Blood and Dust (Mateusz Albricht)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
- Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 11 times
Re: Blood and Dust
Kafelki oddziałów są obustronne, czy maja niewykorzystaną jedna stronę?
Poza tym wsparłem projekt i mam nadzieję, ze się ufunduje
Poza tym wsparłem projekt i mam nadzieję, ze się ufunduje
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia
- Sir_Yaro
- Posty: 1657
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 378 times
- Kontakt:
Re: Blood and Dust
Mateusz, odnoszę też wrażenie, że gra nie jest prawie nigdzie reklamowana. Nie widzę jej u żadnego znanego recenzenta na YT oraz znalazłem tylko jeden artykuł w necie na jej temat. I to PL necie.
Może było by warto odrobinę zainwestować w kanały informacyjne ?
Może było by warto odrobinę zainwestować w kanały informacyjne ?
Re: Blood and Dust
Popieram, brak reklamy to największy "grzech" na KSie. Trzeba pisać na forach międzynarodowych, forach o strategiach, bgg, facebookach, różnych tematach jak "interesujące gry na KSie" etc.Sir_Yaro pisze:Mateusz, odnoszę też wrażenie, że gra nie jest prawie nigdzie reklamowana. Nie widzę jej u żadnego znanego recenzenta na YT oraz znalazłem tylko jeden artykuł w necie na jej temat. I to PL necie.
Może było by warto odrobinę zainwestować w kanały informacyjne ?
O grze dowiedziałem się całkowicie przypadkiem, bo czasem klikam na nieznane tytułu i tyle, po co marnować potencjał, bardzo słabe gry dzięki reklamie fundowały się bezproblemowo, a tu póki co mamy interesującą grę i minimum reklamy.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Re: Blood and Dust
Kafelki są dwustronne oczywiście, na każdej stronie jest inny rodzaj formacji. DziękiLipa pisze:Kafelki oddziałów są obustronne, czy maja niewykorzystaną jedna stronę?
Poza tym wsparłem projekt i mam nadzieję, ze się ufunduje
Co do reklamy wypowiem się wieczorem.
Re: Blood and Dust
Jak akurat miałem nie interesować się nowymi grami to wrzucacie coś takiego. ; ) Popieram wnioski o reklamę i oczywiście przydałyby się recenzje.
Na razie trafia pod obserwację.
Na razie trafia pod obserwację.
Re: Blood and Dust
Wreszcie udało mi się znaleźć kilka minut na odpowiedź dotyczącą reklamy.
Oczywiście zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami, że można by zrobić więcej, przede wszystkim brakuje recenzji od youtuberów. Niestety nasze możliwości budżetowe zostały dawno przekroczone, a recenzja gry kickstarterowej dla przykładu na trictrac.tv kosztuje ponad 1000euro. Także nie są to małe pieniądze, szczególnie dla kogoś kto pracuje na etacie w Polsce Do tego dochodzi czas potrzebny na wykonania każdego nowego prototypu i wysyłka (do USA to już jest konkretny koszt). Oprócz tego nie wszystkie elementy są przetłumaczone na angielski np. karty wydarzeń lub karty rozkazów, ale to oczywiście jakby co jest do szybkiego ogarnięcia.
Zdecydowaliśmy, że priorytetowe dla nas są: w zasadzie gotowa i przetłumaczona na angielski instrukcja oraz księga kampanii i szczegółowy gameplay video. Zazwyczaj w kampaniach na KS jest dokładnie odwrotnie, czyli twórcy płacą za recenzje, a nie przygotowują porządnego gameplaya i instrukcji. Czas pokaże, czy było to dobre posunięcie, chociaż jakbym miał cofnąć czas to jednak te pieniądze wydałbym na przynajmniej jedną video recenzję u kogoś z topki recenzentów
Jeżeli chodzi o inne działania marketingowe, to dziś od południa mamy reklamę na FB (tylko USA+Niemcy, jako że to są potencjalnie najlepsze rynki dla naszej gry), jutro przeanalizujemy jaki miało to wpływ na wsparcia przez to medium i zdecydujemy czy kontynuujemy ten sposób reklamy.
Wrzuciliśmy też pierwszy social achievement, polegający na thumbowaniu naszej okładki na BGG, w kolejnych dniach będziemy też dodawać kolejne czy to z liczba fanów BGG lub udostępnieniami na FB.
