Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: Roll for the Galaxy
Custome dice and cups! Very nice i chcę tego na swojej półce!
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Chcę zdobyć
Oddam za talary
- dumspirospero
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 gru 2008, 11:31
- Lokalizacja: Lublin
Re: Roll for the Galaxy
Obejrzałem i wygląda to na grę kościaną bez losowości wynikającej z rzutu kostkami - bo nie wiem co mogłoby mnie powstrzymać przed wybraniem takiej ikonki na kostce jaką chcę, skoro rzucam i ustawiam kości za sporą zasłonką? Aplikacja o której mówią w recenzji rzeczywiście byłaby rewelacyjna, cena też by spadła sporo, bo nie trzeba by było tyle kości produkować.dumspirospero pisze:I już można zobaczyć chyba pierwszą videorecenzję
Imagine there's no Heaven, it's easy if you try. No Hell below us, above us only sky.
- Leser
- Posty: 1784
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 589 times
- Been thanked: 1545 times
Re: Roll for the Galaxy
+1 i amenMisterC pisze:[Czyli prawie wszystkie? Tak, jak pisała Perepetka, to kwestia szybkości ręki i sprytu potencjalnego kanciarza i w ogóle nie ma sensu w takich kategoriach rozmawiać o planszówkach. Do gry dobieram sobie towarzystwo, z którym mogę ze spokojnym sumieniem grać w kości korespondencyjnie.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Roll for the Galaxy
Co za bzdura... Na szczęście mam znajomych dla których uczciwość jest ważniejsza niż wygrana za wszelką cenęwolfe pisze:Obejrzałem i wygląda to na grę kościaną bez losowości wynikającej z rzutu kostkami - bo nie wiem co mogłoby mnie powstrzymać przed wybraniem takiej ikonki na kostce jaką chcę, skoro rzucam i ustawiam kości za sporą zasłonką?
- farmer
- Posty: 1769
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 393 times
- Been thanked: 94 times
Re: Roll for the Galaxy
+1Leser pisze:+1 i amenMisterC pisze:[Czyli prawie wszystkie? Tak, jak pisała Perepetka, to kwestia szybkości ręki i sprytu potencjalnego kanciarza i w ogóle nie ma sensu w takich kategoriach rozmawiać o planszówkach. Do gry dobieram sobie towarzystwo, z którym mogę ze spokojnym sumieniem grać w kości korespondencyjnie.
W dużej części gier w które gram, niemożliwym jest kontrolowanie uczciwości przeciwnika (tajne rozkazy, tajny zaciąg jednostek etc).
Właściwie, po co w ogóle siada się do planszówki z nastawieniem na oszukiwanie?
No bo chyba nie po to, by się dobrze bawić?
pozdr,
farm
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 192 times
Re: Roll for the Galaxy
To jasne, że z oszustami nie gram i nie mam zamiaru grać. Niemniej idea zasłonek w grach nigdy mnie nie porywała. A już pomysł, żeby turlać kostkami "pod zasłonkę" wydaje mi się całkiem absurdalny. Myślałem, że wszystko co związane z Race for the Galaxy będzie mnie interesowało za automatu, ale zapał do Roll ftG minął mi dokumentnie.
Na marginesie: czy coś przegapiłem, czy autorzy recenzji linkowanej powyżej omówili Roll for the Galaxy nie wspominając ani słowem o istnieniu Race'a? Jeśli tak, to byłby to duży sukces recenzencki!
Na marginesie: czy coś przegapiłem, czy autorzy recenzji linkowanej powyżej omówili Roll for the Galaxy nie wspominając ani słowem o istnieniu Race'a? Jeśli tak, to byłby to duży sukces recenzencki!
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Roll for the Galaxy
Zgadzam się z przedmówcą - zasłonki to zło. Trzymanie czegoś za nimi jest niewygodne, a tu jeszcze rzucanie.
Gra ciągle na liście kupna wysoko, ale w tym roku już nic nie kupuję.
Gra ciągle na liście kupna wysoko, ale w tym roku już nic nie kupuję.
