Veto CCG

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Veto CCG

Post autor: okon »

Jestem ciekawy jakie macie przemyślenia na temat gry karcianej Veto ?

Jakiś czas temu miałem z nią do czynienia w jednym z Poznańskich sklepów z grami planszowymi i muszę powiedzieć że mnie chwyciło . Wcześniej bardzo aktywnie grałem w Warhammera Inwazję . Po burzliwym rozwodzie szukałem dość długo systemu zastępczego próbowałem Podboju , Star warsów i Mtg niestety żadna z tych gier nie potrafiła mnie przyciągnąć na dłużej .
Myślałem że już raczej odpuszczę sobie karcianki lecz trafiłem na Veto w którym się zakochałem od samego początku .
Dziwię się że gra nie jest popularna w polsce na tyle na ile zasługuje . Ma niesamowity klimat , złożoną mechanikę i wymaga od gracza podjęcia całej masy trudnych decyzji . Nie chcę porównywać gry do innych obecnych karcianek ale na prawdę moim zdaniem Veto bardzo się wyróżnia .

Ciekaw jestem przemyśleń innych graczy na temat tego systemu .

PS Zawiązało się dość duże środowisko graczy Veto we Włocławku jest nas około 13 osób . Jeśli ktoś z okolic chciał by gry spróbować poznać i się nauczyć lub wziąć udział w lokalnym turnieju zapraszam na grupe na FB .

https://www.facebook.com/groups/858705584165263/

Sława !!! :)


Obrazek
Żucho
Posty: 156
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:33
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Veto CCG

Post autor: Żucho »

Kiedyś był dość obszerny wątek z wypowiedziami starych graczy w Veto w dziale Off-topic (bo tam lądowały tematy poświęcone CCG, główna część forum jest poświęcona planszówkom i zamkniętym karciankom niekolekcjonerskim), ale jakoś teraz nie mogę się do niego dogrzebać.

Generalnie, jako wydawca Veto, mogę tylko podziękować za miłe słowa i zachęcić innych do wypowiadania się i dyskusji, zwłaszcza że w ciągu ostatniego roku, kiedy FGH przejęła wydawanie tego tytułu od Kuźni Gier, sporo się w nim zmieniło :wink:
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Veto CCG

Post autor: okon »

największą zaletą karcianki jest bez wątpieniem klimat i wykonanie . Wystarczy popatrzeć na kilka przykładowych kart :



ObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek


Choć sam jakoś wielkim fanatykiem prozy Sienkiewicza nie jestem to klimatu jej odmówić nie można . I ma on w sobie coś .. coś takiego swojskiego :)

Mechanicznie też jest bardzo dobrze . Ciągle musimy uważać i kalkulować co może zrobić przeciwnik . Pula kart jest na prawdę duża i deckbulding o wiele przyjemniejszy od tego co widziałem wcześniej .Nie ma "złomu" który tylko zagrzewa miejsce w klaserze , praktycznie każdej karty można z powodzeniem używać . Koszty kart też są dobrze dobrane .
W grze istnieje ciekawy system utrzymywanie inicjatywy polegający na ciągłej licytacji za złoto które pozostało nam po rozegraniu rundy przed nową fazą przychodu . Zmusza to do ciągłego kontrolowania możliwości finansowych drugiego gracza i naprzemiennego wydzierania sobie tejże inicjatywy . kolejnym ważnym aspektem jest też określanie możliwości bojowych przeciwnika i przystąpienia do pojedynku w momencie w którym to nam się będzie opłacało walczyć . Musimy używać forteli , symulować słabość, blefować bądź przekierowywać ataki albo po prostu w ogóle do nich nie dopuszczać . Strategi jest cała masa , a we wrześniu startuje nowy sezon który tematycznie będzie umiejscowiony w czasie Potopu Szwedzkiego .

szczerze zachęcam do spróbowania .
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, 17:03 przez okon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zaberish
Posty: 60
Rejestracja: 26 cze 2015, 13:47
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Veto CCG

Post autor: Zaberish »

"Veto" było całkiem popularne niemal do chwili upadku Kuźni Gier. Obecna sytuacja (=mała popularność) wynika w sporej mierze z tego, że w świadomości wielu graczy "Veto" jest od tamtej pory martwe, co akurat prawdą nie jest, ale trudno o tym ludzi przekonać...

