Ghost Stories - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Ghost Stories

Post autor: coldsoul »

A czy jeśli gram w pojedynkę z 3 planszami neutralnymi, podczas gdy jedna z nich ma ducha dręczącego i wypada -1QI (obecnie plansza ma ich 0) mogę przerzucić odjęcie Qi na inną planszę neutralną? Czy tylko na siebie?
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3364
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 116 times
Been thanked: 131 times

Re: Ghost Stories

Post autor: maciejo »

coldsoul pisze:A czy jeśli gram w pojedynkę z 3 planszami neutralnymi, podczas gdy jedna z nich ma ducha dręczącego i wypada -1QI (obecnie plansza ma ich 0) mogę przerzucić odjęcie Qi na inną planszę neutralną? Czy tylko na siebie?
wtedy ty tracisz 1QI.nie ma możliwości przerzutu na innę neutralną planszę.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Ghost Stories

Post autor: coldsoul »

Hola. :) Zrodziło się kolejne pytanie.
Jeśli na planszy neutralnej stoi duch z dręczeniem, które to spowoduje na kości wynik z utratą znaczników tao, muszę wybrać, który z graczy je traci? (plansza posiada jeszcze QI). Jeśli mam to zrzucić na innego gracza, mogę wybrać takiego bez znaczników tao? A może nic się nie dzieje?

A może taka sytuacja ma miejsce tylko w wypadku utraty wszystkich znaczników QI przez planszę neutralną? Czyli jeśli plansza ich nie ma wybieram na którego gracza zrzucić tą utratę i tu wybieram np. takiego bez znaczników :) ?
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3364
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 116 times
Been thanked: 131 times

Re: Ghost Stories

Post autor: maciejo »

coldsoul pisze:Hola. :) Zrodziło się kolejne pytanie.
Jeśli na planszy neutralnej stoi duch z dręczeniem, które to spowoduje na kości wynik z utratą znaczników tao, muszę wybrać, który z graczy je traci? (plansza posiada jeszcze QI). Jeśli mam to zrzucić na innego gracza, mogę wybrać takiego bez znaczników tao? A może nic się nie dzieje?

A może taka sytuacja ma miejsce tylko w wypadku utraty wszystkich znaczników QI przez planszę neutralną? Czyli jeśli plansza ich nie ma wybieram na którego gracza zrzucić tą utratę i tu wybieram np. takiego bez znaczników :) ?
Moim zdaniem nic się nie dzieje ponieważ neutralna plansza nie może posiadać znaczników Tao,i nie jest to ważne czy jest tylko neutralna czy też jest już nawiedzona :twisted:

:wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Ghost Stories

Post autor: coldsoul »

Podziękował maciejo ;)
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 23 times

Pomoc z Ghost Stories

Post autor: nanautzin »

Witam

Zakupiłem właśnie podstawową wersję Ghost Stories. Po przeczytaniu instrukcji niestety dalej niewiele wiem, gram strasznie na wyczucie i prawdopodobnie źle. Czy byłby może ktoś tak dobry i potłumaczył mi co i jak na skype/teamspeak lub innym komunikatorze głosowym? Myślę, że wystarczy 15-20 min, żebym załapał. Głównie mam tu na myśli tłumaczenie startu samej rozgrywki i przebiegu faz.

Pozdrawiam
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Ghost Stories

Post autor: coldsoul »

Mogę potłumaczyć :)
napisz PW, to się jakoś dogadamy ;)
Jakbyś znał zasady Puerto Rico, chętnie przyjmę pomoc również ;)
Awatar użytkownika
charlie
Posty: 1000
Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 59 times
Been thanked: 53 times

Re: Ghost Stories

Post autor: charlie »

Witam. Gram w Ghost Stories od jakiegoś czasu i mam kilka wątpliwości odnośnie zasad. Przeczytałem cały wątek, sporo się wyjaśniło, ale zostało też kilka rzeczy:

1a. Rozumiem, że jeśli duch dociera do ostatniego kamienia, nawiedza pierwszy żeton (odwraca się żeton stroną bez wieśniaka), a jeżeli się go wyegzorcyzmuje, nawiedzony żeton wioski pozostaje odwrócony i trzeba skorzystać z pomocy Ołtarza Taoistycznego, aby anulować nawiedzenie (odwrócić żeton na stronę z wieśniakiem)?
1b. Co jeśli nawiedzonym żetonem jest właśnie Ołtarz? Nie pamiętam, żeby był inny sposób na anulowanie nawiedzania, a więc jeżeli kolejne żetony zostaną odwrócone, to już bezpowrotnie czy tak?

