Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Mice and Mystics
1. Przesuwamy w kilku różnych sytuacjach, doczytaj. Nie tylko jak koło serowe jest zapełnione. I nie ma to raczej nic wspólnego z aktywacją potyczki.
2. Jeśli myszy przechodzą na nowy kafel w wyniku zwiadu, to nie dodajesz sera oczywiście, bo myszy są już na kaflu z sługusami (ciągniesz nową kartę encounter / robisz special setup). Często tak się robi, żeby zmaksymalizować efektywność wykorzystania czasu - wszystkie myszy searchują pod koniec, ostatnia z inicjatywy wchodzi na nowy kafel i unika dodania sera.
3. Tak. Nie w turze, tylko w rundzie. Tura jest "dla karty na inicjatywie", runda składa się z tur.
4. Nie rozumiem do końca pytania. Wrogowie dążą do wejścia na pole z myszami (żeby potencjalnie utrudnić im wyjście), ale atakować mogą zarowno pole na którym stoją jak i pola obok.
5. Nie ma w instrukcji nic na ten temat, więc trzeba pamiętać. Ja zaznaczam specjalnymi żetonami szukania (https://boardgamegeek.com/filepage/96367/search-tokens) na kartach inicjatyw, ale można sobie do tego wykorzystać np. żetony sera, bo nie ma potrzeby obciążać się pamiętaniem takich detali.
6. Można.
2. Jeśli myszy przechodzą na nowy kafel w wyniku zwiadu, to nie dodajesz sera oczywiście, bo myszy są już na kaflu z sługusami (ciągniesz nową kartę encounter / robisz special setup). Często tak się robi, żeby zmaksymalizować efektywność wykorzystania czasu - wszystkie myszy searchują pod koniec, ostatnia z inicjatywy wchodzi na nowy kafel i unika dodania sera.
3. Tak. Nie w turze, tylko w rundzie. Tura jest "dla karty na inicjatywie", runda składa się z tur.
4. Nie rozumiem do końca pytania. Wrogowie dążą do wejścia na pole z myszami (żeby potencjalnie utrudnić im wyjście), ale atakować mogą zarowno pole na którym stoją jak i pola obok.
5. Nie ma w instrukcji nic na ten temat, więc trzeba pamiętać. Ja zaznaczam specjalnymi żetonami szukania (https://boardgamegeek.com/filepage/96367/search-tokens) na kartach inicjatyw, ale można sobie do tego wykorzystać np. żetony sera, bo nie ma potrzeby obciążać się pamiętaniem takich detali.
6. Można.
- raiden25
- Posty: 1488
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mice and Mystics
1. No właśnie nie widzę innych przykładów, stąd pytanierattkin pisze:1. Przesuwamy w kilku różnych sytuacjach, doczytaj. Nie tylko jak koło serowe jest zapełnione. I nie ma to raczej nic wspólnego z aktywacją potyczki.
- raiden25
- Posty: 1488
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Mice and Mystics
Myślałem ze po to jest to forum niestety nie widzę kiedy jeszcze przesuwa klepsydrę.rattkin pisze:Poszukaj, znajdziesz
- raiden25
- Posty: 1488
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mice and Mystics
to dalej tego nie widzę w instrukcji, strasznie jest to wyjaśnione...rattkin pisze:Np. kiedy "ginie" mysz.
Tak samo nie ma informacji o przechodzeniu do następnej lokacji przechodząc normalnie na inny kafel jeśli kolor przejścia sie zgadza z tym na drugim kaflu. Rozumiem w muszę podejść do takiego przejścia, potem użyć zwiadu i stanąć po drugiej stronie czy na pierwszym polu na nowym kaflu?
Tak trzeba przejść każdym czy tylko jednym i reszta przechodzi automatycznie?
- raiden25
- Posty: 1488
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Mice and Mystics
Dodatkowo ta karta:
Powoduj ze jak teraz wylosowałem kartę potyczki:
To mam wszystkich wrogo z tej karty atakujących wręcz umieścić na polach do około pola na której wyszła moja mysz? Czy tylko z dane strony wszystkich? Bo karta wskazuje na wszystkich ale to nie możliwe....
Ok znalazłem info, wszystkie są przenoszone.
