Prophecy
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Prophecy
Też bym się chętnie czegoś dowiedział na temat tej gry. Szczególnie czy jest tam rozwijanie postaci poziomami jak to ma miejsce w rpg-ach?
Re: Prophecy
Tu macie krótki opis z naszego forum, który wzbudził we mnie duże zainteresowanie grą swego czasu
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ecy#p74797
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ecy#p74797
Re: Prophecy
Czytałem to. Ale nie ma tam nic o tym czy postaci zdobywają poziomyPancho pisze:Tu macie krótki opis z naszego forum, który wzbudził we mnie duże zainteresowanie grą swego czasu
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ecy#p74797
Re: Prophecy
Jest wyraźnie napisane, że postacie zdobywają doświadczenie [czyli ma miejsce rozwój jak w RPG]Tele pisze:Trzeba jak najlepiej (najefektywniej) gospodarować zasobami (w tym wypadku: czas, cechy, złoto i doświadczenie)
Re: Prophecy
Nie ma poziomów. Za doświadczenie, generalnie, kupuje się umiejętności. Na planszy (w świecie) jest 5 gildii (stosów zakrytych umiejętności posegregowanych wg gildii), w każdej postać może się nauczyć umiejętności (czyli kupić za podaną wartość doświadczenia kartę umiejętności z opisem, co dana karta robi: +1 do broni dwuręcznej, o 1 mana tańsze wchodzenie w walkę mentalną/magiczną z fizycznej, itp itd. i cieszyć się jej beneficjami. Max dwie karty leżą odkryte na stosiku i z nich się wybiera) przy czym każda postać należy do dwóch gildii, w pozostałych też może kupować ale poza doświadczeniem płaci także złotem. Ważne jest podnoszenie atrybutów siły i magii (zwał jak zwał), robi się to najczęściej z kart przygód, albo po zabiciu potwora albo ze spotkania po prostu, każdorazowo zasady opisane są na karcie.
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Prophecy
Mało dość wieści jeśli mowa o najlepszej (wg. Scott'a) grze przygodowej, która posiada ciekawy rozwój postaci i nie losowy rodzaj poruszania się...
Re: Prophecy
Pewnie dlatego, ze malo osob ja posiada. Ja posiadam i jestem bardzo zadowolony z tego faktu
Zwlaszcza, ze autorem jest Vladaa
Zwlaszcza, ze autorem jest Vladaa
- Megamaniac
- Posty: 123
- Rejestracja: 10 lis 2009, 22:39
- Lokalizacja: Białystok
- Been thanked: 2 times
- aZiss
- Posty: 91
- Rejestracja: 24 paź 2005, 21:13
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Prophecy
No jak Ciebie plansza z żółtym morzem odstrasza, ehhh ... gdybym tak selekcjonował to wiele fajnych tytułów by mnie ominęło. Akurat w tej grze na stosunkowo małej planszy, jak "powchodzą" karty to i tak niewiele widać z tego morza.Megamaniac pisze:Plansza z żółtym morzem, które przypomina pustynię, skutecznie mnie od gry odstrasza.
Trochę o samej grze.
Ostatnie wydanie z-man jest solidnie wykonane (takie posiadam). Sama gra to mocno luźna przygodówka. Luźna, bo postacie nie mają odgórnie ustalonych umiejętności. Tutaj kupuje się je w gildiach za "zarobione" punkty doświadczenia. Walka rozstrzygana jest klasycznie dla gatunku, poprzez porównanie statystyk + rzut kośćmi, po jednej dla atakującego i broniącego. Statystyki modyfikuje się kartami. "Karty przygód" wchodzą globalnie. Każdy przed ruchem losuje kartę, którą może być jakiś event, albo konieczność uzupełnienia (do dwóch) kart przykładowo na wszystkich równinach. Ruch nie polega na rzucie kostkami. Jeden obszar ruszamy się darmowo, możemy opłacić podróż na koniu o dwa obszary, statkiem, albo poprzez "magic gate". Można znaleźć przedmioty (latający dywan), lub posiąść "umiejętności gildiowe" wpływające na zdolnośc ruchu. Postacie to archetypy przygodówek (spellblade, mercenary, scout, warrior, itp.). Żadnych wymysłów typu "kosmiczny łowca", "poborca podatków", "inkwizytor" itp. co sobie akurat cenię. Cała gra jest lepiej kontrolowana aniżeli protoplasta - Talisman. Każdy wie gdzie iść, co zrobić. Czas rozgrywki również można elastycznie regulować ponieważ zakończenie jest mocno umowne (do finalnej PvP, lub jedynie do 2 artefaktów). Z ciekawostek: zdrowie odpowiada tutaj poziomowi siły i analogicznie mana poziomowi magii. Za przegraną walkę tracimy 1 punkt zdrowia i tym samym siły. Stąd w miarę odnoszonych ran jesteśmy coraz słabsi. Podobnie rzucane czary obniżają nam poziom magii.
Wokół sami lunatycy ...
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Prophecy
Nic mi o tym nie wiadomo. I szczerze bym wątpił, gra jest mało znana, mimo, ze wg. mnie dużo lepsza od innych przygodówek.
Ja całkiem niedawno upolowałem jeden egzemplarz wraz ze smoczym dodatkiem Choć trochę mnie to kosztowało...
Ja całkiem niedawno upolowałem jeden egzemplarz wraz ze smoczym dodatkiem Choć trochę mnie to kosztowało...
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times