Gry sportowe
Gry sportowe
Jestem ciekawy co myślicie o grach sportowych. Na polskim rynku (nie wiem jak jest na innych rynkach) jest ich bardzo mało. wynika to z faktu, że nie robi się takich gier czy może nie ma zapotrzebowania na nie? Zastanawiam się czy planszowa/karciana gra o tematyce sportowej miałaby rację bytu?
Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Re: Gry sportowe
Przepraszam, że zapytam: czy jest jakiś konkretny powód, dla którego ten wątek znalazł się w dziale "Pomysły i idee"? Może pytanie powinno brzmieć: "Czy macie pomysł lub ideę dlaczego na polskim rynku jest mało gier o tematyce sportowej"?
Co do twojego pytania: dlaczego gra o tematyce sportowej miałaby nie mieć racji [bytu]? Gra o sadzeniu fasoli może być. Gra o elektryfikacji miast - proszę bardzo. To czemu nie o sporcie? Myślę nawet, że dla osób, które przywiązują większą wagę do tematu mogłaby taka gra być bardziej zachęcająca od wielu innych.
Masz na myśli jakiś konkretny sport?
Co do twojego pytania: dlaczego gra o tematyce sportowej miałaby nie mieć racji [bytu]? Gra o sadzeniu fasoli może być. Gra o elektryfikacji miast - proszę bardzo. To czemu nie o sporcie? Myślę nawet, że dla osób, które przywiązują większą wagę do tematu mogłaby taka gra być bardziej zachęcająca od wielu innych.
Masz na myśli jakiś konkretny sport?
Re: Gry sportowe
Lada moment Portal wypuści na rynek grę o skokach narciarskich
http://www.gry-planszowe.pl/news.php/1, ... anszy.html
http://www.gry-planszowe.pl/news.php/1, ... anszy.html
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: Gry sportowe
Powinno brznieć tak: mam pomysły i idee na gry sportowe ale nie wiem czy warto się za to braćwestwood pisze:Przepraszam, że zapytam: czy jest jakiś konkretny powód, dla którego ten wątek znalazł się w dziale "Pomysły i idee"? Może pytanie powinno brzmieć: "Czy macie pomysł lub ideę dlaczego na polskim rynku jest mało gier o tematyce sportowej"?
Myślę, że można na planszę przenieść każdy jeden. Niektóre dyscypliny lepiej inne gorzej. W chwili obecnej pałęta mi się po głowie tenis ziemny, nie wiem dlaczego (nie jestem fanem tego sportu) ale pewnego dnia nagle uświadomiłem sobie jak można zrobić taka grę. Następnym sportem jest piłka nożnawestwood pisze:Masz na myśli jakiś konkretny sport?
Widziałem kiedyś w zapowiedziach i sie bardzo zdziwiłem (powytywnie), że pojawiaja się jednak pojedyńcze tytuły sportowe.mst pisze:Lada moment Portal wypuści na rynek grę o skokach narciarskich
- MichalStajszczak
- Posty: 9467
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 508 times
- Been thanked: 1445 times
- Kontakt:
Re: Gry sportowe
Na polskim rynku wciąż jest stosunkowo mało gier, więc i sportowych proporcjonalnie niewiele. Myślę, że najwyżej kilkanaście tytułów, oczywiście łącznie z grami dla dzieci.
Re: Gry sportowe
problem z grami sportowymi jest jeden zasadniczy, jak odwzorować kondycję siłę, zręczność, umiejętności sportowca oraz jego wyniki na arenie sportowej inaczej niż poprzez rzuty kośćmi.
Nie jestem sobie w stanie wyobrazić dajmy na to biegu przez płotki bez rzucania kośćmi tak aby gra była emocjonująca.
Jest niby gra pitch car, o której można powiedzieć że jest grą sportową, ale trudno ją zaliczyć do gier stricte planszowych, to raczej trochę zabawka a trochę gra planszowa.
Myśle że pytanie powinno brzmieć: jak zrobić planszowe gry sportowe, aby nie były nudne, aby nie były zwyczajnym rzucaniem kośćmi.
Nie jestem sobie w stanie wyobrazić dajmy na to biegu przez płotki bez rzucania kośćmi tak aby gra była emocjonująca.
Jest niby gra pitch car, o której można powiedzieć że jest grą sportową, ale trudno ją zaliczyć do gier stricte planszowych, to raczej trochę zabawka a trochę gra planszowa.
Myśle że pytanie powinno brzmieć: jak zrobić planszowe gry sportowe, aby nie były nudne, aby nie były zwyczajnym rzucaniem kośćmi.
