Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 580
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 392 times
Been thanked: 225 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Namurenai »

Veto pisze:
Błysk pisze:W każdej ktoś, kto grał więcej ma większe szanse.
Zgadzam się - doświadczony gracz powinien mieć większe szanse ale nie pewność wygranej. Tutaj wg zapewnień autora - nie ważne jak dobrze zagra mniej doświadczony gracz i tak przegra z tym bardziej doświadczonym.
Come on, to szachy to tragiczna gra w takim razie? I Caylus lub Terra Mystica też?
Przecież ucząc grać w gry tego typu kogoś, kto NIGDY nie miał styczności z grą nie będziesz chyba cisnął na full możliwości?
Znaczy możesz, jasne. Pytanie brzmi czy czerpiesz przyjemność z rozgrywki i obserwowania jak współgracze pojmują pewne mechanizmy, żeby móc w pewnym momencie zagrać z kimś na równym/podobnym poziomie? Czy grasz bezlitośnie, żeby wygrać, a mimo to oczekujesz tego, że nowy gracz będzie ogarniał grę tak samo jak i Ty?

On topic:
KS wygląda całkiem przyzwoicie, choć tak jak wyżej wspomniano - szata graficzna i kolorystyka... Niezbyt mi tu pasują.
Spodziewałbym się większej ilości złowieszczej zieleni i fioletu niż... przegnicia i zgliszcz.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1573
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 113 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Muad'Dib »

3h i ufundowane ;)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 254 times
Been thanked: 169 times
Kontakt:

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: mauserem »

przeglądam od jakiegoś czasu instrukcję

ot taka bardziej zamotana karcianeczka - płacze i żale nad planszą są zbędne - to w zasadzie playmata - gdzie każda ćwiartka "robi" za symboliczny obszar do którego można zagrywać wpływy - aspekt przestrzenny praktycznie zerowy - co najwyżej na zasadzie sąsiedztwa.
Dlatego grafika na planszy nie ma znaczenia bo większa jej cześć będzie zakryta taliami kart każdego gracza ich discardami i znacznikami - równie dobrze mogłaby by to być abstrakcyjna plątanina macek.

plastik to znaczniki dokonanych rytuałów i wpływów - obsadzamy nimi abstrakcyjne sloty - kolejne, większe figsy obrazują rosnące poziomy siły tych znaczników.

aaa no i są kości - do pozyskiwania wyznawców - wyznawcy to taki dodatkowy w sumie środek płatniczy obok kart - więcej kości się nie używa

Karty dystryktów wprowadzają zmienne warunki w każdym obszarze - taki element poprawiający regrywalność

aktywność graczy ma wpływ na stopniowo rosnące koszty przeprowadzania akcji - za sprawą śledczych - ot taki mechanizm zawężający swobodę manewrów.

Wzajemna interakcja graczy to akcje prowadzące do konfrontacji w poszczególnych obszarach - taka licytacja połączonej siły wynikającej ze stopnia rozbudowy kultu, wartości zagranych kart i ilości dołożonych znaczników wyznawców - raczej nic nowego - to ostatnio modna mechanika na deterministyczną (walkę - patrz Lords Of Hellas, Scythe)

Jak każda karcianka - gra będzie promować znajomość kart i ich ewentualnej synergii - nie ma co się na to obruszać - ten typ tak ma.

to na razie tyle - kilka ikon w instrukcji do poprawki - np draw i destroy - obie używają strzałki nad talią - gdzie destroy powinien mieć raczej czerwony znak negacji, albo jakiś inny trashcan.