Powoduj ze jak teraz wylosowałem kartę potyczki:
To mam wszystkich wrogo z tej karty atakujących wręcz umieścić na polach do około pola na której wyszła moja mysz? Czy tylko z dane strony wszystkich? Bo karta wskazuje na wszystkich ale to nie możliwe....
Ok znalazłem info, wszystkie są przenoszone.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Mice and Mystics
Na wszystkie Twoje pytania są odpowiedzi w instrukcji - naprawdę. W przypadku tej karty odnosi się ona oczywiscie do wrogów których położyłbyś normalnie wg strony opowieści, nie wszystkich z karty.
Re: Mice and Mystics
Czy sługus zawsze stara się stanąć na polu z myszą? Czy może jak już jest za zasięgu i może zaatakować to przestaje się poruszać? Załóżmy taką sytuację: Sługusa dzieli od myszy 4 pola. "Wyrzucił" 3 więc może ruszyć się trzy pola. Zatrzymuje się jedno pole przed myszą, ale to wystarcza, żeby mógł zaatakować. Czy w swojej następnej turze wykona krok w stronę tej myszy czy będzie stał już w tym miejscu w którym stoi (bo jest wystarczająco blisko, aby móc atakować)?
I druga sytuacja wynikająca z powyższej:
Szczur stoi w sąsiedztwie atakowanej wcześniej przez innego szczura myszy i dwa pola od innej myszy, która nie była jeszcze atakowana. Czy szczur może zaatakować mysz znajdującą się dalej od niego (poza zasięgiem), jeśli ma wystarczająco ruchu, aby do niej dojść i zaatakować? Czy musi wybrać bliższą mu mysz, nawet jeśli była ona już atakowana przez innego szczura?
I jeszcze dla upewnienia: Szczur stoi na polu z myszą, która była już atakowana przez innego szczura, oraz ma w zasięgu inną nieatakowaną mysz (pole dalej, ale jednak w zasięgu). Czy w tej sytuacji zaatakuje tę mysz oddaloną o jedno pole, czy jednak wybierze zawsze najbliższą, nawet jeśli była już celem ataku innego szczura?
Zbierając wszystko do kupy co zostało w tym temacie powiedziane ja rozumiem to tak:
RUCH SŁUGUSÓW:
Sługus walczący wręcz, jeśli nie znajduje się na polu zajmowanym przez jakaś z myszy, zawsze zaczyna od ruchu i stara się stanąć na polu zajmowanym przez najbliższą z myszy (nawet jeśli jest już w jej zasięgu np. na sąsiednim polu, i nawet jeśli była ona już celem ataku innego sługusa - po prostu pędzi w stronę tej myszy, która jest najbliżej niego i ZAWSZE stara się stanąć na tym polu co ona).
Jeśli więcej niż jedna mysz jest w tej samej odległości, pójdzie do tej, która jest wyżej na torze inicjatywy i będzie się starał stanąć na tym samym polu co ona. Jeśli na polu zajmowanym przez mysz nie ma już miejsca dla sługusa (pole jest już zapełnione), sługus zatrzyma się pole wcześniej i będzie czekał, aż zwolni się dla niego miejsce. Oczywiście nie oznacza to, że nie będzie on atakował – stojąc na sąsiednim polu dalej jest w zasięgu ataku.
Jeśli sługus stoi na tym samym polu co jakaś mysz/myszy, nie poruszy się z miejsca dopóki jej/ich nie pokona. Oznacza to, że nawet jeśli została jeszcze jakaś niezaatakowana mysz (lub myszy), ale nie jest w zasięgu sługusa (sługus musiałby się do niej zbliżyć, żeby ją zaatakować), to sługus nie poruszy się. Będzie walczył z tymi myszami, które ma w zasięgu i dopiero po pokonaniu myszy, które znajdują się na tym samym polu co on, będzie mógł się poruszyć (w stronę najbliższej myszy, żeby stanąć na tym samym polu co ona).
Sługus walczący na dystans będzie się poruszał tylko wtedy, jeśli w jego zasięgu nie ma żadnej z myszy. Jeśli w jego zasięgu nie ma żadnej myszy, poruszy się w stronę najbliższej z myszy (nawet jeśli była ona już atakowana przez innego sługusa) i zatrzyma się natychmiast jak tylko mysz znajdzie się w zasięgu strzału sługusa (sługus walczący na dystans stara się być tak daleko od myszy jak to tylko możliwe, jednocześnie mając najbliższą z myszy „na celowniku”).