Na najbliższe dni w planie mamy jeszcze konkurs na FB (do wygrania egzemplarz gry) oraz pododawania gry do list na BGG, tam gdzie dodawanie jest otwarte dla każdego.
Na ostatnie dni planujemy też baner na BGG, jak w między czasie uda mi się znaleźć klienta na nerkę
Oczywiście zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami, że można by zrobić więcej, przede wszystkim brakuje recenzji od youtuberów. Niestety nasze możliwości budżetowe zostały dawno przekroczone, a recenzja gry kickstarterowej dla przykładu na trictrac.tv kosztuje ponad 1000euro. Także nie są to małe pieniądze, szczególnie dla kogoś kto pracuje na etacie w Polsce Do tego dochodzi czas potrzebny na wykonania każdego nowego prototypu i wysyłka (do USA to już jest konkretny koszt). Oprócz tego nie wszystkie elementy są przetłumaczone na angielski np. karty wydarzeń lub karty rozkazów, ale to oczywiście jakby co jest do szybkiego ogarnięcia.
Zdecydowaliśmy, że priorytetowe dla nas są: w zasadzie gotowa i przetłumaczona na angielski instrukcja oraz księga kampanii i szczegółowy gameplay video. Zazwyczaj w kampaniach na KS jest dokładnie odwrotnie, czyli twórcy płacą za recenzje, a nie przygotowują porządnego gameplaya i instrukcji. Czas pokaże, czy było to dobre posunięcie, chociaż jakbym miał cofnąć czas to jednak te pieniądze wydałbym na przynajmniej jedną video recenzję u kogoś z topki recenzentów
Jeżeli chodzi o inne działania marketingowe, to dziś od południa mamy reklamę na FB (tylko USA+Niemcy, jako że to są potencjalnie najlepsze rynki dla naszej gry), jutro przeanalizujemy jaki miało to wpływ na wsparcia przez to medium i zdecydujemy czy kontynuujemy ten sposób reklamy.
Wrzuciliśmy też pierwszy social achievement, polegający na thumbowaniu naszej okładki na BGG, w kolejnych dniach będziemy też dodawać kolejne czy to z liczba fanów BGG lub udostępnieniami na FB.
Na najbliższe dni w planie mamy jeszcze konkurs na FB (do wygrania egzemplarz gry) oraz pododawania gry do list na BGG, tam gdzie dodawanie jest otwarte dla każdego.
Na ostatnie dni planujemy też baner na BGG, jak w między czasie uda mi się znaleźć klienta na nerkę
Re: Blood and Dust
Zapraszam wszystkich, którzy chcą nam pomóc do "kciukowania" naszej okładki na BGG. Jest już na 9 miejscu na liście najpopularniejszych obrazków BGG, jeszcze 1 pozycja i wskoczy na pierwsza stronę
https://www.boardgamegeek.com/image/358 ... d-and-dust
https://www.boardgamegeek.com/image/358 ... d-and-dust
- Sir_Yaro
- Posty: 1657
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 378 times
- Kontakt:
Re: Blood and Dust
Obawiam się, że jak nie pociśniecie z reklamą to nic z tego nie wyjdziematio2007 pisze:Zapraszam wszystkich, którzy chcą nam pomóc do "kciukowania" naszej okładki na BGG. Jest już na 9 miejscu na liście najpopularniejszych obrazków BGG, jeszcze 1 pozycja i wskoczy na pierwsza stronę
https://www.boardgamegeek.com/image/358 ... d-and-dust
Tytuł leży na 10 stronie KS (sorted by Magic) i wpłaty się praktycznie zatrzymały...
Re: Blood and Dust
Tak, niestety zdaję sobie z tego sprawę. Jutro mamy ustawioną większą promocję na FB (z postem dotyczącym konkursu) i zobaczymy czy będzie to miało wpływ na tempo zbiórki. Ale nie wygląda to zbyt optymistycznie
Re: Blood and Dust
Nie znam tej grupy akurat, zaraz poszukam, wrzucaliśmy info na "The Board Game Group" (ponad 22.000 członków) i na Kickstarter Board Games (ponad 6300 członków).KonradT pisze:Wrzuciliście linka do kampanii na grupie FB Board Game Spotlight?
Jeżeli ktoś z Was jest członkiem Board Game Spotlight, to będę szalenie wdzięczny za wrzucenie info o naszej kampanii.
W najbliższym tygodniu ukaże się też notka na "Beast of War" dotycząca BnD.
