The Others 7 Sins - pytania i wątpliwości
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
The Others 7 Sins - pytania i wątpliwości
Zasady wygranej grzechu mowia, ze wygrywa on gry skonczy sie rezerwa bohaterow.
The remaing heroes in the team are kept aside as hero reserve. Standardowa druzyna liczy 7 bohaterow. Wiec 7 to wielkosc rezerwy?
The remaing heroes in the team are kept aside as hero reserve. Standardowa druzyna liczy 7 bohaterow. Wiec 7 to wielkosc rezerwy?
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: The Others 7 Sins
Przecież to wynika na wprost z instrukcjiRocy7 pisze:Zasady wygranej grzechu mowia, ze wygrywa on gry skonczy sie rezerwa bohaterow. Gdzie sprawdzic jaka jest rezerwa bohaterow na misje?
W kazdej grze Tworzysz drużynę, która składa się:
1) Lider - żółty
2) 2 Bruisers - czerwoni
3) 2 Shooters - niebiescy
4) 2 Fixers - zieloni
I teraz reszta zależy od ilości graczy po stronie F.A.I.T.H:
1 albo 3 graczy - 3 bohaterów zaczyna na planszy a 4 w rezerwie.
2 albo 4 graczy - 4 bohaterów zaczyna na planszy a 3 w rezerwie.
I teraz precyzyjny zapis nie mówi, zę gracz grzechu wygrywa jak skończy się rezerwa bohaterów.
Jest napisane, że gracze FAITH przegrywają w momencie, kiedy ginie bohater i nie może go zastąpić inny bohater z rezerwy.
Mam nadzieję, że pomogłem.
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: The Others 7 Sins
fakt znalazlem, powinno byc odesłanie do tworzenia druzyny, przy opisie warunków zwyciestwa.olsszak pisze: Przecież to wynika na wprost z instrukcji
Re: The Others 7 Sins
Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że w momencie kiedy warunek zwycięstwa występuje po stronie grzechu i po stronie drużyny Faith to wygrywa FaithRocy7 pisze:fakt znalazlem, powinno byc odesłanie do tworzenia druzyny, przy opisie warunków zwyciestwa.olsszak pisze: Przecież to wynika na wprost z instrukcji
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: The Others 7 Sins
Kilka pytań po pierwszej partii:
1) jeśli zasada mówi "mark x monsters" to mogę wyznaczyć też avatara jako jednego z tych potworów?
2) czy karty hell club wkładam od razu do talii apokalipsy? czy tylko w niektórych przypadkach?
3) czy w rzutach jestem w jakikolwiek sposób limitowany ilością kości danego typu w pudełku?
4) można mieć identyczne ulepszenia? Czy one się kumulują? np. 2 hazard suits?
1) jeśli zasada mówi "mark x monsters" to mogę wyznaczyć też avatara jako jednego z tych potworów?
2) czy karty hell club wkładam od razu do talii apokalipsy? czy tylko w niektórych przypadkach?
3) czy w rzutach jestem w jakikolwiek sposób limitowany ilością kości danego typu w pudełku?
4) można mieć identyczne ulepszenia? Czy one się kumulują? np. 2 hazard suits?
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: The Others 7 Sins
Kilka pytań ode mnie:
1. Jak dokładnie działa postać Nicolasa w opowieściach o terrorze? Niby gracz FAITH ma traktować NPC jak abominacje ale co to znaczy- że wychodzą mu "z kieszeni" i są pod kontrolą Grzechu?
2. Jeżeli gracz FAITH ma turę i wybierze ruch a potem akcję to Grzech może reagować dopiero po akcji czy tez już po ruchu?
3. Kiedy gracz FAITH może korzystać z akcji miasta/zgarniać NPC? Przed, w trakcie i po swojej turze?
@Rocy - instrukcja nie precyzuje chyba żadna z rzeczy, o które pytasz więc pewnie a w każdym razie ja tak gram):
1. Tak bo Avatar jest potworem;
2. Tak bo to normalne karty apokalipsy tylko o specyficznym działaniu. Gdyby było inaczej byłoby to określane w ustawieniach konkretnych opowieści.
