł z czego można ewentualnie zrezygnować to zamieniam się w słuch.
ODPOWIEDZ