2. Dotyczy jednego z symboli zdolności duchów zaraz po wprowadzeniu ich do gry (lewy kamień). Szara karta, na niej symbol nawiedzania i czerwona strzałka wskazująca do góry. Instrukcja rzecze tak: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na ikonie nawiedzania na planszy, na przeciwko karty ducha. Reszta cyklu nawiedzana przebiega normalnie". A więc stawiam takiego ducha na kamieniu nawiedzania (czyli kamień z duchem i domkiem, bezpośrednio przed żetonem wioski). Pytanie jest być może głupie, ale: czy to jest równoznaczne z nawiedzeniem pierwszego żetonu i odwraca się go od razu? Czy może nawiedza on żeton w następnej turze gracza, na którego planszy ów duch jest?

BTW instrukcja jest koszmarna.
Widzę, że nie tylko ja miałem najwięcej wątpliwości w przypadkach gry solo, 2- lub 3-osobowej. Czasami rozwiązuję sprawę dość inwazyjnie :) . Otóż jeśli gram sam, gram po prostu czterema taoistami (analogicznie jak w przypadku gry w 4 osoby), jeśli gramy w dwójkę, każdy z nas ma dwóch Taoistów. W trzech szczęśliwie jeszcze nigdy nie grałem :) Dzięki temu nie mam problemów z funkcjami neutralnych plansz, żetonów mocy, nawiedzonymi planszami, a sama przyjemność rozgrywki jest wg mnie taka sama. Polecam.
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Edwardo »

ad1a i b) nawet po wyegzorcyzmowaniu ducha nawiedzona lokacja nadal pozostaje nawiedzona. Oprócz Ołtarza, "uzdrowić" lokację można również znacznikami jing-jang. Więc jeżeli odwrócony jest ołtarz, to jeszcze te znaczniki nam pozostają.
ad2) normalnie jest tak, że duch nawiedzający wędruje po pojawieniu się na kartę, potem w następnej rundzie na pierwszy kamień przed kartą a w kolejnej na drugi kamień i tym samym nawiedza lokację i wraca na kartę. W przypadku tych duchów nawiedzających ze strzałką umieszcza się je od razu na pierwszym kamieniu (a nie na karcie), w związku z czym dopiero w kolejnej rundzie przesuwa się je na drugi kamień i wtedy nawiedzają lokację.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Ghost Stories

Post autor: donmakaron »

charlie pisze:jeśli gram sam, gram po prostu czterema taoistami (analogicznie jak w przypadku gry w 4 osoby), jeśli gramy w dwójkę, każdy z nas ma dwóch Taoistów. W trzech szczęśliwie jeszcze nigdy nie grałem :) Dzięki temu nie mam problemów z funkcjami neutralnych plansz, żetonów mocy, nawiedzonymi planszami, a sama przyjemność rozgrywki jest wg mnie taka sama. Polecam.
Gra z neutralnymi planszami brakujących graczy jest po prostu trochę inna (czy trudniejsza - nie wiem). Polecam pograć i tak i tak, żeby zmierzyć się z innymi problemami ;)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3364
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 116 times
Been thanked: 131 times

Re: Ghost Stories

Post autor: maciejo »

Edwardo pisze:ad1a i b) nawet po wyegzorcyzmowaniu ducha nawiedzona lokacja nadal pozostaje nawiedzona. Oprócz Ołtarza, "uzdrowić" lokację można również znacznikami jing-jang. Więc jeżeli odwrócony jest ołtarz, to jeszcze te znaczniki nam pozostają.
ad2) normalnie jest tak, że duch nawiedzający wędruje po pojawieniu się na kartę, potem w następnej rundzie na pierwszy kamień przed kartą a w kolejnej na drugi kamień i tym samym nawiedza lokację i wraca na kartę. W przypadku tych duchów nawiedzających ze strzałką umieszcza się je od razu na pierwszym kamieniu (a nie na karcie), w związku z czym dopiero w kolejnej rundzie przesuwa się je na drugi kamień i wtedy nawiedzają lokację.
1.Dokładnie tak jak napisałeś :D
2.Tak jest :D Tylko i wyłącznie ikonka Ducha stojącego nad chatką powoduje natychmiastowe nawiedzenie :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
charlie
Posty: 1000
Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 59 times
Been thanked: 53 times

