Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Arius
Posty: 1435
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 310 times
Been thanked: 168 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Arius »

Lubel pisze: Tak czy owak gra mi się podobała, aczkolwiek to wrażenie, że jak jesteś daleko za wszystkimi to nie masz już szans powodowało, że czekałem aż ktoś wreszcie wygra. Na pewno dam jeszcze szansę tej grze, ale jak się podobne sytuacje będą powtarzać to moja ocena na pewno będzie gorsza.
Jeśli nauczysz się, że flotą można dojechać przeciwnika w najmniej strzeżonej prowincji i zrobisz to zanim on dojedzie Ciebie, to już będzie lepiej :).
W pierwszej grze też dostałem (grając Kartaginą) wjazd Rzymu na niestrzeżoną prowincję. I podobnie przebiegała rozgrywka.
Po prostu trzeba się pilnować :)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Bea »

Lubel pisze: Tak czy owak gra mi się podobała, aczkolwiek to wrażenie, że jak jesteś daleko za wszystkimi to nie masz już szans powodowało, że czekałem aż ktoś wreszcie wygra.
Też się trochę boję, że jak ktoś już dostanie dużego łupnia od kogoś i jest osłabiony to wtedy zaczynają się rozbiory. Wszyscy chcą coś uszczknąć z niego dla siebie.
Czy u Was też tak bywa, że jest jakiś jeden kozioł ofiarny zawsze i jest on zewsząd ciśnięty a reszta w miarę równomiernie się rozwija?
sigmarpriest
Posty: 181
Rejestracja: 27 sie 2015, 12:51
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: sigmarpriest »

Jako ostatni uczestnik wspomnianej rozgrywki też się wypowiem. Gra otrzymała ode mnie 6/10. Plusy: handel, tory i wskazywanie przez lidera kolejnych graczy wykonujących akcje, kilka różnorodnych dróg do zwycięstwa. Minusy: jednakowe koszty budowy wielu rzeczy, niski priorytet budowy statków, wymuszony przez autora schemat konfliktów (Rzym-Kartagina, niepoprawność konfliktu Rzym-Grecja przez wzgląd na pasywk etc.), brak wpływu na ekspansje odległych nacji (jako Babilon mogłem przeszkodzić Kartaginie jedynie wygrywając wcześniej), kingmaking i snowball(generalnie w większości przypadków nie mam nic przeciwko, ale w tej grze jeśli ktoś podbije twoje dwie prowincje, szanse na odbicie są dążące do zera w mojej opinii). Mogę zagrać drugą partię, jeśli nie będzie czegoś bardziej priorytetowego.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

sigmarpriest pisze:brak wpływu na ekspansje odległych nacji
Wynika z:
niski priorytet budowy statków,
:D

Ale to kwestia ogrania.

Nie zmienia to faktu, że jest to gra polityczna, z zaletami i wadami takich gier. Natomiast w swojej klasie doskonała. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
sigmarpriest
Posty: 181
Rejestracja: 27 sie 2015, 12:51
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: sigmarpriest »

ozy pisze:
sigmarpriest pisze:brak wpływu na ekspansje odległych nacji
Wynika z:
niski priorytet budowy statków,
Mając do dyspozycji 5 zakupów po 3 musiałbym kupić 2 statki i 3 legiony, wjazd 3 legionami na nawet samotną twierdzę nie jest pewny, na twierdzę z legionem jest ryzykowny i nadal nie rujnuję jego gospodarki jednocześnie odsłaniając się z obu flanek. Dlatego wg. mnie lepiej było rzucić te 3 legiony i dwa dodatkowe na Egipt i podjąć próbę zdobycia 4 miasta 6 jednostkami.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Błysk »

Dokładnie to samo myślę w sprawie statków i ekspansji odległych nacji. Statki same w sobie nie mają niskiego priorytetu, wy im taki nadaliście. Potem nie ma co się dziwić, że nie możecie przeszkodzić komuś za morzem ;)

Mogłeś też przeszkodzić Kartaginie zawierając rozejm z Egiptem, a nie robić mu ostatecznego rozbioru ;)

A to, że daliście Kartaginie Nabuchodonozora i Ramzesa to już zupełnie inna sprawa... :)
Arius
Posty: 1435
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 310 times
Been thanked: 168 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Arius »

sigmarpriest pisze:
ozy pisze:
sigmarpriest pisze:brak wpływu na ekspansje odległych nacji
Wynika z:
niski priorytet budowy statków,
Mając do dyspozycji 5 zakupów po 3 musiałbym kupić 2 statki i 3 legiony, wjazd 3 legionami na nawet samotną twierdzę nie jest pewny, na twierdzę z legionem jest ryzykowny i nadal nie rujnuję jego gospodarki jednocześnie odsłaniając się z obu flanek. Dlatego wg. mnie lepiej było rzucić te 3 legiony i dwa dodatkowe na Egipt i podjąć próbę zdobycia 4 miasta 6 jednostkami.