Sługusi podczas ruchu zawsze wybierają najkrótszą drogę do myszy. Najkrótsza droga to taka, do której przebycia należy wydać najmniej punktów ruchu i najlepiej po linii prostej na ile to możliwe.
WALKA SŁUGUSÓW:
Jesli sługus może zaatakować więcej niż jedną mysz (czyli, że w zasięgu sługusa znajduje się więcej niż jedna mysz), celem ataku będzie mysz, która jeszcze nie była atakowana w tej turze (tj. w turze danego typu sługusów). Mówiąc inaczej – sługus zawsze obierze za swój cele nieatakowaną jeszcze mysz, o ile ta mysz jest jeszcze w jego zasięgu ataku.
Jeśli takich, jeszcze niezaatakowanychm myszy jest więcej niż jedna, sługus wybierz najbliższą spośród nich.
Jeśli wszystkie nieatakowane myszy znajdują się w tej samej odległości od sługusa, sługus zaatakuję tę, która jest najwyżej na torze inicjatywy.
Jeżeli wszystkie myszy były już zaatakowane, sługus obierze za cel ataku najbliższą z myszy.
Jeżeli kilka myszy znajduje się tak samo blisko sługusa i wszystkie były już zaatakowane, sługus zaatakuję tę mysz, która jest wyżej na torze inicyjatywy (oczywiście w dalszym ciągu jedną z tych myszy, które są najbliżej sługusa).
----
Proszę o ewentualnie wytknięcie błędów w rozumowaniu i poprawki
I druga sytuacja wynikająca z powyższej:
Szczur stoi w sąsiedztwie atakowanej wcześniej przez innego szczura myszy i dwa pola od innej myszy, która nie była jeszcze atakowana. Czy szczur może zaatakować mysz znajdującą się dalej od niego (poza zasięgiem), jeśli ma wystarczająco ruchu, aby do niej dojść i zaatakować? Czy musi wybrać bliższą mu mysz, nawet jeśli była ona już atakowana przez innego szczura?
I jeszcze dla upewnienia: Szczur stoi na polu z myszą, która była już atakowana przez innego szczura, oraz ma w zasięgu inną nieatakowaną mysz (pole dalej, ale jednak w zasięgu). Czy w tej sytuacji zaatakuje tę mysz oddaloną o jedno pole, czy jednak wybierze zawsze najbliższą, nawet jeśli była już celem ataku innego szczura?
Zbierając wszystko do kupy co zostało w tym temacie powiedziane ja rozumiem to tak:
RUCH SŁUGUSÓW:
Sługus walczący wręcz, jeśli nie znajduje się na polu zajmowanym przez jakaś z myszy, zawsze zaczyna od ruchu i stara się stanąć na polu zajmowanym przez najbliższą z myszy (nawet jeśli jest już w jej zasięgu np. na sąsiednim polu, i nawet jeśli była ona już celem ataku innego sługusa - po prostu pędzi w stronę tej myszy, która jest najbliżej niego i ZAWSZE stara się stanąć na tym polu co ona).
Jeśli więcej niż jedna mysz jest w tej samej odległości, pójdzie do tej, która jest wyżej na torze inicjatywy i będzie się starał stanąć na tym samym polu co ona. Jeśli na polu zajmowanym przez mysz nie ma już miejsca dla sługusa (pole jest już zapełnione), sługus zatrzyma się pole wcześniej i będzie czekał, aż zwolni się dla niego miejsce. Oczywiście nie oznacza to, że nie będzie on atakował – stojąc na sąsiednim polu dalej jest w zasięgu ataku.
Jeśli sługus stoi na tym samym polu co jakaś mysz/myszy, nie poruszy się z miejsca dopóki jej/ich nie pokona. Oznacza to, że nawet jeśli została jeszcze jakaś niezaatakowana mysz (lub myszy), ale nie jest w zasięgu sługusa (sługus musiałby się do niej zbliżyć, żeby ją zaatakować), to sługus nie poruszy się. Będzie walczył z tymi myszami, które ma w zasięgu i dopiero po pokonaniu myszy, które znajdują się na tym samym polu co on, będzie mógł się poruszyć (w stronę najbliższej myszy, żeby stanąć na tym samym polu co ona).
