Teraz jest Pt, 18 sie 2017, 08:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 218, 219, 220, 221, 222
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 26 lip 2017, 18:57 

Dołączył(a): So, 05 lis 2016, 20:17
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Za zaproszenie serdecznie dziękuję!
Przybędę więc z tym co na zdjęciach załączyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 27 lip 2017, 20:27 

Dołączył(a): Pt, 20 maja 2016, 22:00
Posty: 7
Cześć Lechu
Ostatnio frekwencja jest spora. Można się nawet nie zmieścić z prototypem, więc chyba lepiej się nastawić na jeden tytuł i rozłożyć całą ofertę na kilka spotkań. Im bardziej rodzinne, czyli im mniej dziecinne, coś masz, tym więcej skorzystasz na uwagach, myślę, bo fakty są lepsze niż spekulacja, ale oczywiście Monsoon jest dobry na wszystko...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 06:43 

Dołączył(a): So, 05 lis 2016, 20:17
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Cześć!
Tak, masz absolutną rację, trzy, ba nawet dwa projekty na raz to stanowczo za dużo.
Nawet czasowo mógłby być z tym nie lada problem, a pośpiech nie jest wskazany.
Najprostsza z tych gier, niechże pójdzie na pierwszy ogień "Wojownicy z Piwnicy".
Mają pomimo 100% losowości dać złudzenie sprawczości, na tym mi w nich najbardziej zależy.
W głowach dzieci mają powstawać strategie, jak wykorzystać ukształtowanie terenu (bałagan w piwnicy),
zdobyte artefakty...

P.S.
Nawiązując do waszego dekalogu, jestem totalnym grzesznikiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 08:40 

Dołączył(a): Pn, 22 sie 2016, 16:53
Posty: 19
Jakoś nikt się nie wyrywa do raportowania, więc w dwóch słowach, co widziałem. Jak zwykle byłym od połowy i nie zobaczyłem wszystkiego, ale kątem oka dostrzegłem Srogą Dwuosobówkę Kolonialną przy sąsiednim stoliku oraz kolejną grę Michała (czy ty się aby nie zbliżasz do setki przyniesionych prototypów?). W Kąciku Krótkich Form tematem przewodnim były owady, którym poświęcono trzy tytuły: Zapylacze (podobno coraz lepsze), Jętki (przyniesione pierwszy raz, oby prototyp pożył dłużej niż bohaterki tytułowe) i Pasieka Wędrowna.
Najwyraźniej jednak przyniesiono za mało, bo już przed 21:00 nie było w co grać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 15:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 24 cze 2004, 22:14
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa
aniollech napisał(a):
Najprostsza z tych gier, niechże pójdzie na pierwszy ogień "Wojownicy z Piwnicy".
Mają pomimo 100% losowości dać złudzenie sprawczości, na tym mi w nich najbardziej zależy.
W głowach dzieci mają powstawać strategie, jak wykorzystać ukształtowanie terenu (bałagan w piwnicy), zdobyte artefakty...

Ale czemu ta gra jest całkowicie losowa? Po co tworzyć złudzenia? Ja wiem, że do pewnego wieku dzieci nie są zdolne do podejmowania racjonalnych decyzji – dlatego wykorzystuje się mechaniki, w których dzieci są po prostu lepsze od rodziców (memory) albo nie wymagają myślenia abstrakcyjnego (spostrzegawczość).

Możemy oczywiście przetestować, ale jakoś nie jestem fanem gier, których wynik mogę określić na początku rozgrywki rzucając 1k2 tudzież k6, gdzie 1–3 sukces, a 4–6 porażka… nawet dla dzieci.

_________________
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 15:58 

Dołączył(a): Pn, 22 sie 2016, 16:53
Posty: 19
stalker napisał(a):
aniollech napisał(a):
Najprostsza z tych gier, niechże pójdzie na pierwszy ogień "Wojownicy z Piwnicy".
Mają pomimo 100% losowości dać złudzenie sprawczości, na tym mi w nich najbardziej zależy.
W głowach dzieci mają powstawać strategie, jak wykorzystać ukształtowanie terenu (bałagan w piwnicy), zdobyte artefakty...

Ale czemu ta gra jest całkowicie losowa? Po co tworzyć złudzenia? Ja wiem, że do pewnego wieku dzieci nie są zdolne do podejmowania racjonalnych decyzji – dlatego wykorzystuje się mechaniki, w których dzieci są po prostu lepsze od rodziców (memory) albo nie wymagają myślenia abstrakcyjnego (spostrzegawczość).

Możemy oczywiście przetestować, ale jakoś nie jestem fanem gier, których wynik mogę określić na początku rozgrywki rzucając 1k2 tudzież k6, gdzie 1–3 sukces, a 4–6 porażka… nawet dla dzieci.


No poczekaj, niech chociaż przyniesie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 16:04 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 24 cze 2004, 22:14
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Grajkowski napisał(a):
Jakoś nikt się nie wyrywa do raportowania, więc w dwóch słowach, co widziałem. bo już przed 21:00 nie było w co grać.

To i ja dorzucę swoje 3 gr. Przed rozpoczęciem Srogiej… (SDK) grano w coś, co dla nieuzbrojonego oka wyglądało jak zestawianie liter w ciągi DŻGKD itd. Nie mam pojęcia, o co chodziło.

Grano też w przysłowia (?) oraz Space Hulk wersja Single Corridor, który jednak należy uznać za projekt do naprawy.

Zapylaki się może i poprawiają (grałem pierwszy raz), ale pomimo bycia grą działająca wymagają jeszcze dopracowania. Mam uczucie małej kontroli nad rozgrywką – losowość może być ale bywają w grze chwile, kiedy najlepsze nawet kombinowanie nie wygra z losem. Trochę też za dużo bałaganu. Pracowałby dalej bo jednak ma potencjał i były chwile, że główkowało mi się dobrze.