Re: Gry sportowe
Zawsze można zastosować kartymikka pisze:jak odwzorować kondycję siłę, zręczność, umiejętności sportowca oraz jego wyniki na arenie sportowej inaczej niż poprzez rzuty kośćmi.
Też się nad tym zastanawiałem, jak to zrobić żeby nie powstała kolejna gra w kości i doszedłaem do wniosku, że wszystko można zrobić za pomocą kart. Rzut kostką może np. decydować o tym kto zacznie grę.mikka pisze:Myśle że pytanie powinno brzmieć: jak zrobić planszowe gry sportowe, aby nie były nudne, aby nie były zwyczajnym rzucaniem kośćmi.
Co do biegu przez płotki, to myślę, że można zrobić taką grę bez ciągłego rzucania kośćmi, trzeba tylko skupić całą uwagę na przygotowaniu zawodnika do biegu, nie mając już wielkiego wpływu na przebieg samego biegu.
Re: Gry sportowe
Przemieszczanie się zgodnie z wezwaniem "kto pierwszy ten lepszy" można z powodzeniem symulować bez kości czy kart - przykładem Mississippi Queen gdzie zamiast sprinterów pokonujących płotki mamy parostatki pokonujące zakręty rzeki (pewnie trudno byłoby podobną mechanikę przenieść do symulacji sprintu ale np.3000m z przeszkodami lub bieg przełajowy mogłoby się udać).
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: Gry sportowe
Poniżej przedstawię swój pomyśł na grę opartą o zasady tenisa ziemnego.
Gra polega na wygraniu meczu skaładającego się z kilku tur.
Rozgrywka toczy sie na planszy na której jest kort tenisowy. Na każdej połowie wrysowanych jest 6 kwadratów, ponumerowanych od 1 do 6. Rozlokowane symetyrycznie w dwuch rzędach.
Każdy z graczy otrzymuje kartę gracza na której znajdują się statystyki np. siła, szybkość, wytrzymałość, odbiór. Myślałem jeszcze o współczynniku "rakieta" (nie kosmiczna tylko ta trzymana w ręku).
Gra będzie się toczyła za pomocą kart akcji oraz kart pomocniczych.
Karty akcji - są to karty na których znajduje sie informacja o tym na które pole przeciwnika została odbita piłka, z jaką siłą, czy piłka poszła nisko czy wysoko. Kładzie się je na planszy na wrysowanych polach.
Karty pomocnicze - na nich znajduja się różnego rodzaju bonusy typu: zwiększenie siły, zwiększenie wytrzymałości lub dociągnięcie/przesunięcie karty akcji na planszy. Dociągane są po zdobyciu punktu i mozna ją zagrać na siebie w natępnej kolejce (przed kolejnym odbiciem piłki) W talii tej znajduje się jeden kartonik "Zerwanie chmury" Wiadomo po jego zagraniu mecz jest przerywany. Wszystkie karty trzymane na ręku i na olanszy wędrują do odpowiednich talii, są tasowane i rozdawane ponownie. Punktacja pozostaje bez zmian i gracze przystępują do kontynuacji przerwanego przez pogode meczu. Oczywiście nie ma obowiązku zagrywać tej karty jeżeli się ją wyciągnie. Jest to takie koło ratunkowe dla gracza któremu nie idzie i po rozdaniu nowych kart może los się do niego uśmiechnie
Ostatnim elementem jest talia kartoników za pomocą których będą rozpatrywane sytuacje kiedy piłka nie zostanie odbita, czy weszła w pole czy był aut, nazwa robocza - kartonik autu.
Przed rozpoczęciem rozgrywki gracze mają do dyspozycji taka sama liczbę punktów, które rozkładają dowolnie w tabeli statystyk.
Każdy ciągnie z potasowanej talii kart akcji taką samą liczbę kart. Karty te następnie rozkłada się dowolnie na planszy, każdy gracz na swojej połowie.
W dowolny sposób wybiaramy, który gracz rozpoczyna grę i zaczynamy.
Rozpoczyna gracz A. On serwuje więc jako pierwszy piłkę odbija gracz B. Po serwisie, wyjątkowo, gracz B ciągnie kartę akcji z talii i odbija piłkę na pole które wskazuje wyciągnięta karta, np 5. Piłka leci na pole 5 przeciwnika, jeżeli:
- znajduje się tam karta, sprawdzamy siłę z jaką piłka tu przybyła i porównujemy ją z siłą odbioru. Jeżeli siła odbioru jest większa to piłka zostaje odbita na pole które wskazuje ta karta poczym jest ona usuwana z planszy. Jeżeli siła odbioru jest mniejsza to piłka nie jest odbijana i sprawdzamy czy był aut czy piłka trafiła w boisko;
- na tym polu nie ma karty, piłka nie zostaje odbita i gracz A dostaje punkt. Jeżeli piłka została udeżona z dużą siłą, sprawdzamy czy czasami nie było autu kartonik autu
Po zdobyciu punktu gracz ciągnie karte akcji lub kartę pomocniczą.
