Ghost Stories - pytania i wątpliwości
Re: Ghost Stories
A czy jeśli gram w pojedynkę z 3 planszami neutralnymi, podczas gdy jedna z nich ma ducha dręczącego i wypada -1QI (obecnie plansza ma ich 0) mogę przerzucić odjęcie Qi na inną planszę neutralną? Czy tylko na siebie?
- maciejo
- Posty: 3364
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 131 times
Re: Ghost Stories
wtedy ty tracisz 1QI.nie ma możliwości przerzutu na innę neutralną planszę.coldsoul pisze:A czy jeśli gram w pojedynkę z 3 planszami neutralnymi, podczas gdy jedna z nich ma ducha dręczącego i wypada -1QI (obecnie plansza ma ich 0) mogę przerzucić odjęcie Qi na inną planszę neutralną? Czy tylko na siebie?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Ghost Stories
Hola. Zrodziło się kolejne pytanie.
Jeśli na planszy neutralnej stoi duch z dręczeniem, które to spowoduje na kości wynik z utratą znaczników tao, muszę wybrać, który z graczy je traci? (plansza posiada jeszcze QI). Jeśli mam to zrzucić na innego gracza, mogę wybrać takiego bez znaczników tao? A może nic się nie dzieje?
A może taka sytuacja ma miejsce tylko w wypadku utraty wszystkich znaczników QI przez planszę neutralną? Czyli jeśli plansza ich nie ma wybieram na którego gracza zrzucić tą utratę i tu wybieram np. takiego bez znaczników ?
Jeśli na planszy neutralnej stoi duch z dręczeniem, które to spowoduje na kości wynik z utratą znaczników tao, muszę wybrać, który z graczy je traci? (plansza posiada jeszcze QI). Jeśli mam to zrzucić na innego gracza, mogę wybrać takiego bez znaczników tao? A może nic się nie dzieje?
A może taka sytuacja ma miejsce tylko w wypadku utraty wszystkich znaczników QI przez planszę neutralną? Czyli jeśli plansza ich nie ma wybieram na którego gracza zrzucić tą utratę i tu wybieram np. takiego bez znaczników ?
- maciejo
- Posty: 3364
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 131 times
Re: Ghost Stories
Moim zdaniem nic się nie dzieje ponieważ neutralna plansza nie może posiadać znaczników Tao,i nie jest to ważne czy jest tylko neutralna czy też jest już nawiedzonacoldsoul pisze:Hola. Zrodziło się kolejne pytanie.
Jeśli na planszy neutralnej stoi duch z dręczeniem, które to spowoduje na kości wynik z utratą znaczników tao, muszę wybrać, który z graczy je traci? (plansza posiada jeszcze QI). Jeśli mam to zrzucić na innego gracza, mogę wybrać takiego bez znaczników tao? A może nic się nie dzieje?
A może taka sytuacja ma miejsce tylko w wypadku utraty wszystkich znaczników QI przez planszę neutralną? Czyli jeśli plansza ich nie ma wybieram na którego gracza zrzucić tą utratę i tu wybieram np. takiego bez znaczników ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 23 times
Pomoc z Ghost Stories
Witam
Zakupiłem właśnie podstawową wersję Ghost Stories. Po przeczytaniu instrukcji niestety dalej niewiele wiem, gram strasznie na wyczucie i prawdopodobnie źle. Czy byłby może ktoś tak dobry i potłumaczył mi co i jak na skype/teamspeak lub innym komunikatorze głosowym? Myślę, że wystarczy 15-20 min, żebym załapał. Głównie mam tu na myśli tłumaczenie startu samej rozgrywki i przebiegu faz.
Pozdrawiam
Zakupiłem właśnie podstawową wersję Ghost Stories. Po przeczytaniu instrukcji niestety dalej niewiele wiem, gram strasznie na wyczucie i prawdopodobnie źle. Czy byłby może ktoś tak dobry i potłumaczył mi co i jak na skype/teamspeak lub innym komunikatorze głosowym? Myślę, że wystarczy 15-20 min, żebym załapał. Głównie mam tu na myśli tłumaczenie startu samej rozgrywki i przebiegu faz.
