Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Proszę o jakieś propozycje, o to czego oczekuję:
- grać będę raczej tylko w dwie osoby, z żoną,
- często pomiędzy rozgrywkami mija sporo czasu, dlatego gry muszą mieć łatwy próg wejścia, ponieważ zasady będziemy musieli sobie od nowa przypominać, generalnie problemem dla nas jest czas, którego mamy mało,
- lubimy w grach elementy blefu lub ukrytych zadań, celów,
- niestety grać możemy tylko wieczorami po położeniu dzieci spać więc rozgrywka raczej nie może przekraczać 2h.
Jestem blisko zakupu Listów z Whitechapel ale mam obawy odnośnie długości rozgrywki. Myślę też nad Lords of Waterdeep. Miałem Świat Dysku AH i był ok, niestety sprzedałem,w sumie nie wiem czemu, rozważam ponowny zakup tego tytułu.
Ticket to Ride: Nordic Countries który posiadam sprawdza się bardzo dobrze, zasady do przypomnienia w kilka minut, długość rozgrywki w sam raz, tylko z blefowaniem trochę tutaj gorzej.
Z góry dzięki za jakieś propozycje
- grać będę raczej tylko w dwie osoby, z żoną,
- często pomiędzy rozgrywkami mija sporo czasu, dlatego gry muszą mieć łatwy próg wejścia, ponieważ zasady będziemy musieli sobie od nowa przypominać, generalnie problemem dla nas jest czas, którego mamy mało,
- lubimy w grach elementy blefu lub ukrytych zadań, celów,
- niestety grać możemy tylko wieczorami po położeniu dzieci spać więc rozgrywka raczej nie może przekraczać 2h.
Jestem blisko zakupu Listów z Whitechapel ale mam obawy odnośnie długości rozgrywki. Myślę też nad Lords of Waterdeep. Miałem Świat Dysku AH i był ok, niestety sprzedałem,w sumie nie wiem czemu, rozważam ponowny zakup tego tytułu.
Ticket to Ride: Nordic Countries który posiadam sprawdza się bardzo dobrze, zasady do przypomnienia w kilka minut, długość rozgrywki w sam raz, tylko z blefowaniem trochę tutaj gorzej.
Z góry dzięki za jakieś propozycje
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Dla mnie Lords of Waterdeep to świetny tytuł. Do tego wg mnie super się skaluje i działa wyśmienicie zarówno na 2 jak i na więcej osób (podstawka do 5). We dwie osoby jest jakby więcej optymalizowania, szukania fajnych "kombosów" z zadań (bo tych kończy się we dwójke znacznie więcej niż w szerszym gronie). Blefowania może nie ma, ale są ukryte tożsamości. Zasady są banalne, sama rozgrywka już wymaga trochę pogłówkowania. Nam Lordowie zajmują około godzinki razem z rozłożeniem i złożeniem, niezależnie od ilości graczy (więcej graczy = każdy ma mniej agentów/akcji co turę). Jak ogracie - to dodatek do Lordów jest genialny - nie nadwyrężając mechaniki dodaje mnóstwo ciekawych możliwości kombinowania i zdobywania swoich popleczników. No i ta korupcja - baaaardzo podnosi interakcję.
Dla mnie Lords of Waterdeep to takie wejściowe euro-worker-placement. Stawiam je znacznie wyżej niż Epokę Kamienia. W Lordach jest dużo więcej interakcji!
Dla mnie Lords of Waterdeep to takie wejściowe euro-worker-placement. Stawiam je znacznie wyżej niż Epokę Kamienia. W Lordach jest dużo więcej interakcji!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Długość rozgrywki Listów w dwie osoby to max 1,5h. Ja z małżonką wyrabiamy się w większości gier w około 1h. Myślę, żę przy większej ilości osób długość rozgrywki wydłuża się przez rozmowy o tym gdzie ten Kuba może być. W dwie osoby cała narada pozycji odbywa się w jednej głowie
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
No właśnie chyba będę musiał wybrać pomiędzy Lordami a Listami, chyba że macie inne propozycje? A odnośnie Listów jakie wrażenia poza długością rozgrywki, polecasz?
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Listy powinny się sprawdzić - o ile oboje lubicie rozkminiać. Nie jestem jednak pewny, czy zmieścicie się w 1,5h, nam to zajmuje więcej czasu.
