Wyścig Odkrywców (Jarosław Biliński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Skoro są umiejętności i dodatkowy ekwipunek to trochę szkoda że nie ma kości i rozpatrywania sukcesu tak jak np w pathfinderze. Tam bardzo podoba mi się jak dzięki mechanice kości zmienia się szansa odniesienia sukcesu rozpatrując tylko umiejętności a umiejętności z wykorzystaniem posiadanego ekwipunku. To wprowadza wg mnie sporo klimatu i ten element ryzyka - "a co tam spróbuje bez ekwipunku, albo tylko z tym co mam - może się uda" No ale to oczywiście moja subiektywna uwaga bo lubię element losowości jaki wprowadzają kości w grach przygodowych.
Dla mnie oczywiście po tym co już przeczytałem i tak zdecydowany must have. Już trafiło na listę
Trzymam kciuki.
Dla mnie oczywiście po tym co już przeczytałem i tak zdecydowany must have. Już trafiło na listę
Trzymam kciuki.
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Mechanika brzmi ciekawie co nie zmienia faktu ze nie ma turlania k6,k8,k10 (takie moje zboczenie chyba ).
Jedno wiem. Nie wyobrażam sobie nie mieć tej gry w kolekcji. Ciekawy też jestem ostatecznego wyglądu planszy kontynentów.
Jedno wiem. Nie wyobrażam sobie nie mieć tej gry w kolekcji. Ciekawy też jestem ostatecznego wyglądu planszy kontynentów.
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Właśnie nie prościej zrobić test rzutem dwoma K10 (odpowiednik K100) do sprawdzenia wyniku umiejętności? W ten sposób mamy dokładny test nawet przy nierównych wartościach (np. 37 lub 88).
Poza tym z takiego rozwiązania czerpią "papierowe" gry RPG, co wcale nie odpycha miłośników tychże. Można też oszczędzić na ilości komponentów bez tych kart.
Poza tym z takiego rozwiązania czerpią "papierowe" gry RPG, co wcale nie odpycha miłośników tychże. Można też oszczędzić na ilości komponentów bez tych kart.
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
można, a jak! Ale system Ocean sam w sobie jest prosty, intuicyjny i zawiera się w 20 kartach i przede wszystkim gwarantuje sprawdzalność przy poszukiwaniach (maksymalnie, nawet jak masz 5% na odnalezienie np. jaskini Lascaux, to po 20 tygodniach, czyli turach, w końcu na nią trafisz. Myślę, że przy kości nie byłoby to możliwe).
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Statystycznie powinno się udać także minimum raz w ciągu tych 20 turImagine Realm pisze:można, a jak! Ale system Ocean sam w sobie jest prosty, intuicyjny i zawiera się w 20 kartach i przede wszystkim gwarantuje sprawdzalność przy poszukiwaniach (maksymalnie, nawet jak masz 5% na odnalezienie np. jaskini Lascaux, to po 20 tygodniach, czyli turach, w końcu na nią trafisz. Myślę, że przy kości nie byłoby to możliwe).
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
you got point, sir!
Nie mniej, sprawdzam ciągle podejście graczy, pytam, badam, notuję. Na tę chwilę mogę powiedzieć (po około 65 grach w gronie 3-4 graczy), że całościowo wypada bardzo dobrze.
Nie mniej, sprawdzam ciągle podejście graczy, pytam, badam, notuję. Na tę chwilę mogę powiedzieć (po około 65 grach w gronie 3-4 graczy), że całościowo wypada bardzo dobrze.
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Powoli przygotowujemy pudełko do gry. Pomyślałem, że ciekawie byłoby utrzymać klimat podróży także w detalach, i na "walizce" umieścić infografikę dotyczącą wieku, ilości graczy oraz czasu rozgrywki w formie znaczka pocztowego z XIX wieku... wygląda to mniej więcej tak...
Co o tym myślicie?