Pozdrawiam
Re: Ghost Stories
Mogę potłumaczyć
napisz PW, to się jakoś dogadamy
Jakbyś znał zasady Puerto Rico, chętnie przyjmę pomoc również
napisz PW, to się jakoś dogadamy
Jakbyś znał zasady Puerto Rico, chętnie przyjmę pomoc również
- charlie
- Posty: 1000
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 53 times
Re: Ghost Stories
Witam. Gram w Ghost Stories od jakiegoś czasu i mam kilka wątpliwości odnośnie zasad. Przeczytałem cały wątek, sporo się wyjaśniło, ale zostało też kilka rzeczy:
1a. Rozumiem, że jeśli duch dociera do ostatniego kamienia, nawiedza pierwszy żeton (odwraca się żeton stroną bez wieśniaka), a jeżeli się go wyegzorcyzmuje, nawiedzony żeton wioski pozostaje odwrócony i trzeba skorzystać z pomocy Ołtarza Taoistycznego, aby anulować nawiedzenie (odwrócić żeton na stronę z wieśniakiem)?
1b. Co jeśli nawiedzonym żetonem jest właśnie Ołtarz? Nie pamiętam, żeby był inny sposób na anulowanie nawiedzania, a więc jeżeli kolejne żetony zostaną odwrócone, to już bezpowrotnie czy tak?
2. Dotyczy jednego z symboli zdolności duchów zaraz po wprowadzeniu ich do gry (lewy kamień). Szara karta, na niej symbol nawiedzania i czerwona strzałka wskazująca do góry. Instrukcja rzecze tak: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na ikonie nawiedzania na planszy, na przeciwko karty ducha. Reszta cyklu nawiedzana przebiega normalnie". A więc stawiam takiego ducha na kamieniu nawiedzania (czyli kamień z duchem i domkiem, bezpośrednio przed żetonem wioski). Pytanie jest być może głupie, ale: czy to jest równoznaczne z nawiedzeniem pierwszego żetonu i odwraca się go od razu? Czy może nawiedza on żeton w następnej turze gracza, na którego planszy ów duch jest?
BTW instrukcja jest koszmarna.
Widzę, że nie tylko ja miałem najwięcej wątpliwości w przypadkach gry solo, 2- lub 3-osobowej. Czasami rozwiązuję sprawę dość inwazyjnie . Otóż jeśli gram sam, gram po prostu czterema taoistami (analogicznie jak w przypadku gry w 4 osoby), jeśli gramy w dwójkę, każdy z nas ma dwóch Taoistów. W trzech szczęśliwie jeszcze nigdy nie grałem Dzięki temu nie mam problemów z funkcjami neutralnych plansz, żetonów mocy, nawiedzonymi planszami, a sama przyjemność rozgrywki jest wg mnie taka sama. Polecam.
1a. Rozumiem, że jeśli duch dociera do ostatniego kamienia, nawiedza pierwszy żeton (odwraca się żeton stroną bez wieśniaka), a jeżeli się go wyegzorcyzmuje, nawiedzony żeton wioski pozostaje odwrócony i trzeba skorzystać z pomocy Ołtarza Taoistycznego, aby anulować nawiedzenie (odwrócić żeton na stronę z wieśniakiem)?
1b. Co jeśli nawiedzonym żetonem jest właśnie Ołtarz? Nie pamiętam, żeby był inny sposób na anulowanie nawiedzania, a więc jeżeli kolejne żetony zostaną odwrócone, to już bezpowrotnie czy tak?
2. Dotyczy jednego z symboli zdolności duchów zaraz po wprowadzeniu ich do gry (lewy kamień). Szara karta, na niej symbol nawiedzania i czerwona strzałka wskazująca do góry. Instrukcja rzecze tak: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na ikonie nawiedzania na planszy, na przeciwko karty ducha. Reszta cyklu nawiedzana przebiega normalnie". A więc stawiam takiego ducha na kamieniu nawiedzania (czyli kamień z duchem i domkiem, bezpośrednio przed żetonem wioski). Pytanie jest być może głupie, ale: czy to jest równoznaczne z nawiedzeniem pierwszego żetonu i odwraca się go od razu? Czy może nawiedza on żeton w następnej turze gracza, na którego planszy ów duch jest?
BTW instrukcja jest koszmarna.
