Curiosity pisze:Martwi mnie trochę cena: jeśli wersja kickstarterowa ma kosztować 86$, to ile może kosztować wersja polska, wydana na pewno w mniejszej ilości egzemplarzy?
Cena w kampanii w Polsce nie będzie NA PEWNO wyższa niż na KS, a wszystko wskazuje na to, że wręcz przeciwnie, będzie niższa (ponieważ odpadają koszty związane z pośrednictwem firmy w USA oraz koszty księgowe i ryzyka walutowego). Jedynymi elementami zależnymi językowo są karty wydarzeń oraz instrukcja + księga misji. Na wszelkich pozostałych komponentach pojawiają się co najwyżej nazwy np. Pistol, bez żadnych opisów, albo same ikony lub grafiki. W związku z tym nakład nie ma wielkiego znaczenia, bo najdroższe rzeczy takie jak plansze/pudełko/figurki są takie same i drukowane jednocześnie.
Natomiast jeżeli chodzi o post Szawła, to robienie kampanii dwujęzycznej na KS jest ryzykowne z tego powodu, że nie moglibyśmy w żaden sposób wydzielić ilości ludzi wspierających edycję angielską i polską. Tzn. mogłoby się zdarzyć tak, że 5 osób z Polski by kupiło grę a my musielibyśmy wydać edycję polską. Podział na osobne progi dla różnych edycji też niczego nie daje, bo nie możemy wpisać funding goala osobno dla edycji polskiej.
Priorytetem dla nas jest duża zbiórka na KS, bo dzięki niej w ogóle gra powstanie. Kampania polska będzie dodatkowo, bo z niej nie da się ufundować produkcji figurek (musielibyśmy przebić dwukrotnie wynik PLO). Dlatego też zachęcamy osoby, którym nie przeszkadza wersja angielska, do wspierania na KS a nie odkładania decyzji na przyszłą zbiórkę w Polsce.
Dla osób, które interesowałaby polska edycja jeżeli zostanie wydana (natomiast gdyby się nie udało, to wsparłyby angielską), a jednocześnie chcą mieć wszystko co uda się osiągnąć na KS, proponowałbym wesprzeć poprzez KS, a jeżeli będzie widać, że kampania jest udana i gra zostanie ufundowana, to wybrać coś z tych rozwiązań:
1. wycofać całkowicie swoją wpłatę i poczekać na polską edycję (tracąc co prawda gratisy z KS, ale za to zwiększając przyszłą zbiórkę w Polsce, dzięki czemu będzie większa szansa na polonizację).
2. Zostawić sobie wpłatę 1$ i jeżeli gra zostanie też ufundowana w Polsce, to zwiększyć wpłatę z 1$ do wybranego progu (czyli mieć zagwarantowaną edycję kickstarterowa w polskiej wersji) - zwiększanie wpłat poprzez pledge menagera lub inne narzędzie będzie możliwe na pewno jeszcze podczas prowadzenia polskiej kampanii.