Istotne jest to, że w tej rozgrywce w pierwszej piątce wylosowanych bohaterów był Ramzes i Nabu.
I w sumie nikt poza Kartaginą nie sprawdził co Ci bohaterowie robią.
Wystarczy, że przy kolejnej nie będzie tych bohaterów na dzień dobry, albo reszta graczy nie pozwoli, żeby wpadły w łapki jednego gracza i już przebieg rozgrywki nie będzie miał tak pasywnego charakteru.
I wtedy włącza się efekt polityki i sojuszy.
Dlatego nie polecałbym oceniać tej gry po jednej rozgrywce, w której ktoś wyłapał efekt komba Ramzes+Nabu.
Tym bardziej, że handlem operowaliśmy bardzo dobrze.
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Fojtu »

Arius pisze: Istotne jest to, że w tej rozgrywce w pierwszej piątce wylosowanych bohaterów był Ramzes i Nabu.
I w sumie nikt poza Kartaginą nie sprawdził co Ci bohaterowie robią.
Wystarczy, że przy kolejnej nie będzie tych bohaterów na dzień dobry, albo reszta graczy nie pozwoli, żeby wpadły w łapki jednego gracza i już przebieg rozgrywki nie będzie miał tak pasywnego charakteru.
I wtedy włącza się efekt polityki i sojuszy.
Dlatego nie polecałbym oceniać tej gry po jednej rozgrywce, w której ktoś wyłapał efekt komba Ramzes+Nabu.
Tym bardziej, że handlem operowaliśmy bardzo dobrze.
Ja sobie wypraszam, sprawdziłem wszystkich, ale nikt poza Kart po prostu nie miał jak ich kupić od razu...
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Mare Nostrum

Post autor: mauserem »

Błysk pisze:Dokładnie to samo myślę w sprawie statków i ekspansji odległych nacji. Statki same w sobie nie mają niskiego priorytetu, wy im taki nadaliście. Potem nie ma co się dziwić, że nie możecie przeszkodzić komuś za morzem ;)

Mogłeś też przeszkodzić Kartaginie zawierając rozejm z Egiptem, a nie robić mu ostatecznego rozbioru ;)

A to, że daliście Kartaginie Nabuchodonozora i Ramzesa to już zupełnie inna sprawa... :)
o to, to - no dokładnie kolega mi to z ust wyjął :P

jak tak czytam te dość płaczliwe w tonie relacje - to jakaś inna gra musiała być - wersja dla o(d)pornych czy co? Zastanawiam się na ile to efekt przyzwyczajeń z innych gier - zbyt pasywna gra, bunkrowanie, zafiksowana na jeden kierunek, "każdy sobie". Jakiś eurasek tu pośmierduje... ;)
Bardzo zachęcam do dynamicznego grania - nie fiksować się na jednej strategii, tylko elastycznie dopasowywać się do tego co się dzieje na planszy. Czasami wystarczy, że gdzieś obok jakaś bitwa skończy się innym niż przewidywanym wynikiem i warto zmienić plany - to może być ta brakująca do zwycięstwa runda. Grajcie ponad stołem - sojusz choćby, krótkotrwały może dać tę czasami kluczową rundę luzu, albo osłabi czujność przeciwnika.
Dobrze ustawione triremy robią na prawdę wiele w tej grze. to pozwala mięć wpływ na całkiem odległe rejony mapy.
Każda faza handlu to swoista w zasadzie deterministyczna bitwa - i nie wiem dlaczego miałaby sie przeciągać - stan posiadania jest oczywisty już na początku rundy. Jeśli udało Wam się zamulić nawet ten moment w grze to przyznaję - macie ewidentnie pecha do ekipy przy stole :) Kingmaking? to nie ma prawa się zdarzyć kiedy każdy w grze do samego końca widzi się zwycięzcą.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Pan_K »

Dośc wspomnieć, że mojej jedynej jak do tej pory grze misioooo wygrał praktycznie właśnie przy pomocy statków (i sciemniania nad planszą ;) ).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