Widzę, że nie tylko ja miałem najwięcej wątpliwości w przypadkach gry solo, 2- lub 3-osobowej. Czasami rozwiązuję sprawę dość inwazyjnie . Otóż jeśli gram sam, gram po prostu czterema taoistami (analogicznie jak w przypadku gry w 4 osoby), jeśli gramy w dwójkę, każdy z nas ma dwóch Taoistów. W trzech szczęśliwie jeszcze nigdy nie grałem Dzięki temu nie mam problemów z funkcjami neutralnych plansz, żetonów mocy, nawiedzonymi planszami, a sama przyjemność rozgrywki jest wg mnie taka sama. Polecam.
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Ghost Stories
ad1a i b) nawet po wyegzorcyzmowaniu ducha nawiedzona lokacja nadal pozostaje nawiedzona. Oprócz Ołtarza, "uzdrowić" lokację można również znacznikami jing-jang. Więc jeżeli odwrócony jest ołtarz, to jeszcze te znaczniki nam pozostają.
ad2) normalnie jest tak, że duch nawiedzający wędruje po pojawieniu się na kartę, potem w następnej rundzie na pierwszy kamień przed kartą a w kolejnej na drugi kamień i tym samym nawiedza lokację i wraca na kartę. W przypadku tych duchów nawiedzających ze strzałką umieszcza się je od razu na pierwszym kamieniu (a nie na karcie), w związku z czym dopiero w kolejnej rundzie przesuwa się je na drugi kamień i wtedy nawiedzają lokację.
ad2) normalnie jest tak, że duch nawiedzający wędruje po pojawieniu się na kartę, potem w następnej rundzie na pierwszy kamień przed kartą a w kolejnej na drugi kamień i tym samym nawiedza lokację i wraca na kartę. W przypadku tych duchów nawiedzających ze strzałką umieszcza się je od razu na pierwszym kamieniu (a nie na karcie), w związku z czym dopiero w kolejnej rundzie przesuwa się je na drugi kamień i wtedy nawiedzają lokację.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Ghost Stories
Gra z neutralnymi planszami brakujących graczy jest po prostu trochę inna (czy trudniejsza - nie wiem). Polecam pograć i tak i tak, żeby zmierzyć się z innymi problemamicharlie pisze:jeśli gram sam, gram po prostu czterema taoistami (analogicznie jak w przypadku gry w 4 osoby), jeśli gramy w dwójkę, każdy z nas ma dwóch Taoistów. W trzech szczęśliwie jeszcze nigdy nie grałem Dzięki temu nie mam problemów z funkcjami neutralnych plansz, żetonów mocy, nawiedzonymi planszami, a sama przyjemność rozgrywki jest wg mnie taka sama. Polecam.
- maciejo
- Posty: 3364
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 131 times
Re: Ghost Stories
1.Dokładnie tak jak napisałeśEdwardo pisze:ad1a i b) nawet po wyegzorcyzmowaniu ducha nawiedzona lokacja nadal pozostaje nawiedzona. Oprócz Ołtarza, "uzdrowić" lokację można również znacznikami jing-jang. Więc jeżeli odwrócony jest ołtarz, to jeszcze te znaczniki nam pozostają.
ad2) normalnie jest tak, że duch nawiedzający wędruje po pojawieniu się na kartę, potem w następnej rundzie na pierwszy kamień przed kartą a w kolejnej na drugi kamień i tym samym nawiedza lokację i wraca na kartę. W przypadku tych duchów nawiedzających ze strzałką umieszcza się je od razu na pierwszym kamieniu (a nie na karcie), w związku z czym dopiero w kolejnej rundzie przesuwa się je na drugi kamień i wtedy nawiedzają lokację.
2.Tak jest Tylko i wyłącznie ikonka Ducha stojącego nad chatką powoduje natychmiastowe nawiedzenie
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- charlie
- Posty: 1000
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 53 times
Re: Ghost Stories
Czasami gramy jak należy, ale zazwyczaj natrafiam na sytuację sporną, i kolejno: szukam w instrukcji - nie ma, szukam na forum i tam znajduję, ale tracę przy tym pół godzinydonmakaron pisze: Gra z neutralnymi planszami brakujących graczy jest po prostu trochę inna (czy trudniejsza - nie wiem). Polecam pograć i tak i tak, żeby zmierzyć się z innymi problemami
Wątpliwości rozwiane, zapomniałem o tej funkcji Jin-Jang, nawet instrukcja to podaje, my bad. Dzięki
Re: Ghost Stories
Hej, jestem po pierwszej partii w White Moon.