Karty akcji można zagrywać na boisko dodając sobie kolejne zagranie piłki co zwiększa szansę na wygraną, można odbić więcej piłek.
Karty pomocnicze zagrywa się przed siebie. Modyfikuja one zdolności zawodnika zwiększając siłę, szybkość, itd.
Jest to ogólny zarys gry.
Co o tym sądzicie?
Przyjmę każdą krytykę i odpowiem na każde pytanie.
Gra polega na wygraniu meczu skaładającego się z kilku tur.
Rozgrywka toczy sie na planszy na której jest kort tenisowy. Na każdej połowie wrysowanych jest 6 kwadratów, ponumerowanych od 1 do 6. Rozlokowane symetyrycznie w dwuch rzędach.
Każdy z graczy otrzymuje kartę gracza na której znajdują się statystyki np. siła, szybkość, wytrzymałość, odbiór. Myślałem jeszcze o współczynniku "rakieta" (nie kosmiczna tylko ta trzymana w ręku).
Gra będzie się toczyła za pomocą kart akcji oraz kart pomocniczych.
Karty akcji - są to karty na których znajduje sie informacja o tym na które pole przeciwnika została odbita piłka, z jaką siłą, czy piłka poszła nisko czy wysoko. Kładzie się je na planszy na wrysowanych polach.
Karty pomocnicze - na nich znajduja się różnego rodzaju bonusy typu: zwiększenie siły, zwiększenie wytrzymałości lub dociągnięcie/przesunięcie karty akcji na planszy. Dociągane są po zdobyciu punktu i mozna ją zagrać na siebie w natępnej kolejce (przed kolejnym odbiciem piłki) W talii tej znajduje się jeden kartonik "Zerwanie chmury" Wiadomo po jego zagraniu mecz jest przerywany. Wszystkie karty trzymane na ręku i na olanszy wędrują do odpowiednich talii, są tasowane i rozdawane ponownie. Punktacja pozostaje bez zmian i gracze przystępują do kontynuacji przerwanego przez pogode meczu. Oczywiście nie ma obowiązku zagrywać tej karty jeżeli się ją wyciągnie. Jest to takie koło ratunkowe dla gracza któremu nie idzie i po rozdaniu nowych kart może los się do niego uśmiechnie
Ostatnim elementem jest talia kartoników za pomocą których będą rozpatrywane sytuacje kiedy piłka nie zostanie odbita, czy weszła w pole czy był aut, nazwa robocza - kartonik autu.
Przed rozpoczęciem rozgrywki gracze mają do dyspozycji taka sama liczbę punktów, które rozkładają dowolnie w tabeli statystyk.
Każdy ciągnie z potasowanej talii kart akcji taką samą liczbę kart. Karty te następnie rozkłada się dowolnie na planszy, każdy gracz na swojej połowie.
W dowolny sposób wybiaramy, który gracz rozpoczyna grę i zaczynamy.
Rozpoczyna gracz A. On serwuje więc jako pierwszy piłkę odbija gracz B. Po serwisie, wyjątkowo, gracz B ciągnie kartę akcji z talii i odbija piłkę na pole które wskazuje wyciągnięta karta, np 5. Piłka leci na pole 5 przeciwnika, jeżeli:
- znajduje się tam karta, sprawdzamy siłę z jaką piłka tu przybyła i porównujemy ją z siłą odbioru. Jeżeli siła odbioru jest większa to piłka zostaje odbita na pole które wskazuje ta karta poczym jest ona usuwana z planszy. Jeżeli siła odbioru jest mniejsza to piłka nie jest odbijana i sprawdzamy czy był aut czy piłka trafiła w boisko;
- na tym polu nie ma karty, piłka nie zostaje odbita i gracz A dostaje punkt. Jeżeli piłka została udeżona z dużą siłą, sprawdzamy czy czasami nie było autu kartonik autu
Po zdobyciu punktu gracz ciągnie karte akcji lub kartę pomocniczą.
Karty akcji można zagrywać na boisko dodając sobie kolejne zagranie piłki co zwiększa szansę na wygraną, można odbić więcej piłek.
Karty pomocnicze zagrywa się przed siebie. Modyfikuja one zdolności zawodnika zwiększając siłę, szybkość, itd.
