Krasnoludy w opałach / Dwarves in Trouble (Anna Owarzany)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Krasnoludy w opałach / Dwarves in Trouble (Anna Owarzany)
Witajcie,
Pewnie część z Was słyszała, że pracujemy właśnie nad wydaniem pierwszej gry jako Hex.
Nazywa się ona "Krasnoludy w opałach" a twórczynią jest Anna Owarzany.
Prace trwają już od paru miesięcy,codziennie dochodzą nowe szkice i grafiki, na okrągło testujemy nowe mechaniki, karty i dodatki.
Logo i okładka jest w trakcie robienia więc nie możemy Wam jej jeszcze pokazać ale za to wrzucamy parę grafik do kart.
Za niedługo dotrze do nas również pierwsza partia testowa monet (plastikowe i metalowe) które stanowią podstawę naszej gry
Przetestowaliśmy ją na ponad 200 klientach i nie spotkaliśmy się jeszcze z osobą której się ta gra nie spodobała (specjalnie do testów zaprosiliśmy szeroki przekrój osób zaczynając od totalnych nowicjuszy a kończąc na planszówkowych wyjadaczach).
Gra składa się z 100 kart i 95 monet.
Zasady tłumaczy się 2 minuty a średni czas jednej gry to 15 do 30 min.
Jak tylko dopracujemy prototypy i materiały reklamowe to ruszymy z oficjalnymi testami w Krakowie oraz we Wrocławiu
Z czasem zorganizujemy testy w innych miastach i ogłosimy konkurs z atrakcyjnymi nagrodami na pomysły na nowe karty i dodatki.
Fabuła:
Jesteście krasnoludzkimi poszukiwaczami skarbów, którzy podczas nieobecności smoka postanowili dobrać się do jego skarbca. To wam się udało, lecz niespodziewanie smok wrócił i nie będzie miły dla każdego, kto będzie w posiadaniu jego własności. Jak wiadomo krasnoludy są skąpe i każdy okryłby się wielką hańbą, gdyby tak po prostu wyrzucił tyle kosztowności. Dlatego kosztowności trzeba pozbyć się sprytnie.
Cel gry/ warunek zwycięstwa
Celem gry jest pozbycie się całego złota lub posiadanie jak najmniejszej jego liczby w chwili pojawienia się smoka. Jak wiadomo smoki mają siódmy zmysł lokalizujący złoto i kosztowności. W zamieszaniu spowodowanym pojawieniem się właścicielem skarbca, uda się uciec tylko jednemu krasnoludowi, gdyż reszta zostanie spalona na proch. Smok skupi się na najbardziej zachłannych poszukiwaczach skarbu.
Pewnie część z Was słyszała, że pracujemy właśnie nad wydaniem pierwszej gry jako Hex.
Nazywa się ona "Krasnoludy w opałach" a twórczynią jest Anna Owarzany.
Prace trwają już od paru miesięcy,codziennie dochodzą nowe szkice i grafiki, na okrągło testujemy nowe mechaniki, karty i dodatki.
Logo i okładka jest w trakcie robienia więc nie możemy Wam jej jeszcze pokazać ale za to wrzucamy parę grafik do kart.
Za niedługo dotrze do nas również pierwsza partia testowa monet (plastikowe i metalowe) które stanowią podstawę naszej gry
Przetestowaliśmy ją na ponad 200 klientach i nie spotkaliśmy się jeszcze z osobą której się ta gra nie spodobała (specjalnie do testów zaprosiliśmy szeroki przekrój osób zaczynając od totalnych nowicjuszy a kończąc na planszówkowych wyjadaczach).
Gra składa się z 100 kart i 95 monet.
Zasady tłumaczy się 2 minuty a średni czas jednej gry to 15 do 30 min.
Jak tylko dopracujemy prototypy i materiały reklamowe to ruszymy z oficjalnymi testami w Krakowie oraz we Wrocławiu
Z czasem zorganizujemy testy w innych miastach i ogłosimy konkurs z atrakcyjnymi nagrodami na pomysły na nowe karty i dodatki.
Fabuła:
Jesteście krasnoludzkimi poszukiwaczami skarbów, którzy podczas nieobecności smoka postanowili dobrać się do jego skarbca. To wam się udało, lecz niespodziewanie smok wrócił i nie będzie miły dla każdego, kto będzie w posiadaniu jego własności. Jak wiadomo krasnoludy są skąpe i każdy okryłby się wielką hańbą, gdyby tak po prostu wyrzucił tyle kosztowności. Dlatego kosztowności trzeba pozbyć się sprytnie.
Cel gry/ warunek zwycięstwa
Celem gry jest pozbycie się całego złota lub posiadanie jak najmniejszej jego liczby w chwili pojawienia się smoka. Jak wiadomo smoki mają siódmy zmysł lokalizujący złoto i kosztowności. W zamieszaniu spowodowanym pojawieniem się właścicielem skarbca, uda się uciec tylko jednemu krasnoludowi, gdyż reszta zostanie spalona na proch. Smok skupi się na najbardziej zachłannych poszukiwaczach skarbu.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2015, 12:33 przez Hex games, łącznie zmieniany 1 raz.