- yosz
- Posty: 6364
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 491 times
- Kontakt:
Re: Roll for the Galaxy
Nie wspomnieli i najwyraźniej nigdy w Race'a nie grali. Ocenili grę nie biorąc pod uwagi "spuścizny" - to też bardzo ciekawy punkt widzenia. Jak widać gra sama w sobie jest warta polecenia, a dla fana race'a pewnie trzeba dodać +2Andy pisze:Na marginesie: czy coś przegapiłem, czy autorzy recenzji linkowanej powyżej omówili Roll for the Galaxy nie wspominając ani słowem o istnieniu Race'a? Jeśli tak, to byłby to duży sukces recenzencki!
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Roll for the Galaxy
No mi też się to wydaje absurdalne dlatego też tak napisałem w swoim poście - nie chciałem naruszać żadnych katolickich dogmatów ani obrażać niczyich uczuć religijnych. Ale jeśli kostki są wykorzystywane do swego rodzaju worker placementu, to jakie mechaniczne znaczenie ma robienie tego za zasłonką. Kości dają pewną pulę czynności którą możemy wykorzystać, jakie ma znaczenie czy wykorzystam tylko to co wyrzuciłem, czy też sam wybiorę z tej puli to co mi pasuje? Tym bardziej, że mamy możliwość odrzucenia kostki aby inną wykorzystać w dowolny sposób (dictate), planety dają też możliwość przerzucenia kostki (reassign) no i wreszcie są kostki, które na trzech ściankach mają gwiazdkę (kości obcych), które można wykorzystać w dowolny sposób. Przykład w instrukcji opisujący przyporządkowanie (assign) pokazuje jak to działa: gracz nie wyrzucił na żadnej z sześciu kostek czynności "C" a w efekcie wykonał ją 3 razy i dodatkowo wybrał ją jako fazę gry - czyli przeznaczył na nią 4 kostki. Zastanawiam się więc co mechanicznie wnoszą te zasłonki.Andy pisze:pomysł, żeby turlać kostkami "pod zasłonkę" wydaje mi się całkiem absurdalny
Imagine there's no Heaven, it's easy if you try. No Hell below us, above us only sky.
- farmer
- Posty: 1769
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 393 times
- Been thanked: 94 times
Re: Roll for the Galaxy
Nie oglądałem jeszcze prezentacji, nie czytałem instrukcji - więc trudno mi gdybać nt. powodów wprowadzenia tajności rzutów.
Przyznaję, że na pierwszy rzut oka, jest to trochę dziwne.
Może ważnym dla mechaniki jest to, aby przeciwnicy nie wiedzieli, jakie możesz w tej rundzie wykonać akcje - zakładając, że to, co i w jakiej kolejności robisz, ma dla nich znaczenie.
W takim przypadku, tajność wyników (Twoich akcji na tą rundę) miałaby sens.
pozdr,
farm
Przyznaję, że na pierwszy rzut oka, jest to trochę dziwne.
Może ważnym dla mechaniki jest to, aby przeciwnicy nie wiedzieli, jakie możesz w tej rundzie wykonać akcje - zakładając, że to, co i w jakiej kolejności robisz, ma dla nich znaczenie.
W takim przypadku, tajność wyników (Twoich akcji na tą rundę) miałaby sens.
pozdr,
farm
Re: Roll for the Galaxy
To jest dokładnie przeniesione z karcianki, bo akcję należy wybrać za pomocą dowolnej kostki (to co na niej wyrzucono nie musi odpowiadać wybranej akcji) przed wykonywaniem ewentualnych przerzutów pozostałymi kostkami. To trochę tak wygląda jakby w przypadku karcianki wybierać akcję a potem z tych pięciu dostępnych losowo dociągać kartę i sprawdzać czy się trafiło z wyborem i czy można wogóle wybraną akcję wykonać. Im więcej czytam tym bardziej kuriozalnie to brzmi...MisterC pisze:A nie wynika to wprost z analogii do tajności akcji, które wybieramy w R4tG, żeby pozostali nie żerowali na naszych wyborach (o ile sami ich nie przewidzą)?