Z takich ciekawostek około lovecaftowskich - nie wiedziałem, że jest jakaś licencja nad tym universum - okazuje się że jest - znak starszych, czyli pięcioramienna gwiazda z płonącym filarem/okiem (ta znana z Elder Sign) jest znakiem zastrzeżonym - wykorzystywanie licencjonowanego znaku jest zabawne, tym bardziej, że nie jest to jakaś "mega ikona"
Spoiler:
sam Lovecraft wspomina go chyba raz i widzi tak:
Spoiler:
a bardziej dokładnie opisuje go August Delreth:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 07:57 przez mauserem, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 60 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: wis »

Oj, albo nie doczytałeś instrukcji, albo jest z nią problem. Ćwiartka planszy to nie jest obszar jednego gracza - to jest area control z czterema "areami".
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 254 times
Been thanked: 169 times
Kontakt:

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: mauserem »

wis pisze:Oj, albo nie doczytałeś instrukcji, albo jest z nią problem. Ćwiartka planszy to nie jest obszar jednego gracza - to jest area control z czterema "areami".
tak, masz rację - jakoś zaraz zacząłem wiązać graczy do konkretnych obszarów
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1573
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 113 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Muad'Dib »

Jak by byli chętni to tylko tak wrzucam info odnośnie grupowego zamówienia ;)

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 55&t=50986
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
pan_slaw
Posty: 221
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 20 times
Been thanked: 1 time

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: pan_slaw »

Muad'Dib pisze:Jak by byli chętni to tylko tak wrzucam info odnośnie grupowego zamówienia ;)

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 55&t=50986

Serio, ktoś po akcji z Marsjanami daje się na to nabrać ponownie?
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1573
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 113 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Muad'Dib »

pan_slaw pisze:
Muad'Dib pisze:Jak by byli chętni to tylko tak wrzucam info odnośnie grupowego zamówienia ;)

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 55&t=50986

Serio, ktoś po akcji z Marsjanami daje się na to nabrać ponownie?
Myślę, że takie komentarze można sobie darować, przynajmniej w tym temacie. Jak chcesz to załóż sobie grupę dyskusyjną w dziale z off-topami. To jest KS, mogę sobie grę pooglądać przez 3 tygodnie i w razie czego zdjąć wsparcie. Poza tym mam z tego wydawnictwa dwie inne gry, z których jestem zadowolony. Moja kasa, moja broszka.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 254 times
Been thanked: 169 times
Kontakt:

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: mauserem »

Muad'Dib pisze:
pan_slaw pisze:
Muad'Dib pisze:Jak by byli chętni to tylko tak wrzucam info odnośnie grupowego zamówienia ;)

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 55&t=50986

Serio, ktoś po akcji z Marsjanami daje się na to nabrać ponownie?
Myślę, że takie komentarze można sobie darować, przynajmniej w tym temacie. ...
Tez uważam, że nie ma co dodatkowo ciągle przywoływać wpadki z Marsem - jestem przekonany, że chłopaki wyciągnęły poprawne wnioski z tamtego przypadku. Jeśli gdzieś jeszcze czujesz krzywdę, albo uważasz że jakieś zobowiązania nie zostały wypełnione - i wymagasz upublicznienia tego, uderzaj we właściwym wątku.
To jest nowy projekt - nie jest tajemnicą kto go wydaje, KS zaleca branie ryzyka pod uwagę przy wspieraniu projektów - jesteśmy duzi, ok - dzięki, poczuliśmy się ostrzeżeni.


A wracając do zasad, w sumie po lekturze instrukcji mam wielką ochotę skonfrontować się z grą. Na sucho człowiek tworzy sobie jakieś konstrukcje w głowie, ale ciężko jest to wyczuć. Gra jest grubym miksem mechanik - i tak na prawdę kluczowe będzie, jak od strony czysto obsługowej gładko to działa.
Zawsze mam obawy przed brakiem takiej "obsługowej" spójności - a potencjalnie to własnie tutaj grozi.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 60 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: wis »

Zagrałem na Pionku, mam ochotę zagrać jeszcze, więc wsparłem. Wg mnie działa, choć oczywiście nie wiem, jak to będzie wyglądać po kilku rozgrywkach. Mam jednak ochotę to sprawdzić. Lżejszy kaliber niż PLO, więc może znajdzie swoją niszę na półce.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: misioooo »

Po obejrzeniu filmu Box of Delights wygląda to dla mnie trochę jak krzyżówka Studium w Szmaragdzie + mocniejsze area control. Takie Studium na mocnych sterydach, zmutowane :) Wstępnie podoba mi się. No i Ricky Royal w tym coś macza paluchy.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Rocy7 »