Mam pytanie odnośnie różnicy między polską a angielską wersją instrukcji.
Chodzi o artefakt:
PL
Tarcza Świętego Wiatru
W swej fazie Jang właściciel Tarczy Świętego Wiatru może
przemieścić ducha z planszy innej niż własna na dowolne
wolne pole na własnej planszy. Jeśli 3 pola na jego planszy
są zajęte, nie można użyć Tarczy Świętego Wiatru. Artefakt
ten nie działa na inkarnacje Wu-Fenga.
ANG
Shield of Time
When during his turn the holder of the Shield of Time draw
a ghost of his board color (the power tokens don’t work for
this artifact), the ghost is pushed back to the end of the deck
and the player draw a new one. It may works several times
in a turn. This artifact does not work on the incarnations of
Wu-Feng.
Artefakt zupełnie różni się działaniem i nazwą. Symbole na odwrocie tarczy sugerują że odnoszą się do angielskiej wersji.
Nie wierze że jest to błąd w tłumaczeniu bo różnica jest zbyt duża. Więc moje pytanie: O co tutaj chodzi?
Shield of Time wydaje się zbyt mocny jako nagroda 2 osobowej rodziny, ponieważ nie dość że przyspieszasz przyjście Wu-Fenga to też dajesz sobie więcej czasu na jego pokonanie. Dodam że we francuskiej wersji jest odpowiednik polskiej Tarczy Świętego Wiatru.
I jeszcze jedna różnica w tłumaczeniu, co wydaje mi się na 99,99% błędem polskiej wersji. Zasady Szpon Zemsty w wersji PL mówią o tym że można ich użyć raz na grę("W ten sposób można zdobyć tylko jeden znacznik Tao w trakcie gry.") podczas gdy w wersji angielskiej jest mowa o tym że artefaktu można użyć raz na turę("Only one Tao token per game turn can be gained this way."). Gdyby był raz na grę nie byłby wart zachodu.
Mam pytanie odnośnie różnicy między polską a angielską wersją instrukcji.
Chodzi o artefakt:
PL
Tarcza Świętego Wiatru
W swej fazie Jang właściciel Tarczy Świętego Wiatru może
przemieścić ducha z planszy innej niż własna na dowolne
wolne pole na własnej planszy. Jeśli 3 pola na jego planszy
są zajęte, nie można użyć Tarczy Świętego Wiatru. Artefakt
ten nie działa na inkarnacje Wu-Fenga.
ANG
Shield of Time
When during his turn the holder of the Shield of Time draw
a ghost of his board color (the power tokens don’t work for
this artifact), the ghost is pushed back to the end of the deck
and the player draw a new one. It may works several times
in a turn. This artifact does not work on the incarnations of
Wu-Feng.
Artefakt zupełnie różni się działaniem i nazwą. Symbole na odwrocie tarczy sugerują że odnoszą się do angielskiej wersji.
Nie wierze że jest to błąd w tłumaczeniu bo różnica jest zbyt duża. Więc moje pytanie: O co tutaj chodzi?
Shield of Time wydaje się zbyt mocny jako nagroda 2 osobowej rodziny, ponieważ nie dość że przyspieszasz przyjście Wu-Fenga to też dajesz sobie więcej czasu na jego pokonanie. Dodam że we francuskiej wersji jest odpowiednik polskiej Tarczy Świętego Wiatru.
I jeszcze jedna różnica w tłumaczeniu, co wydaje mi się na 99,99% błędem polskiej wersji. Zasady Szpon Zemsty w wersji PL mówią o tym że można ich użyć raz na grę("W ten sposób można zdobyć tylko jeden znacznik Tao w trakcie gry.") podczas gdy w wersji angielskiej jest mowa o tym że artefaktu można użyć raz na turę("Only one Tao token per game turn can be gained this way."). Gdyby był raz na grę nie byłby wart zachodu.