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
- Gambit
- Posty: 5233
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1836 times
- Kontakt:
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Według opisu wygląda na coś zupełnie innego.Rocy7 pisze:Jak Wasza gra ma sie do https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... rd-edition ?
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Gambit pisze: Według opisu wygląda na coś zupełnie innego.
mechanicznie byc moze sa rozne, lecz tematycznie bardzo zblizone:
skarbiec, zdobycie zlota, ucieczka przed smokiem...
- Gambit
- Posty: 5233
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1836 times
- Kontakt:
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Tu raczej tylko ucieczka ze skarbca, połączona z pozbywaniem się skarbu. Dungeonquest, to jednak przygodówka, gdzie eksplorujesz podziemia, walczysz z potworami, radzisz sobie z pułapkami. Krasnoludy z opisu wychodzą na karciankę w podkładanie świni przy jednoczesnych próbach wygrzebania się z bagna samemu.Rocy7 pisze:Gambit pisze: Według opisu wygląda na coś zupełnie innego.
mechanicznie byc moze sa rozne, lecz tematycznie bardzo zblizone:
skarbiec, zdobycie zlota, ucieczka przed smokiem...
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Jest to prosta gra imprezowa więc porównanie do Munchkina jest bardzo dobrerastula pisze:taki dwarf munchkin ?
Poniżej zamieszczam część instrukcji opisującą mechanikę gry.
Rodzaje kart
W Talii występują 3 rodzaje kart:
- zagrywane w swojej turze (złota obwódka),
- kontry - zagrywane w odpowiedzi na karty innych graczy (niebieska obwódka),
- karty smoka (czerwona obwódka).
Na każdej karcie jest jej nazwa (najczęściej cytat jednego z krasnoludów), graficzny opis działania karty.
Przygotowanie gry
Na początku należy przetasować wszystkie karty i utworzyć z nich stos, na jego spód położyć kartę „Smok”, tworząc w ten sposób Talię. Każdy z graczy dostaje 20 monet i ciągnie 4 karty z wierzchu Talii. Nadmiar złota kładziemy obok Talii tworząc w ten sposób Smoczy Skarbiec.
Przebieg gry
Zaczyna najbardziej hojna osoba (lub po prostu ta, która ostatnio stawiała piwo). Następnie kolejka idzie wg wskazówek zegara.
Na początku tury dobiera się do 4 kart. Jeśli jedną z pociągniętych kart jest Wydarzenie, wystawia się go obok Talii, a gracz dociąga następną kartę. Działanie Wydarzenia wprowadza się natychmiast do gry.
W ciągu swojej tury gracz może:
- użyć dowolną ilość kart zgodnie z ich instrukcją,
- użyć zdolności ze swojej karty postaci,
- odrzucić dowolną ilość kart.
Ilość posiadanego złota i kart jest jawna.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2015, 13:11 przez Hex games, łącznie zmieniany 3 razy.
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Pierwszy szkic logo krasnoludów
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Pracujemy właśnie nad układem pól na kartach
Górny dymek jest przeznaczony na cytat dotyczący danej karty np: Zgubiłeś to, byłem Ci to winien, To nie moje itp. natomiast na dolnym polu będzie symboliczne przedstawienie co robi dana karta np: odrzucasz do skarbca 2 monety, podrzucasz innemu krasnoludowi monetę, zrzucacie się po 1 monecie na wybranego krasnoluda albo odmawiasz przyjęcia złota od innego gracza oraz wiele innych
Górny dymek jest przeznaczony na cytat dotyczący danej karty np: Zgubiłeś to, byłem Ci to winien, To nie moje itp. natomiast na dolnym polu będzie symboliczne przedstawienie co robi dana karta np: odrzucasz do skarbca 2 monety, podrzucasz innemu krasnoludowi monetę, zrzucacie się po 1 monecie na wybranego krasnoluda albo odmawiasz przyjęcia złota od innego gracza oraz wiele innych
Ostatnio zmieniony 05 cze 2015, 10:51 przez Hex games, łącznie zmieniany 1 raz.
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Kolejna ilustracja do Krasnoludów Tym razem karta "nie zauważą"
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 14:44 przez Hex games, łącznie zmieniany 1 raz.
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Nie to żebym poganiał, ale jak idą prace? kiedy finał?
Wysłane z mojego Lenovo A820 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo A820 przy użyciu Tapatalka
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Prace idą pełną mamy już większość grafik do kart. Pracujemy jeszcze nad rozróżnieniem rodzajów kart i logotypem.
Wybraliśmy już firmę która przygotuje plastikowe i metalowe monety
A co najważniejsze pracujemy nad materiałami do kampanii na Kickstartera a to pochłania duuuuużo czasu...
Na zachętę wrzucamy tła do najnowszych kart
Wybraliśmy już firmę która przygotuje plastikowe i metalowe monety
A co najważniejsze pracujemy nad materiałami do kampanii na Kickstartera a to pochłania duuuuużo czasu...
Na zachętę wrzucamy tła do najnowszych kart
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 14:45 przez Hex games, łącznie zmieniany 1 raz.