3. Nie - jesteś limitowany liczbą wybuchających kości.
4. Teoretycznie tak choć to bez sensu.
1. Jak dokładnie działa postać Nicolasa w opowieściach o terrorze? Niby gracz FAITH ma traktować NPC jak abominacje ale co to znaczy- że wychodzą mu "z kieszeni" i są pod kontrolą Grzechu?
2. Jeżeli gracz FAITH ma turę i wybierze ruch a potem akcję to Grzech może reagować dopiero po akcji czy tez już po ruchu?
3. Kiedy gracz FAITH może korzystać z akcji miasta/zgarniać NPC? Przed, w trakcie i po swojej turze?
@Rocy - instrukcja nie precyzuje chyba żadna z rzeczy, o które pytasz więc pewnie a w każdym razie ja tak gram):
1. Tak bo Avatar jest potworem;
2. Tak bo to normalne karty apokalipsy tylko o specyficznym działaniu. Gdyby było inaczej byłoby to określane w ustawieniach konkretnych opowieści.
3. Nie - jesteś limitowany liczbą wybuchających kości.
4. Teoretycznie tak choć to bez sensu.
Re: The Others 7 Sins
2. Grzech może zareagować po zakończeniu wszystkich akcji/ruchów gracza.bubu pisze:Kilka pytań ode mnie:
1. Jak dokładnie działa postać Nicolasa w opowieściach o terrorze? Niby gracz FAITH ma traktować NPC jak abominacje ale co to znaczy- że wychodzą mu "z kieszeni" i są pod kontrolą Grzechu?
2. Jeżeli gracz FAITH ma turę i wybierze ruch a potem akcję to Grzech może reagować dopiero po akcji czy tez już po ruchu?
3. Kiedy gracz FAITH może korzystać z akcji miasta/zgarniać NPC? Przed, w trakcie i po swojej turze?
Czyli po ruchu/akcji czy też akcji/ruchu.
Co więcej, jeden z bohaterów na koniec swojej tury może przesunąć wybranego potwora do sąsiedniej lokacji. I jeśli ów gracz chce tą zdolność aktywować, to dopiero po niej Grzech może zareagować.
3. Gracz Faith może korzystać z akcji miasta/NPC w trakcie swojej tury. Np. wykonujesz ruch, wchodzisz do lokacji z akcją miasta, odpalasz akcje lecząc się i wybierając eq (przykład), kontynuujesz dalej ruch i odpalasz atak.
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: The Others 7 Sins
Jeśli dobrze rozumiem to po prostu te dwa żetony wspomniane na jego karcie należy traktować jako abominacje 3/3 i gracze nie mogą ich przyłączyć do siebie, ale mogą je pokonać... Natomiast po śmierci Nicolasa jeśli któryś z tokenów spadł z planszy na skutek walki to wracasz go na pole startowe.bubu pisze:Wszystko jasne. Wielkie dzięki.
A co z Nicolasem? Jak go interpretujecie?
Pytanie w tej kwestii jest inne... Co jeśli któryś z graczy ma takie token przyłączony do siebie Wydaje mi się, że wtedy odrzuca go tam, gdzie stoi i jest w pomieszczeniu ze skorumpowanym Commissioner'em albo Revencorp'em.
Ja natomiast mam pytanie odnośnie akolitów, bo nigdzie za bardzo w instrukcji nie widziałem doprecyzowania... Czy z ich umiejętności mogę skorzystać w dowolnym momencie raz na rundę ? ( o ile oczywiście mam wolne, zabitego poza planszą ) Tzn nawet jeśli w walce nie bierze udziału żaden akolita ? Czy akolita musi brać udział w walce i dopiero wtedy można sobie "dowołać" drugiego z jego umiejętnością ?