Wojtku, kedyś kończyliśmy przez dłuższy czas Ok 20–21, więc nie narzekaj, bo jednak grupa się umocniła i jest dużo więcej do grania.

Należy też w kronikach zapisać, że mieliśmy gościa z Poznania, oraz dawno nie widzianego uczestnika (niegdyś stałego bywalca), który skazał się jakiś czas temu na emigrację.

_________________
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 16:06 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 24 cze 2004, 22:14
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Grajkowski napisał(a):
No poczekaj, niech chociaż przyniesie :)

To już niech autor te trzy przyniesie :) nie będzie narzekania, że o 21 koniec grania :P

EDIT: Zresztą nie chodziło mi o zniechęcenie autora (chociaż moje marudzenie może być tak odbierane), ale o skłonienie go do wynurzeń „czemu tak?” w świetle jego doświadczeń – z własnych testów i z pracy z dziećmi. Może wie coś, czego my nie wiemy? :)

_________________
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!


Ostatnio edytowano Pt, 28 lip 2017, 16:16 przez stalker, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 16:16 

Dołączył(a): Pn, 22 sie 2016, 16:53
Posty: 19
stalker napisał(a):
Wojtek Grajkowski napisał(a):
Wojtku, kedyś kończyliśmy przez dłuższy czas Ok 20–21, więc nie narzekaj, bo jednak grupa się umocniła i jest dużo więcej do grania.


W żadnym razie nie narzekam! Oprócz Pasieki Wędrownej mam jeszcze dwie kolejne gry do testowania, więc następnym razem przed 22:00 Was nie wypuszczę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 16:17 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 24 cze 2004, 22:14
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa
Ja też coś przyniosę. Jak zdążę z prototypem.

_________________
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 02 sie 2017, 20:42 

Dołączył(a): So, 05 lis 2016, 20:17
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Dzięki za spotkanie!
Może nie było po mnie widać, ale cieszę się że przybyłem, już pewne sugestie/ uwagi zaczynają do mnie docierać... :)
Dzięki za konstruktywną krytykę. Będę wdzięczny, za jakiś czas, za powrót do zmodyfikowanych zasad Wojowników z Piwnicy.
Za tydzień przybędę z Haratanką! Dla odmiany jest to gra która"uczy" myślenia przyczynowo skutkowego, umiejętności organizacji pracy w zespole, zarządzania ryzykiem, a także dokonywania wieloczynnikowej ewaluacji swoich strategii.
http://www.potiwor.pl/p/haratanka.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 20:14 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 15 wrz 2011, 12:08
Posty: 715
Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj pojawiło się LDŻ, które, po ubraniu w temat i kolory, mocno zyskało. Padło kilka sensownych uwag, ale:
Spoiler:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 07:49 

Dołączył(a): So, 08 mar 2014, 13:19
Posty: 20
Dzięki za słowa pisane po i kilka pomysłów. Cały czas zastanawiam się jak uatrakcyjnić "atak" nie przez zwykłe +1VP.
w początkowym pomyśle na grę Atak miał być opcja przychamowania/cofniecia przeciwnika, ale nie strategią na wygrywanie, bez zbudowanego silniczna na to.
Niestety na za najblizsza srode nie zdaze przygotowac wszystkiego :/ nie wiem czy zdarze wrocic ale postaram sie zajechac, narazie w mojej glowie siedza zmiany:
*najtansze demony ida na oddzielny zakryty stos. Kupujesz kartę wybierając jedną z dwóch za: Czarny+Czerwony
*wywalam z postawowego decku kazdego gracza Niebieskie
*mysle nad ulepszeniem/wywazeniem Ataku :)

Jan Madejski napisał(a):
Wczoraj pojawiło się LDŻ, które, po ubraniu w temat i kolory, mocno zyskało. Padło kilka sensownych uwag, ale:
Spoiler:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 09:07 

Dołączył(a): So, 08 mar 2014, 13:19
Posty: 20
A wlasnie, ta gra, ktora mi przyszla na mysl przy Twoim wyscigu to bad piggies:

https://play.google.com/store/apps/deta ... dPiggiesHD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 09:14 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 24 cze 2004, 22:14
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa
Ale Wyścig nad kanałem ma chyba jeszcze lepszy klimacik ;)

_________________
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 12:40 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 15 wrz 2011, 12:08
Posty: 715
Lokalizacja: Warszawa
smok-kamil napisał(a):
*wywalam z postawowego decku kazdego gracza Niebieskie

Myślę, że warto, abyś umieścił w startowym decku 1 kartę NiebieskieNiebieskie. Gracze będą mieli ciekawą decyzję, czy trzymać tę kartę jako dżokera, czy użyć ją do zasilenia jakiejś karty na stole.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 11:56 

Dołączył(a): Śr, 22 mar 2017, 18:10
Posty: 7
Dungeon Forge w Warszawie 16 sierpnia
Gra będzie przywieziona z zamiarem testowana w Monsoon Group!
www.dungeonforge.pl


https://www.facebook.com/groups/2196812 ... 422072738/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 17 sie 2017, 16:27 

Dołączył(a): Pt, 20 maja 2016, 22:00
Posty: 7
Frekwencja dopisała. Stoliki były chyba cztery, z gier między innymi: Przysłowia, Antyczny handel, Wyścigi samochodowe (d. konne), Podróże all inclusive, Pouczająca gra z flagami i Budowanie turystycznego raju (kolejność chronologiczna według zobaczenia).

Oprócz tego wiele innych, kto wyliczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 218, 219, 220, 221, 222

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL