Strona 5 z 91

Re: Mare Nostrum

: 18 mar 2015, 13:11
autor: ozy
Tak jak pisałem, trudno mi porównać starą i nową edycję. Założeniem II ed. było poprawienie niedomagań I ed. tak by gra była tak miodna i zbalansowana jak I ed. z dodatkiem, tyle, że bez dodatku. Natomiast tu nie będzie rewolucji, tylko ewolucja, co akurat mnie nie martwi, a cieszy. :)

Re: Mare Nostrum

: 18 mar 2015, 13:13
autor: kaimada
Pożyjemy, zobaczymy.

Re: Mare Nostrum

: 18 mar 2015, 18:52
autor: schizofretka
To kto się założy, że dodatek będzie w stretchu jako add-on?


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.

Re: Mare Nostrum

: 19 mar 2015, 21:42
autor: zygfryd1983
Z tego co wyczytałem na bgg (jeden z użytkowników użył translatora do przetłumaczenia tekstu z francuskiego na asyncronie na angielski) to wprowadzono m.in. następujące modyfikacje:
- kości do bitew lądowych oznaczone są liczbą oczek 3,3,4,4,5,6 (zamiast standardowo od 1 do 6) co ma zmniejszyć losowość - teoretycznie jest bowiem możliwość wyrzucenia czterech jedynek; w tym przypadku jeśli będziemy mieć dwa legiony jesteśmy pewni że zniszczymy przynajmniej jedną wrogą jednostkę,
- kości do bitew morskich oznaczone są natomiast liczbami 2,2,3,3,4,5
- jeśli dobrze zrozumiałem fortece oprócz standardowych 6 pkt w walce, dodatkowo jednorazowo anihilują jedną wrogą jednostkę wkraczającą na teren prowincji (a więc nie taką, która pozostaje w prowincji np. w przypadku braku rozstrzygnięcia bitwy w poprzedniej turze) - czyli wyposażono je dodatkowo w 5 kolejnych pkt.
Bitwy oczywiście, tak jak do tej pory, rozstrzygają się przez wielokrotność 5-i.
Co można również zauważyć, zmieniona została nieco mapa, obszar gry został lekko "ścieśniony"

Re: Mare Nostrum

: 23 mar 2015, 08:06
autor: kaimada

Re: Mare Nostrum

: 24 mar 2015, 17:00
autor: staszek
A ja sobie wczoraj odświeżyłem starą wersję-baardzo przyjemnie się grało :)

Re: Mare Nostrum

: 21 maja 2015, 18:25
autor: WRS

Re: Mare Nostrum

: 21 maja 2015, 22:01
autor: sorfal
Znakomicie! Give it! :D

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 01:25
autor: Blacksad
Ja bym wolał foto, ale z komentarzem, a właściwie ze szczegółami.

Na BGG jest info że nowa wersja jednak dla 3-5 graczy - jak to w końcu będzie?

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 11:01
autor: ozy
Obrazek

Proszę, oto szczegóły: http://www.phalanxgames.pl/blog/portfol ... m-imperia/

Co do liczby graczy: 3 - 5. Wariant dla 2 osób do ufundowania w trakcie kampanii na KS, która rozpocznie się dziś o godz. 18:00. Serdecznie Was wszystkich zapraszamy do wsparcia w wydaniu polskiej wersji językowej tej legendarnej gry. :)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 11:20
autor: Piehoo
Dzisiaj?!
Panie Prezydencie jak dożyć do pierwszego...






Brać wypłatę ostatniego. ;)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 11:48
autor: karawanken
Czyli trzeba wesprzeć na KS aby mieć polską edycję? Czy będzie dostępna w normalnej sprzedaży.

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 11:51
autor: sorfal
Ale grafiki, a szczególnie napisy, przerażają - "Ceasar"! "Mare Adriaticum", ale "Rome". Ja wiem, że to pewnie ktoś poprawi, ale...

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 11:57
autor: Piehoo
karawanken pisze:Czyli trzeba wesprzeć na KS aby mieć polską edycję? Czy będzie dostępna w normalnej sprzedaży.
Info z FB: będzie można kupić normalnie, ale bez unikalnych "dodatków" z KS.

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 12:06
autor: ozy
sorfal pisze:Ale grafiki, a szczególnie napisy, przerażają - "Ceasar"! "Mare Adriaticum", ale "Rome". Ja wiem, że to pewnie ktoś poprawi, ale...
To są grafiki promocyjne, udostępnione przez francuskiego wydawcę. Bez obaw, wszystko zostanie ujednolicone w procesie produkcji. Może potrwać, ale będzie pro - mamy tu podobne priorytety jak Academy Games.
karawanken pisze:Czyli trzeba wesprzeć na KS aby mieć polską edycję? Czy będzie dostępna w normalnej sprzedaży.
Gra będzie w normalnej sprzedaży, natomiast plusy ze wsparcia polskiej edycji na KS są wielorakie:
- niższa cena przez pierwsze 72 godziny akcji (start dziś o 18:00, zatem obowiązuje do poniedziałku 18:00),
- gra będzie zawierała wszystkie Kickstarter exclusives, czyli komponenty dostępne tylko dla tych, którzy zdecydują się kupić grę poprzez Kickstartera.
- darmowa dostawa kurierem edycji polskiej w Polsce!