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Grafiki aż kilka klimatem, za to ogromny plus! A jako miłośnik krasnoludów...z chęcią propozycje przetestuje! Za to logo trochę mniej, ale to ocena subiektywna a ja tak spytam, na jakim etapie jest juz produkcja? Jakiś szacowany termin wydania, pi razy oko?
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
arqueek pisze:Grafiki aż kilka klimatem, za to ogromny plus! A jako miłośnik krasnoludów...z chęcią propozycje przetestuje! Za to logo trochę mniej, ale to ocena subiektywna a ja tak spytam, na jakim etapie jest juz produkcja? Jakiś szacowany termin wydania, pi razy oko?
Bardzo nam zależało na stworzeniu bardzo klimatycznych ilustracji Chcemy żeby każdy element gry od grafik poprzez materiały a kończąc na opakowaniu był dopracowany w każdym calu i robił efekt: Woooow.
Co do logotypu, to co wrzuciliśmy to był jeden ze wstępnych szkiców, mamy już końcowy wygląd logotypu i czekamy aż grafik pokoloruje i doda szczegóły.
Co do terminu wydania to jeszcze nie wiemy, jak skończymy animacje na potrzeby Kickstartera to będziemy mogli podać przybliżony termin startu projektu.
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Kolejna karta
Nie pokazujemy wszystkich żeby nie zepsuć niespodzianki przy rozpakowywaniu gry
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Powoli zbliżamy się do końca prac nad grafikami do kart (ponad 40 ilustracji).
Pracujemy nad rewersami, ikonkami oraz nad materiałami na potrzeby kampanii Kickstarterowej
Pracujemy nad rewersami, ikonkami oraz nad materiałami na potrzeby kampanii Kickstarterowej
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Czy fakt, że każda karta wydaje się wykonywać taką samą akcję niezależnie od jej grafiki jest zamierzony, czy to po prostu kopiuj-wklej, żeby cokolwiek było zamiast pustego okienka pod grafiką?
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
To narazie kopiuj - wklej żeby pola nie były puste Jak skończymy wszystkie ikonki to zaczniemy składać docelowe makiety kart.profes79 pisze:Czy fakt, że każda karta wydaje się wykonywać taką samą akcję niezależnie od jej grafiki jest zamierzony, czy to po prostu kopiuj-wklej, żeby cokolwiek było zamiast pustego okienka pod grafiką?
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Nie mogliśmy się doczekać i zamówiliśmy wydruk kart żeby zobaczyć jak na żywo będzie wyglądać gotowa talia z rewersami.
Wyglądają genialnie !! Już nie możemy się doczekać aż skończymy projekt monet i pudełka.
Ps.
Czcionka i ikonki pochodzą z pierwszego prototypu ale za niedługo będziemy mieli nowe szkice
Wyglądają genialnie !! Już nie możemy się doczekać aż skończymy projekt monet i pudełka.
Ps.
Czcionka i ikonki pochodzą z pierwszego prototypu ale za niedługo będziemy mieli nowe szkice
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 14:46 przez Hex games, łącznie zmieniany 2 razy.
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Rozważaliście opcję aby zamiast ikonografii był tekst opisujący działanie karty? Albo Ikonografia wraz z tekstem?
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Przerabialiśmy tą opcję i jednak najlepszym rozwiązaniem są proste symbole i ikonki Dzięki temu karta wygląda bardzo dobrze i po 2/3 rozgrywkach od razu wiesz co robi.ChlastBatem pisze:Rozważaliście opcję aby zamiast ikonografii był tekst opisujący działanie karty? Albo Ikonografia wraz z tekstem?
Jeśli chodzi o tekst na kartach to zastanawiamy się na użyciu go w kartach wydarzeń które będą jednym z dodatków do Krasnoludów.
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Pokażecie nam te ikonki przed drukiem? Zauważyłem, że jest spora grupa wydawców, która ma genialne ilustracje, ale przeciętne bądź słabe elementy "interfejsu".Hex games pisze:Przerabialiśmy tą opcję i jednak najlepszym rozwiązaniem są proste symbole i ikonki
Re: Krasnoludy w opałach - pierwsza gra Hex Games
Wiemy o czym mówisz i też to zauważyliśmy, że często ikonki, teksty i pola bardzo odbiegają klimatem i jakością od ilustracji.vojtas pisze:Pokażecie nam te ikonki przed drukiem? Zauważyłem, że jest spora grupa wydawców, która ma genialne ilustracje, ale przeciętne bądź słabe elementy "interfejsu".Hex games pisze:Przerabialiśmy tą opcję i jednak najlepszym rozwiązaniem są proste symbole i ikonki
Wszystkie ikonki będą "szkicowane ołówkiem" tak żeby wyglądały jakby były ręcznie rysowane na pergaminie dzięki czemu wszystko będzie wyglądało spójnie
a tak wygląda jeden ze szkiców rewersu naszych monet.
Z miłości do gier planszowych.
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games
Kawiarnie dla wielbicieli planszówek:
Hex Kraków
Hex Wrocław
Nasze wydawnictwo:
Hex Games