Re: Ghost Stories

Post autor: charlie »

donmakaron pisze: Gra z neutralnymi planszami brakujących graczy jest po prostu trochę inna (czy trudniejsza - nie wiem). Polecam pograć i tak i tak, żeby zmierzyć się z innymi problemami ;)
Czasami gramy jak należy, ale zazwyczaj natrafiam na sytuację sporną, i kolejno: szukam w instrukcji - nie ma, szukam na forum i tam znajduję, ale tracę przy tym pół godziny :)

Wątpliwości rozwiane, zapomniałem o tej funkcji Jin-Jang, nawet instrukcja to podaje, my bad. Dzięki
Awatar użytkownika
Nagmar
Posty: 51
Rejestracja: 24 paź 2010, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ghost Stories

Post autor: Nagmar »

Hej, jestem po pierwszej partii w White Moon.
Mam pytanie odnośnie różnicy między polską a angielską wersją instrukcji.

Chodzi o artefakt:

PL
Tarcza Świętego Wiatru
W swej fazie Jang właściciel Tarczy Świętego Wiatru może
przemieścić ducha z planszy innej niż własna na dowolne
wolne pole na własnej planszy. Jeśli 3 pola na jego planszy
są zajęte, nie można użyć Tarczy Świętego Wiatru. Artefakt
ten nie działa na inkarnacje Wu-Fenga.


ANG

Shield of Time
When during his turn the holder of the Shield of Time draw
a ghost of his board color (the power tokens don’t work for
this artifact), the ghost is pushed back to the end of the deck
and the player draw a new one. It may works several times
in a turn. This artifact does not work on the incarnations of
Wu-Feng.


Artefakt zupełnie różni się działaniem i nazwą. Symbole na odwrocie tarczy sugerują że odnoszą się do angielskiej wersji.
Nie wierze że jest to błąd w tłumaczeniu bo różnica jest zbyt duża. Więc moje pytanie: O co tutaj chodzi? :D
Shield of Time wydaje się zbyt mocny jako nagroda 2 osobowej rodziny, ponieważ nie dość że przyspieszasz przyjście Wu-Fenga to też dajesz sobie więcej czasu na jego pokonanie. Dodam że we francuskiej wersji jest odpowiednik polskiej Tarczy Świętego Wiatru.

I jeszcze jedna różnica w tłumaczeniu, co wydaje mi się na 99,99% błędem polskiej wersji. Zasady Szpon Zemsty w wersji PL mówią o tym że można ich użyć raz na grę("W ten sposób można zdobyć tylko jeden znacznik Tao w trakcie gry.") podczas gdy w wersji angielskiej jest mowa o tym że artefaktu można użyć raz na turę("Only one Tao token per game turn can be gained this way."). Gdyby był raz na grę nie byłby wart zachodu.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3364
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 116 times
Been thanked: 131 times

Re: Ghost Stories

Post autor: maciejo »

Nagmar pisze:Hej, jestem po pierwszej partii w White Moon.
Mam pytanie odnośnie różnicy między polską a angielską wersją instrukcji.

Chodzi o artefakt:

PL
Tarcza Świętego Wiatru
W swej fazie Jang właściciel Tarczy Świętego Wiatru może
przemieścić ducha z planszy innej niż własna na dowolne
wolne pole na własnej planszy. Jeśli 3 pola na jego planszy
są zajęte, nie można użyć Tarczy Świętego Wiatru. Artefakt
ten nie działa na inkarnacje Wu-Fenga.


ANG

Shield of Time
When during his turn the holder of the Shield of Time draw
a ghost of his board color (the power tokens don’t work for
this artifact), the ghost is pushed back to the end of the deck
and the player draw a new one. It may works several times
in a turn. This artifact does not work on the incarnations of
Wu-Feng.


Artefakt zupełnie różni się działaniem i nazwą. Symbole na odwrocie tarczy sugerują że odnoszą się do angielskiej wersji.
Nie wierze że jest to błąd w tłumaczeniu bo różnica jest zbyt duża. Więc moje pytanie: O co tutaj chodzi? :D
Shield of Time wydaje się zbyt mocny jako nagroda 2 osobowej rodziny, ponieważ nie dość że przyspieszasz przyjście Wu-Fenga to też dajesz sobie więcej czasu na jego pokonanie. Dodam że we francuskiej wersji jest odpowiednik polskiej Tarczy Świętego Wiatru.

