+1Omnibus pisze:To ja chciałem sobie popłakać nad brakiem DB w wersji 2.5. Armia wygląda nieźle, ale trochę szkoda, choć rozumiem Portal, że nie dopuszczali już starej edycji tej armii. Ciężko im mieć to za złe.
niby już w pudle leży DDM w edycji 3.0, ale to zawsze był taki bajer. Miałem jednak plan mieć wszystkie armie w edycji 2.5.
Pewnie i tak kupię, ale dogryzło mi to.
Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Neuroshima Hex
Re: Neuroshima Hex
Witam!
Mam pytania dotyczące gry 2vs2.
1. Czy gracie na powiększonej planszy czy standardowej? Tradycyjna plansza wydaje się być zbyt ciasna, ale z drugiej strony powiększona sprawia wrażenie, że jest dużo pól niepotrzebnych, zwłaszcza jeśli wszystkie cztery sztaby zgromadzą się w jednym narożniku.
2. Grając z armią Molocha używacie zasady friendly fire? Raz tak graliśmy, że Moloch zadawał obrażenia sojusznikowi i było to bardzo duże ograniczenie. Z drugiej strony zakładam, że autor nie bez powodu takie ograniczenie wprowadził.
Mam pytania dotyczące gry 2vs2.
1. Czy gracie na powiększonej planszy czy standardowej? Tradycyjna plansza wydaje się być zbyt ciasna, ale z drugiej strony powiększona sprawia wrażenie, że jest dużo pól niepotrzebnych, zwłaszcza jeśli wszystkie cztery sztaby zgromadzą się w jednym narożniku.
2. Grając z armią Molocha używacie zasady friendly fire? Raz tak graliśmy, że Moloch zadawał obrażenia sojusznikowi i było to bardzo duże ograniczenie. Z drugiej strony zakładam, że autor nie bez powodu takie ograniczenie wprowadził.
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
"Missi" to bardzo dobra armia - spokojnie daje radę.Pixa pisze:A ja chyba przetestuje Mississippi - odpychanie, cien, trucizna moga faktycznie dac rade.
A ostatnio przeciwko Mephisto zagrałem Doomsdayami - ci to dopiero robią sieczkę na planszy. Spróbuj kiedyś nimi.
Dwóch sieciarzy + Stalowa Sieć to słabo? Sieciujesz 3 moduły Mephisto. 3 Sędziów potrafi w jednej bitwie zlikwidować 5-6 modułów, a do tego są mobilni. Plus 2 Funkcjonariuszy z odepchnięciem, Egzekutor, 4 inne jednostki strzeleckie... No i 5 bitew, co jest niezmiernie ważne.Pixa pisze:Natomiast Stalowa? Bardzo niskie inicjatywy, malo uzyteczni przeciwko Mephisto sieciarze oraz zdolnosc sztabu. Probowalem dwa razy i mi nie szlo. Moze wroce do testow, bo lubie te armie.
Jak dla mnie to świetna armia przeciwko Mephisto.
W takim pojedynku nieoceniona jest rola Skopera - wyłącza moduły Mephisto i powoduje, że działają one na wszystkie Twoje jednostki. Świetna broń.Pixa pisze:Posterunek - nie gralem, ale martwi mnie, ze wiekszosc modulow Meohisto ma tarcze, a wiekszosc jednostek posterunku strzelka pojedynczym strzalem.
W sobotę na turnieju w W-wie przeciwko Mephisto zagrałem właśnie Posterunkiem i w końcówce zjechałem go do "0".
Jak na razie Posterunek to mój faworyt, choć to jedna z armii, które są znacznie bardziej uzależnione od dociągu, więc jest też spore ryzyko. Ale jak to mówią: "No risk - no fun!".
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
My gramy zgodnie z przepisami, czyli na standardowej. Wprawdzie rzeczywiście szybko robi się ciasno, ale z drugiej strony częściej dochodzi do bitew z zapełnienia, więc dynamika gry jest znacznie większa.zac pisze:Witam!
