znów coś dla dwojga :)
znów coś dla dwojga :)
Wiem, że podobnych wątków jest tu mnóstwo, przejrzałam większość, ale ciągle nie wiem.
Więc...
Szukam gry dla mnie i męża - gramy tylko we dwójkę.
Dopiero wchodzimy w świat planszówek, jesteśmy początkujący, ale z tego w co graliśmy do tej pory podobało nam się
K2 i Ticket to ride:Europe.
Gra może być trochę bardziej skomplikowana, ogarniemy wolałabym bez interakcji negatywnej, czas rozgrywki ok 1h (ale może być więcej), co do tematyki wszystko oprócz fantasy
Pomożecie?
Więc...
Szukam gry dla mnie i męża - gramy tylko we dwójkę.
Dopiero wchodzimy w świat planszówek, jesteśmy początkujący, ale z tego w co graliśmy do tej pory podobało nam się
K2 i Ticket to ride:Europe.
Gra może być trochę bardziej skomplikowana, ogarniemy wolałabym bez interakcji negatywnej, czas rozgrywki ok 1h (ale może być więcej), co do tematyki wszystko oprócz fantasy
Pomożecie?
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: znów coś dla dwojga :)
Zamki Burgundii- moja żona lubi w to grać, zresztą ja też
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: znów coś dla dwojga :)
Mr.Jack - zastanawiałam się nad ta gra.
Zamki - no nie wiem, tyle osób poleca, ale jakoś mnie nie przekonuje.
A co myślcie o Listach z Whitechapel?
Zamki - no nie wiem, tyle osób poleca, ale jakoś mnie nie przekonuje.
A co myślcie o Listach z Whitechapel?
Re: znów coś dla dwojga :)
A jak z regrywalnością? Nie nudzi się zbyt szybko?
A może do tego 7 Cudów świata: Pojedynek? Choć obawiam się, czy to nie gra na kilka razy.
A może do tego 7 Cudów świata: Pojedynek? Choć obawiam się, czy to nie gra na kilka razy.
Re: znów coś dla dwojga :)
Dobrze trafiasz, moim zdaniem )
Sądzę, że nie - Listy nie nudzą się szybko. O regrywalność bym się nie martwił.
Nawiązując do tego trafiania - 7 Cudów - Pojedynek to również bardzo dobra gra. Nie rozumiem tylko tego "kilka razy". Jeśli chodzi o kilka razy pod rząd - jak najbardziej. Partia to jakieś 30 minut.
Sądzę, że nie - Listy nie nudzą się szybko. O regrywalność bym się nie martwił.
Nawiązując do tego trafiania - 7 Cudów - Pojedynek to również bardzo dobra gra. Nie rozumiem tylko tego "kilka razy". Jeśli chodzi o kilka razy pod rząd - jak najbardziej. Partia to jakieś 30 minut.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: znów coś dla dwojga :)
Zamki też mnie nie przekonywały, ale teraz wiem że było warto.joanna_er pisze:Mr.Jack - zastanawiałam się nad ta gra.
Zamki - no nie wiem, tyle osób poleca, ale jakoś mnie nie przekonuje.
A co myślcie o Listach z Whitechapel?
7CŚ Pojedynek to też świetna gra.
Listy, nie wiem czy zabawa nie jest lepsza w większym gronie.
Polecił bym jeszcze Concordia i Orlean (wersja pl już niedługo).
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 16:29
- Lokalizacja: Cracovia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 107 times
Re: znów coś dla dwojga :)
Listy najlepiej działają na dwie osoby (nie ma syndromu lidera).
Pojedynek jest idealny dla par. Ja z dziewczyna rozegraliśmy przeszło 60 partii w podstawkę i nigdy nie bylo nudno, zawsze coś nowego. Teraz dokupiliśmy dodatek (Panteon) i rozgrywka jest znów miodna .
Zwróć uwagę na Osadnicy Narodziny Imperium albo 2 de Mayo.
Pojedynek jest idealny dla par. Ja z dziewczyna rozegraliśmy przeszło 60 partii w podstawkę i nigdy nie bylo nudno, zawsze coś nowego. Teraz dokupiliśmy dodatek (Panteon) i rozgrywka jest znów miodna .
Zwróć uwagę na Osadnicy Narodziny Imperium albo 2 de Mayo.
Kinioo
Powiem Co u nas w parze z zonka sie sprawdza:
1. 7 Cudów Pojedynek
2. Pandemia
3. Dominion
4. Osadnicy NI
5. Krwawa Oberża
6. Jaipur (wakacyjnie)
7. Mr Jack Pocket (wakacyjnie)
Wlasnie siadamy do pierwszej rozgrywki w Mr Jack W Nowym Jorku.
K.