Jest to ogólny zarys gry.
Co o tym sądzicie?
Przyjmę każdą krytykę i odpowiem na każde pytanie.
Re: Gry sportowe
Nie powiem, że byłoby to bardzo emocjonujące, bo nie ma praktycznie żadnej interakcji, ale np. grę w golfa można przedstawić systemem ruchu z Wings of War. Każdy z graczy ma swoją małą talię ruchów/uderzeń i jego celem jest dobicie piłki do dołka szybciej od przeciwnika. Można to urozmaicić różnymi typami terenu na planszy, wiatrem zmieniającym tor lotu itd.
Ewentualnie dać graczom pulę powiedzmy 10 punktów na starcie, za które mogą kupić karty "przeszkadzajek" do zagrania w dowolnym momencie na przeciwnika. Od słabszych typu "zestrzeliłeś mewę" i piłka odbija się o pół karty w losowym kierunku po cięższe "jeżeli masz piłkę w odległości co najmniej karty od wody to się do niej stacza". Oczywiście ilość piłek można limitować. Gra przestanie być co prawda typowo (albo raczej całkowicie) sportowa, ale może być przyjemniejsza.
co myślicie?
Ewentualnie dać graczom pulę powiedzmy 10 punktów na starcie, za które mogą kupić karty "przeszkadzajek" do zagrania w dowolnym momencie na przeciwnika. Od słabszych typu "zestrzeliłeś mewę" i piłka odbija się o pół karty w losowym kierunku po cięższe "jeżeli masz piłkę w odległości co najmniej karty od wody to się do niej stacza". Oczywiście ilość piłek można limitować. Gra przestanie być co prawda typowo (albo raczej całkowicie) sportowa, ale może być przyjemniejsza.
co myślicie?
Re: Gry sportowe
Myślę, że byłoby to nie mniej ekscytujące niz Lost City, Gilotyna czy San Juan. W tej ostatniej wg mnie interakcja między graczami jest zerowa przy dwuch osobach. Nie wiem jak przy większej ilości graczy bo nie miałem okazji grać w większym gronie.lokhgard pisze:Nie powiem, że byłoby to bardzo emocjonujące
Samą interakcję można mocno zwiększyć poprzez odpowiednie reguły gry. Np jeżeli wykładanie kart na korcie byłoby niejawne dla przeciwnika - interakcja byłby niewielka przy tym elemencie gry ale jeżeli zrobiby to jawnie i przemiennie, tzn A -> B -> A -> B->... interakcja mocno się zwiększa. Można karty rozkładać w kolejności A -> B -> B -> A -> A ... to też w znacznym stopniu wpłynie na grę. Trzeba po prostu przetestować w praktyce jak by to wyglądało. Przy jawnym rozkładaniu kart na korcie trzeba wprowadzić karty, które były by zagrywane na przeciwnika (i oczywiście na siebie) - kolejne zwiększenie interakcji. W tej konwencji gra odchodzi coraz bardziej od tenisa i robi sie coraz bardziej abstrakcyjna, co nie jest złe. Czystego tenisa nie przełknęliby chyba nawet fani tego sportu
Re: Gry sportowe
Małe nieporozumienie, to zdanie miało dotyczyć mojego pomysłu na "czystego" golfa, a nie wspomnianego wcześniej tenisa:)Bonhart pisze:lokhgard pisze:Nie powiem, że byłoby to bardzo emocjonujące
Re: Gry sportowe
witam
ostatni znalazłem w sieci tą stronę http://www.gtrgames.net/ na temat gier sportowych, mnie szczególnie interesuje F1 i piłka nożna, ale niestety nic więcej nie mozna się dowiedzieć. Strona jakby martwa
a i w sieci nic więcej nie ma, mozektoś z was ma jakieś info? czy wogóle jest jakiś sens czakać na te gry?
Z zapowiedzi wygladaja bajecznie
ostatni znalazłem w sieci tą stronę http://www.gtrgames.net/ na temat gier sportowych, mnie szczególnie interesuje F1 i piłka nożna, ale niestety nic więcej nie mozna się dowiedzieć. Strona jakby martwa
a i w sieci nic więcej nie ma, mozektoś z was ma jakieś info? czy wogóle jest jakiś sens czakać na te gry?
Z zapowiedzi wygladaja bajecznie
Re: Gry sportowe
Już chciałem się rozpisać jaki to gry sportowe są niewdzięczne ale zreflektowałem się że wątek jest sprzed 2,5 roku
Na BGG znalazłem to: Table moto gp, gra wydana w 2006.
Na BGG znalazłem to: Table moto gp, gra wydana w 2006.