- Muad'Dib
- Posty: 1573
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 113 times
Re: Blood and Dust
Przydałoby się również na BGG wrzucić do "official links" przekierowanie na KS. Zazwyczaj gry, które mają zbiórkę, mają tam przekierowanie.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Re: Blood and Dust
Linki do KS są zabronione niestety: "What not to submit as a link: Pre-Order/P500/Kickstarter/indiegogo/crowd funding sites"Muad'Dib pisze:Przydałoby się również na BGG wrzucić do "official links" przekierowanie na KS. Zazwyczaj gry, które mają zbiórkę, mają tam przekierowanie.
A tymczasem drugi social achievement odblokowany - gra zostanie wzbogacona o alternatywną kartę rozkazu dla Ulricha (jedne z bohaterów w armii najemników).
Re: Blood and Dust
Zbiórka skasowana - podzielcie się też KS-owym update-em tutaj (kiedy się pojawi), projekt zapowiadał się naprawdę ciekawie.
Re: Blood and Dust
Niestety od kilku dni było widać, że zbiórka potrzebuje cudu aby zakończyć się sukcesem
Mam trochę przemyśleń dotyczących słabego wyniku, jeżeli zgadzacie się z czymś z tej listy lub macie własne przemyślenia, to podzielcie się nimi koniecznie.
1. Potrzebujemy kilka recenzji.
2. Możemy wyrzucić na razie dodatek i skupić się na ufundowaniu tylko gry głównej co pozwoli znacznie obniżyć próg ufundowania.
3. Konieczność zapłacenia za przesyłkę przesuniemy na czas PM, nie podczas kampanii.
4. Spróbujemy znaleźć tańsza drukarnię.
5. Przygotujemy niemiecka i francuską wersje print and play. Lub jeżeli będzie na to szansa, wersję drukowaną jako opcję za dopłatą.
6. Księga kampanii w dodatku (o ile dodatek zostanie) jako normalna wydrukowana książeczka.
7. Większa promocja.
Jeden jeszcze bardzo ciekawy szczegół. Porównywałem dziś wszystkie moje projekty (jak do tej pory 2 udane i 2 nieudane) i zaskakująca była bardzo mała liczba wejść na stronę projektu "Blood and Dust" (około 800 odsłon), za to wysoki procent osób które zdecydowały się na wsparcie (ponad 170 osób).
Dla porównania: w The Convicted było około 16k wejść i ponad 800 backerów, w Wygnańcach około 8k wejść i ponad 700 backerów, w Łowcach (nieudana) ponad 1600 wejść i niecałe 300 backerów (ale akcja trwała tylko kilka dni).
Porównując procentowo: The Convicted 5% skuteczności, Wygnańcy 9% skuteczności, Łowcy 19% skuteczności, Blood and Dust 19% skuteczności.
Co może być tego przyczyną? Kluczowe wydaje się frontowe zdjęcie (miniaturka) oraz jedno zdanie opisu, które pojawia się zarówno na KS jak i na Kicktraq, i powodują że ktoś kliknie albo nie.
Jeżeli uda się zwiększyć klikalność głównego zdjęcia, nie powinno być problemu z ufundowaniem gry.Tak przynajmniej myślę
Mam trochę przemyśleń dotyczących słabego wyniku, jeżeli zgadzacie się z czymś z tej listy lub macie własne przemyślenia, to podzielcie się nimi koniecznie.
1. Potrzebujemy kilka recenzji.
2. Możemy wyrzucić na razie dodatek i skupić się na ufundowaniu tylko gry głównej co pozwoli znacznie obniżyć próg ufundowania.
3. Konieczność zapłacenia za przesyłkę przesuniemy na czas PM, nie podczas kampanii.
4. Spróbujemy znaleźć tańsza drukarnię.
5. Przygotujemy niemiecka i francuską wersje print and play. Lub jeżeli będzie na to szansa, wersję drukowaną jako opcję za dopłatą.
6. Księga kampanii w dodatku (o ile dodatek zostanie) jako normalna wydrukowana książeczka.
7. Większa promocja.
Jeden jeszcze bardzo ciekawy szczegół. Porównywałem dziś wszystkie moje projekty (jak do tej pory 2 udane i 2 nieudane) i zaskakująca była bardzo mała liczba wejść na stronę projektu "Blood and Dust" (około 800 odsłon), za to wysoki procent osób które zdecydowały się na wsparcie (ponad 170 osób).