A drugie to jak traktujecie kartę Laz Blade ? W starciu z samymi akolitami i abominacjami daje 5 kości czy w starciach z innymi potworkami niż akolici i abominacje daje 3 kości natomiast z akolitami i abominacjami tylko 2 kości ?
Aaaaaaaaaa no i pytanie czy postacie są ograniczone ilością rąk ? Czy może być bohater mający np takie karty upgrade'u - ice blade, ice blade i laz blade - i wtedy ma bonus z nich wszystkich ?
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: The Others 7 Sins
Brzmiałoby to logicznie.lynwith pisze: Co jeśli któryś z graczy ma takie token przyłączony do siebie Wydaje mi się, że wtedy odrzuca go tam, gdzie stoi i jest w pomieszczeniu ze skorumpowanym Commissioner'em albo Revencorp'em.
Swoją drogą, ciekawe czy te tokeny traktowane sa jako abominacje na potrzeby misji "Zabij 4 abominacje"
Akolici- raz na turę sie wskrzeszają aby dołączyć do walki. Obojętnie do której.lynwith pisze: Ja natomiast mam pytanie odnośnie akolitów, bo nigdzie za bardzo w instrukcji nie widziałem doprecyzowania... Czy z ich umiejętności mogę skorzystać w dowolnym momencie raz na rundę ? ( o ile oczywiście mam wolne, zabitego poza planszą ) Tzn nawet jeśli w walce nie bierze udziału żaden akolita ? Czy akolita musi brać udział w walce i dopiero wtedy można sobie "dowołać" drugiego z jego umiejętnością ?
A drugie to jak traktujecie kartę Laz Blade ? W starciu z samymi akolitami i abominacjami daje 5 kości czy w starciach z innymi potworkami niż akolici i abominacje daje 3 kości natomiast z akolitami i abominacjami tylko 2 kości ?
Aaaaaaaaaa no i pytanie czy postacie są ograniczone ilością rąk ? Czy może być bohater mający np takie karty upgrade'u - ice blade, ice blade i laz blade - i wtedy ma bonus z nich wszystkich ?
Lez Blade - daje dwie kostki do walki ze zwykłymi potworami, trzy z kontrolerem i avatarem. Rozumiem, ze w walce z Hell Clubem broń jest bezużyteczna
Wieloręczność- jedyne co wiemy to, ze nie ma limitu na liczbę kart.
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: The Others 7 Sins
No tak. Chodziło mi o to, że obojętnie do której w sensie, że nieważne czy już akolita w niej jakiś uczestniczy czy też nie.AkitaInu pisze: Tylko do non ranged fight
Swoją drogą- jaka jest prawidłowa kolejność rzutów kostką? Instrukcja podaje, że obaj gracze rzucają jednocześnie. Ale tak naprawdę gdy dochodzi do dodatkowych rzutów (eksplodujących kości), dla gracza FAITH istotna jest wiedza co wypadło przeciwnikowi, żeby wiedział na co bardziej mu się opłacało zamienić kostkę (np tarcza czy "antykorupcja"). I teoretycznie jak to rozwiązać- efekty rzutów są tajne czy gracz FAITH może podpatrzeć co wypadło Grzechowi podczas swoich ewentualnych dorzutów? My gramy tak, ze po prostu jako pierwszy rzuca gracz inicjujący walkę...
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 09:42 przez bubu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: The Others 7 Sins
Obstawiam, że skoro ogólnie jest traktowana jak abominacja to na potrzeby misji też się wliczają w ilość potworów potrzebnych do zabicia by ukończyć misjębubu pisze:Brzmiałoby to logicznie.
Swoją drogą, ciekawe czy te tokeny traktowane sa jako abominacje na potrzeby misji "Zabij 4 abominacje"
Dzięki wielkie!!! Nie raz budziło to wątpliwości u nas podczas gry.. Jednak miło wiedzieć, że dobrze się interpretowało zasady ^^bubu pisze:Akolici- raz na turę sie wskrzeszają aby dołączyć do walki. Obojętnie do której.