Teraz już boom na wyprzedawanie kolekcji generalnie się skończył (a przynajmniej osłabł), ale pamiętam z Allegro, że ilość ofert jeszcze jakieś pół roku temu była naprawdę niemała, co też nie wpłynęło dobrze na możliwości ponownego stworzenia sceny "Veta" na skalę ogólnopolską. Ale wierzę w to, że się uda - Lublin działa całkiem prężnie, Warszawa się mobilizuje, Włocławek jak widać też, w innych miastach też pomału ludzie się zbierają, więc wszystko jeszcze chyba przed nami ;D

Osobiście sporo sobie obiecuję po nowym sezonie i zmianach mechaniki przez niego wprowadzanych, ale widziałem też sporo komentarzy na "nie", ale chyba jak z każdą nowością, tak i z "Potopem" trzeba się będzie najzwyczajniej w świecie oswoić...
Pudełko z grami - największa w sieci baza informacji o starych grach planszowych
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Veto CCG

Post autor: costi »

Veto jest niestety CCG ze wszystkimi wadami tego formatu.

LG G2
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3649
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Veto CCG

Post autor: gafik »

costi pisze:Veto jest niestety CCG ze wszystkimi wadami tego formatu.
Oto wzór postu wnoszącego "value" do dyskusji! :D

Ciekawe jaki format jest bez wad?

CCG jest ciekawsze od LCG (gdzie środowisko szybko się stabilizuje i gra zazwyczaj kilka talii i całe środowisko staje się nudne do porzygu).
Najlepsze i tak jest TCG :P

No to teraz się zacznie... :twisted:
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5833
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 408 times

Re: Veto CCG

Post autor: KubaP »

gafik pisze:
costi pisze:Veto jest niestety CCG ze wszystkimi wadami tego formatu.
Oto wzór postu wnoszącego "value" do dyskusji! :D

Ciekawe jaki format jest bez wad?

CCG jest ciekawsze od LCG (gdzie środowisko szybko się stabilizuje i gra zazwyczaj kilka talii i całe środowisko staje się nudne do porzygu).
Najlepsze i tak jest TCG :P

No to teraz się zacznie... :twisted:
Kolega costi pewnie nie grał, więc się wypowiedział. Ja nie jestem kompletnie CCG-owy, mam w domu 4 starterowe talie czterech frakcji i zupełnie mi to do gry wystarcza. Nie mam potrzeby bawić się w format CCG, więc nie bardzo wiem, o jakich wadach mówi kolega costi.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Veto CCG

Post autor: costi »

KubaP pisze:
gafik pisze:
costi pisze:Veto jest niestety CCG ze wszystkimi wadami tego formatu.
Oto wzór postu wnoszącego "value" do dyskusji! :D

Ciekawe jaki format jest bez wad?

CCG jest ciekawsze od LCG (gdzie środowisko szybko się stabilizuje i gra zazwyczaj kilka talii i całe środowisko staje się nudne do porzygu).
Najlepsze i tak jest TCG :P

No to teraz się zacznie... :twisted:
Kolega costi pewnie nie grał, więc się wypowiedział. Ja nie jestem kompletnie CCG-owy, mam w domu 4 starterowe talie czterech frakcji i zupełnie mi to do gry wystarcza. Nie mam potrzeby bawić się w format CCG, więc nie bardzo wiem, o jakich wadach mówi kolega costi.
Kolega KubaP oczywiście mnie zna i wie ile grałem w Magica i ile grałem w Veto i kiedy... oświeć mnie zatem.

