Tak, musi być zakończona sukcesem, graliście prawidłowo.Dawici pisze:Czesc
W scenariuszu Wyspa Ognia nasuwają się pytania:
1. Czy eksploracja totemów musi być zakończona sukcesem żeby była zaliczona jako jeden z celów scenariusza? ( graliśmy że musi być sukces)
Zgadza się, przerywa się dociąg kart w takim przypadku.Dawici pisze:2.Gdy dociagam karty tajemnic i musze rozpatrzyć wszystkie np 4 a juz druga każe przerwać dociąg to ciągne dalej jak wymaga totem czy przerywam.( graliśmy że nie dociągaliśmy ale mimo to akcja była udana - cel scenariusza spełniony.
Generalnie polecam przeczytać FAQ do gry, tam jest dużo na ten temat informacji. Sporo czytania, fakt, ale rozwiązuje bardzo dużo wątpliwości.
Nie bardzo rozumiem ten punkt. Masz podany sposób budowy poziomu schronienia na planszy. Czyli przykładowo grając dwiema postaciami, aby wybudować jeden poziom schronienia, potrzebujesz dwa drewna albo jedną skórę - możesz zużyć na to jedną skórę, a drewno zachować na coś innego. Budując schronienie w wariancie czteroosobowym poświęcasz cztery drewna albo trzy skóry, bez przeliczania że dasz dwie skóry i dwa drewna - tak to nie działa.Dawici pisze:3.skóra w moich zasobach jest drewnem jesli che budować schronienie lub jego elementy. Czyli skórami nie mogę budować tak? (Nie budowalismy skorami tylko przelicznikiem drewna i skórę traktowaliśmy jak drewno)
Tak, nawet jeśli kafelki zaleje lawa, to i tak się wliczają. Powiedziałbym nawet, że w innym wariancie ten scenariusz byłby nie do ukończenia, bo u mnie zawsze część kafelków jest zalewana.Dawici pisze:4. Celem scenariusza jest również odkrycie kafelków wyspy. Czy w końcowym rozrachunku do ilości wymaganej wliczam również te które zalała lawa? (Wydaje się że tak)
Mogę się mylić, ale z tego co pamiętam pył na danym kafelku oznacza, że zakrywamy symbol terenu na danym kafelku i nie możemy wybudować przedmiotu, a nie wpływa na produkcję... Ale tutaj nie jestem pewny.Dawici pisze:5. Pyl EDIT: na kafelku , na którym mamy obóz powoduje że w fazie produkcji nie dostajemy pożywienia i drewna? W scenariuszu tak nie pisze wiec wydaje się ze pył nie przeszkadza w otrzymaniu pożywienia i drewna.