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Ależ oczywiście, że polecam. Proste zasady, ładnie wydana, nietuzinkowa mechanika, jednak jak przedmówca zauważył dosyć mózgożerna szczególnie dla policjanta.Pako pisze:No właśnie chyba będę musiał wybrać pomiędzy Lordami a Listami, chyba że macie inne propozycje? A odnośnie Listów jakie wrażenia poza długością rozgrywki, polecasz?
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Android: Netrunner
Przyznaję - zasad trochę więcej, ale raz opanowane raczej się pamięta, ewentualnie trzeba tylko rzucić okiem do instrukcji.
Elementy blefu są i często mają negatywne skutki, a wtedy serce blefującego napełnia się radością.
W 2h rozegracie minimum dwie partie.
A pomimo, że to LCG to sama podstawka wystarczy na bardzo długo.
Uwaga: gra tylko na dwie osoby.
Przyznaję - zasad trochę więcej, ale raz opanowane raczej się pamięta, ewentualnie trzeba tylko rzucić okiem do instrukcji.
Elementy blefu są i często mają negatywne skutki, a wtedy serce blefującego napełnia się radością.
W 2h rozegracie minimum dwie partie.
A pomimo, że to LCG to sama podstawka wystarczy na bardzo długo.
Uwaga: gra tylko na dwie osoby.
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Jeśli gra blefu to też bym w pierwszej kolejności polecił Netunnera. Natomiast zasad jest tam co niemiara i wypadają z głowy co chwila. Najgorszy jest timing, bo trzeba pamiętać (albo co chwila zaglądać do instrukcji) kiedy dokładnie co możne zrobić runner a a kiedy i co może zrobić corpo podczas wbijania na serwer.
Na myśl przychodzi mi jeszcze King & Assassins. Na pewno wyrobicie się w 2h, prawdopodobnie nawet z dwoma rozgrywkami.
Najlepiej spróbujcie zagrać u znajomego / na jakimś spotkaniu planszówkowym / u pubie / wypożyczcie Listy z Whitechapel i zobaczcie sami jak się wam w to gra i ile wam może mniej więcej zająć rozgrywka.
Na myśl przychodzi mi jeszcze King & Assassins. Na pewno wyrobicie się w 2h, prawdopodobnie nawet z dwoma rozgrywkami.
Najlepiej spróbujcie zagrać u znajomego / na jakimś spotkaniu planszówkowym / u pubie / wypożyczcie Listy z Whitechapel i zobaczcie sami jak się wam w to gra i ile wam może mniej więcej zająć rozgrywka.
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
+1 dla Listów
Długość zależy trochę od strategii i szczęścia, już kilka razy się zdarzyło, że policjanci długo nic nie wiedzieli, ale jak odkryli trop, to zrobiło się gorąco. No i zawsze można wyciągnąć grę na stół przy większej liczbie chętnych.
Długość zależy trochę od strategii i szczęścia, już kilka razy się zdarzyło, że policjanci długo nic nie wiedzieli, ale jak odkryli trop, to zrobiło się gorąco. No i zawsze można wyciągnąć grę na stół przy większej liczbie chętnych.
- arturpe
- Posty: 469
- Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
W sumie mogą być Innowacje, choć elementu blefu trochę tam brakuje. Podobnie Pośród Gwiazd. Troszkę blefu znajdziecie również w Strife. Każda z tych gier świetnie działa na dwie osoby, setup trwa od minuty do pięciu, a zasady są banalne. Przy czym Pośród Gwiazd to fantastyka.
Przyszło mi jeszcze do głowy Na chwałę Rzymu. Żadna z powyższych gier nie jest jednak oparta przede wszystkim na blefie.
Przyszło mi jeszcze do głowy Na chwałę Rzymu. Żadna z powyższych gier nie jest jednak oparta przede wszystkim na blefie.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Ja tez bym optował za King and Assassins. Listy są za długie i mało emocjonujące dla grającego policjantami.
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Listy sa spoko, ale jesli zagra sie wszystkie 4 noce to 2 h to minimum.
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka
Listy zostały mi polecone na tym forum i to był strzał w dziesiątkę! Świetny klimat, naprawdę czuć pogoń za Kubą i grając nim można się naprawdę spocić gdy policja rozkminia. Jedna z moich ulubionych gier ale to jedna partia na wieczór, trochę wypala szare komórki.