- maciejo
- Posty: 3364
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 131 times
Re: Ghost Stories
Tarcza Świętego WiatruNagmar pisze:Hej, jestem po pierwszej partii w White Moon.
Mam pytanie odnośnie różnicy między polską a angielską wersją instrukcji.
Chodzi o artefakt:
PL
Tarcza Świętego Wiatru
W swej fazie Jang właściciel Tarczy Świętego Wiatru może
przemieścić ducha z planszy innej niż własna na dowolne
wolne pole na własnej planszy. Jeśli 3 pola na jego planszy
są zajęte, nie można użyć Tarczy Świętego Wiatru. Artefakt
ten nie działa na inkarnacje Wu-Fenga.
ANG
Shield of Time
When during his turn the holder of the Shield of Time draw
a ghost of his board color (the power tokens don’t work for
this artifact), the ghost is pushed back to the end of the deck
and the player draw a new one. It may works several times
in a turn. This artifact does not work on the incarnations of
Wu-Feng.
Artefakt zupełnie różni się działaniem i nazwą. Symbole na odwrocie tarczy sugerują że odnoszą się do angielskiej wersji.
Nie wierze że jest to błąd w tłumaczeniu bo różnica jest zbyt duża. Więc moje pytanie: O co tutaj chodzi?
Shield of Time wydaje się zbyt mocny jako nagroda 2 osobowej rodziny, ponieważ nie dość że przyspieszasz przyjście Wu-Fenga to też dajesz sobie więcej czasu na jego pokonanie. Dodam że we francuskiej wersji jest odpowiednik polskiej Tarczy Świętego Wiatru.
I jeszcze jedna różnica w tłumaczeniu, co wydaje mi się na 99,99% błędem polskiej wersji. Zasady Szpon Zemsty w wersji PL mówią o tym że można ich użyć raz na grę("W ten sposób można zdobyć tylko jeden znacznik Tao w trakcie gry.") podczas gdy w wersji angielskiej jest mowa o tym że artefaktu można użyć raz na turę("Only one Tao token per game turn can be gained this way."). Gdyby był raz na grę nie byłby wart zachodu.
Masz rację.Teraz dopiero to zauważyłem.
Mogę tylko dodać,że opis po niemiecku jest też inny niż po polsku a nazwa "Zeitschild" znaczy to samo co po angielsku.
Nie mam pojęcia z czego może to wynikać i nie podoba mi się to
Szpon Zemsty
Oczywiście powinno być raz na turę a nie raz podczas gry.
Poczekamy na reakcję ze strony wydawcy czyli Rebela
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Ghost Stories
Podtrzymuje powyższe pytanie odnośnie różnicy między polską a angielską wersją.
Gram jak na razie według polskiej zasady, ale jest to nieco niekomfortowe, gdy trzeba powiedzieć graczom:
"Tym razem gramy według polskiej"
Lubie gdy wszystko jest klarowne, a nie muszę interpretować na własny sposób to co dostałem w pudle(dostałem obie instrukcje).
P.S: Dzięki maciejo za dodatkowy wątek, mam nadzieje że uda się to wyjaśnić. Jeśli nie to napiszę w wolnej chwili maila do Repos i Rebela, może oni będą w stanie wskazać o co tutaj chodzi.
Mam kolejne pytanie odnośnie White Moon:
W regułach, jest opisane że jeśli rodzina Wu umrze to "dokładamy nową inkarnację do talii według zasad w instrukcji". Co jeśli inkarnacja(ostatnia) jest już w grze, albo brakuje do niej mniej niż 10 kart? Dokładacie ją jako następnego ducha, czy bierzecie 10 kart które odrzuciliście przed grą, i dodajecie do talii tak jakbyście grali na wyższym poziomie trudności?
Mieliśmy partię gdy już wyciągneliśmy wu-fenga, mogliśmy go zabić(mieliśmy wygodną sytuację) ale przez nasz błąd zginął członek rodziny Wu. Dodaliśmy więc do talii na wierzch inkarnacje, i przykryliśmy ją 10 kartami odrzuconymi przed grą. Czy tak powinno się grać?
Gram jak na razie według polskiej zasady, ale jest to nieco niekomfortowe, gdy trzeba powiedzieć graczom:
"Tym razem gramy według polskiej"
Lubie gdy wszystko jest klarowne, a nie muszę interpretować na własny sposób to co dostałem w pudle(dostałem obie instrukcje).