Sługus walczący na dystans będzie się poruszał tylko wtedy, jeśli w jego zasięgu nie ma żadnej z myszy. Jeśli w jego zasięgu nie ma żadnej myszy, poruszy się w stronę najbliższej z myszy (nawet jeśli była ona już atakowana przez innego sługusa) i zatrzyma się natychmiast jak tylko mysz znajdzie się w zasięgu strzału sługusa (sługus walczący na dystans stara się być tak daleko od myszy jak to tylko możliwe, jednocześnie mając najbliższą z myszy „na celowniku”).
Sługusi podczas ruchu zawsze wybierają najkrótszą drogę do myszy. Najkrótsza droga to taka, do której przebycia należy wydać najmniej punktów ruchu i najlepiej po linii prostej na ile to możliwe.
WALKA SŁUGUSÓW:
Jesli sługus może zaatakować więcej niż jedną mysz (czyli, że w zasięgu sługusa znajduje się więcej niż jedna mysz), celem ataku będzie mysz, która jeszcze nie była atakowana w tej turze (tj. w turze danego typu sługusów). Mówiąc inaczej – sługus zawsze obierze za swój cele nieatakowaną jeszcze mysz, o ile ta mysz jest jeszcze w jego zasięgu ataku.
Jeśli takich, jeszcze niezaatakowanychm myszy jest więcej niż jedna, sługus wybierz najbliższą spośród nich.
Jeśli wszystkie nieatakowane myszy znajdują się w tej samej odległości od sługusa, sługus zaatakuję tę, która jest najwyżej na torze inicjatywy.
Jeżeli wszystkie myszy były już zaatakowane, sługus obierze za cel ataku najbliższą z myszy.
Jeżeli kilka myszy znajduje się tak samo blisko sługusa i wszystkie były już zaatakowane, sługus zaatakuję tę mysz, która jest wyżej na torze inicyjatywy (oczywiście w dalszym ciągu jedną z tych myszy, które są najbliżej sługusa).
----
Proszę o ewentualnie wytknięcie błędów w rozumowaniu i poprawki
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Mice and Mystics
Będzie wchodził na pole z myszą, o ile może. Utrudnia to myszy odejście (musi odejść pole dalej) oraz dokłada się do zasady przytrzymania, jeśli liczba przeciwników na polu jest większa od sprzymierzeńców (przed opuszczeniem pola).pawelpoz pisze:Czy sługus zawsze stara się stanąć na polu z myszą? Czy może jak już jest za zasięgu i może zaatakować to przestaje się poruszać? Załóżmy taką sytuację: Sługusa dzieli od myszy 4 pola. "Wyrzucił" 3 więc może ruszyć się trzy pola. Zatrzymuje się jedno pole przed myszą, ale to wystarcza, żeby mógł zaatakować. Czy w swojej następnej turze wykona krok w stronę tej myszy czy będzie stał już w tym miejscu w którym stoi (bo jest wystarczająco blisko, aby móc atakować)?
Reguły ruchu i ataku nie są takie same. Melee minion zawsze będzie szedł najkrótszą drogą do najbliższej myszy, starając się wejść na jej pole lub w pobliżu. Jeśli ma tak samo blisko do 2 lub więcej myszy, pójdzie do tej, któraj jest wyżej w inicjatywie. Daje to minionom większe szanse na pokonanie myszy. Ranged minion będzie szedł w kierunku najbliższej ale tylko do momentu aż zacznie ją "widzieć" - i potem się nie rusza.pawelpoz pisze: Szczur stoi w sąsiedztwie atakowanej wcześniej przez innego szczura myszy i dwa pola od innej myszy, która nie była jeszcze atakowana. Czy szczur może zaatakować mysz znajdującą się dalej od niego (poza zasięgiem), jeśli ma wystarczająco ruchu, aby do niej dojść i zaatakować? Czy musi wybrać bliższą mu mysz, nawet jeśli była ona już atakowana przez innego szczura?