Imagine there's no Heaven, it's easy if you try. No Hell below us, above us only sky.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 192 times
Re: Roll for the Galaxy
Odniosłem takie samo wrażenie. Czyli to mniej więcej tak, jakby mi ktoś tłumaczył zasady gry w tysiąca, zachwycając się pomysłem podziału talii kart na cztery kolory oraz wykorzystaniem postaci króla, damy i waleta.yosz pisze:Nie wspomnieli i najwyraźniej nigdy w Race'a nie grali.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Galatolol
- Posty: 2387
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 624 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Roll for the Galaxy
Objerzalem video-recenzje. O ile bardzo lubie RftG, to do tej wersji nikt mnie nie zaciagnie. Wieje nuda, a do tego sto kosci do rzucania. Pierwowzor zdecydowanie zwycieza w tej konfrontacji.
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1103
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 38 times
Re: Roll for the Galaxy
NIE MA W ROLL FOR THE GALAXY ŻADNYCH PRZERZUTÓW!!!wolfe pisze:To jest dokładnie przeniesione z karcianki, bo akcję należy wybrać za pomocą dowolnej kostki (to co na niej wyrzucono nie musi odpowiadać wybranej akcji) przed wykonywaniem ewentualnych przerzutów pozostałymi kostkami. To trochę tak wygląda jakby w przypadku karcianki wybierać akcję a potem z tych pięciu dostępnych losowo dociągać kartę i sprawdzać czy się trafiło z wyborem i czy można wogóle wybraną akcję wykonać. Im więcej czytam tym bardziej kuriozalnie to brzmi...MisterC pisze:A nie wynika to wprost z analogii do tajności akcji, które wybieramy w R4tG, żeby pozostali nie żerowali na naszych wyborach (o ile sami ich nie przewidzą)?
Losowośc w kościach jest ograniczona do 1 rzutu na runde a wszytskie zdolnosci ( wdubowany dictate i wynikajace z posiadanych kafelkow) pozwalajace zmienić wynik są deterministyczne. To jest "reassign" a nie "reroll".
- Wolf
- Posty: 1520
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 194 times
Re: Roll for the Galaxy
@Andy
Nie ładnie, niby czołowy fan wszystkich produktów RFTG-podobnych, a tu taki sceptycyzm i to jeszcze przed zagraniem . Wstydziłbyś się, to ja tu wchodzę, żebyście mnie zhypowali i usprawiedliwili zakup i potem czytam takie zdradzieckie posty.
Zresztą to trochę inne gry, ja widzę Roll przede wszystkim jako bardziej uniwersalny tytuł, z mniejszym progiem wejścia i możliwością gry z różną liczbą graczy. Race to jak dla mnie gra tylko 2 osobowa, najlepiej między weteranami i tylko z dodatkami.
Nie ładnie, niby czołowy fan wszystkich produktów RFTG-podobnych, a tu taki sceptycyzm i to jeszcze przed zagraniem . Wstydziłbyś się, to ja tu wchodzę, żebyście mnie zhypowali i usprawiedliwili zakup i potem czytam takie zdradzieckie posty.
No ok, ale tutaj służy w bardzo konkretnym celu, który jest w ścisłym związku duchem RFTG, chodzi oczywiście o wybór akcji.Andy pisze:Niemniej idea zasłonek w grach nigdy mnie nie porywała.
Tyle, że to nie jest "turlanie pod zasłonkę", bo kości masz w kubeczku, co w znaczny sposób zmienia sprawę. Używając kubeczka wszystkie kości wylądują w jednym miejscu, więc nie trzeba się martwić, że coś nam wyleci poza zasłonkę. Także ja tu nie widzę problemu, kubeczki są dołączone do gry i korzystając z nich nie ma żadnej różnicy czy kubeczek położysz przed czy za zasłonką. Bez zasłonki ta mechanika nie miałaby sensu.Andy pisze:A już pomysł, żeby turlać kostkami "pod zasłonkę" wydaje mi się całkiem absurdalny.