Spoiler:
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Super wygląda, bardzo klimatycznie. Pytanko mam takie, czerpaliście trochę może z Fortune and Glory, system ocean wygląda podobnie do kart challenge w Duel of Ages II. Całkiem fajnie to tam działało, myślę, że i tu się sprawdzi. Gra zakrawa mi narazie na takiego Indianę Jonesa połączonego z Filleasem Foggiem. Może być interesująco. Kiedy macie następne pokazy we Wrocku?
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Dziękuję za opinię.
System Ocean to rzecz, którą opracowałem do gry Królestwo, przeszło 11 lat temu i tutaj go zaimplementowałem z małą modyfikacją na potrzeby użycia narzędzi. Nie wiem, na ile (i czy) jest podobny do tego, o którym piszesz.
We Wrocławiu będziemy 4 marca, w Hexie, od 13:00 będziemy pokazywać kilka gier - chętnie odpowiem na pytania, zaprezentuję grę, opowiem o planach
System Ocean to rzecz, którą opracowałem do gry Królestwo, przeszło 11 lat temu i tutaj go zaimplementowałem z małą modyfikacją na potrzeby użycia narzędzi. Nie wiem, na ile (i czy) jest podobny do tego, o którym piszesz.
We Wrocławiu będziemy 4 marca, w Hexie, od 13:00 będziemy pokazywać kilka gier - chętnie odpowiem na pytania, zaprezentuję grę, opowiem o planach
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Jest podobny (i tylko trochę podobny) do kart Challenge z Duel of Ages Piszę z doświadczenia - grałem w oba tytuły. Gra Jarka jest bardzo fajna, klimatyczna i mechanicznie tak prosta, że tura gracza zwykle trwa kilka sekund. Jednocześnie zachowana jest decyzyjność mająca wpływ na rozgrywkę. I jak ktoś bezsensownie będzie pchał się w tarapaty - to bez kłopotu w takowe popadnie. Jak ruszy głową, przygotuje się odpowiednio etc - to sobie poradzi.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Praca wre, Radek tworzy kolejne grafiki, my dłubiemy przy balansie
Poniżej zamieszczam Kartę Bohatera (format 12x8cm). Awers zawiera statystyki oraz pola na różne rzeczy , rewers to postać i jej mini biografia.
Aktualnie przerzucam wszystko na kość K20, głównie ze względu na koszt produkcji gry (system ocean do 80 kart, po 20 sztuk w talii na jednego gracza). Naniosłem też delikatne zmiany na mapę w ramach przemieszczania się, co wzbogaciło rozgrywkę o nowe przygody i usunęło niezbyt ciekawe "puste" przemieszczanie pionków.
Poniżej zamieszczam Kartę Bohatera (format 12x8cm). Awers zawiera statystyki oraz pola na różne rzeczy , rewers to postać i jej mini biografia.
Spoiler:
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Ha! Będzie turlanie!
Jak ja kibicuje tej grze...
P.S. Mr Von Kruss mało sympatycznie wygląda jak na awanturnika poszukiwacza przygód
Jak ja kibicuje tej grze...
P.S. Mr Von Kruss mało sympatycznie wygląda jak na awanturnika poszukiwacza przygód
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Obiecałem dzielić się postępami... i chętnie to robię
Jak ogromna jest ta gra pod względem przygód i tego, co z niej wynika, niech świadczy to, że w trakcie balansowania wartości przesiedzieliśmy cały miesiąc po kilka godzin dziennie, rozbijając wszystko na wiele tabel. Prześledziliśmy każdą umiejętność, narzędzie, modyfikator, czas podróży... słuchajcie, tego jest naprawdę ogrom. Aktualnie różnice na wszystkich tabelach (a jest ich 16 łącznie) wynoszą 5%. To tyle cyferki i matematyka. Bo w rękach gracza jest aż 70% rzeczy jest w rękach gracza, zwłaszcza jeśli chodzi o zdobywanie punktów. Nie chciałem robić gry płaskiej, takiej w której nie ważne jaką drogę obierzesz czy jaką postać weźmiesz to będzie tak samo, oj nie - chciałem, aby przede wszystkim postać w grze miała swoje słabsze i mocniejsze strony, a nimi ma zawiadywać gracz i to jego decyzje, na końcu, będą odzwierciedlać wynik. I to się udało. W trakcie tych prac wykonaliśmy kilkadziesiąt rozgrywek. Jeszcze drugie tyle przed nami, ale to będą już raczej szlify i poprawki historii.