A wady CCG są proste:
- konieczność ładowania kasy w ciemno w nadziei trafienia porządnych kart (wbrew temu, co się tu reklamuje, balans w Veto nie istnieje i trzeba mieć odpowiednie karty w talii, które dziwnym trafem są uncommonami albo rare'ami), ew. płacenia jak za zboże za porządne karty (a za czasów jak grałem rynek singli w Veto już istniał i ceny porządnych kart szły w dziesiątki złotych).
- duża rotacja kart wynikająca z wychodzenia nowych dodatków i edycji.

Veto cierpi bardzo na oba z tych syndromów. Jasne, jak się gra samymi starterami to to nie boli, ale tzw. wyjście do ludzi szybko to weryfikuje (szczególnie jak się okazuje, że ten np. Skrzetuski, co jest w starterze, to jest zaledwie cieniem Skrzetuskiego, który jest dostępny jako R-ka).
Też tak grałem - kupiłem starter, naście blisterków, coś tam trafiłem, coś się wymieniłem, ale jak wyszły pierwsze dodatki to moja przeciętna talia stała się po prostu gówniana. Może w późniejszych edycjach coś się zmieniło, ale w pierwszym cyklu (czytaj: pierwsza edycja + 2-3 pierwsze dodatków) power creep i parcie na R-ki były tak straszliwe, że mi się odechciało.
CCG jest ciekawsze od LCG (gdzie środowisko szybko się stabilizuje i gra zazwyczaj kilka talii i całe środowisko staje się nudne do porzygu).
Zarówno CCG, jak i LCG mają tak samo, ale za to w LCG przynajmniej nie trzeba kupować booster boxa dla kilku kart. Veto po prostu nie dotarło do etapu stabilizacji środowiska - a raczej ten etap ma już dawno za sobą, po tym jak umarło.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Veto CCG

Post autor: okon »

odnośnie wad ccg .
Duża rotacja nie występuje jeśli gramy w formacje klasycznym który dopuszcza wszystkie karty od sezonu szpiedzy i dyplomacji po wsze czasy i dodatki .
Taki format jest z powodzeniem prowadzony np w Poznaniu


Co do kart specjalnych to we Włocławku najlepszy gracz nie ma chyba żadnej w talii i nie przegrał jeszcze swoją talią ani razu na turnieju( najwięcej ma kart P i N przypadek ?) . Veto to nie pasjans i nieraz trzeba się trochę zastanowi zanim coś się zagra . Najlepiej znaleźć wymówkę że przeciwnik ma w talii same S i nic się nie da z tym zrobić . Trzeba szukać luk i słabości w taliach przeciwników kombinować i modyfikować talię tak żeby zaskoczyć jakimś niekonwencjonalnym zagraniem .

Boostery z edycji specjalnej z aktualnego sezonu posiadają zawsze jedną kartę S więc występuje ich dość dużo w zasobach graczy i łatwo się powymieniać . Chociaż sam zaczynam wątpić w ich przesadną siłę .
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Veto CCG

Post autor: okon »

Żucho
Posty: 156
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:33
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Veto CCG

Post autor: Żucho »

Może w późniejszych edycjach coś się zmieniło, ale w pierwszym cyklu (czytaj: pierwsza edycja + 2-3 pierwsze dodatków) power creep i parcie na R-ki były tak straszliwe, że mi się odechciało.
Piszesz o czasach chyba jeszcze wydawnictwa Imperium, czyli przed 2009 r. Od tamtego okresu Veto przeszło przez Kuźnię Gier, potem po podziale firmy było wydawane własnym sumptem przez dwóch projektantów, aby wreszcie trafić do FGH. Proces projektowania kart zmienił się mocno i power creep od pewnego czasu został naprawdę ograniczony.