Minion zawsze atakuje najbliższą mysz, która jeszcze nie była atakowana w tej turze. Jeśli ma do wyboru więcej niż jedną (bo np. 2 nie były jeszcze atakowane) lub wszystkie najbliższe myszy był atakowane, wybiera spośród nich tą najwyżej w inicjatywie. Najpierw patrzy na swoje pole, a potem na wszystkie w zasięgu. W Twoim przykładzie, zaatakuje mysz oddaloną o jedno pole, bowiem jest to najbliższa mysz, która nie była jeszcze atakowana.pawelpoz pisze: I jeszcze dla upewnienia: Szczur stoi na polu z myszą, która była już atakowana przez innego szczura, oraz ma w zasięgu inną nieatakowaną mysz (pole dalej, ale jednak w zasięgu). Czy w tej sytuacji zaatakuje tę mysz oddaloną o jedno pole, czy jednak wybierze zawsze najbliższą, nawet jeśli była już celem ataku innego szczura?
Tak.pawelpoz pisze: Sługus walczący wręcz, jeśli nie znajduje się na polu zajmowanym przez jakaś z myszy, zawsze zaczyna od ruchu i stara się stanąć na polu zajmowanym przez najbliższą z myszy (nawet jeśli jest już w jej zasięgu np. na sąsiednim polu, i nawet jeśli była ona już celem ataku innego sługusa - po prostu pędzi w stronę tej myszy, która jest najbliżej niego i ZAWSZE stara się stanąć na tym polu co ona).
Tak.pawelpoz pisze: Jeśli więcej niż jedna mysz jest w tej samej odległości, pójdzie do tej, która jest wyżej na torze inicjatywy i będzie się starał stanąć na tym samym polu co ona. Jeśli na polu zajmowanym przez mysz nie ma już miejsca dla sługusa (pole jest już zapełnione), sługus zatrzyma się pole wcześniej i będzie czekał, aż zwolni się dla niego miejsce. Oczywiście nie oznacza to, że nie będzie on atakował – stojąc na sąsiednim polu dalej jest w zasięgu ataku.
Tak.pawelpoz pisze: Jeśli sługus stoi na tym samym polu co jakaś mysz/myszy, nie poruszy się z miejsca dopóki jej/ich nie pokona. Oznacza to, że nawet jeśli została jeszcze jakaś niezaatakowana mysz (lub myszy), ale nie jest w zasięgu sługusa (sługus musiałby się do niej zbliżyć, żeby ją zaatakować), to sługus nie poruszy się. Będzie walczył z tymi myszami, które ma w zasięgu i dopiero po pokonaniu myszy, które znajdują się na tym samym polu co on, będzie mógł się poruszyć (w stronę najbliższej myszy, żeby stanąć na tym samym polu co ona).
Tak.pawelpoz pisze: Sługus walczący na dystans będzie się poruszał tylko wtedy, jeśli w jego zasięgu nie ma żadnej z myszy. Jeśli w jego zasięgu nie ma żadnej myszy, poruszy się w stronę najbliższej z myszy (nawet jeśli była ona już atakowana przez innego sługusa) i zatrzyma się natychmiast jak tylko mysz znajdzie się w zasięgu strzału sługusa (sługus walczący na dystans stara się być tak daleko od myszy jak to tylko możliwe, jednocześnie mając najbliższą z myszy „na celowniku”).
Tak.pawelpoz pisze: Sługusi podczas ruchu zawsze wybierają najkrótszą drogę do myszy. Najkrótsza droga to taka, do której przebycia należy wydać najmniej punktów ruchu i najlepiej po linii prostej na ile to możliwe.
Tak.pawelpoz pisze: Jesli sługus może zaatakować więcej niż jedną mysz (czyli, że w zasięgu sługusa znajduje się więcej niż jedna mysz), celem ataku będzie mysz, która jeszcze nie była atakowana w tej turze (tj. w turze danego typu sługusów). Mówiąc inaczej – sługus zawsze obierze za swój cele nieatakowaną jeszcze mysz, o ile ta mysz jest jeszcze w jego zasięgu ataku.
Tak.pawelpoz pisze: Jeśli takich, jeszcze niezaatakowanychm myszy jest więcej niż jedna, sługus wybierz najbliższą spośród nich.
Tak.pawelpoz pisze: Jeśli wszystkie nieatakowane myszy znajdują się w tej samej odległości od sługusa, sługus zaatakuję tę, która jest najwyżej na torze inicjatywy.
Tak.pawelpoz pisze: Jeżeli wszystkie myszy były już zaatakowane, sługus obierze za cel ataku najbliższą z myszy.