Mam pytania dotyczące gry 2vs2.
1. Czy gracie na powiększonej planszy czy standardowej? Tradycyjna plansza wydaje się być zbyt ciasna, ale z drugiej strony powiększona sprawia wrażenie, że jest dużo pól niepotrzebnych, zwłaszcza jeśli wszystkie cztery sztaby zgromadzą się w jednym narożniku.
Nigdy nie grałem z Molochem w roli sojusznika, właśnie ze względu na tę jego cechę. Pewno bez tego taki sojusz by wymiatał, ale ja nie mam żadnych doświadczeń.zac pisze:2. Grając z armią Molocha używacie zasady friendly fire? Raz tak graliśmy, że Moloch zadawał obrażenia sojusznikowi i było to bardzo duże ograniczenie. Z drugiej strony zakładam, że autor nie bez powodu takie ograniczenie wprowadził.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 paź 2016, 13:45
Re: Neuroshima Hex
Takie pytanie: jeśli na turnieju przeciwnik wyciągnie Sharrasha albo Stalową to czym najlepiej grać przeciwko?
-
- Posty: 1189
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 167 times
Re: Neuroshima Hex
1. Ze względu że mają mobilną bazę to może waronzagrać posterunkiem lub smartem ...Robert3511 pisze:Takie pytanie: jeśli na turnieju przeciwnik wyciągnie Sharrasha albo Stalową to czym najlepiej grać przeciwko?
2. na stalową .... Hmmmm ... Może moloch albo missisipi.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Neuroshima Hex
Na Szczury sprawdza się Stalowa - 3 sieciarzy i 3 mobilnych sędziów plus stalowa sieć. Na Stalowa Borgo.Robert3511 pisze:Takie pytanie: jeśli na turnieju przeciwnik wyciągnie Sharrasha albo Stalową to czym najlepiej grać przeciwko?
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
Ja przeciwko tym dwóm armiom biorę Posterunek, ale jego prowadzenie wymaga pewnego doświadczenia, gdyż jest to trudna armia.Robert3511 pisze:Takie pytanie: jeśli na turnieju przeciwnik wyciągnie Sharrasha albo Stalową to czym najlepiej grać przeciwko?
Osobom mniej doświadczonym radziłbym Molocha.
Gwoli ścisłości - Stalowa ma 2 sieciarzy.Pixa pisze:Na Szczury sprawdza się Stalowa - 3 sieciarzy i 3 mobilnych sędziów plus stalowa sieć.
Ja bym Borgo odradzał. Ktoś, kto umie dobrze grać Stalową poradzi sobie z Borgo bez trudu.Pixa pisze:Na Stalowa Borgo.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 paź 2016, 13:45
Re: Neuroshima Hex
Stalową policję znam słabo, ale niedawno dwie walki wygrałem grając właśnie Borgo, a przeciwnicy ogórkami nie byli. Nie wiem na ile to wina dociągu ale wydaje mi się że przy braku wytrzymałości najlepszych jednostek stalowej mutki&spółka samą inicjatywą wygrywają.
Re: Neuroshima Hex
Stalowa i Borgo to frakcje, ktorymi gram najwiecej - mysle, ze kazda mam kolo 100 partii bez problemu. Wydaje mi sie, ze ich pojedynki sa wyrownane, z niewielkim wskazaniem na Borgo.
- DarkSide
- Posty: 3066
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 247 times
Re: Neuroshima Hex
Borgo jest doskonałe, gdyż ma wysokie inicjatywy + bonus Sztabu, co dobrze przeciwstawia się jednostkom Stalowej, które mają w większości niższe inicjatywy.dicer pisze:Ja bym Borgo odradzał. Ktoś, kto umie dobrze grać Stalową poradzi sobie z Borgo bez trudu.Pixa pisze:Na Stalowa Borgo.
p.s. Stalowa i Borgo to moje ulubione Armie
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Re: Neuroshima Hex
Wczoraj 4 pojedynki Borgo vs Mephisto. Wszytskie bardzo wyrownane, ostatecznie remis 2:2. Borgo sie sprawdza.