Ja po przejrzeniu zasad widze w tym tylko karcianke z abstrakcyjna plansza. A szkoda...
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1573
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 113 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Muad'Dib »

W kampanii jest regres, rozpędu starczyło tylko na EB. A po obniżeniu kolejnych progów, paradoksalnie, wsparcie spadło. Ciekawa sytuacja. Im więcej rzeczy robią w tej kampanii frontem do klienta, tym gorzej to wychodzi :)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: misioooo »

Muad'Dib pisze:W kampanii jest regres, rozpędu starczyło tylko na EB. A po obniżeniu kolejnych progów, paradoksalnie, wsparcie spadło. Ciekawa sytuacja. Im więcej rzeczy robią w tej kampanii frontem do klienta, tym gorzej to wychodzi :)
Nie... Problemem jest to, że plastiku mało :) Jakby było "100 miniatures!" to by szło jak burza, podejrzewam, że nawet jakby te miniaturki były 15mm i używane do zliczania punktów hehe ;P
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
blackslack
Posty: 20
Rejestracja: 02 lut 2016, 12:08

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: blackslack »

ja w zasadzie to mam pytanie

wspieram KS dość często, ale takiej sytuacji jeszcze nie widziałem, by więcej było wycofań niż nowych wspierających
widziałem też, że ilośc wsparć z Polski spada,
może jest tu ktoś kto wsparł, a potem wycofła kasę, chętnie bym poznał powody...

wiem że RED IMP ma fatalne notowania u graczy głownie z powodu fatalnej instrukcji do gry o Marsie
i beznadziejnym kontaktem z graczami, ale jestem ciekaw czy były też inne powody
bieniu
Posty: 62
Rejestracja: 26 kwie 2016, 12:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: bieniu »

blackslack pisze:ja w zasadzie to mam pytanie

wspieram KS dość często, ale takiej sytuacji jeszcze nie widziałem, by więcej było wycofań niż nowych wspierających
widziałem też, że ilośc wsparć z Polski spada,
może jest tu ktoś kto wsparł, a potem wycofła kasę, chętnie bym poznał powody...

wiem że RED IMP ma fatalne notowania u graczy głownie z powodu fatalnej instrukcji do gry o Marsie
i beznadziejnym kontaktem z graczami, ale jestem ciekaw czy były też inne powody
Ja wsparłem, żeby złapać early bird i się zastanowić . Dziś wycofałem nie czekając na koniec akcji.

Decyzja zapadła po tym jak w weekend podjąłem drugą próbę ogarnięcia Martians.

Po 1,5h spędzonej nad instrukcją i ogarnięciem trybu solo udało mi się rozegrać 3 gry w tym trybie. Nie wiem czy dobrze grałem bo miałem wątpliwości na temat modyfikacji DNA w trybie solo, których poprawiona instrukcja nie rozwiązała. Czekam na odpowiedź Red Imp w dziale z zasadami. Okazuje się że Martians są naprawde spoko grą z dużym potencjałem, która została zabita przez jakikolwiek brak wparcia przez wydawcę. Zaprojektować naprawdę dobrą grę i zrobić jej to co oni przez instrukcję, komunikację i fatalną atmosferę to coś o wiele gorszego niż wydanie bardzo kiepskiej pozycji.

Cthulhu: Rise of the Cults też może być bardzo dobrą grą ale podejście wydawcy do poprzedniego tytułu sprawia, że kupowanie czegokolwiek od nich jest dla mnie obarczone zbyt dużym ryzykiem.
Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Posty: 998
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
Has thanked: 173 times
Been thanked: 48 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: konrad.rymczak »

blackslack pisze:ja w zasadzie to mam pytanie

wspieram KS dość często, ale takiej sytuacji jeszcze nie widziałem, by więcej było wycofań niż nowych wspierających
widziałem też, że ilośc wsparć z Polski spada,
może jest tu ktoś kto wsparł, a potem wycofła kasę, chętnie bym poznał powody...

wiem że RED IMP ma fatalne notowania u graczy głownie z powodu fatalnej instrukcji do gry o Marsie
i beznadziejnym kontaktem z graczami, ale jestem ciekaw czy były też inne powody
Ja czekam na wersje PL, jak się nie pojawi do końca akcji, też wycofuje wsparcie.
Nie przeszkadza mi wersja EN w przypadku zagranicznych wydawców, w przypadku polskich już tak :)
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: ozy »