1. 7 Cudów Pojedynek
2. Pandemia
3. Dominion
4. Osadnicy NI
5. Krwawa Oberża
6. Jaipur (wakacyjnie)
7. Mr Jack Pocket (wakacyjnie)
Wlasnie siadamy do pierwszej rozgrywki w Mr Jack W Nowym Jorku.
K.
Sorki za brak polskich znakow....
Re: znów coś dla dwojga :)
Zamki, ale Szalonego Króla!joanna_er pisze:Mr.Jack - zastanawiałam się nad ta gra.
Zamki - no nie wiem, tyle osób poleca, ale jakoś mnie nie przekonuje.
- pabloviega
- Posty: 131
- Rejestracja: 08 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: znów coś dla dwojga :)
A może Agricola? We dwie osoby niewiele ponad 1h. Jest to trochę bardziej ambitny tytuł, w starej edycji instrukcja była bardzo kiepsko napisana, ale może w nowej to poprawili. Negatywnej interakcji praktycznie brak.
Re: znów coś dla dwojga :)
My gramy też tylko we dwójkę i największą ilość partii rozegraliśmy w: Zamki Burgundii, Zamki Szalonego Króla Ludwika, 7 Cudów-Pojedynek, Roll for the Galaxy, Dominion, Namiestnik, Osadnicy NI.
Re: znów coś dla dwojga :)
Tak dużo gier, tak mało monet
No dobra więc
- na pewno albo Mr Jack albo Listy (czytałam, że do Mr Jacka częściej chce się wracać (może przez mniejszą mózgożerność?, nie wiem), a dla nas to bardzo ważne, więc może jednak listy na poźniej - tylko tutaj - zwykły czy nowy jork?)
I zwrócilismy jeszcze uwagę na
- 7 cudów pojedynek
- Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy
- Osadnicy NI
- Five Tribes
I tu nie wiem co wybrać w pierwszej kolejności, co jest najbardziej regrywalne?
No dobra więc
- na pewno albo Mr Jack albo Listy (czytałam, że do Mr Jacka częściej chce się wracać (może przez mniejszą mózgożerność?, nie wiem), a dla nas to bardzo ważne, więc może jednak listy na poźniej - tylko tutaj - zwykły czy nowy jork?)
I zwrócilismy jeszcze uwagę na
- 7 cudów pojedynek
- Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy
- Osadnicy NI
- Five Tribes
I tu nie wiem co wybrać w pierwszej kolejności, co jest najbardziej regrywalne?
Re: znów coś dla dwojga :)
Listy to chyba gra na więcej niż 1 h
+1 Zamki Burgundii i Króla Ludwika
Five Tribes wg mnie nie chodzi dobrze na 2 osoby. Dużo lepiej na 3-4 bo jest więcej kombinowania.
Zobacz jeszcze Wyspę Skye
+1 Zamki Burgundii i Króla Ludwika
Five Tribes wg mnie nie chodzi dobrze na 2 osoby. Dużo lepiej na 3-4 bo jest więcej kombinowania.
Zobacz jeszcze Wyspę Skye
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2333 times
Re: znów coś dla dwojga :)
Całkowicie się nie zgadzam. Na dwie osoby możliwe jest utworzenie do 4 ruchów pod rząd (jeśli przebijemy przeciwnika monetami) i wykonanie prawdziwie kosmicznych kombosów. Pomijając, że na dwie osoby jest się w stanie rozplanować swój ruch, tak w 3 i 4 osoby gra całkowicie zapobiega nawet możliwości ułożenia sobie planu (plansza zmienia się bardzo dynamicznie). Granie powyżej 2 graczy powoduje przeważnie ogromny downtime.żagiel pisze:Five Tribes wg mnie nie chodzi dobrze na 2 osoby. Dużo lepiej na 3-4 bo jest więcej kombinowania.
Z mojej strony:
7 cudów pojedynek
Five Tribes (szczególnie dobry na 2 graczy)
Ghost Stories (świetna i bardzo trudna kooperacja)
Roll for the Galaxy
Re: znów coś dla dwojga :)
Calkowicie popieram przedmowceArdel12 pisze:Całkowicie się nie zgadzam. Na dwie osoby możliwe jest utworzenie do 4 ruchów pod rząd (jeśli przebijemy przeciwnika monetami) i wykonanie prawdziwie kosmicznych kombosów. Pomijając, że na dwie osoby jest się w stanie rozplanować swój ruch, tak w 3 i 4 osoby gra całkowicie zapobiega nawet możliwości ułożenia sobie planu (plansza zmienia się bardzo dynamicznie). Granie powyżej 2 graczy powoduje przeważnie ogromny downtime.żagiel pisze:Five Tribes wg mnie nie chodzi dobrze na 2 osoby. Dużo lepiej na 3-4 bo jest więcej kombinowania.