Tak.pawelpoz pisze: Jeżeli kilka myszy znajduje się tak samo blisko sługusa i wszystkie były już zaatakowane, sługus zaatakuję tę mysz, która jest wyżej na torze inicyjatywy (oczywiście w dalszym ciągu jedną z tych myszy, które są najbliżej sługusa).
Re: Mice and Mystics
Super. Dzięki za wczytanie się w mój elaborat i odpowiedź Teraz chyba wszystko jasne jeśli chodzi o ruch i atak sługusów. Niby to gra dla 7-latków, więc albo ja jestem jakiś ułomny bo według mnie połowy zasad nie ma w instrukcji lub autor nie wyjaśnił ich dokładnie, albo zbyt dużo oczekuję od gry dla dzieci
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Mice and Mystics
To opinia powielana przez osoby, które w tę grę chyba nigdy nie grały. Nie jest to gra dla dzieci. Na BGG ma skalę ciężkości 2.65 (gdzie Dobble ma 1.04, Mage Knight 4.16, a np. Summoner Wars - 2.16 (sic!)). Dzieci lubią w to grać, ale muszą grać z dorosłymi i często na uproszczonych zasadach.pawelpoz pisze: Niby to gra dla 7-latków
Tak jest, niestety. M&M cierpi na kiepsko zorganizowaną instrukcję i brak wyjaśnień wielu sytuacji, które zdarzają się podczas gry. Ale da się to jakoś przeżyć.pawelpoz pisze:
według mnie połowy zasad nie ma w instrukcji lub autor nie wyjaśnił ich dokładnie
Magia i Myszy PL
Zacznę od tego, że nie jestem pewien, czy poniższe pytanie/prośba powinno znaleźć się w tej części forum (jeżeli administrator uzna, że nie, proszę o przeniesienie wątku w odpowiedniejsze miejsce).
Posiadam zarówno podstawkę jak i dodatek w wersji angielskiej i od niedawna zacząłem grać z córką (lat 6) i prowadzimy rozgrywkę w języku polskim. Tłumaczenie opowieści na bieżąco jest dość czasochłonne i na pewno mniej udolne niż wykonane przez profesjonalistę. Dlatego chciałem zapytać, czy któryś z użytkowników byłby tak dobry i przesłał mi zeskanowane księgi opowieści w języku polskim do podatawki Myszek oraz Serca Glorma.
Pisałem do Cube (wydawcy polskiej edycji) lecz nikt nie odpowiedział na mojego maila - chciałem kupić księgi.
Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc - proszę o informację w formie PM.
Pozdrawiam,
Yoshi.
Posiadam zarówno podstawkę jak i dodatek w wersji angielskiej i od niedawna zacząłem grać z córką (lat 6) i prowadzimy rozgrywkę w języku polskim. Tłumaczenie opowieści na bieżąco jest dość czasochłonne i na pewno mniej udolne niż wykonane przez profesjonalistę. Dlatego chciałem zapytać, czy któryś z użytkowników byłby tak dobry i przesłał mi zeskanowane księgi opowieści w języku polskim do podatawki Myszek oraz Serca Glorma.
Pisałem do Cube (wydawcy polskiej edycji) lecz nikt nie odpowiedział na mojego maila - chciałem kupić księgi.
Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc - proszę o informację w formie PM.
Pozdrawiam,
Yoshi.
Re: Mice and Mystics
Czytam instrukcję, czytam FAQi i nadal nie rozumiem.
Mam dwie lub więcej figurki sługusów, którym odpowiada jedna karta. Zadaję ranę jednemu z nich. Znacznik rany dostaje figurka czy karta?
Mam dwie lub więcej figurki sługusów, którym odpowiada jedna karta. Zadaję ranę jednemu z nich. Znacznik rany dostaje figurka czy karta?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Mice and Mystics
Figurka. Ale the które wystepuja w liczbie wiekszej niz jeden nie maja na karcie serduszek, co oznacza, ze jeden strzał je eliminuje. Karta spada, gdy zniknie ostatnia figurka. Bossowie potrzebują więcej strzałów - rany zaznacza sie na ich karcie.
Re: Mice and Mystics
W jakiej kolejności odwiedzamy kafle w 5 rozdziale?