Bo w Mare trzeba gadać nad planszą. Umowy, przekupstwa, sojusze, rozbiory, zdrady i napuszczanie na siebie innych to serce rozgrywki co czyni ją ponad przeciętną i gra nie robi się nudna ani powtarzalna nawet po wielu partiach. Dominacja na morzu i nagle masz wielu przyjaciół... Albo się inni boją... Kartagina oferuje jedna z prowincji swoich jak np. zniszczę statek Rzymu, aby nie mógł wjechać do Hannibala etc...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Lubel »

Dobra, a niech mi ktoś powie (napisze) jak ta gra chodzi w mniejszych niż pełnym składzie?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

Na 3 jest bardzo dobrze. Na 2 jest dobrze i mocno inaczej.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1650
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 365 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: Sir_Yaro »

Cześć.

Czy byłby ktoś zainteresowany wymianą tekturowych żetonów z gry na pokerowe?
Zastanawiam się nad zamówieniem sobie kopii i standardowo zamówienie większej ilości może znacząco obniżyć cenę.
Rozważam użycie szarych ultimate poker chips http://www.p-wholesale.com/upimg/11/472 ... ps-276.jpg jako żetoru podstawowego i niebieskich jako żetony handlu. OCZYWIŚCIE grafiki na żetonach były by takie jak w grze, a nie pokerowe :D
Aktualny koszt przy 2 chętnych to 100-150zł za ~150 żetonów. Większa ilość może, jak sądzę, znacząco obniżyć cenę.

Poniżej zdjęcia _oryginałów_ aby zorientować się o co mi chodzi.

ps. Chodzi oczywiście o żetony do MN: Empires, a nie o oryginał MN z 2003 roku.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 gru 2016, 13:18 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Marx »

Ilustracje towarów chcesz potem nakleić na żetony?
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1650
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 365 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: Sir_Yaro »

Marx pisze:Ilustracje towarów chcesz potem nakleić na żetony?
W zależności od ilości mogę albo:
- zamówić puste żetony i nakleić obrazki,
- zamówić już z obrazkami,
- zamówić kompozytowe gdzie obrazek jest częścią żetonu.
Na pewno nie zamierzam naklejać obrazków na istniejące obrazki - jeśli o tym myślałeś. :)


Od paru minut zastanawiam się także czy w te grafiki nie dało by się także wpleść cyferki aby można było je wykorzystać jako walutę w innych grach....
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: janekbossko »

Ja jestem chetny :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
idzi
Posty: 164
Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: idzi »

wstępnie też jestem chetny
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 147 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: uyco »

:D interested
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ariser »

Wstępnie zainteresowany. ;)
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

ozy pisze:
misioooo pisze:Phalanxy drogie, czy coś wiecie o podobnież nadchodzącym dodatku?
Dlaczego nie rozgłaszacie takich wieści? O ile biblijne postacie nie koniecznie mnie interesują, to alternatywni herosi startowi już jak najbardziej!
Rozmawiamy o tym z Uwe od dawna, ale w połowie października powiedział, że dodatek jednak nie powstanie. A tu widzę coś jest znów na rzeczy. Dowiem się u źródła i dam znać. :)
No i już jest oficjalne oświadczenie Uwego:
We were told by Asyncron that we were not allowed to distribute these expansions to their other foreign language publishing partners, since Asyncron did not develop these expansion Hero tiles.
Ale będą na BGG Shopie, od 1go stycznia.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

I to utwierdza mnie w przekonaniu - nigdy więcej zakupów od Uwego... Dla rodaków wszystko, a reszta niech idzie na drzewo...
Trudno, trzeba będzie znowu odwiedzić bggszopa :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Błysk »

Jednak wolałbym by były normalnie dostępne ;) Ciekawe czy ta decyzja może się jeszcze zmienić.
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Szaweł »

No to jest już wielka słabość. Mam nadzieję, że Ozy po cichaczu przemyci coś do kraju ;)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1650
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 365 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: Sir_Yaro »

misioooo pisze:I to utwierdza mnie w przekonaniu - nigdy więcej zakupów od Uwego... Dla rodaków wszystko, a reszta niech idzie na drzewo...
Trudno, trzeba będzie znowu odwiedzić bggszopa :)
Sorry, ale o czym wy rozmawiacie ? Jaki dodatek? Jaki Uwe? O szo chodży? ;)
ODPOWIEDZ