Five Tribes dziala swietnie na 2 osoby.
Kolekcja
brak polskich liter ;)
brak polskich liter ;)
Re: znów coś dla dwojga :)
Kurcze, dodam jeszcze od siebie jedną rzecz. W poprzednim poście pisałem jakie gry lądują u nas na stole najczęściej, ale muszę podać jeden tytuł w któru jeszcze nie grałem, a na który czekam i skreślam dni w kalendarzu i aż dziwo bierze, że nikt o tej grze nie wspomniał: TERRAFORMACJA MARSA !
Edit: Teraz dopiero zobaczyłem, że czas rozgrywki ma być około 1 godziny. Czas rozgrywki w TM to po poznaniu zasad chyba około 2h, ale tak czy siak trzeba tę grę polecić.
Edit: Teraz dopiero zobaczyłem, że czas rozgrywki ma być około 1 godziny. Czas rozgrywki w TM to po poznaniu zasad chyba około 2h, ale tak czy siak trzeba tę grę polecić.
Re: znów coś dla dwojga :)
Listy to taki suty, porządny posiłek, który je się raz na jakiś czas. Niektórzy, jak tu pisali, mieszczą się w pudełkowych 90 minutach. Nie mam pojęcia jak . Mi z reguły kilka godzin na tym upływa. Wg mnie to nie gra do grania co dzień po 3 razy.joanna_er pisze:- na pewno albo Mr Jack albo Listy (czytałam, że do Mr Jacka częściej chce się wracać (może przez mniejszą mózgożerność?, nie wiem), a dla nas to bardzo ważne, więc może jednak listy na poźniej - tylko tutaj - zwykły czy nowy jork?)
Mr Jack to przyzwoity hamburger. Ze dwa pod rząd, może trzy się wciśnie. Na więcej zazwyczaj nie mam siły - bo to jednak mózgożerek dość intensywny jest. Po 2-3 partiach mózg sugeruje mi odpoczynek .
7 Cudów Pojedynek - w to z kolei można łupać po kilka razy. Szybkie to, bardzo dobre. Można jako odskocznię od dłuższego tytułu.
Dziedzictwo Testament - to zabawna, sympatyczna gra w mezalianse i takie tam. Jedyne, na co zwróciłbym uwagę (i co było powodem, że grę sprzedałem) to to, że historie rodzinne budowane przez jednego z graczy aż proszą się o to, by drugi gracz zwracał na nie uwagę. U nas wyglądało to w sumie trak, że każdy sobie budował to swoje drzewo i nie za bardzo interesował się, kto z kim spłodził dziecko u współgracza. Każdy sobie sam grał praktycznie. To tak... moim zdaniem.
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: znów coś dla dwojga :)
7 Cudów Pojedynek i Osadnicy: Narodziny Imperium mają negatywną interakcję, a tego autorka nie chce.
Ja się nieco wyłamię ze standardowych polecanek i zaproponuję ULM - do rozegrania w 45 minut, świetne dla początkujących par imo . Gra jest wprawdzie zależna językowo (z kartami w j. angielskim), ale zrobiłem robocze tłumaczenie wszystkich kart i instrukcji, do pobrania na boardgamegeeku (musiałabyś założyć tam konto).
https://3trolle.pl/gry-planszowe/strate ... &results=1 - ULM
I w razie czego materiały do pobrania
https://boardgamegeek.com/filepage/1417 ... trukcja-pl
https://boardgamegeek.com/filepage/141802/ulm-karty-pl
https://boardgamegeek.com/filepage/1417 ... z-historii
Ja się nieco wyłamię ze standardowych polecanek i zaproponuję ULM - do rozegrania w 45 minut, świetne dla początkujących par imo . Gra jest wprawdzie zależna językowo (z kartami w j. angielskim), ale zrobiłem robocze tłumaczenie wszystkich kart i instrukcji, do pobrania na boardgamegeeku (musiałabyś założyć tam konto).
https://3trolle.pl/gry-planszowe/strate ... &results=1 - ULM
I w razie czego materiały do pobrania
https://boardgamegeek.com/filepage/1417 ... trukcja-pl
https://boardgamegeek.com/filepage/141802/ulm-karty-pl
https://boardgamegeek.com/filepage/1417 ... z-historii
Re: znów coś dla dwojga :)
Owszem, ale tylko w 2 i pół przypadkach:warlock pisze:7 Cudów Pojedynek i Osadnicy: Narodziny Imperium mają negatywną interakcję, a tego autorka nie chce.