Dla porównania: w The Convicted było około 16k wejść i ponad 800 backerów, w Wygnańcach około 8k wejść i ponad 700 backerów, w Łowcach (nieudana) ponad 1600 wejść i niecałe 300 backerów (ale akcja trwała tylko kilka dni).
Porównując procentowo: The Convicted 5% skuteczności, Wygnańcy 9% skuteczności, Łowcy 19% skuteczności, Blood and Dust 19% skuteczności.
Co może być tego przyczyną? Kluczowe wydaje się frontowe zdjęcie (miniaturka) oraz jedno zdanie opisu, które pojawia się zarówno na KS jak i na Kicktraq, i powodują że ktoś kliknie albo nie.
Jeżeli uda się zwiększyć klikalność głównego zdjęcia, nie powinno być problemu z ufundowaniem gry.Tak przynajmniej myślę
Ostatnio zmieniony 26 cze 2017, 23:49 przez matio2007, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Blood and Dust
Przygotowanie dodatkowych wersji językowych gry to nie duży dodatkowy koszt?matio2007 pisze:Niestety od kilku dni było widać, że zbiórka potrzebuje cudu aby zakończyć się sukcesem
Mam trochę przemyśleń dotyczących słabego wyniku, jeżeli zgadzacie się z czymś z tej listy lub macie własne przemyślenia, to podzielcie się nimi koniecznie.
1. Potrzebujemy kilka recenzji.
2. Możemy wyrzucić na razie dodatek i skupić się na ufundowaniu tylko gry głównej co pozwoli znacznie obniżyć próg ufundowania.
3. Konieczność zapłacenia za przesyłkę przesuniemy na czas PM, nie podczas kampanii.
4. Spróbujemy znaleźć tańsza drukarnię.
5. Przygotujemy niemiecka i francuską wersje print and play. Lub jeżeli będzie na to szansa, wersję drukowaną jako opcję za dopłatą.
6. Księga kampanii w dodatku (o ile dodatek zostanie) jako normalna wydrukowana książeczka.
7. Większa promocja.
Jeden jeszcze bardzo ciekawy szczegół. Porównywałem dziś wszystkie moje projekty (jak do tej pory 2 udane i 2 nieudane) i zaskakująca była bardzo mała liczba wejść na stronę projektu "Blood and Dust" (około 800 odsłon), za to wysoki procent osób które zdecydowały się na wsparcie (ponad 170 osób).
Dla porównania: w The Convicted było około 16k wejść i ponad 800 backerów, w Wygnańcach około 8k wejść i ponad 700 backerów, w Łowcach (nieudana) ponad 1600 wejść i niecałe 300 backerów (ale akcja trwała tylko kilka dni).
Porównując procentowo: The Convicted 5% skuteczności, Wygnańcy 9% skuteczności, Łowcy 19% skuteczności, Blood and Dust 19% skuteczności.
Co może być tego przyczyną? Kluczowe wydaje się frontowe zdjęcie (miniaturka) oraz jedno zdanie opisu, które pojawia się zarówno na KS jak i na Kicktraq, i powodują że ktoś kliknie albo ni.
Jeżeli uda się zwiększyć klikalność głównego zdjęcia, nie powinno być problemu z ufundowaniem gry.Tak przynajmniej myślę
Co do liczby wejść to dużo rzeczy może mieć wpływ. Te, które wymieniłeś są bardzo ważne, ale jest jeszcze "rozgłos" przed samym startem kampanii (czy ktoś już coś gdzieś wspominał itd.), jeśli tak to z jaką częstotliwością i kiedy, czy przypomniał, że kampania właśnie startuje.
Godzina startu nawet może być ważna. Więcej "przeglądających" KSa w danym czasie= większa ilość wejść początkowych co przekłada się na większą ilość wejść później, bo gra jest wyżej wypozycjonowana w domyślnym "widoku", ALE nie jestem pewien, czy Kickstarter tak działa, chyba to "sorted by magic" jest domyślne i podejrzewam, że bierze pod uwagę ilu ludzi tam wlazło/ wsparło.
To są takie rzeczy, które pierwsze mi przychodzą na myśl, jak mi się uda przypomnieć coś więcej z marketingu to dopiszę.