Kuźnia i flipujemy do komnaty królowej? Jak potem idziemy bo nie widzę możliwości przejścia:-(
Kuźnia i flipujemy do komnaty królowej? Jak potem idziemy bo nie widzę możliwości przejścia:-(
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Mice and Mystics
Przeczytaj dokładnie reguły eksploracji kafli. W scenariuszu 5 jest to nieco zamiatane na pierwszy rzut oka, ale spójne z zasadami i sensowne.
Re: Mice and Mystics
Nienawidzę takich wpisów na forum, jaki właśnie czytasz. Mianowicie obiecałem dziecku, że jak co tydzień sobota jest dniem dla niego. Jutro /a w zasadzie dzisiaj / pogramy w magię i myszy (ta podstawowa wersja-bo gdzieś czytałem, że są jakieś dodatki). Niestety instrukcja, jaka jest dołaczona do gry, delikatnie to określając, jest kiepska. Niestety nie mam czasu przeszukiwać 15 stron na forum. A chodzi mi o porządną instrukcję - jak w ogóle zacząć grać (najlepiej w ojczystym języku). Dodam, że mój poziom umiejętności w grach planszowych to monopl, warcaby i młynek. Z góry dziękuję za jakieś odpowiedzi. P.S. Co do moich umiejętności, to jeszcze chińczyk
Re: Mice and Mystics
Od niedawna razem z chłopakiem jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami magii i myszy ale mamy kilka pytań na które nie doszukaliśmy się odpowiedzi na forum.
1. Pierwszy scenariusz - przy odwrocie pierwszego kafelka znajdujemy się na polu z rurami- rozumiem że myszki kładziemy na polu odwrotu ale w instrukcji napisane jest, że na to pole można wejsć tylko posiadając line - jak więc to zrobić , szperać na pierwszej stronie tak długo aż znajdziemy linę ?
2. Czy akcja zwiadu również wymaga rzutu kostką czy tylko deklarujemy że robimy zwiad i idziemy do następnego kafelka lub go obracamy ?
3.Tylko się upewniam gdy mysz otrzyma wszystkie rany zostaje pojmana i rozpatrujemy to zgodnie z instrukcją tak ?
1. Pierwszy scenariusz - przy odwrocie pierwszego kafelka znajdujemy się na polu z rurami- rozumiem że myszki kładziemy na polu odwrotu ale w instrukcji napisane jest, że na to pole można wejsć tylko posiadając line - jak więc to zrobić , szperać na pierwszej stronie tak długo aż znajdziemy linę ?
2. Czy akcja zwiadu również wymaga rzutu kostką czy tylko deklarujemy że robimy zwiad i idziemy do następnego kafelka lub go obracamy ?
3.Tylko się upewniam gdy mysz otrzyma wszystkie rany zostaje pojmana i rozpatrujemy to zgodnie z instrukcją tak ?
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2014, 13:19
Re: Magia i Myszy PL
wirusman, tak, zeby wykonac zwiad (czy to przejscie na inny kafelek czy obrot tego na ktorym stoicie) musisz najpierw zabic wszystkich slugusów.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 09:09 przez smok-kamil, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2014, 13:19
Re: Magia i Myszy PL
ok, jak napisales ze jest to udalo mi sie znalesc, jakogs z gory zalozylem ze tytul posta powinien miec polska nazwe jesli taka jest i wyszukiwałem "magia i myszy", szukanie tylko w tytulach postow, chyba zbyt zaspany jeszcze
Re: Mice and Mystics
Witam, my jesteśmy właśnie przed pierwszą grą tuż po przeczytaniu instrukcji.
1. Aby z pierwszego kafla zejść w dół przez kratkę na pole z rurami nie potrzeba specjalnych akcesoriów (opis pola obrotu w instrukcji). Linka i haczyk są potrzebne do ew do podciągnięcia się z powrotem na początkowe pole. Haczyk z linką łatwo można znaleźć w wodzie (specjalna zasada scenariusza nr1.)
2. Nie potrzeba rzucać kostką.
3. Tak
Pozdrawiam
1. Aby z pierwszego kafla zejść w dół przez kratkę na pole z rurami nie potrzeba specjalnych akcesoriów (opis pola obrotu w instrukcji). Linka i haczyk są potrzebne do ew do podciągnięcia się z powrotem na początkowe pole. Haczyk z linką łatwo można znaleźć w wodzie (specjalna zasada scenariusza nr1.)
2. Nie potrzeba rzucać kostką.
3. Tak
Pozdrawiam