I jeszcze jedna różnica w tłumaczeniu, co wydaje mi się na 99,99% błędem polskiej wersji. Zasady Szpon Zemsty w wersji PL mówią o tym że można ich użyć raz na grę("W ten sposób można zdobyć tylko jeden znacznik Tao w trakcie gry.") podczas gdy w wersji angielskiej jest mowa o tym że artefaktu można użyć raz na turę("Only one Tao token per game turn can be gained this way."). Gdyby był raz na grę nie byłby wart zachodu.
Tarcza Świętego Wiatru
Masz rację.Teraz dopiero to zauważyłem.
Mogę tylko dodać,że opis po niemiecku jest też inny niż po polsku a nazwa "Zeitschild" znaczy to samo co po angielsku.
Nie mam pojęcia z czego może to wynikać i nie podoba mi się to :twisted:

Szpon Zemsty
Oczywiście powinno być raz na turę a nie raz podczas gry.

Poczekamy na reakcję ze strony wydawcy czyli Rebela
:wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Nagmar
Posty: 51
Rejestracja: 24 paź 2010, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ghost Stories

Post autor: Nagmar »

Podtrzymuje powyższe pytanie odnośnie różnicy między polską a angielską wersją.
Gram jak na razie według polskiej zasady, ale jest to nieco niekomfortowe, gdy trzeba powiedzieć graczom:
"Tym razem gramy według polskiej"
Lubie gdy wszystko jest klarowne, a nie muszę interpretować na własny sposób to co dostałem w pudle(dostałem obie instrukcje).

P.S: Dzięki maciejo za dodatkowy wątek, mam nadzieje że uda się to wyjaśnić. :wink: Jeśli nie to napiszę w wolnej chwili maila do Repos i Rebela, może oni będą w stanie wskazać o co tutaj chodzi.

Mam kolejne pytanie odnośnie White Moon:
W regułach, jest opisane że jeśli rodzina Wu umrze to "dokładamy nową inkarnację do talii według zasad w instrukcji". Co jeśli inkarnacja(ostatnia) jest już w grze, albo brakuje do niej mniej niż 10 kart? Dokładacie ją jako następnego ducha, czy bierzecie 10 kart które odrzuciliście przed grą, i dodajecie do talii tak jakbyście grali na wyższym poziomie trudności?
Mieliśmy partię gdy już wyciągneliśmy wu-fenga, mogliśmy go zabić(mieliśmy wygodną sytuację) ale przez nasz błąd zginął członek rodziny Wu. Dodaliśmy więc do talii na wierzch inkarnacje, i przykryliśmy ją 10 kartami odrzuconymi przed grą. Czy tak powinno się grać?
Awatar użytkownika
marcia666
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2012, 20:03
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: marcia666 »

Zadałam pytania w nieodpowiednim dziale więc pozwolę się sobie zacytować 
marcia666 pisze:
a pytanie które mnie tu zagnało brzmi - (gram sama) wypędziłam ducha z planszy neutralnej a nagrodą są 2 znaczniki Tao - biore je sobie czy (niewiadomo po co) kładę na planszy neutralnej? wydaje mi sie, że jak jestem jedynym graczem to biore je dla siebie, ale może to by było za proste rozwiązanie...
marcia666 pisze:
i jeszcze jedna sprawa - kiedy moce planszy nalezy uznać za zablokowane? bo zrozumiałam że w przypadku plansz neutralnych dopiero jak są 3 duchy i ani jednego Qi... a w przypadku mojej planszy? i czy te moce plansz neutralnych mozna odblokowac skoro nie odzyskuja one Qi?
z góry dziękuję :)
Królik
Posty: 376
Rejestracja: 17 sie 2008, 13:16
Lokalizacja: Bemowo
Been thanked: 1 time

Re: Ghost Stories

Post autor: Królik »

Znaczniki tao bierzesz dla siebie, istnieją duchy które blokują moce planszy i jeśli taki duch jest w grze to tracisz swoją moc.
Awatar użytkownika
marcia666
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2012, 20:03
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: marcia666 »

dzięki
a co z blokowaniem plansz neutralnych (nie duchami a brakiem Qi) czy to idzie odblokować mimo, że nie odzyskują Qi? Czy po prostu juz do końca gry trzeba sie obyć bez zablokowanej mocy?
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Ghost Stories

Post autor: hadrian »