Re: Blood and Dust
Dodatkowe wersje językowe jako print and play przygotowuję wspólnie z chętnymi backerami, więc nie ma istotnych kosztów z tym związanych. Co do wersji drukowanej to zależy od wielu czynników, ale przynajmniej instrukcja nie powinna mocno podrożyć produkcji. Znacznie gorzej sprawa wygląda z kartami, gdzie tak czy owak trzeba te 500 zestawów wydrukować każdej wersji.Błysk pisze: Przygotowanie dodatkowych wersji językowych gry to nie duży dodatkowy koszt?
Co do drugiej kwestii, to ponieważ porównuję tylko moje kampanie to mam pełny wgląd we wszystkie daneBłysk pisze: Co do liczby wejść to dużo rzeczy może mieć wpływ. Te, które wymieniłeś są bardzo ważne, ale jest jeszcze "rozgłos" przed samym startem kampanii (czy ktoś już coś gdzieś wspominał itd.), jeśli tak to z jaką częstotliwością i kiedy, czy przypomniał, że kampania właśnie startuje.
Godzina startu nawet może być ważna. Więcej "przeglądających" KSa w danym czasie= większa ilość wejść początkowych co przekłada się na większą ilość wejść później, bo gra jest wyżej wypozycjonowana w domyślnym "widoku", ALE nie jestem pewien, czy Kickstarter tak działa, chyba to "sorted by magic" jest domyślne i podejrzewam, że bierze pod uwagę ilu ludzi tam wlazło/ wsparło.
To są takie rzeczy, które pierwsze mi przychodzą na myśl, jak mi się uda przypomnieć coś więcej z marketingu to dopiszę.
Wszystkie startowały o dokładnie tej samej godzinie 21:00 naszego czasu, co jest przez wielu analityków uważane za dobrą godzinę.
Wszystkie startowały w środku tygodnia, co również jest polecane.
The Convicted nie miało absolutnie żadnej promocji przed startem, nawet profilu na FB. Pozostałe miały już profil FB i strony na BGG, a to właśnie Convicted miało najwięcej odsłon.
Jedyna istotna różnica, która teraz przyszła mi do głowy, to obecnie mieliśmy kampanię CMON oraz LoH jednocześnie, a przy poprzednich nie było takiej konkurencji. Ale z drugiej strony jest wiele gier, które teraz są na KSie i są bez problemu fundowane, pomimo takiej konkurencji.
- Galatolol
- Posty: 2387
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 624 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Blood and Dust
Ciekawi mnie, jaki to ma wpływ. Sam sobie cenię PnP, ale podejrzewam, że jestem w zdecydowanej mniejszości. Chyba, że chodzi jedynie o efekt "dali PnP, czyli się nie wstydzą mechaniki".matio2007 pisze: 5. Przygotujemy niemiecka i francuską wersje print and play. Lub jeżeli będzie na to szansa, wersję drukowaną jako opcję za dopłatą.
W Convicted były pewne rzeczy na F Niestety takie są prawidła KS.matio2007 pisze:The Convicted nie miało absolutnie żadnej promocji przed startem, nawet profilu na FB. Pozostałe miały już profil FB i strony na BGG, a to właśnie Convicted miało najwięcej odsłon.
Re: Blood and Dust
Właśnie nie, pewne rzeczy na F. (o ile myślimy o tych samych ) były dopiero w Wygnańcach (The Exiled).Galatolol pisze:Ciekawi mnie, jaki to ma wpływ. Sam sobie cenię PnP, ale podejrzewam, że jestem w zdecydowanej mniejszości. Chyba, że chodzi jedynie o efekt "dali PnP, czyli się nie wstydzą mechaniki".matio2007 pisze: 5. Przygotujemy niemiecka i francuską wersje print and play. Lub jeżeli będzie na to szansa, wersję drukowaną jako opcję za dopłatą.
W Convicted były pewne rzeczy na F Niestety takie są prawidła KS.matio2007 pisze:The Convicted nie miało absolutnie żadnej promocji przed startem, nawet profilu na FB. Pozostałe miały już profil FB i strony na BGG, a to właśnie Convicted miało najwięcej odsłon.
Co do PnP, to raczej cel jest taki, żeby ktoś po kupieniu gry mógł sobie druknąć np. karty i powkładać do koszulek z kartami angielskimi.
Re: Blood and Dust
Jeśli o mnie chodzi to zrezygnowałem z uwagi na wysoką cenę gry. Można zostawić pakiet (z dodatkiem) nieco tańszy tak jak teraz. Ale warto też dodać dodatek również jako osobny addon (może być kilka $ droższy do kupienia w PM'ie).