P.S: Dzięki maciejo za dodatkowy wątek, mam nadzieje że uda się to wyjaśnić. Jeśli nie to napiszę w wolnej chwili maila do Repos i Rebela, może oni będą w stanie wskazać o co tutaj chodzi.
Mam kolejne pytanie odnośnie White Moon:
W regułach, jest opisane że jeśli rodzina Wu umrze to "dokładamy nową inkarnację do talii według zasad w instrukcji". Co jeśli inkarnacja(ostatnia) jest już w grze, albo brakuje do niej mniej niż 10 kart? Dokładacie ją jako następnego ducha, czy bierzecie 10 kart które odrzuciliście przed grą, i dodajecie do talii tak jakbyście grali na wyższym poziomie trudności?
Mieliśmy partię gdy już wyciągneliśmy wu-fenga, mogliśmy go zabić(mieliśmy wygodną sytuację) ale przez nasz błąd zginął członek rodziny Wu. Dodaliśmy więc do talii na wierzch inkarnacje, i przykryliśmy ją 10 kartami odrzuconymi przed grą. Czy tak powinno się grać?
Re: Ghost Stories
Zadałam pytania w nieodpowiednim dziale więc pozwolę się sobie zacytować
marcia666 pisze:
a pytanie które mnie tu zagnało brzmi - (gram sama) wypędziłam ducha z planszy neutralnej a nagrodą są 2 znaczniki Tao - biore je sobie czy (niewiadomo po co) kładę na planszy neutralnej? wydaje mi sie, że jak jestem jedynym graczem to biore je dla siebie, ale może to by było za proste rozwiązanie...
z góry dziękujęmarcia666 pisze:
i jeszcze jedna sprawa - kiedy moce planszy nalezy uznać za zablokowane? bo zrozumiałam że w przypadku plansz neutralnych dopiero jak są 3 duchy i ani jednego Qi... a w przypadku mojej planszy? i czy te moce plansz neutralnych mozna odblokowac skoro nie odzyskuja one Qi?
Re: Ghost Stories
Znaczniki tao bierzesz dla siebie, istnieją duchy które blokują moce planszy i jeśli taki duch jest w grze to tracisz swoją moc.
Re: Ghost Stories
dzięki
a co z blokowaniem plansz neutralnych (nie duchami a brakiem Qi) czy to idzie odblokować mimo, że nie odzyskują Qi? Czy po prostu juz do końca gry trzeba sie obyć bez zablokowanej mocy?
a co z blokowaniem plansz neutralnych (nie duchami a brakiem Qi) czy to idzie odblokować mimo, że nie odzyskują Qi? Czy po prostu juz do końca gry trzeba sie obyć bez zablokowanej mocy?
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Ghost Stories
Jak plansza neutralna traci wszystkie Qi to już nie możesz użyć jej mocy do końca gry, ale też nie rzucasz za tę planszę kością przekleństwa (kiedy jakiś duch z taką mocą na niej się znajduje).
Large Hadrian Collider
Re: Ghost Stories
dziękuję, właśnie tej informacji potrzebowałamhadrian pisze:Jak plansza neutralna traci wszystkie Qi to już nie możesz użyć jej mocy do końca gry,
Re: Ghost Stories
chyba to jednak nie jest tak - w instrukcji jest napisane:hadrian pisze:ale też nie rzucasz za tę planszę kością przekleństwa (kiedy jakiś duch z taką mocą na niej się znajduje).
"Nawiedzona Plansza - jesli Taoista umrze lub neutralna plansza straci wszystkie Qi, plansza staje się nawiedzona ORAZ neutralna. Moc nawiedzonej planszy jest nieaktywna (połóż znacznik Nieaktywnej Mocy na kamieniu mocy tej planszy). Jakakolwiek utrata punktów Qi (np. zapełniona plansza lub duch ze zdolnością Dręczenie spada na innego gracza (moc zielonego taoisty nie działa jeżeli następuje to na skutek rzutu kością)."
z tego wynika, że kość przekleństwa działa na tej planszy i się jak najbardziej jej używa jeśli jest na niej taki duch
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Ghost Stories
Okazuje się, że źle grałem ^^' Dziękuję za przytoczenie tego fragmentu instrukcjimarcia666 pisze:chyba to jednak nie jest tak - w instrukcji jest napisane:hadrian pisze:ale też nie rzucasz za tę planszę kością przekleństwa (kiedy jakiś duch z taką mocą na niej się znajduje).