Jak plansza neutralna traci wszystkie Qi to już nie możesz użyć jej mocy do końca gry, ale też nie rzucasz za tę planszę kością przekleństwa (kiedy jakiś duch z taką mocą na niej się znajduje).
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
marcia666
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2012, 20:03
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: marcia666 »

hadrian pisze:Jak plansza neutralna traci wszystkie Qi to już nie możesz użyć jej mocy do końca gry,
dziękuję, właśnie tej informacji potrzebowałam :)
Awatar użytkownika
marcia666
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2012, 20:03
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: marcia666 »

hadrian pisze:ale też nie rzucasz za tę planszę kością przekleństwa (kiedy jakiś duch z taką mocą na niej się znajduje).
chyba to jednak nie jest tak - w instrukcji jest napisane:
"Nawiedzona Plansza - jesli Taoista umrze lub neutralna plansza straci wszystkie Qi, plansza staje się nawiedzona ORAZ neutralna. Moc nawiedzonej planszy jest nieaktywna (połóż znacznik Nieaktywnej Mocy na kamieniu mocy tej planszy). Jakakolwiek utrata punktów Qi (np. zapełniona plansza lub duch ze zdolnością Dręczenie spada na innego gracza (moc zielonego taoisty nie działa jeżeli następuje to na skutek rzutu kością)."
z tego wynika, że kość przekleństwa działa na tej planszy i się jak najbardziej jej używa jeśli jest na niej taki duch
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Ghost Stories

Post autor: hadrian »

marcia666 pisze:
hadrian pisze:ale też nie rzucasz za tę planszę kością przekleństwa (kiedy jakiś duch z taką mocą na niej się znajduje).
chyba to jednak nie jest tak - w instrukcji jest napisane:
"Nawiedzona Plansza - jesli Taoista umrze lub neutralna plansza straci wszystkie Qi, plansza staje się nawiedzona ORAZ neutralna. Moc nawiedzonej planszy jest nieaktywna (połóż znacznik Nieaktywnej Mocy na kamieniu mocy tej planszy). Jakakolwiek utrata punktów Qi (np. zapełniona plansza lub duch ze zdolnością Dręczenie spada na innego gracza (moc zielonego taoisty nie działa jeżeli następuje to na skutek rzutu kością)."
z tego wynika, że kość przekleństwa działa na tej planszy i się jak najbardziej jej używa jeśli jest na niej taki duch
Okazuje się, że źle grałem ^^' Dziękuję za przytoczenie tego fragmentu instrukcji :)
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
marcia666
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2012, 20:03
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: marcia666 »

:D:D cieszę się, że wreszcie i jak mogłam byc pomocna :)

w każdym razie w solowej rozgrywce postanowiłam po raz pierwszy spróbować zielonym Taoistą z "Siłą Góry" i nie jestem pewna czy dobrze rozumiem "nie rzucanie" kością klątwy - w fazie Jin "zagrywają" duchy i wtedy czarna kość jest w użyciu jeśli mam ducha z Dręczeniem, natomiast w fazie Jang kiedy zagrywam ja, kości klątwy nie stosuję np. kiedy wypędzam ducha z klątwą jako "nagrodą" za wypędzenie to po prostu odkładam go na bok bez "czarnego rzutu".

bardzo proszę o podpowiedź :)
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Ghost Stories

Post autor: hadrian »

Zmusiłaś mnie do otworzenia zasad ;p
"Obecność ducha(ów) ze zdolnością Dręczenie
Jeżeli na planszy aktywnego gracza znajdują się duchy ze zdolnością Dręczenie, musi on rzucić kością Klątwy..."

"Siła Góry
...Ponadto nigdy nie rzuca kością Klątwy.:
Tak więc w fazie Jin, to nie duch rzuca kością tylko gracz, a skoro Siła Góry mówi że nigdy nie rzuca, to w fazie Jin też nie ;)
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
marcia666
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2012, 20:03
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: marcia666 »

dzięki
tu jest mowa o planszy aktywnego gracza, ale czy na planszach neutralnych jest tak samo... a może jednak na planszach neutralnych właśnie kość klątwy jest aktywna? a tylko na mojej nie?
ten fragment nie daje mi spokoju - bo widać, że jest opcja żeby mając zielonego być ukaranym klątwą
marcia666 pisze: "Nawiedzona Plansza - jesli Taoista umrze lub neutralna plansza straci wszystkie Qi, plansza staje się nawiedzona ORAZ neutralna. Moc nawiedzonej planszy jest nieaktywna (połóż znacznik Nieaktywnej Mocy na kamieniu mocy tej planszy). Jakakolwiek utrata punktów Qi (np. zapełniona plansza lub duch ze zdolnością Dręczenie) spada na innego gracza (moc zielonego taoisty nie działa jeżeli następuje to na skutek rzutu kością)."
ODPOWIEDZ