Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: Pako »

Proszę o jakieś propozycje, o to czego oczekuję:
- grać będę raczej tylko w dwie osoby, z żoną,
- często pomiędzy rozgrywkami mija sporo czasu, dlatego gry muszą mieć łatwy próg wejścia, ponieważ zasady będziemy musieli sobie od nowa przypominać, generalnie problemem dla nas jest czas, którego mamy mało,
- lubimy w grach elementy blefu lub ukrytych zadań, celów,
- niestety grać możemy tylko wieczorami po położeniu dzieci spać więc rozgrywka raczej nie może przekraczać 2h.

Jestem blisko zakupu Listów z Whitechapel ale mam obawy odnośnie długości rozgrywki. Myślę też nad Lords of Waterdeep. Miałem Świat Dysku AH i był ok, niestety sprzedałem,w sumie nie wiem czemu, rozważam ponowny zakup tego tytułu.
Ticket to Ride: Nordic Countries który posiadam sprawdza się bardzo dobrze, zasady do przypomnienia w kilka minut, długość rozgrywki w sam raz, tylko z blefowaniem trochę tutaj gorzej.

Z góry dzięki za jakieś propozycje
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: misioooo »

Dla mnie Lords of Waterdeep to świetny tytuł. Do tego wg mnie super się skaluje i działa wyśmienicie zarówno na 2 jak i na więcej osób (podstawka do 5). We dwie osoby jest jakby więcej optymalizowania, szukania fajnych "kombosów" z zadań (bo tych kończy się we dwójke znacznie więcej niż w szerszym gronie). Blefowania może nie ma, ale są ukryte tożsamości. Zasady są banalne, sama rozgrywka już wymaga trochę pogłówkowania. Nam Lordowie zajmują około godzinki razem z rozłożeniem i złożeniem, niezależnie od ilości graczy (więcej graczy = każdy ma mniej agentów/akcji co turę). Jak ogracie - to dodatek do Lordów jest genialny - nie nadwyrężając mechaniki dodaje mnóstwo ciekawych możliwości kombinowania i zdobywania swoich popleczników. No i ta korupcja - baaaardzo podnosi interakcję.

Dla mnie Lords of Waterdeep to takie wejściowe euro-worker-placement. Stawiam je znacznie wyżej niż Epokę Kamienia. W Lordach jest dużo więcej interakcji!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
repi_1
Posty: 84
Rejestracja: 25 lis 2014, 11:16

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: repi_1 »

Długość rozgrywki Listów w dwie osoby to max 1,5h. Ja z małżonką wyrabiamy się w większości gier w około 1h. Myślę, żę przy większej ilości osób długość rozgrywki wydłuża się przez rozmowy o tym gdzie ten Kuba może być. W dwie osoby cała narada pozycji odbywa się w jednej głowie :)
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: Pako »

No właśnie chyba będę musiał wybrać pomiędzy Lordami a Listami, chyba że macie inne propozycje? A odnośnie Listów jakie wrażenia poza długością rozgrywki, polecasz?
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 729
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: Munchhausen »

Listy powinny się sprawdzić - o ile oboje lubicie rozkminiać. Nie jestem jednak pewny, czy zmieścicie się w 1,5h, nam to zajmuje więcej czasu.
repi_1
Posty: 84
Rejestracja: 25 lis 2014, 11:16

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: repi_1 »

Pako pisze:No właśnie chyba będę musiał wybrać pomiędzy Lordami a Listami, chyba że macie inne propozycje? A odnośnie Listów jakie wrażenia poza długością rozgrywki, polecasz?
Ależ oczywiście, że polecam. Proste zasady, ładnie wydana, nietuzinkowa mechanika, jednak jak przedmówca zauważył dosyć mózgożerna szczególnie dla policjanta.
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: Pako »

Czytałem kilka opinii i niestety te 2h to chyba minimum jest
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 324
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: AiS »

Android: Netrunner
Przyznaję - zasad trochę więcej, ale raz opanowane raczej się pamięta, ewentualnie trzeba tylko rzucić okiem do instrukcji.
Elementy blefu są i często mają negatywne skutki, a wtedy serce blefującego napełnia się radością.
W 2h rozegracie minimum dwie partie.
A pomimo, że to LCG to sama podstawka wystarczy na bardzo długo.
Uwaga: gra tylko na dwie osoby.
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: Pako »

Dzięki ale zapomniałem dodać, że żoną nie trawi żadnej formy fantastyki
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: uday »

Jeśli gra blefu to też bym w pierwszej kolejności polecił Netunnera. Natomiast zasad jest tam co niemiara i wypadają z głowy co chwila. Najgorszy jest timing, bo trzeba pamiętać (albo co chwila zaglądać do instrukcji) kiedy dokładnie co możne zrobić runner a a kiedy i co może zrobić corpo podczas wbijania na serwer.

Na myśl przychodzi mi jeszcze King & Assassins. Na pewno wyrobicie się w 2h, prawdopodobnie nawet z dwoma rozgrywkami.

Najlepiej spróbujcie zagrać u znajomego / na jakimś spotkaniu planszówkowym / u pubie / wypożyczcie Listy z Whitechapel i zobaczcie sami jak się wam w to gra i ile wam może mniej więcej zająć rozgrywka.
Mah
Posty: 24
Rejestracja: 08 maja 2015, 20:07

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: Mah »

+1 dla Listów
Długość zależy trochę od strategii i szczęścia, już kilka razy się zdarzyło, że policjanci długo nic nie wiedzieli, ale jak odkryli trop, to zrobiło się gorąco. No i zawsze można wyciągnąć grę na stół przy większej liczbie chętnych.
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: arturpe »

W sumie mogą być Innowacje, choć elementu blefu trochę tam brakuje. Podobnie Pośród Gwiazd. Troszkę blefu znajdziecie również w Strife. Każda z tych gier świetnie działa na dwie osoby, setup trwa od minuty do pięciu, a zasady są banalne. Przy czym Pośród Gwiazd to fantastyka.

Przyszło mi jeszcze do głowy Na chwałę Rzymu. Żadna z powyższych gier nie jest jednak oparta przede wszystkim na blefie.
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: Pako »

Dzięki wszystkim, Listy zamówione, zobaczymy jak będzie
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: rattkin »

Ja tez bym optował za King and Assassins. Listy są za długie i mało emocjonujące dla grającego policjantami.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: Pixa »

Listy sa spoko, ale jesli zagra sie wszystkie 4 noce to 2 h to minimum.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: siekan »

Listy zostały mi polecone na tym forum i to był strzał w dziesiątkę! Świetny klimat, naprawdę czuć pogoń za Kubą i grając nim można się naprawdę spocić gdy policja rozkminia. Jedna z moich ulubionych gier ale to jedna partia na wieczór, trochę wypala szare komórki.
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Re: Elementy blefu, proste zasady, nie za długa rozgrywka

Post autor: Pako »

Ok, już przyszły ale pierwsza rozgrywka jeszcze przed nami
ODPOWIEDZ