No to akurat wiadomoAkitaInu pisze:Tylko do non ranged fight
Musiałbym widzieć dokładnie tekst, ale chyba jednak 3, bo członków hell club można zaliczyć do potworów..bubu pisze:Lez Blade - daje dwie kostki do walki ze zwykłymi potworami, trzy z kontrolerem i avatarem. Rozumiem, ze w walce z Hell Clubem broń jest bezużyteczna
No tak to wiadomo.. W takim przypadku umiejętność postaci Baldur'a z Omega Box jest zdecydowanie przesadzona (mówię z perspektywy grania Grzechem ).bubu pisze:Wieloręczność- jedyne co wiemy to, ze nie ma limitu na liczbę kart.
Dokładnie tak jak mówi AkitaInuAkitaInu pisze:Faith swoje kostki przestawia na koniec rzutow obu graczy wiec nie ma znaczenia kto i jak rzuca
Najpierw gracz kontrolujący Faith oraz kontrolujący Grzech rzucają kostkami, a w fazie porównywania wyników agent Faith może przestawić mieczyki na dowolny symbol (niestety Sin nie ma tak łatwo, że w ciemno ustala się na co zamienia się płonące mieczyki xD).
- karawanken
- Posty: 2388
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 100 times
Re: The Others 7 Sins
Pytanie odnośnie ognia. Czy wybuchającą kostka powoduje dorzucenie kolejnej do puli? W instrukcji w akapicie o zadawaniu ran przez ogień nie jest to napisane (w akapicie o korupcji jest). Czy po prostu stosujemy ogólną zasadę rzutów i dorzucamy kość (jak w walce).
- Portal Games
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 316 times
- Kontakt:
Re: The Others 7 Sins
Tak, należy kość przerzucić.karawanken pisze:Pytanie odnośnie ognia. Czy wybuchającą kostka powoduje dorzucenie kolejnej do puli? [...]
- Piotr
http://www.portalgames.pl
-
- Posty: 700
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: The Others 7 Sins
Uwaga na błąd na ostatniej stronie instrukcji, gdzie zebrane są wszystkie zasady i opisy. Zamieniono opisy pod ikonami akcji miasta - leczenie / ekwipunek. Niestety zagraliśmy kilka partii źle przez ten błąd.
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: The Others 7 Sins
Jeśli Bohater wykonał atak Ranged przeciwko grupie Sins (np. 1 Akolita i 1 Abominacja) i powiedzmy że jeden z potworów przeżył, wtedy gracz grający Grzechem może przemieścić jednego potwora który przeżył na obszar strzelającego i kontratakować. Rozumiem że taki kontratak jest za darmo (Grzech nie musi wydać na niego żetonu Reakcji? Jeśli tak, to czy po takim "darmowym" kontrataku Grzech może wydać żeton Reakcji żeby poruszyć jednego z potworów i/lub zaatakować Postać która strzelała?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
- raj
- Administrator
- Posty: 5370
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 946 times
- Kontakt:
Re: The Others 7 Sins
Tak, może.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: The Others 7 Sins
Dziękiraj pisze:Tak, może.
To w sumie jeszcze bardziej ogranicza zdolność strzelania na dystans - nie dość że można tylko na ulicy, to dodatkowo strzelanie do większej grupy jest tym bardziej ryzykowne, że może dać Grzechowi dwie szanse na kontratak
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
- raj
- Administrator
- Posty: 5370
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 946 times
- Kontakt:
Re: The Others 7 Sins
Pamiętaj że przy normalnej walce jest tak samo
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: The Others 7 Sins
Nie do końca. Pamietaj, że jak potwór jest w lokacji z inną postacią, to możesz strzelać do niego bezkarnie. Potwór nie może wyjść z lokacji blokowany przez postać. Kiedyś przy odpowiednio dopakowanej postaci odstrzelono mojego avatara i biedak nie mogl oddać Ale i tak wrócił w kolejnej rundzie.13thcaesar pisze:Dziękiraj pisze:Tak, może.