Odnośnie przygody i historii - karty są zaprojektowane tak, że opowiadają przygodę, co jest ważne zwłaszcza przy zdobywaniu punktów, bo karta często podpowiada o jej zawartości, więc gracz decyduje, czy chce rozwiązać zagadkę, czy może szukać czegoś innego. Samych przygód jest 150 - tych pozytywnych i tych złych, niemal w każdej gracz może podjąć 2 lub 3 decyzje (jest kilka kart tzw. "peszek", ale i tam można coś próbować ugrać).
Przy ostatnich rozgrywkach doszliśmy do wniosku, że pewne elementy wylecą z gry - nic do niej nie wnosiły, a spowalniały ją, psuły dynamikę. W ten sposób wyleciały podróże piesze pomiędzy miastami (nadal podróżuje się pieszo na Wyprawę i do Znanych Lokacji), doszły nowe szlaki morskie, i znacząco skróciliśmy czas spędzony w podróży - więcej czasu na granie, mniej na przesuwanie pionka. Oczywiście, rzeczy te są już zbalansowane i działają naprawdę fajnie.
Jak pisałem - jest jeszcze nieco testów do zrobienia i praca nad samą mapą, bo grafiki mamy niemal ukończone - a co jest, będę prezentować w kolejnych wieściach
A tymczasem prezentuję poskładane karty (rozmiar euro)...
Jak ogromna jest ta gra pod względem przygód i tego, co z niej wynika, niech świadczy to, że w trakcie balansowania wartości przesiedzieliśmy cały miesiąc po kilka godzin dziennie, rozbijając wszystko na wiele tabel. Prześledziliśmy każdą umiejętność, narzędzie, modyfikator, czas podróży... słuchajcie, tego jest naprawdę ogrom. Aktualnie różnice na wszystkich tabelach (a jest ich 16 łącznie) wynoszą 5%. To tyle cyferki i matematyka. Bo w rękach gracza jest aż 70% rzeczy jest w rękach gracza, zwłaszcza jeśli chodzi o zdobywanie punktów. Nie chciałem robić gry płaskiej, takiej w której nie ważne jaką drogę obierzesz czy jaką postać weźmiesz to będzie tak samo, oj nie - chciałem, aby przede wszystkim postać w grze miała swoje słabsze i mocniejsze strony, a nimi ma zawiadywać gracz i to jego decyzje, na końcu, będą odzwierciedlać wynik. I to się udało. W trakcie tych prac wykonaliśmy kilkadziesiąt rozgrywek. Jeszcze drugie tyle przed nami, ale to będą już raczej szlify i poprawki historii.
Odnośnie przygody i historii - karty są zaprojektowane tak, że opowiadają przygodę, co jest ważne zwłaszcza przy zdobywaniu punktów, bo karta często podpowiada o jej zawartości, więc gracz decyduje, czy chce rozwiązać zagadkę, czy może szukać czegoś innego. Samych przygód jest 150 - tych pozytywnych i tych złych, niemal w każdej gracz może podjąć 2 lub 3 decyzje (jest kilka kart tzw. "peszek", ale i tam można coś próbować ugrać).
Przy ostatnich rozgrywkach doszliśmy do wniosku, że pewne elementy wylecą z gry - nic do niej nie wnosiły, a spowalniały ją, psuły dynamikę. W ten sposób wyleciały podróże piesze pomiędzy miastami (nadal podróżuje się pieszo na Wyprawę i do Znanych Lokacji), doszły nowe szlaki morskie, i znacząco skróciliśmy czas spędzony w podróży - więcej czasu na granie, mniej na przesuwanie pionka. Oczywiście, rzeczy te są już zbalansowane i działają naprawdę fajnie.