- cud, który zabiera brązową kartę
- cud, który zabiera szarą kartę
- cud, który zabiera 3 bodaj żetony (to to pół przypadku)
Coś jest, ale niewiele tego. Nie wydaje mi się, aby te negatywne kwestie były bardziej negatywne niż w posiadanym K2, gdzie delikwent może uznać, że nie rusza tyłka z danej pozycji powodując tym samym śmierć przeciwnika, bo biedak nie miał jak zejść i załatwił go brak tlenu na przykład .
W każdym razie może masz rację i dobrze być świadom takich 2 czy 3 zagrań w 7 Cudach i ocenić, czy to już za dużo, czy jeszcze nie.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2017, 09:23 przez TV3, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: znów coś dla dwojga :)
O to to! Według mnie Wyspa Skye również chodzi bardzo fajnie na dwie osoby. Z narzeczoną grywamy dość regularnie, końcowe wyniki są prawie zawsze bardzo zbliżone, a czas gry wychodzi właśnie ok. 1h.żagiel pisze:Listy to chyba gra na więcej niż 1 h
+1 Zamki Burgundii i Króla Ludwika
Five Tribes wg mnie nie chodzi dobrze na 2 osoby. Dużo lepiej na 3-4 bo jest więcej kombinowania.
Zobacz jeszcze Wyspę Skye
Wspomniane wcześniej 7 Cudów Świata: Pojedynek to kolejna gra, którą bardzo polecam
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: znów coś dla dwojga :)
Dodaj do tego militaria, które powodują, że przeciwnik traci monety. A także całą mechanikę kupowania kart surowców, które możemy kupować tylko i wyłącznie po to, żeby przeciwnik miał drożej (a sami ich nie potrzebujemy ). Do tego dochodzą ofensywne karty bóstw z dodatku .TV3 pisze:Owszem, ale tylko w 2 i pół przypadkach:warlock pisze:7 Cudów Pojedynek i Osadnicy: Narodziny Imperium mają negatywną interakcję, a tego autorka nie chce.
- cud, który zabiera brązową kartę
- cud, który zabiera szarą kartę
- cud, który zabiera 3 bodaj żetony (to to pół przypadku)
Coś jest, ale niewiele tego. Nie wydaje mi się, aby te negatywne kwestie były bardziej negatywne niż w posiadanym K2, gdzie delikwent może uznać, że nie rusza tyłka z danej pozycji powodując tym samym śmierć przeciwnika, bo biedak nie miał jak zejść i załatwił go brak tlenu na przykład .
W każdym razie może masz rację i dobrze być świadom takich 2 czy 3 zagrań w 7 Cudach i ocenić, czy to już za dużo, czy jeszcze nie.
Cała konstrukcja gry ma mega konfrontacyjny charakter jeśli się jej bliżej przyjrzeć, szczególnie w porównaniu do klasycznych 7 Cudów w wariancie dwuosobowym, które są zdecydowanie łagodniejsze .
Generalnie the Castles of Burgundy i Pięć Klanów to świetne gry "drugiego kroku", zawsze godne polecenia. Nieskończona wręcz grywalność .
Re: znów coś dla dwojga :)
Słusznie, jeszcze monety na czerwonym torze.
Natomiast kwestia kupowania takich czy innych kart to już naciągane moim zdaniem. W Stone Age jak będę łaził na pole (żywność), to przeciwnik (który w związku z tym tam nie poszedł) też będzie miał gorzej, bo więcej poświęci czasu/akcji na pójście na polowanie. Ale czy to od razu negatywna interakcja?
Podobnie kwestia dodatku - o którym póki co nie było mowy .
Kwestia konfrontacyjnego charakteru - owszem, ale jaka to znów konfrontacja porównując do Mr Jack'a i Listów z Whitechapel?
Reasumując - nie upieram się, że 7 Cudów Pojedynek to łagodny baranek. Jednak, moim zdaniem, nie trzeba przeceniać możliwości wbijania szpilek w tyłek w tym tytule. Akupunktura taka co najwyżej
Natomiast kwestia kupowania takich czy innych kart to już naciągane moim zdaniem. W Stone Age jak będę łaził na pole (żywność), to przeciwnik (który w związku z tym tam nie poszedł) też będzie miał gorzej, bo więcej poświęci czasu/akcji na pójście na polowanie. Ale czy to od razu negatywna interakcja?
Podobnie kwestia dodatku - o którym póki co nie było mowy .
Kwestia konfrontacyjnego charakteru - owszem, ale jaka to znów konfrontacja porównując do Mr Jack'a i Listów z Whitechapel?
Reasumując - nie upieram się, że 7 Cudów Pojedynek to łagodny baranek. Jednak, moim zdaniem, nie trzeba przeceniać możliwości wbijania szpilek w tyłek w tym tytule. Akupunktura taka co najwyżej