To w sumie jeszcze bardziej ogranicza zdolność strzelania na dystans - nie dość że można tylko na ulicy, to dodatkowo strzelanie do większej grupy jest tym bardziej ryzykowne, że może dać Grzechowi dwie szanse na kontratak
- skadam
- Posty: 171
- Rejestracja: 29 lis 2011, 10:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 1 time
Re: The Others 7 Sins
Heja, mam kilka pytań po pierwszej rozgrywce:
1. Czy zdolność grzechu (np. Zwolnijcie bohaterowie!) aktywna jest zawsze, czy tylko jeśli awatar jest na planszy?
2. Czy przy rzucie za ogień obrażenie krytyczne zadaje obrażenie poza tym, że dodaje kolejną kość do rzutu?
3. Czy przy rzucie za zepsucie obrażenie krytyczne dodaje zepsucie poza tym, że dodaje kolejną kość do rzutu?
4. Czy przy przejściu na torze apokalipsy na pole "pociągnij kartę apokalipsy" dociągamy zawsze tylko jedną kartę, czy może więcej (wliczając w to wszystkie poprzednio aktywowane pola pociągnięcia karty)?
1. Czy zdolność grzechu (np. Zwolnijcie bohaterowie!) aktywna jest zawsze, czy tylko jeśli awatar jest na planszy?
2. Czy przy rzucie za ogień obrażenie krytyczne zadaje obrażenie poza tym, że dodaje kolejną kość do rzutu?
3. Czy przy rzucie za zepsucie obrażenie krytyczne dodaje zepsucie poza tym, że dodaje kolejną kość do rzutu?
4. Czy przy przejściu na torze apokalipsy na pole "pociągnij kartę apokalipsy" dociągamy zawsze tylko jedną kartę, czy może więcej (wliczając w to wszystkie poprzednio aktywowane pola pociągnięcia karty)?
Re: The Others 7 Sins
2. Krytyk przy rzucie na ogień daje obrażenie i dodatkową kość.
Jak rzucisz 5 krytyków i blanka na końcu to pewnie zabijesz gościa, bo dostanie 5 obrażeń. Ale szansa na to mała.
3. W przypadku zepsucia krytyk to tylko dodatkowy rzut, bez innych efektów.
4. Gdy wchodzisz na pole apokalipsy z dociąganiem karty odpalasz efekt tylko tego pola. Poprzednich już nie. Doczytaj w instrukcji czy tam na pewno bierze się jedną czy np. nie dwie i wybiera z nich jedną.
Jak rzucisz 5 krytyków i blanka na końcu to pewnie zabijesz gościa, bo dostanie 5 obrażeń. Ale szansa na to mała.
3. W przypadku zepsucia krytyk to tylko dodatkowy rzut, bez innych efektów.
4. Gdy wchodzisz na pole apokalipsy z dociąganiem karty odpalasz efekt tylko tego pola. Poprzednich już nie. Doczytaj w instrukcji czy tam na pewno bierze się jedną czy np. nie dwie i wybiera z nich jedną.
- BIgBadWolf
- Posty: 154
- Rejestracja: 29 paź 2014, 23:51
- Lokalizacja: Wrocław
Re: The Others 7 Sins
Mam troszke durne pytania co do avatara
1. zabitego normalnie przywołać można w następnej turze jak zwykłą figurkę ?
2. nota bene jak skutecznie zabic cos co ma 7/7 kości ?
3. czy reakcjami mozna ruszać się ciągle tylko jedną figurką / walczyć czyli np. Avatarem ? (i tym samym robiąc np. 4 ruchy po 2 pola, atak - dla 4 graczy)?
bardzo dziękuje za odp
1. zabitego normalnie przywołać można w następnej turze jak zwykłą figurkę ?
2. nota bene jak skutecznie zabic cos co ma 7/7 kości ?
3. czy reakcjami mozna ruszać się ciągle tylko jedną figurką / walczyć czyli np. Avatarem ? (i tym samym robiąc np. 4 ruchy po 2 pola, atak - dla 4 graczy)?
bardzo dziękuje za odp