I prośba - nie nazywajmy sezonów edycjami. Veto 2ed. trwa nieprzerwanie od 2007 r., wcześniej była tylko edycja pierwsza, natomiast trzeciej na horyzoncie i w planach wydawcy nie ma. Natomiast sezony to bloki tematyczne, składające się z trzech dodatków (+ jeden starter dedykowany całemu sezonowi).
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Veto CCG

Post autor: Sienio »

W najbliższą niedzielę w Klubie Gier Planszowych Respublica w Warszawie organizujemy prezentację gry oraz turniej dla początkujących. Jeśli ciekawi Was, jak wygląda obecnie "Veto", zapraszamy. Tutaj znajdziecie wszystkie informacje o tym spotkaniu.

Osoby zainteresowane odsyłam do artykułów o budowaniu talii. To na pewno ciekawa lektura przed rozpoczęciem przygody z "Veto".

Awanturnicy
Dworscy
Radziwiłłowie
Wiśniowieccy

Wszystkie 4 teksty napisał veyDer, doświadczony gracz w "Veto" i członek "Design Teamu", obecnie zajmuje 2 miejsce w rankingu "Veto".
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Veto CCG

Post autor: Sienio »

Dziś o godz. 18:00 rozpocznie się spotkanie poświęcone Veto. Jeśli chcecie zobaczyć, jak obecnie wygląda ten tytuł, zapraszamy do Lubelskiego Centrum Gier Historycznych przy ul. Królewskiej 3 w Lublinie.
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Veto CCG

Post autor: Sienio »

W Centrum Kultury w Lublinie przy ul. Peowiaków 12 odbędzie się pokaz, nauka gry oraz turniej w Veto. Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych do CK w sobotę i w niedzielę od 10:00. Szczegóły znajdziecie tutaj.
Acaraje
Posty: 146
Rejestracja: 21 lip 2012, 14:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Veto CCG

Post autor: Acaraje »

Mam takie pytanie: w sklepie internetowym FGH znalazłem dwa rodzaje zestawów startowych. Jeden dla dwóch graczy, drugi dla jednego. Czy obu zestawach są takie same karty? Czyli na przykład w zestawie: WIŚNIOWIECCY VS AWANTURNICY znajdę takie same karty Wiśniowieckich jak w zestawie dla jednego gracza?
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Veto CCG

Post autor: Sienio »

Acaraje pisze:Mam takie pytanie: w sklepie internetowym FGH znalazłem dwa rodzaje zestawów startowych. Jeden dla dwóch graczy, drugi dla jednego. Czy obu zestawach są takie same karty? Czyli na przykład w zestawie: WIŚNIOWIECCY VS AWANTURNICY znajdę takie same karty Wiśniowieckich jak w zestawie dla jednego gracza?
Tak.
W zestawie dwufrakcyjnym są oczywiście dwie talie startowe, np. Wiśniowieckich oraz Awanturników. Natomiast w starterze jednofrakcyjnym jest talia np. Wiśniowieckich (takie same karty Wiśniowieckich są w starterach dwufrakcyjnych) oraz 2 boostery Edycji specjalnej (każdy po 15 zł).
Acaraje
Posty: 146
Rejestracja: 21 lip 2012, 14:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Veto CCG

Post autor: Acaraje »

Dzięki wielkie za informację :)
Acaraje
Posty: 146
Rejestracja: 21 lip 2012, 14:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Veto CCG

Post autor: Acaraje »

Ok, zestawy zamówione. Mam pytanie dotyczące znaczników do gry, rozumiem że na razie nie można ich nigdzie nabyć. Ale ma ktoś może jakieś skany tychże znaczników żeby zrobić samoróbkę?
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Veto CCG

Post autor: Sienio »

Acaraje pisze:Ok, zestawy zamówione. Mam pytanie dotyczące znaczników do gry, rozumiem że na razie nie można ich nigdzie nabyć. Ale ma ktoś może jakieś skany tychże znaczników żeby zrobić samoróbkę?
Na naszym FB jest jest album ze znacznikami zrobionymi przez jednego z fanów gry i chyba powinno się udać je wykorzystać. Odpowiednią galerię znajdziesz tutaj.
Acaraje
Posty: 146
Rejestracja: 21 lip 2012, 14:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Veto CCG