Re: Neuroshima Hex
Turniej - Mephisto dostawalo baty od Szczurow, Mississippi, a toczyło wyrównane boje z Borgo. Za to Stalowa dostawala baty.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 paź 2016, 13:45
Re: Neuroshima Hex
Ktos testowal juz nowa armie? Jak wrazenia? Na podstawie instrukcji wygladala na bardzo ciekawa.
-
- Posty: 4023
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 94 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Dziś jest oficjalna premiera.Matti_C pisze:A była już premiera? Ja mam zamówione, czekam na premierę i wysyłkę.
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
Po kilku rozgrywkach (jednej tą armią i kilku przeciwko) mam mieszane uczucia.Pixa pisze:Ktoś podzieli się wrażeniami z DB?
Teoretycznie armia wydaje się dość silna, ale w praktyce, jak na razie, stosunkowo łatwo dało się ją pokonać (grałem Posterunkiem, Uranopolis i Stalową).
Niby te 8 żetonów Bitwy to siła, która powinna ułatwić kontrolę nad rozgrywką, ale z drugiej strony dość często pojawia się pechowy dociąg i tego potencjału się nie wykorzystuje (na podobny syndrom cierpi czasami Posterunek).
Na pewno ciekawym pomysłem jest cecha "Szarża" i możliwość "przebicia" się do Sztabu przeciwnika - to bardzo groźna zaleta i trzeba na to uważać/wykorzystywać.
Słabością armii jest ogólnie niska inicjatywa jednostek.
Generalnie wygląda na to, że przeciwko tej armii nie należy "dawać się zabijać", zwłaszcza jednostkami przy swoim Sztabie. Wiem, wiem - brzmi to jak truizm, no ale tak jest.
Oczywiście to tylko pierwsze wrażenia po kilku zaledwie rozgrywkach, więc może się to zmienić.
Prawdopodobnie jeszcze nie umiemy nią grać w sposób optymalny i sporo roboty przed nami.
W każdym bądź razie na dzień dzisiejszy nie odważyłbym się jej wziąć na turniej.
- antros
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
- Lokalizacja: Grudziądz
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Podoba mi się świeżość DB, jest bardzo różna od pozostałych armii i wymaga zdecydowanie innej taktyki. Na start nie wydaje się szczególnie potężna pomimo ogromu nowych umiejętności, co poczytuje także jako plus.
Kontrolujący ją gracz ma z pewnością dużo pole do kombinowania i musi się przyzwyczaić do tego, że w przeciwieństwie do innych frakcji tutaj często opłaca się "tracić". Łatwo też nie upadać na duchu grając DB, gdy giną nam wojownicy to się cieszymy bo mamy większa pulę zombie, gdy dopadli nasz sztab to się cieszymy bo po bitwie się zamurujemy solidnie, zawsze jest nadzieja . Przed zalaniem planszy trupami powstrzymuje nas tylko niska inicjatywa, w końcu gdyby zombie były sprinterami nikt by nie ocalał.
Kontrolujący ją gracz ma z pewnością dużo pole do kombinowania i musi się przyzwyczaić do tego, że w przeciwieństwie do innych frakcji tutaj często opłaca się "tracić". Łatwo też nie upadać na duchu grając DB, gdy giną nam wojownicy to się cieszymy bo mamy większa pulę zombie, gdy dopadli nasz sztab to się cieszymy bo po bitwie się zamurujemy solidnie, zawsze jest nadzieja . Przed zalaniem planszy trupami powstrzymuje nas tylko niska inicjatywa, w końcu gdyby zombie były sprinterami nikt by nie ocalał.