Wiedźmin - przebieg tury

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Fork
Posty: 29
Rejestracja: 06 maja 2008, 20:54
Lokalizacja: Wrocław

Wiedźmin - przebieg tury

Post autor: Fork »

Dzisiaj ze znajomymi (w sumie 4 osoby) przetestowałem domowy pomysł na zmianę przebiegu tury w przygodowym Wiedźminie. Problem z monstrualnym downtimem w oryginalnych zasadach doskwierał nam na tyle, że postanowiliśmy zrezygnować z indywidualnych tur każdego gracza i spróbować grać według następującego schematu:

1) pierwsza akcja pierwszego, drugiego, trzeciego, czwartego gracza;
2) druga akcja pierwszego, drugiego, trzeciego, czwartego gracza;
3) rozpatrzenie przeszkód przez pierwszego, drugiego, trzeciego, czwartego gracza;
4) zmiana pierwszeństwa (graczem rozpoczynającym następną "turę" zostaje kolejny gracz po rozpoczynającym dotychczas);
1b) pierwsza akcja pierwszego gracza itd. ...

Wnioski:

a) sumaryczny czas rozgrywki nie uległ zmianie, ale czekanie na kolejną swoją akcję/decyzję znacząco się skróciło (zamiast 3x[dwie akcje+rozpatrywanie przeszkód] czekamy np. 3x[jedna akcja]);
b) przy "wspólnej" fazie rozpatrywania przeszkód wyraźniej widać zależności między akcjami graczy, położeniem postaci i tym, jaka przeszkoda na kogo będzie czekać; mam na myśli to, że czytelniejszy stał się wpływ decyzji pojedynczego gracza na to, z czym zmierzą się w tej kolejce jego przeciwnicy;
c) niestety, nasza metoda wprowadza odrobinę chaosu, flow gry traci nieco na czytelności;
d) przydałby się znacznik pierwszego gracza, nieraz można się pomylić, kto i co teraz powinien zrobić;
e) najważniejsza sprawa - nie przemyśleliśmy sposobu, w jaki należy zakończyć grę; oto w środku "wspólnej" kolejki jeden z graczy skończył swoje trzecie zadanie główne, co teraz? Czy pozostali powinni po prostu dograć trwającą rundę do końca i tyle, czy może powinni dostać jeszcze jedną, bonusową, żeby móc dogonić prowadzącego (co wydaje mi się trochę niesprawiedliwe, bo odbiera przewagę graczowi, który kończy zadania najszybciej)? Uznaliśmy roboczo, że należy tylko dokończyć rundę i gra kończy się po rozpatrzeniu przeszkód.

Zapraszam do rozwinięcie tematu. Może ktoś ma swoje przemyślenia na temat usprawnienia tego aspektu gry? :)
Awatar użytkownika
grymir
Posty: 701
Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Wiedźmin - przebieg tury

Post autor: grymir »

Moja wersja.

U nas wyglądało to tak wszyscy robią pierwszą swoją turę dociągnięte karty czytają i rozpatrują przed następną swoją akcją. Następnie druga akcja ewentualny dociąg kart bez patrzenia w nie, rozpatrzenie przeszkody i rozpoczyna drugą turę następny gracz a ja bez pośpiechu czytam i decyduję o kartach które zagram na początku następnej swojej akcji.
Czas gry był ustalony, i dlatego był wyznaczony pierwszy gracz bo w razie skończenia czasu gry tura dobiegała do końca aby każdy gracz miał równą ilość akcji. W razie wykonania trzeciego zadania pozostali po dwie akcje jeszcze.
Towarzysz krasnoluda który przesuwa przeszkody [potwory?] słabo działa w tym układzie dlatego dostawał żeton po komendzie na siebie do odpalenia w dowolnym momencie.
Tak wiele gier a tak mało czasu
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin - przebieg tury

Post autor: wis »

My mieliśmy sprawdzić wersję Grymira. W trakcie gry zaczęliśmy grać przeszkody jako trzecią kolejkę w rundzie, czyli podobnie jak Fork. Zaznaczyła się też potrzeba zmiany kolejności. Bardzo przydatne było czytanie kart poza kolejką. Grę skończyliśmy w 2h (3os.).
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Fork
Posty: 29
Rejestracja: 06 maja 2008, 20:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wiedźmin - przebieg tury

Post autor: Fork »

No właśnie, a jak u Was kwestia zmiany kolejności? Coś w rodzaju przechodzącej funkcji gracza rozpoczynającego?
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin - przebieg tury

Post autor: wis »

Graliśmy bez zmiany, ale Yarpen narzekał. Geralt był cały czas pierwszy, więc mógł się przygotować na wydarzenia przez całą rundę. Zmiana kolejności powinna być.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
ODPOWIEDZ