Jak pisałem - jest jeszcze nieco testów do zrobienia i praca nad samą mapą, bo grafiki mamy niemal ukończone - a co jest, będę prezentować w kolejnych wieściach
A tymczasem prezentuję poskładane karty (rozmiar euro)...
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Praca wre! Mamy pierwszą wersję pudełka - wasze opinie i sugestie są zawsze mile widziane!
W Wyścig Odkrywców będziecie mogli zagrać w Krakowie 9 kwietnia, w Hexie, dzień wcześniej, 8 kwietnia w Katowicach. Szczegóły podamy na dniach!
W Wyścig Odkrywców będziecie mogli zagrać w Krakowie 9 kwietnia, w Hexie, dzień wcześniej, 8 kwietnia w Katowicach. Szczegóły podamy na dniach!
Ostatnio zmieniony 18 mar 2017, 21:42 przez Imagine Realm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Nawet i bym spróbował, ale już teraz planować czas na przyszły rok? No bo w czasie to się nie cofniemyImagine Realm pisze:Praca wre! Mamy pierwszą wersję pudełka - wasze opinie i sugestie są zawsze mile widziane!
W Wyścig Odkrywców będziecie mogli zagrać w Krakowie 9 marca, w Hexie, dzień wcześniej, 8 marca w Katowicach.
A tak w ogóle to gdzie w Katowicach?
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
- seki
- Moderator
- Posty: 3358
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1118 times
- Been thanked: 1282 times
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Pudełko i rewersy jak dla mnie bomba. Nie mam pomysłu co można by zrobić lepiej. Pomogłem?
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
takseki pisze:Pudełko i rewersy jak dla mnie bomba. Nie mam pomysłu co można by zrobić lepiej. Pomogłem?
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Wyglada rewelacyjnie i bardzo czekam na tę grę, ale...
Czy nie wydaje Wam się, że to pudełko jest potwornie podobne do Robinsona? Włączając postacie?
Czy nie wydaje Wam się, że to pudełko jest potwornie podobne do Robinsona? Włączając postacie?
-
- Posty: 2516
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1016 times
- Been thanked: 492 times
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Miałem dokładnie takie samo skojarzenie, o czym zresztą napisałem na FB.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
niestety, wiemy to - ułożenie postaci i poza kobiety są za bardzo zbliżone. Podobieństwo jest niezamierzone i wyszło przez przypadek. Pracujemy nad tym, aby coś zmienić.
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Dzisiaj ogrywaliśmy świeżą wersje, poskładaną już pod nowe zasady, którą testowaliśmy w ostatnich tygodniach.
To jest wersja V5. Brakuje kilku grafik do kart i mapy oraz żetonów pieniędzy - ale cały czas pracujemy nad tymi elementami.
To jest wersja V5. Brakuje kilku grafik do kart i mapy oraz żetonów pieniędzy - ale cały czas pracujemy nad tymi elementami.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:46
- Lokalizacja: Opole
- Been thanked: 3 times
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
graliśmy w Wyścig Odkrywców na Gratislavii XVI z kilkoma osobami, które są obeznane w grach - otrzymałem sporo fajnych pomysłów na malutkie poprawki Za kilka dni zaprezentuję mapę i fajny gadżet do gry.
Zdjęcie z grania:
Bardzo żałuję, że nie miałem Kart Podróży, które zostawiłem razem z oryginalnymi planszami postaci, a także brak gotowej mapy, nad którą jeszcze trwają ostatnie szlify.
Zdjęcie z grania:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 13:54 przez BrigadeGeneral, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
A planujecie rozszerzyć to kiedyś na 5 graczy? Mam specyficzną grupę i w takie tematy zawsze gramy w 5 osób. Na 4 - nie będę miała jak z kimś usiąść Jest jakiś konkretny powód, dla którego to cudo nie da rady na 5?