Post autor: Acaraje »

Pojawił się pewien problem. Dzisiaj dostałem dwa startery. Radziwiłłowie vs Dworscy, oraz Wiśniowieccy vs Awanturnicy, że karty były wymieszane postanowiłem że sprawdzę ilość kart. Posługując się listą kart stąd: http://www.veto2ed.pl/page/2013/08/star ... y-i-upiory , stwierdziłem że brakuje mnóstwo kart z zestawów startowych i to ze wszystkich czterech opcji. Teraz moje pytanie, czy doszło do jakieś wymiany niektórych kart startowych na inne przez wydawnictwo (jeśli tak to czy dostanę gdzieś zaktualizowany spis), jeśli nie to czy w takim razie nie doszło do jakieś pomyłki podczas pakowania kart?



Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2015, 16:00 przez Acaraje, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Veto CCG

Post autor: Sienio »

Aktualny spis kart ze starterów znajduje się tutaj:

http://www.veto2ed.pl/page/2015/01/skla ... -starterow

Tamten spis kart już jest nieaktualny.
Czy zawartość starterów zgadza się z listą, którą podlinkowałem?
Acaraje
Posty: 146
Rejestracja: 21 lip 2012, 14:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Veto CCG

Post autor: Acaraje »

Tak wszystko się zgadza, przepraszam za zamieszanie:)

Teraz to tylko przetestować :D
Awatar użytkownika
Rune
Posty: 1171
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:20
Lokalizacja: Tortuga
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Veto CCG

Post autor: Rune »

Żucho pisze:Natomiast sezony to bloki tematyczne, składające się z trzech dodatków (+ jeden starter dedykowany całemu sezonowi).
Czyli jeśli chcę wejść w Veto, to mogę spokojnie poczekać na nowy sezon do którego będzie nowa podstawka? A czym będzie różnić się ten starter od obecnych dzisiaj na rynku? Będzie jakaś nowa frakcją?

Edit: Już na blogu doczytałem, co i jak z nowym sezonem ;)
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Acaraje
Posty: 146
Rejestracja: 21 lip 2012, 14:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Veto CCG

Post autor: Acaraje »

Dzisiaj rozegrałem pierwszą testową partię: Awanturnicy vs Radziwiłłowie. Ja grałem Radziwiłłami mój kumpel Awanturnikami, no i niestety dostałem w ciury...

Muszę przyznać że ta karcianka podoba mi się o wiele bardziej niż Warhammer Inwazja! Gra jest po prostu świetna!! Genialne grafiki, fajny mechanizm no i klimat Rzeczpospolitej szlacheckiej - CUDO!!

Gorąco polecam!
Awatar użytkownika
Rune
Posty: 1171
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:20
Lokalizacja: Tortuga
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Veto CCG

Post autor: Rune »

Acaraje pisze:Dzisiaj rozegrałem pierwszą testową partię: Awanturnicy vs Radziwiłłowie. Ja grałem Radziwiłłami mój kumpel Awanturnikami, no i niestety dostałem w ciury...

Muszę przyznać że ta karcianka podoba mi się o wiele bardziej niż Warhammer Inwazja! Gra jest po prostu świetna!! Genialne grafiki, fajny mechanizm no i klimat Rzeczpospolitej szlacheckiej - CUDO!!

Gorąco polecam!
Z łaski swoje niech kolega nie podkręca, bo dopiero co podstawkę i dwa dodatki Call of Cthulhu przygarnąłem ;-)

A jak się będą miały aktualnie dostępne startery do nowych z nowego sezonu, gdzie ma nastąpić sporo zmian w poszczególnych frakcjach?
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
ODPOWIEDZ