Ważna jest i inna sprawa - określenie jak wielu z Was będzie zainteresowane taką formą wspierania polskich edycji zagranicznych blockbusterów. ;) Jeśli wyniki będą satysfakcjonujące, możecie spodziewać się większej liczby polskich edycji gier ze stajni Academy Games i innych naszych partnerów zagranicznych.
Piehoo pisze:Dzisiaj?!
Panie Prezydencie jak dożyć do pierwszego... Brać wypłatę ostatniego. ;)
Coś było: wziąć kredyt i zmienić pracę? ;)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 13:21
autor: Neoptolemos
ozy pisze:Gra będzie w normalnej sprzedaży, natomiast plusy ze wsparcia polskiej edycji na KS są wielorakie:
- niższa cena przez pierwsze 72 godziny akcji (start dziś o 18:00, zatem obowiązuje do poniedziałku 18:00),
- gra będzie zawierała wszystkie Kickstarter exclusives, czyli komponenty dostępne tylko dla tych, którzy zdecydują się kupić grę poprzez Kickstartera.
- darmowa dostawa kurierem edycji polskiej w Polsce!
Czy niższa cena oznacza, że nieważne, czy dołączę do akcji dzisiaj o 18, czy w przeciągu 3 dni, koszt wyniesie tyle samo? Czy będą jakieś mega tanie early birdsy, a potem też tanie, ale już nie tak bardzo?

Nigdy nie wspierałem nic na KS, tylko na wspieram.to, gdzie zazwyczaj niższa kwota wsparcia jest limitowana i nie wiem, czy tak też będzie w tym wypadku. Czyli czy polować o tej 18, czy mogę jutro na spokojnie poczytać :)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 13:24
autor: ozy
Obniżka będzie obowiązywać do poniedziałku do godz. 18:00. Zatem decyzję można podjąć na spokojnie. :)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 13:33
autor: Neoptolemos
Fantastycznie! :)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 14:11
autor: karawanken
A może konkretnie ile to będzie kosztować czy mam czekać do 18:00 ;)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 14:41
autor: ozy
Celujemy w 249 SCD, na KS będzie nieco taniej. :)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 14:44
autor: Banan2
ozy pisze:Celujemy w 249 SCD, na KS będzie nieco taniej. :)
Sporo ....
Nie grałem w starą wersję. Warto w to wchodzić? Pytanie do tych, którzy w to grali.
Pozdrawiam

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 14:59
autor: ozy
Banan2 pisze:
ozy pisze:Celujemy w 249 SCD, na KS będzie nieco taniej. :)
Sporo ....
Nie grałem w starą wersję. Warto w to wchodzić? Pytanie do tych, którzy w to grali.
Pozdrawiam
Wydanie będzie bardzo bogate. Kto widział akcję Fief'a, ten wie o co chodzi. :)

A sama gra, no ja się nie będę wypowiadał, ale może są tu jeszcze jakieś dinozaury, które na MN zdobywały szlify, gdy jeszcze nie były dinozaurami. ;)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 15:17
autor: hamanu
Gralem a nawet zagrywalem sie w stara wersje.
Gralo sie fajnie, ale trzeba zauwazyc ze gra miala sporo błędów:
- Granie bez dodatku mijało się z celem
- Granie w mniej niż 6 osób wyrażnie naruszało balans gry
- Straszliwie upierdliwe i czasochłonne było zarządzanie kartami zasobów
- Brakowało balansu w kartach bohaterów/cudów (takiego Egiptu jak nabyl Helenę Trojańską nijak nie szło ruszyć)
- Niezbalansowane byly zdolności nacji

Brak balansu i straszliwie upierdliwie mikrozarządzanie to główne 2 wady tej gry. Dorzuć do tego nieczytelne i male żetony budowli. długi czas rozgrywki i jeszcze raz straszliwie upierdliwie zarzadzanie kartami zasobów, to gra (poza garstką pasjonatów, do których należę) według mnie była w zasadzie niegrywalna.

Jeżeli te wady zostana poprawione w nowej edycji to może to być bardzo bardzo dobra gra. Ja kupuje w ciemno.

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 15:34
autor: kwiatosz
Ja bardzo lubiłem grę w 5 osób, ale wymagała zmiany ze 2 zasad cudów wprowadzoną w dodatku (z dodatkiem w ogóle mi nie podeszła). Bardzo fajny mechanizm handlu w połączeniu z losowymi, ale nie przesadnie, bitwami i zupełnie różnym wymaganym podejściem do części nacji to jest to, co mnie przyciągało do tego tytułu. Niestety dla mnie zniszczyły go niekończące się dysputy o zasadach, bo na przykład handel można rozumieć na dwa sposoby, z marszem też coś tam było - no generalnie podczas turnieju była z godzinka gry i ze 3 godziny dyskusji o zasadach, od tamtej pory nie widzę, żebym do tego siadł bez zmiany instrukcji.

Jest to też jedyna gra, przy której rzuciłem stołem, co do dzisiaj bywa mi wypominane. Było to spowodowane kłótnią dotyczącą atakowania falami - ostatnią fortecę za szafą znalazłem 3 lata później, przy przeprowadzce :) Generalnie - bardzo pozytywnie ją wspominam i przy zmianie instrukcji może wrócić jako grywana :)

Re: Mare Nostrum

: 22 maja 2015, 15:34
autor: ozy
hamanu pisze:Jeżeli te wady zostana poprawione w nowej edycji to może to być bardzo bardzo dobra gra. Ja kupuje w ciemno.
kwiatosz pisze:Generalnie - bardzo pozytywnie ją wspominam i przy zmianie instrukcji może wrócić jako grywana :)
I tak się stało. Development nowej edycji przeprowadzali m.in. Bruno Cathala i Uwe Eickert. :)