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
... czasem piszę nie po polsku : |
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
- Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 11 times
Re: Blood and Dust
Myślę, że jednak nałożenie się terminów kampanii z Z:GHi LoH miało wpływ na jej przebieg.
Czy jest plan na dołożenie jakiegoś generatora losowych bitew, aby zwiększyć regrywalnośc?
Czy jest plan na dołożenie jakiegoś generatora losowych bitew, aby zwiększyć regrywalnośc?
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia
- Galatolol
- Posty: 2387
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 624 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Blood and Dust
Rzeczywiście, no to faktycznie dziwne.matio2007 pisze:Właśnie nie, pewne rzeczy na F. (o ile myślimy o tych samych ) były dopiero w Wygnańcach (The Exiled).
- Sir_Yaro
- Posty: 1657
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 378 times
- Kontakt:
Re: Blood and Dust
Moje obserwacje są takie:
- zero reklamy - po tygodniu od rozpoczęcia zbiórki próbowałem znaleźć tytuł w googlach, kupa.
- dopóki gra była na pierwszej stronie (sortowanie magic) składki leciały, jak wyleciała na drugą to wciąż była na 1 wg sortowania "od najnowszych" ale składki pojawiały się już pojedyncze. Jak i tam poleciała na drugą to był praktycznie koniec wpłat bo nikt gry nie był wstanie znaleźć.
- cena za sam karton wysoka
- klimat historyczny mi się podoba ale uważam, że gdybyście zamienili żołnierzy na krasnoludy, orki, gobliny, elfy itp to by się masa luda rzuciła. A mi to w sumie wisi czy atakuję francuską piechotą czy oddziałem skawenów skoro po za obrazkiem wszystko jest takie samo.
- tytuły które czerpią ze znanych fraz i nazw zawsze uważałem za trochę nie trafione. Bez względu jak dobrze twój produkt jest rozpoznawalny to zawsze musisz dzielić nazwę z resztą produktów/tematów na rynku.
Co do PnP to powtórzę mniej więcej co wydawca "TAU CETI: Planetary Crisis" powiedział na ten temat.
PnP jest dla 2 rodzajów ludzi: tych co to lubią i traktują to jako hobby oraz tych dla których oryginalny produkt jest za drogi, coś im nie pasuje lub nie chcą ryzykować x dolarów na potencjalnie słabą grę. PnP zapełnia tą lukę ponieważ te parę dolarów (<10) nawet w biednych krajach jest do zaakceptowania i przełknięcia. W efekcie produkt trafia do nowej puli ludzi do której wcześniej by nigdy nie trafił.
- zero reklamy - po tygodniu od rozpoczęcia zbiórki próbowałem znaleźć tytuł w googlach, kupa.
- dopóki gra była na pierwszej stronie (sortowanie magic) składki leciały, jak wyleciała na drugą to wciąż była na 1 wg sortowania "od najnowszych" ale składki pojawiały się już pojedyncze. Jak i tam poleciała na drugą to był praktycznie koniec wpłat bo nikt gry nie był wstanie znaleźć.
- cena za sam karton wysoka
- klimat historyczny mi się podoba ale uważam, że gdybyście zamienili żołnierzy na krasnoludy, orki, gobliny, elfy itp to by się masa luda rzuciła. A mi to w sumie wisi czy atakuję francuską piechotą czy oddziałem skawenów skoro po za obrazkiem wszystko jest takie samo.
- tytuły które czerpią ze znanych fraz i nazw zawsze uważałem za trochę nie trafione. Bez względu jak dobrze twój produkt jest rozpoznawalny to zawsze musisz dzielić nazwę z resztą produktów/tematów na rynku.
Co do PnP to powtórzę mniej więcej co wydawca "TAU CETI: Planetary Crisis" powiedział na ten temat.
PnP jest dla 2 rodzajów ludzi: tych co to lubią i traktują to jako hobby oraz tych dla których oryginalny produkt jest za drogi, coś im nie pasuje lub nie chcą ryzykować x dolarów na potencjalnie słabą grę. PnP zapełnia tą lukę ponieważ te parę dolarów (<10) nawet w biednych krajach jest do zaakceptowania i przełknięcia. W efekcie produkt trafia do nowej puli ludzi do której wcześniej by nigdy nie trafił.
Re: Blood and Dust
Generalnie się zgadzam, natomiast przy klimacie historycznym na razie zostajemySir_Yaro pisze:Moje obserwacje są takie:
- zero reklamy - po tygodniu od rozpoczęcia zbiórki próbowałem znaleźć tytuł w googlach, kupa.
- dopóki gra była na pierwszej stronie (sortowanie magic) składki leciały, jak wyleciała na drugą to wciąż była na 1 wg sortowania "od najnowszych" ale składki pojawiały się już pojedyncze. Jak i tam poleciała na drugą to był praktycznie koniec wpłat bo nikt gry nie był wstanie znaleźć.
- cena za sam karton wysoka
- klimat historyczny mi się podoba ale uważam, że gdybyście zamienili żołnierzy na krasnoludy, orki, gobliny, elfy itp to by się masa luda rzuciła. A mi to w sumie wisi czy atakuję francuską piechotą czy oddziałem skawenów skoro po za obrazkiem wszystko jest takie samo.
- tytuły które czerpią ze znanych fraz i nazw zawsze uważałem za trochę nie trafione. Bez względu jak dobrze twój produkt jest rozpoznawalny to zawsze musisz dzielić nazwę z resztą produktów/tematów na rynku.
Co do PnP to powtórzę mniej więcej co wydawca "TAU CETI: Planetary Crisis" powiedział na ten temat.
PnP jest dla 2 rodzajów ludzi: tych co to lubią i traktują to jako hobby oraz tych dla których oryginalny produkt jest za drogi, coś im nie pasuje lub nie chcą ryzykować x dolarów na potencjalnie słabą grę. PnP zapełnia tą lukę ponieważ te parę dolarów (<10) nawet w biednych krajach jest do zaakceptowania i przełknięcia. W efekcie produkt trafia do nowej puli ludzi do której wcześniej by nigdy nie trafił.
Jedno dodatkowe pytanie, czy jeżeli w kampanii jest konieczność zapłacenia za wysyłkę od razu, lub tez później w PM, to ma to dla Was znaczenie?
- Sir_Yaro
- Posty: 1657
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 378 times
- Kontakt:
Re: Blood and Dust
Chyba później lepiej, choć ja wole od razumatio2007 pisze:Generalnie się zgadzam, natomiast przy klimacie historycznym na razie zostajemySir_Yaro pisze:Moje obserwacje są takie:
- zero reklamy - po tygodniu od rozpoczęcia zbiórki próbowałem znaleźć tytuł w googlach, kupa.
- dopóki gra była na pierwszej stronie (sortowanie magic) składki leciały, jak wyleciała na drugą to wciąż była na 1 wg sortowania "od najnowszych" ale składki pojawiały się już pojedyncze. Jak i tam poleciała na drugą to był praktycznie koniec wpłat bo nikt gry nie był wstanie znaleźć.
- cena za sam karton wysoka
- klimat historyczny mi się podoba ale uważam, że gdybyście zamienili żołnierzy na krasnoludy, orki, gobliny, elfy itp to by się masa luda rzuciła. A mi to w sumie wisi czy atakuję francuską piechotą czy oddziałem skawenów skoro po za obrazkiem wszystko jest takie samo.
- tytuły które czerpią ze znanych fraz i nazw zawsze uważałem za trochę nie trafione. Bez względu jak dobrze twój produkt jest rozpoznawalny to zawsze musisz dzielić nazwę z resztą produktów/tematów na rynku.
Co do PnP to powtórzę mniej więcej co wydawca "TAU CETI: Planetary Crisis" powiedział na ten temat.
PnP jest dla 2 rodzajów ludzi: tych co to lubią i traktują to jako hobby oraz tych dla których oryginalny produkt jest za drogi, coś im nie pasuje lub nie chcą ryzykować x dolarów na potencjalnie słabą grę. PnP zapełnia tą lukę ponieważ te parę dolarów (<10) nawet w biednych krajach jest do zaakceptowania i przełknięcia. W efekcie produkt trafia do nowej puli ludzi do której wcześniej by nigdy nie trafił.
Jedno dodatkowe pytanie, czy jeżeli w kampanii jest konieczność zapłacenia za wysyłkę od razu, lub tez później w PM, to ma to dla Was znaczenie?
A najlepiej to chyba wrzucić koszta w cenę gry - darmowa (albo bardzo tania) wysyłka bardzo ładnie wygląda.