Z tego co pokazali gra w całkiem interesujący sposób przenosi karcianą wersję RFTG na kostki, więc nie wiem skąd takie wnioski jeżeli Race się podoba, to czemu ta wersja miałaby już na wstępie odrzucać? Wszystko będzie zależeć od kafelków, tak jak w Race wszytko zależy od kart.Pixa pisze:Wieje nuda
I to ma niby być wada?Pixa pisze:a do tego sto kosci do rzucania.
Trochę zbyt definitywna opinia bez zagrania. Zresztą mimo, że jestem wielkim fanem Race to jak dla mnie sama podstawka jest trochę biedna. Gra jest świetna, ale dopiero z GS, RvI i BoW. Więc w bitwie samych "podstawek" nie zdziwiłbym się gdyby Roll okazał się lepszy, ale opinię wystawię po zagraniu.Pixa pisze:Pierwowzor zdecydowanie zwycieza w tej konfrontacji.
Zresztą to trochę inne gry, ja widzę Roll przede wszystkim jako bardziej uniwersalny tytuł, z mniejszym progiem wejścia i możliwością gry z różną liczbą graczy. Race to jak dla mnie gra tylko 2 osobowa, najlepiej między weteranami i tylko z dodatkami.
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Roll for the Galaxy
Ja również stałem się o wiele bardziej sceptyczny, mimo iż Race to moje top 3 i uwielbiam gry kościane.
Na pewno grę przetestuję, ale póki co mechanika wygląda na bardzo niezgrabną.
Na pewno grę przetestuję, ale póki co mechanika wygląda na bardzo niezgrabną.
- Wolf
- Posty: 1520
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 194 times
Re: Roll for the Galaxy
Niezgrabną? Ja tu widzę szereg rzeczy dzięki, którym RFTG (w wersji kościanej) będzie częściej lądował na stole, a zwerbowanych ludzi z Roll można potem wciągnąć łatwiej w Race.
- wybór akcji z kart -> wybór akcji z kości (zauważmy, że ten element został rozbudowany o zarządzanie pulą kości, która będzie się zmieniać, więc użycie dodatkowych komponentów do osiągnięcia tego celu nie jest bezpodstawne)
- karty -> dwustronne kafelki ze światem na jednej i technologią na drugiej stronie (to jest mega zgrabne, 1 kafelek oferuje 2 razy tyle co 1 karta w Race do tego nie ma sytuacji, że chcemy technologii, a ciągniemy same światy)
- zarządzanie kartami -> rozbicie na: zarządzanie stosem technologii i światów + osobnym zasobem jest kasa (łatwiejsze dla nowych graczy, a jednocześnie też oferuje swoje smaczki)
- fazy -> zmniejszono ich ilość, skondensowano mechaniki (np. z eksploracji można czerpać kasę lub nowe kafelki, można też odrzucać posiadane kafelki, żeby dobrać więcej kafelków, według mnie świetna rzecz - uniwersalne i oferujące możliwość wymiany kafelków pod nową strategię)
Według mnie gra wygląda na bardzo dobrze przemyślaną i pomimo większej przystępności niż Race nie jest jednocześnie wyjałowiona z istotnych dla marki RFTG elementów. Ja to kupuję!
niestety RGG nie płaci mi za pisanie tych postów, ale gdyby chcieli zacząć to jestem bardzo otwarty na współpracę
- wybór akcji z kart -> wybór akcji z kości (zauważmy, że ten element został rozbudowany o zarządzanie pulą kości, która będzie się zmieniać, więc użycie dodatkowych komponentów do osiągnięcia tego celu nie jest bezpodstawne)
- karty -> dwustronne kafelki ze światem na jednej i technologią na drugiej stronie (to jest mega zgrabne, 1 kafelek oferuje 2 razy tyle co 1 karta w Race do tego nie ma sytuacji, że chcemy technologii, a ciągniemy same światy)
- zarządzanie kartami -> rozbicie na: zarządzanie stosem technologii i światów + osobnym zasobem jest kasa (łatwiejsze dla nowych graczy, a jednocześnie też oferuje swoje smaczki)
- fazy -> zmniejszono ich ilość, skondensowano mechaniki (np. z eksploracji można czerpać kasę lub nowe kafelki, można też odrzucać posiadane kafelki, żeby dobrać więcej kafelków, według mnie świetna rzecz - uniwersalne i oferujące możliwość wymiany kafelków pod nową strategię)
Według mnie gra wygląda na bardzo dobrze przemyślaną i pomimo większej przystępności niż Race nie jest jednocześnie wyjałowiona z istotnych dla marki RFTG elementów. Ja to kupuję!