Nowa edycja Cthulhu Wars równolegle na KS też raczej nie pomaga.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2387
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 624 times
Been thanked: 1030 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Galatolol »

Rozumiem, że chcemy pocieszać, ale przy obecnej liczbie gier na KS zawsze się znajdzie jakiś głośny figurkowiec, więc nigdy nie ma dobrego momentu ;)
matio2007
Posty: 630
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 124 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: matio2007 »

Cały czas jest mnóstwo kampanii zbierających konkretną kasę, ale akurat teraz nie ma niczego naprawdę wielkiego na KS. Chociaż CW swoją tematyką niewątpliwie tworzy mocną konkurencję :( Najgorsze jest to, że przyszły tydzień nie zapowiada się lepiej, bo we wtorek startuje CMON z Song of Ice and Fire i zacznie wysysać fundusze od całej konkurencji.
Veto
Posty: 163
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Veto »

A C:RofC w szczycie miało 999 osób wspierających. Teraz jest 879.

Jeśli tak jak pisał konrad.rymczak - część wspierających wycofa się przed końcem akcji z powodu braku wersji PL - gra ufunduje się "ledwo co".
kali
Posty: 489
Rejestracja: 01 mar 2011, 13:18
Lokalizacja: Łódź

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: kali »

matio2007 pisze:Najgorsze jest to, że przyszły tydzień nie zapowiada się lepiej, bo we wtorek startuje CMON z Song of Ice and Fire i zacznie wysysać fundusze od całej konkurencji.
Naprawdę sądzisz, że start jakiejkolwiek kampanii 'wysysa' fundusze z innych kampanii w tak bezpośredni sposób?
Żyjemy po to, żeby wytwarzać łupież.
matio2007
Posty: 630
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 124 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: matio2007 »

kali pisze:
matio2007 pisze:Najgorsze jest to, że przyszły tydzień nie zapowiada się lepiej, bo we wtorek startuje CMON z Song of Ice and Fire i zacznie wysysać fundusze od całej konkurencji.
Naprawdę sądzisz, że start jakiejkolwiek kampanii 'wysysa' fundusze z innych kampanii w tak bezpośredni sposób?
Bywa bardzo różnie. Ale generalnie na podstawie własnych kampanii obserwuję tendencję chwilowego większego odpływu backersów gdy startuje jakiś hicior. Natomiast pewności nie ma, bo na KS często zdarza się, że bez żadnego powodu jednego dnia przychodzi 10 wspierających a kolejnego 25, chociaż nic w reklamie lub kampanii się nie zmienia. Zobaczymy we wtorek/środę jak będzie w tym przypadku.
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 958
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 44 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: Vester »

Polski gracz na pewno cienko piszczy przy obecnych cenach gier z KS. Dlatego jeśli polska wersja jakiejś gry jest uzależniona od liczby wspierających, to równoległy hicior może pogrzebać temat.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1176
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 455 times
Been thanked: 263 times

Re: Cthulhu: Rise of the Cults (K. Wolicki / RedImp)

Post autor: mmag »

kali pisze:
matio2007 pisze:Najgorsze jest to, że przyszły tydzień nie zapowiada się lepiej, bo we wtorek startuje CMON z Song of Ice and Fire i zacznie wysysać fundusze od całej konkurencji.
Naprawdę sądzisz, że start jakiejkolwiek kampanii 'wysysa' fundusze z innych kampanii w tak bezpośredni sposób?
Oczywiście - mając do dyspozycji w danym momencie ograniczone fundusze decyzja o wsparciu tytułu X często jest równoznaczna z rezygnacją z tytułu Y. Zwłaszcza w sytuacji gdy dane gry są do siebie podobne - czy to tematycznie, czy to mechanicznie. A nawet w przypadku braku takich podobieństw i zajmowania w teorii różnych nisz gatunkowych pozostaje pytanie - mam do wydania 100€ - i wydam je tylko na jedną z tych gier - którą?
ODPOWIEDZ