"Nawiedzona Plansza - jesli Taoista umrze lub neutralna plansza straci wszystkie Qi, plansza staje się nawiedzona ORAZ neutralna. Moc nawiedzonej planszy jest nieaktywna (połóż znacznik Nieaktywnej Mocy na kamieniu mocy tej planszy). Jakakolwiek utrata punktów Qi (np. zapełniona plansza lub duch ze zdolnością Dręczenie spada na innego gracza (moc zielonego taoisty nie działa jeżeli następuje to na skutek rzutu kością)."
z tego wynika, że kość przekleństwa działa na tej planszy i się jak najbardziej jej używa jeśli jest na niej taki duch
Large Hadrian Collider
Re: Ghost Stories
:D cieszę się, że wreszcie i jak mogłam byc pomocna
w każdym razie w solowej rozgrywce postanowiłam po raz pierwszy spróbować zielonym Taoistą z "Siłą Góry" i nie jestem pewna czy dobrze rozumiem "nie rzucanie" kością klątwy - w fazie Jin "zagrywają" duchy i wtedy czarna kość jest w użyciu jeśli mam ducha z Dręczeniem, natomiast w fazie Jang kiedy zagrywam ja, kości klątwy nie stosuję np. kiedy wypędzam ducha z klątwą jako "nagrodą" za wypędzenie to po prostu odkładam go na bok bez "czarnego rzutu".
bardzo proszę o podpowiedź
w każdym razie w solowej rozgrywce postanowiłam po raz pierwszy spróbować zielonym Taoistą z "Siłą Góry" i nie jestem pewna czy dobrze rozumiem "nie rzucanie" kością klątwy - w fazie Jin "zagrywają" duchy i wtedy czarna kość jest w użyciu jeśli mam ducha z Dręczeniem, natomiast w fazie Jang kiedy zagrywam ja, kości klątwy nie stosuję np. kiedy wypędzam ducha z klątwą jako "nagrodą" za wypędzenie to po prostu odkładam go na bok bez "czarnego rzutu".
bardzo proszę o podpowiedź
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Ghost Stories
Zmusiłaś mnie do otworzenia zasad ;p
Tak więc w fazie Jin, to nie duch rzuca kością tylko gracz, a skoro Siła Góry mówi że nigdy nie rzuca, to w fazie Jin też nie"Obecność ducha(ów) ze zdolnością Dręczenie
Jeżeli na planszy aktywnego gracza znajdują się duchy ze zdolnością Dręczenie, musi on rzucić kością Klątwy..."
"Siła Góry
...Ponadto nigdy nie rzuca kością Klątwy.:
Large Hadrian Collider
Re: Ghost Stories
dzięki
tu jest mowa o planszy aktywnego gracza, ale czy na planszach neutralnych jest tak samo... a może jednak na planszach neutralnych właśnie kość klątwy jest aktywna? a tylko na mojej nie?
ten fragment nie daje mi spokoju - bo widać, że jest opcja żeby mając zielonego być ukaranym klątwą
tu jest mowa o planszy aktywnego gracza, ale czy na planszach neutralnych jest tak samo... a może jednak na planszach neutralnych właśnie kość klątwy jest aktywna? a tylko na mojej nie?
ten fragment nie daje mi spokoju - bo widać, że jest opcja żeby mając zielonego być ukaranym klątwą
marcia666 pisze: "Nawiedzona Plansza - jesli Taoista umrze lub neutralna plansza straci wszystkie Qi, plansza staje się nawiedzona ORAZ neutralna. Moc nawiedzonej planszy jest nieaktywna (połóż znacznik Nieaktywnej Mocy na kamieniu mocy tej planszy). Jakakolwiek utrata punktów Qi (np. zapełniona plansza lub duch ze zdolnością Dręczenie) spada na innego gracza (moc zielonego taoisty nie działa jeżeli następuje to na skutek rzutu kością)."