niestety RGG nie płaci mi za pisanie tych postów, ale gdyby chcieli zacząć to jestem bardzo otwarty na współpracę
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Roll for the Galaxy
Zabawne, bo wymienione przez Ciebie punkty, z wyjątkiem ostatniego, kwalifikują się dla mnie jako "niezgrabne".
Nie wiem jak potajemne rzucanie kości i układanie ich w słupki za zasłonką jest zgrabniejsze od zagrania karty.
Nie wiem jak potajemne rzucanie kości i układanie ich w słupki za zasłonką jest zgrabniejsze od zagrania karty.
- Wolf
- Posty: 1520
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 194 times
Re: Roll for the Galaxy
Tak, tylko że inaczej będą to widzieć osoby takie jak my, które grają w Race, a inaczej nowi gracze. Pewne mechaniki w Race mogą być super zgrabne dla weteranów, ale powodują niepotrzebne zamieszanie wśród nowych graczy. Patrząc pod tym kątem rozwiązania w Roll wydają mi się przemyślane. Może trochę za duży skrót myślowy zastosowałem, bo nie chodziło mi że wszystko jest koniecznie zgrabniejsze, ale przystępniejsze dla nowych, a jednocześnie nie wykastrowane i tego oczekuję od tej gry. Chcę widzieć więcej RFTG na stole obojętnie czy pierwsze R będzie oznaczać Roll czy Race, a wierzę że osoby które wciągną się w Roll mogą wciągnąć się również w Race. Dlatego Roll to bardzo istotny element w kampanii społecznej: "RFTG w domu i zagrodzie".
Co do porównania wyboru akcji z kart i kości to ten element wyraźnie się różni, akcję wybierasz jedną dowolną kością (bez względu na wynik), więc do tego momentu jest równie prosto. Reszta to dodatkowa mechanika zarządzania kośćmi. W trakcie wyboru akcji kości układasz pod fazami, ale są kości które możesz przydzielić do dowolnej fazy, a resztą możesz manipulować, za pomocą kafelków z mocą reassign, do tego ilość kości jaką dysponujesz będzie się zmieniać, użyte kości musisz wykupić itd. Na tym ma polegać element kościany tej gry.
Co do porównania wyboru akcji z kart i kości to ten element wyraźnie się różni, akcję wybierasz jedną dowolną kością (bez względu na wynik), więc do tego momentu jest równie prosto. Reszta to dodatkowa mechanika zarządzania kośćmi. W trakcie wyboru akcji kości układasz pod fazami, ale są kości które możesz przydzielić do dowolnej fazy, a resztą możesz manipulować, za pomocą kafelków z mocą reassign, do tego ilość kości jaką dysponujesz będzie się zmieniać, użyte kości musisz wykupić itd. Na tym ma polegać element kościany tej gry.
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: Roll for the Galaxy
Jak wyjdzie dodatek z Robotem to i tak kupię
A co do rzutów za zasłonkami to grywam w Space Empires a tam wszystko odbywa się za "zasłonkami" także myślę,że przeżyję ponownie te dziwacztwo chociaż przyznam nie jest to mój ulubiony styl gry
A co do rzutów za zasłonkami to grywam w Space Empires a tam wszystko odbywa się za "zasłonkami" także myślę,że przeżyję ponownie te dziwacztwo chociaż przyznam nie jest to mój ulubiony styl gry
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!